Chyby P024A a P024B identifikace
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Díky za názor, je docela možné že jsi to trefil!
DPF mám venku ve fapoff, před cca půl rokem mi přehrávali SW na nový. Odpojili nádržku eloys a po cca 20km chyba motoru - není komunikace s nádržkou. Po telefonu mi poradili znuvo ten konektor zapojit a vymazat chyby. Uděláno.
Pak mi při cestě pro jistotu ještě přehráli SW a mám pocit, že to od té doby dělá. Ale jak píšeš, je to fakt náhoda kdy, ale vždycky jenom když to před tím trošku proženu.
Ten PID mi určitě pošli, díky.
Myslíš že by to mohlo být špatným SW k DPF...?
DPF mám venku ve fapoff, před cca půl rokem mi přehrávali SW na nový. Odpojili nádržku eloys a po cca 20km chyba motoru - není komunikace s nádržkou. Po telefonu mi poradili znuvo ten konektor zapojit a vymazat chyby. Uděláno.
Pak mi při cestě pro jistotu ještě přehráli SW a mám pocit, že to od té doby dělá. Ale jak píšeš, je to fakt náhoda kdy, ale vždycky jenom když to před tím trošku proženu.
Ten PID mi určitě pošli, díky.
Myslíš že by to mohlo být špatným SW k DPF...?
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
kdyz to prozenes, tak toho jednotka vyuzije aby zvysila teplotu vyf plynu aby se vypalovalo co nejvic (filtru, ktery tam neni). Je to kilometrova regenerace, zrejme, ktera nezavisi na naplneni filtru.
Je to urcite nedokonalym odstranenim DPF z jednotky. A tezko rict, jestli to jde uplne uplne... Dal jsem poptavku na checksum.cz - jestli by se nenasel nekdo, kdo by to zvladl odstranit uplne dokonale, ozval se bohuzel jen jeden chlapik z daleka. Je to fakt narocne to z te jednotky dostat, to nepochybne.
S teplotou bez eolysu jsem se dostal uz jen lehce nad 500 stupnu, ale bez pomoci jednotky a tech klapek by teplota jen ztezi rostla pres 400 pri bezne jizde. Takze si motor opravdu pomaha regenerovat. Na prekroceni teploty dpf lze nastavit v Torque alert, aby do toho clovek nemusel koukat. Ja mam mez 470 stupnu.
Stale nevim, proc se tam ty chyby ale zaloguji... Jeste toho spoustu nevim:)
Komi tu dal nekde navod na PIDy:
Keby mal niekto zaujem o meranie teploty a dif. tlaku pomocou diag. kabla (elm327 a pod.) a notebooku a chybali mu konkretne PID-ka, nech sa paci:
Pre-particulate Filter Temp:
mode 0x22 PID 0x0992
Differential Pressure on Particulate Filter:
mode 0x22 PID 0x09E2 (also discovered this as PID 0xC90A)
Obe vracaju 2-bajtove hodnoty. Z mojich doterajsich merani mam pocit, ze ta teplota je priamo v stupnoch celzia bez offsetu.
Min. hodnota je 140, pocas regeneracie vystupi tesne nad 600 a pocas prevadzky lieta medzi 200 a 400, co celkom sedi.
Ten tlak moc nemam podla coho skalibrovat, chcelo by to nejaku referencnu profi diagnostiku na porovnanie hodnot...
Mne sa nepodarilo najst free soft co by vedel aj logovat hodnoty z PIDov v mode 22, tak som si napisal vlastny (pre kabel s elm327), ak by mal niekto zaujem...
Este by to chcelo vymenit notebook za malu dosticku s mikroprocesorom a par ledkami alebo malym displayom, podobne ako to bolo popisane na tom rumunskom fore, ale s tym je predsalen viac roboty...
Je to urcite nedokonalym odstranenim DPF z jednotky. A tezko rict, jestli to jde uplne uplne... Dal jsem poptavku na checksum.cz - jestli by se nenasel nekdo, kdo by to zvladl odstranit uplne dokonale, ozval se bohuzel jen jeden chlapik z daleka. Je to fakt narocne to z te jednotky dostat, to nepochybne.
S teplotou bez eolysu jsem se dostal uz jen lehce nad 500 stupnu, ale bez pomoci jednotky a tech klapek by teplota jen ztezi rostla pres 400 pri bezne jizde. Takze si motor opravdu pomaha regenerovat. Na prekroceni teploty dpf lze nastavit v Torque alert, aby do toho clovek nemusel koukat. Ja mam mez 470 stupnu.
