Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Fudi703
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 28.07.2012 13:02

Aletrnátor- regulátor

Příspěvek od Fudi703 » 28.07.2012 13:08

Zdravím měl bych takovou otázku u Focuse 1.8 TDCi 88 Kw 2005...altík přestal dobíjet (dával cca 13.6) no tak jsem vyměnil regulátor. Nastartoval jsem a altík dává 13.9 :nixw: a když odpojím konektor na regulátoru tak dává 14.7 :irre: .. a nějak už jsem tomu přestal rozumět tak se chci zeptat čím by to mohlo být...předem díky Honza

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Aletrnátor- regulátor

Příspěvek od Marťas » 28.07.2012 13:19

Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Fudi703
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 28.07.2012 13:02

Re: Alternátor

Příspěvek od Fudi703 » 28.07.2012 13:39

Zdravím měl bych takovou otázku u Focuse 1.8 TDCi 88 Kw 2005...altík přestal dobíjet (dával cca 13.6) no tak jsem vyměnil regulátor. Nastartoval jsem a altík dává 13.9 :nixw: a když odpojím konektor na regulátoru tak dává 14.7 :irre: .. a nějak už jsem tomu přestal rozumět tak se chci zeptat čím by to mohlo být...předem díky Honz

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Alternátor

Příspěvek od Antony » 28.07.2012 14:29

Nabíjení je přednostně řízeno řj motoru.Když odpojíš konektor, nastaví si regulátor nabíjecí napětí na pevnou hodnotu, bez ohledu na zátěž.ŘJ si hlídá spoustu věcí, jako je odběr, teplota baterky a podobně.Jestliže nesvítí kontrolka, nech to připojené.Kontrolku taky rozsvěcuje řj a když nesvítí, je to v pořádku.
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

Fudi703
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 28.07.2012 13:02

Re: Alternátor

Příspěvek od Fudi703 » 28.07.2012 19:06

no ona právě svítí.. :? :) takže to je někde v řj nebo ve vedení pokud to chápu dobře

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Alternátor

Příspěvek od Antony » 28.07.2012 20:08

V tom případě zkontroluj kabel u toho konektoru.Rádi se tam trhají a pak to zlobí.Jestli máš měřák, je to pin 2 a 3.Ty vedou do řj.Pin 1 má stálé napětí přes pojistku č.10
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 28.07.2012 20:20

Kdo vyrabi ten regulator, ktery jsi poridil a namontoval?
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Fudi703
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 28.07.2012 13:02

Re: Alternátor

Příspěvek od Fudi703 » 28.07.2012 21:30

to je original z jinýho altíku ale ten má fungovat protože jsem ho zkoušel na stolici a dobíjel dokonale akoráte se mi nechtěl přehazovat celej altík pač se k tomu nedá pořádně dostat

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 28.07.2012 21:46

Ta merici stolice je klasicka zatezova, nebo umi i generovat ridici pulzy z PCM motoru? Pokud to prvni, tak jsi v podstate regulator neotestoval. Pokud to druhe, hledej chybu urcite v aute, a to nejspis v kabelazi.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Fudi703
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 28.07.2012 13:02

Re: Alternátor

Příspěvek od Fudi703 » 28.07.2012 22:00

jo dík uvidíme zejtra na to mrknu

Uživatelský avatar
Spread
Junior
Junior
Příspěvky: 361
Registrován: 11.02.2010 10:57
Bydliště: Praha

Re: Alternátor

Příspěvek od Spread » 08.08.2012 09:57

Už od kupy auta (2 a pol roka) mi pri vlhkom rannom pocasi nieco píska od drazkoveho remena. Posledny tyzden, to ale zacalo vydavat zvuk aj pri suchom pocasi. Popisal by som to ako keby sa nieco o nieco derie. Taka chrastenie.

Predpokladam, ze to bude od alternátoru(asi spojka alternatoru) pretoze to robi po rannom nastartovani.. po chvili to prestane - vtedy je uplne ticho, ale po chvili zase v plnej hlasitosti pokracuje a takto sa to opakuje. (Predpokladam, ze to je presne v intervaloch, kedy je zopnuty alternator)

Kontrolka dobijania mi zatial nesvieti ani neblika ani nic podobne.

Co sa mi ale minuly vikend pri dlhsej ceste stalo (2x450km za dva dni) je, ze sa mi 3x rozblikala kontrolka zhavenia a auto padlo do nudzoveho rezimu. Vzdy ale v inej situacii. Auto inak taha krasne, startuje dobre, nedymi, takze sa mi nezda, ze by to malo byt vstrekovacmi.

Do nudzaku mi to spadlo vzdy v inej situacii.
Prvy krat sa mi to stalo asi po 90km, po hodine stravenej v kolone a naslednej akceleracii. Vtedy mi motor dokonca zdochol. Okamzite sa mi vsak podarilo nastartovat a dalsich 350km sviznej jazdy prebehlo absolutne v poriadku.
Druhy krat sa mi to stalo druhy den pri jazde do kopca. Vtedy sa motor nevypol, ale len nabehol do nudzoveho rezimu. Zase som vypol a zapol motor a dalsich 200km vsetko OK.
Treti krat sa mi to stalo pri jazde konstantnou rychlostou cca 140-150km/h na dialnici a naslednom prudsiom brzdeni (vletela mi tam nejaka zenska). Znovu pomohlo vypnut a zapnut motor.

