Rad bych se podelil o svou zkusenost s repasem alternatoru. Jak uz tu take spousta lidi referovala, i me potkal problem s repasovanym alternatorem, ktery odmital komunikovat s ridici jednotkou. Altik pak dobiji stalym napetim bez ohledu na zatez, ridici jednotka nema moznost dobijeni ovlivnit a rozsviti kontrolku dobijeni. Valna vetsina autoelektrikaru se vam bude dusovat, ze altik je v poradku, ze chyba musi byt v aute (kabelaz, jednotka). Casty omyl ...
Vymenil jsem v aute cca 3 regulatory a za pul roku ziskal pomerne dost informaci, jak to cele funguje. Pri hledani reseni problemu s dobijenim je potreba postupovat systematicky. Takze postupne:
1) Overte si, ze autoelektrikar vlastni tester regulatoru Magneti Marelli, ktery umi simulovat ridici pulzy PCM, je to neco takoveho:
http://www.autoprofil.cz/cz/menu/4534/s ... lator-ecu/
Pokud nema, pak testuje altik jen zatezove, regulator testem sice projde, ale pak v aute nefunguje.
2) Zadejte originalni nahradu regulatoru. Firma Magneti Marelli prevedla vyrobu nahradnich dilu do Polska, originalni regulator pro Focus Mk.1 ma kodove znaceni AMP0123 a vypada takhle:
http://osinskiartur.pl/index.php?page_i ... =1&id=6268
Dnesni regulatory jsou cerne, balene ve zlutomodrych krabicich s napisem Magneti Marelli Aftermarket, coz muze byt trochu zavadejici. Puvodni bile regulatory se uz nevyrabeji. Poruchovost tech novych je mirne vyssi, cca 3 kusy ze 100, takze je dobre nechat si i ten novy zkontrolovat, pokud si nejste jisti.
Nahrady regulatoru vyrabeji firmy Magneton, Mobiletron a par dalsich. Mobiletron mi treba nefungoval vubec ... Nejake kratke pocteni o problemu s regulatory je zde:
http://www.autoprofil.cz/cz/menu/11/akt ... ezen-2012/
3) Pokud ani pote nebudete uspesni, hledejte chybu v kabelazi. Castym problemem byva prodrena izolace ridicich vodicu cca 20 cm pred konektorem (volnym pohybem v krku se vodice prodrou), nebo uplne preruseny nektery z vodicu tamtez. Malo zminovanym problemem pak je, ze nahradni regulatory (dokonce i ten novy Magneti) mivaji v pripojovacim konektoru tenci piny. Je treba rozebrat konektor kabelaze auta a otestovat kontakty, pripadne je ocistit a prihnout. Poslednim resenim je pak vymena konektoru kabelaze auta, ktery se da koupit zvlast. Mela by ho mit kazda vetsi autoelektrika.
Nakonec poznamka - nekolikrat jsem tu postnul odkaz na firmu ADS Autoprofil Morava. Rad bych timto teto firme podekoval za spolupraci, zejmena panu Lukasi Hanzlikovi za velkou ochotu pri hledani zavady dobijeni, za test regulatoru, ktery pochazel od jineho dodavatele a za ferovy pristup pri nabizeni moznosti, co s tim ... Ja mam po teto zkusenosti vyreseno. Vozim v aute repasovany alternator, ktery funguje.