Stale nevim, proc se tam ty chyby ale zaloguji... Jeste toho spoustu nevim:)
Komi tu dal nekde navod na PIDy:
Keby mal niekto zaujem o meranie teploty a dif. tlaku pomocou diag. kabla (elm327 a pod.) a notebooku a chybali mu konkretne PID-ka, nech sa paci:
Pre-particulate Filter Temp:
mode 0x22 PID 0x0992
Differential Pressure on Particulate Filter:
mode 0x22 PID 0x09E2 (also discovered this as PID 0xC90A)
Obe vracaju 2-bajtove hodnoty. Z mojich doterajsich merani mam pocit, ze ta teplota je priamo v stupnoch celzia bez offsetu.
Min. hodnota je 140, pocas regeneracie vystupi tesne nad 600 a pocas prevadzky lieta medzi 200 a 400, co celkom sedi.
Ten tlak moc nemam podla coho skalibrovat, chcelo by to nejaku referencnu profi diagnostiku na porovnanie hodnot...
Mne sa nepodarilo najst free soft co by vedel aj logovat hodnoty z PIDov v mode 22, tak som si napisal vlastny (pre kabel s elm327), ak by mal niekto zaujem...
Este by to chcelo vymenit notebook za malu dosticku s mikroprocesorom a par ledkami alebo malym displayom, podobne ako to bolo popisane na tom rumunskom fore, ale s tym je predsalen viac roboty...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Jsem trošku lama - mám torque v androidu a ELM327 Bluetooth. Nevíš jak ty PIDy do torque dostat...?
V torque jsem našel možná zajímavé věci, ale ještě nevím jestli ty data bude umět ELM327 dodat...
Exhaust Gas Temperature
Intake Air Temperature
Tady by taky měla jít ta regenerace (zvýšená teplota) poznat, ne?
V torque jsem našel možná zajímavé věci, ale ještě nevím jestli ty data bude umět ELM327 dodat...
Exhaust Gas Temperature
Intake Air Temperature
Tady by taky měla jít ta regenerace (zvýšená teplota) poznat, ne?
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Nie vsetky PIDy, ktore pozna Torque pozna aj riadiaca jednotka. Je dost mozne, ze to nepojde. Intake AIR temp je podla normy SAE, to pojde na 100%. Treba skusit, ci to zobrazuje nejake data. Na mojom FFII 2.0TDCI napriklad ScanXL identifikuje vyrovnavacie davky na vstrekovacoch, no stale su tam nuly, hoci podla mna by tam byt nemali. Asi by to chcelo ist na IDS a zistit, ako sa veci maju v reale. To ma uz ale netrapi 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
1. spust torque
2. torque settings
3. druha polozka od spodu: Manage extra PIDs Sensors
4. add custom PID
tam se to vyplni podle toho Komiho navodu a je:)
Jestli nebudes vedet, vyfotim to fotakem jak to mam presne nastaveno, ale ted musim vyrazit z domu:)
dej vedet.
2. torque settings
3. druha polozka od spodu: Manage extra PIDs Sensors
4. add custom PID
tam se to vyplni podle toho Komiho navodu a je:)
Jestli nebudes vedet, vyfotim to fotakem jak to mam presne nastaveno, ale ted musim vyrazit z domu:)
dej vedet.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
V12 píše:Nie vsetky PIDy, ktore pozna Torque pozna aj riadiaca jednotka. Je dost mozne, ze to nepojde. Intake AIR temp je podla normy SAE, to pojde na 100%. Treba skusit, ci to zobrazuje nejake data. Na mojom FFII 2.0TDCI napriklad ScanXL identifikuje vyrovnavacie davky na vstrekovacoch, no stale su tam nuly, hoci podla mna by tam byt nemali. Asi by to chcelo ist na IDS a zistit, ako sa veci maju v reale. To ma uz ale netrapi :wink:
toto mu pojede, mame stejne jednotky, zrejme a me to bezi na vybornou. Tlak jsem teda nevyzkousel. Do diff senzoru se mi uz nedostava zadny diff tlak:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Už to tam mám, díky!
Zkusím se s tím zítra projet a uvidím jestli něco uvidím.
A ten tlak už mi taky asi nepůjde když už nemám DPF.
Teď to jenom vyprovokovat k tomu škubání a mít zapnuté torque...
Ale jestli je to fakt tou kilometrovou regenerací, tak budu zas volat do Bystřice, to fakt tak nejde...

Zkusím se s tím zítra projet a uvidím jestli něco uvidím.
A ten tlak už mi taky asi nepůjde když už nemám DPF.

Teď to jenom vyprovokovat k tomu škubání a mít zapnuté torque...
Ale jestli je to fakt tou kilometrovou regenerací, tak budu zas volat do Bystřice, to fakt tak nejde...
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Tak jsem to projel, ale tyto PIDy mi nejedou...
Pre-particulate Filter Temp: PID 0x0992
Differential Pressure on Particulate Filter: PID 0x09E2
Zadal jsem tam ty kody PIDů, jednotky, rozsah a víc nic a dal sbírat data online a nic...
Intake Air Temrepature funguje, Exhaust Gas Temperature ne (neukazuje nic).
Jak máš přesně zadané ty dva PIDy když ti to jede? Něco asi dělám špatně...

Pre-particulate Filter Temp: PID 0x0992
Differential Pressure on Particulate Filter: PID 0x09E2
Zadal jsem tam ty kody PIDů, jednotky, rozsah a víc nic a dal sbírat data online a nic...
Intake Air Temrepature funguje, Exhaust Gas Temperature ne (neukazuje nic).
Jak máš přesně zadané ty dva PIDy když ti to jede? Něco asi dělám špatně...
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
to neni mozny:)
ODB2 Mode and PID:
220992
Long Name:
dpf teplota
Short Name:
DFP t
Minimum value:
0.0
Maximum value:
1000
Scale Factor:
x1
Equation:
(A*256)+B
Odb Header:
nic
ODB2 Mode and PID:
220992
Long Name:
dpf teplota
Short Name:
DFP t
Minimum value:
0.0
Maximum value:
1000
Scale Factor:
x1
Equation:
(A*256)+B
Odb Header:
nic
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
No jooo, to mi lamě musíš napsat polopaticky, že 0x0992 je vlastně 220992!
Díky, zkusím zítra...

Díky, zkusím zítra...
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
no, taky jsem s tim chvili zmatkoval nez se zadarilo. Musel jsem neco nacist na foru torque.
Jsem zvedav k cemu dojdes. Jsem myslel, ze jsem snad jedinej pripad s temato chybama, ale koukam, ze ne. Treba nakonec neco vymyslime.
Jsem zvedav k cemu dojdes. Jsem myslel, ze jsem snad jedinej pripad s temato chybama, ale koukam, ze ne. Treba nakonec neco vymyslime.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Tak už mi ta teplota DPF chodí!
Zajímavé ale je, že po nastartování studeného motoru to pár vteřin neukazuje nic a pak hned 140 stupňů... Max po 15 minutách jízdy a zahřátém motoru mám 353 stupňů.
Ale chytit ten problém s tím že budu mít v provozu ELM a torque bude asi oříšek, někdy to neudělá dva měsíce...
Mělo by cenu zas otravovat ve fapoff na změnu SW...? Mám tam přehraný cca půl roku.

Zajímavé ale je, že po nastartování studeného motoru to pár vteřin neukazuje nic a pak hned 140 stupňů... Max po 15 minutách jízdy a zahřátém motoru mám 353 stupňů.
Ale chytit ten problém s tím že budu mít v provozu ELM a torque bude asi oříšek, někdy to neudělá dva měsíce...

Mělo by cenu zas otravovat ve fapoff na změnu SW...? Mám tam přehraný cca půl roku.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Dokud nebudeme mit data jako dukaz, tak to asi nema cenu na Fapoff zkouset. Nastav si alert na 450-470 stupnu a sleduj chovani auta jak to prekroci. Nekdy si toho clovek ani nevsimne, ze se to divne chova. Pak staci seslapnout plyn vic a reakce je podivna. Pravda je, ze nejvic se to pozna na dalnici. vsak casu dost:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
Tak pokud je to fakt tím DPF tak je fakt času dost.
Měl jsem strach, že mi třeba nejede neklápění lopatek turba nebo tak něco, abych pak neodělal třeba to turbo...
Měl jsem strach, že mi třeba nejede neklápění lopatek turba nebo tak něco, abych pak neodělal třeba to turbo...
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 23.09.2011 23:22
- Bydliště: Trnava
Re: Chyby P024A a P024B identifikace
hosi ja dpf este vonku nemam a tiez mi to vypisuje chybu P0234 a auto sa my hupe sem tam 

C-Maxík 1.6tdci Ghia black panther S optik,80kw/109koní,9/2008,DPF odstránený,strešný spojler vo farbe auta,chrómové lišty okna+kľučky,led osvetlenie interiéru,hlinikové fólie v interiery,rádio s mp3,dvd,gps,dvb-t,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host