Ten divny zvuk som zaregistroval prave druhy den po jazde.
Takisto si uz nejaky cas pri nocnej jazde vsimam, ze mi sem tam prebliknu svetla. Asi tak ze sa zoslabi intenzita a po chvilke zase zvysi - asi tiez v zavisloti od zopnutia alternatoru.

Mozu mat tieto dve udalosti(zvuk a nudzovy rezim) nejake suvislosti? Alebo to bude ina zavada(cidlo vacky, pedal plynu, nedajboze vstrekovace alebo cerpadlo - aj ked auto jazdí inak absolutne krasne)

V piatok som objednany na diagnostiku, tak budem mudrejsi, len by ma zaujimal vas nazor na co sa pripravit/pripadne sa nedat oklamat.

Dakujem za odpoved.
Galerka
Obrázek
Ford Focus 1.8TDCi 74KW 11/2002 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Alternátor

Příspěvek od Jardak » 08.08.2012 16:08

Asi máš na autě dvě závady.
Co se týče toho motoru,pokud blikalo žhavení bude něco uloženo v paměti závad,pak snad budeš moudřejší.
K tomu zvuku - shodit řemen a zkontrolovat ložiska v kladkách,vodní pumpě a alternátoru.Pokud by alternátor přestal dobíjet,tak jak začne klesat napětí jako první se rozsvítí kontrolka ABS a samozřejmě by se měla rozsvítit baterka.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Spread
Junior
Junior
Příspěvky: 361
Registrován: 11.02.2010 10:57
Bydliště: Praha

Re: Alternátor

Příspěvek od Spread » 10.08.2012 17:32

Tak len napisem vysledok. Ten alternator som tipoval spravne, bola to vyklepana volnobezka. Ovsem ten druhy problem by sa dal popisat v inej teme.. chyby P0251 a P1121. Rovno skontrolovali prepady na vstrekovacoch a 3. a 4. vstrekovac ma velky prepad :( takze diesel servis...
Galerka
Obrázek
Ford Focus 1.8TDCi 74KW 11/2002 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od vitut » 02.09.2012 23:52

Rad bych se podelil o svou zkusenost s repasem alternatoru. Jak uz tu take spousta lidi referovala, i me potkal problem s repasovanym alternatorem, ktery odmital komunikovat s ridici jednotkou. Altik pak dobiji stalym napetim bez ohledu na zatez, ridici jednotka nema moznost dobijeni ovlivnit a rozsviti kontrolku dobijeni. Valna vetsina autoelektrikaru se vam bude dusovat, ze altik je v poradku, ze chyba musi byt v aute (kabelaz, jednotka). Casty omyl ...
Vymenil jsem v aute cca 3 regulatory a za pul roku ziskal pomerne dost informaci, jak to cele funguje. Pri hledani reseni problemu s dobijenim je potreba postupovat systematicky. Takze postupne:

1) Overte si, ze autoelektrikar vlastni tester regulatoru Magneti Marelli, ktery umi simulovat ridici pulzy PCM, je to neco takoveho:

http://www.autoprofil.cz/cz/menu/4534/s ... lator-ecu/

Pokud nema, pak testuje altik jen zatezove, regulator testem sice projde, ale pak v aute nefunguje.

2) Zadejte originalni nahradu regulatoru. Firma Magneti Marelli prevedla vyrobu nahradnich dilu do Polska, originalni regulator pro Focus Mk.1 ma kodove znaceni AMP0123 a vypada takhle:

http://osinskiartur.pl/index.php?page_i ... =1&id=6268

Dnesni regulatory jsou cerne, balene ve zlutomodrych krabicich s napisem Magneti Marelli Aftermarket, coz muze byt trochu zavadejici. Puvodni bile regulatory se uz nevyrabeji. Poruchovost tech novych je mirne vyssi, cca 3 kusy ze 100, takze je dobre nechat si i ten novy zkontrolovat, pokud si nejste jisti.
Nahrady regulatoru vyrabeji firmy Magneton, Mobiletron a par dalsich. Mobiletron mi treba nefungoval vubec ... Nejake kratke pocteni o problemu s regulatory je zde:

http://www.autoprofil.cz/cz/menu/11/akt ... ezen-2012/

3) Pokud ani pote nebudete uspesni, hledejte chybu v kabelazi. Castym problemem byva prodrena izolace ridicich vodicu cca 20 cm pred konektorem (volnym pohybem v krku se vodice prodrou), nebo uplne preruseny nektery z vodicu tamtez. Malo zminovanym problemem pak je, ze nahradni regulatory (dokonce i ten novy Magneti) mivaji v pripojovacim konektoru tenci piny. Je treba rozebrat konektor kabelaze auta a otestovat kontakty, pripadne je ocistit a prihnout. Poslednim resenim je pak vymena konektoru kabelaze auta, ktery se da koupit zvlast. Mela by ho mit kazda vetsi autoelektrika.

Nakonec poznamka - nekolikrat jsem tu postnul odkaz na firmu ADS Autoprofil Morava. Rad bych timto teto firme podekoval za spolupraci, zejmena panu Lukasi Hanzlikovi za velkou ochotu pri hledani zavady dobijeni, za test regulatoru, ktery pochazel od jineho dodavatele a za ferovy pristup pri nabizeni moznosti, co s tim ... Ja mam po teto zkusenosti vyreseno. Vozim v aute repasovany alternator, ktery funguje.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Alternátor

Příspěvek od Nicco » 03.09.2012 16:35

A nebolo by lacnejsie kupit novy altik?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti