Stránka 732 z 790
Re: OUT
Napsal: 01.06.2018 19:26
od TomFocus
Re: OUT
Napsal: 05.06.2018 14:45
od TomFocus
Re: OUT
Napsal: 05.06.2018 15:58
od stano.
Este jeden problem so servismi (ten je uz teraz pri niektorych autach, napriklad Audi Q7/SQ7):
Nove auta a alektromobily pouzivaju elektrosiet s 48V, pripadne este viac. Tam uz servisaci potrebuju elektrotechnicku skusku.
Re: OUT
Napsal: 05.06.2018 17:02
od TomFocus
Jj a u Tesly je silnoproud.
Re: OUT
Napsal: 05.06.2018 20:20
od Stehnak
48 voltů (používaných v mild-hybridech) spadá do stejné "elektrikářské" kategorie jako 12 voltů...
Malé napětí, značka mn, do 50 V
Nízké napětí, značka nn, 50 V až 1000 V
Vysoké napětí, vn, 1000 V až 52 kV
Tesla a pod. jsou myslím stále do 1000 V.
Hodně škody i na zdraví samo dokáže byť i jen 12 Voltová olověná vyzkratovaná baterie...
https://fdrive.cz/clanky/micro-hybrid-m ... ozdil-1857
Re: OUT
Napsal: 05.06.2018 21:48
od stano.
Pri dvojpolovom dotyku - chytis sa + polu a kostry auta - nastane pri 48V uraz elektrickym prudom. Suhlasis? Ak nie, vyskusaj si to
Podme na to paragrafmi. Prostredie autoservisu a sposob prace mechanikov zaraduje priestory medzi nebezpecne. Nemozes zarucit, ze budu v suchom prostredi a mat suche ruky. Dalej, dotykaju sa oboch vodivych polov holou kozou. Bezpecne dotykove napatie v takomto prostredi sa udava 24V (alebo 25V, neviem ktora vyhlaska je novsia).
Elektroinstalacia auta nema z pohladu bezpecnosti ziadne krytie v pripade, ze sa na aute vykonavaju opravy.
A odcitujem:
Laici môžu:
- samostatne obsluhovať jednoduché zariadenia el. inštalácie mn a nn, pri ktorých nemôže nastať úraz el. prúdom( pri ich obsluhe.)
- pracovať v blízkosti časti EZ pod napätím, iba pri dodržaní bezpečných vzdialeností.
Poučené osoby môžu:
- samostatne obsluhovať jednoduché zariadenia el. inštalácie všetkých napätí
- pracovať na el. inštaláciách nn bez napätia; v blízkosti živých častí vo vzdialenosti väčšej ako 20 cm s dohľadom; na el. inštalácii pod napätím nesmú pracovať
- pracovať na odpojených el. inštaláciách vn a vvn s dohľadom.; v blízkosti časti EZ pod napätím môžu pracovať pod dozorom; na el. inštalácii pod napätím nesmú pracovať
- merať skušobným zariadením
Podmienky vyznacene hrubym pismom sa nedaju v autoservise splnit. Preto pri takychto servisnych zasahoch by mali byt Osoby znale - minimalne §21.
Re: OUT
Napsal: 06.06.2018 06:10
od ZaQik
Re: OUT
Napsal: 06.06.2018 06:34
od Stehnak
Tak na jazyku kopala i plochá 4,5 voltová baterie.
Při 48 V záleží na okolnostech popsaných.
V servisních manuálech je téměř vždy jako první úkon odpojení 12V baterie.
Podle mně i při 48V systémech žádná elektrikářská osvěta automechaniků nebude, a budou opět jako první odpojovat 48V el. energii...
Re: OUT
Napsal: 06.06.2018 06:43
od TomFocus
Spíše je problém auta jako je Tesla hasit případně vytahovat raněné, když auto v porostu, deformovane a záchranář musí hledat skryté body odpojení. Rakusaci už přišli na to, že když hoří Tesle je lepší ji zasypat ,,Tatrou,, s pískem než ji prolivat cca 10-20h vodou
Re: OUT
Napsal: 08.06.2018 08:30
od Karel2
https://zpravy.aktualne.cz/finance/naku ... 1528439003
I tu probehly diskuze na dane tema, tu je zajimave udelana tabulka cen potravin a i kupni sila, kolik ks /plat.
Re: OUT
Napsal: 08.06.2018 14:23
od TomFocus
Re: OUT
Napsal: 11.06.2018 19:08
od TomFocus
Pokud by se to potvrdilo (podvod v USA, EU) buď budeme v elektromobilech na to šup, nebo bude zemětřesení ve smyslu, že unie to s emisema přehání u os. aut!!!
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
Re: OUT
Napsal: 12.06.2018 10:27
od Shav0
Fíha, dle nových příspěvků to tady vypadá jak když severní korea slaví podpis dohody
Re: OUT
Napsal: 12.06.2018 10:42
od ZaQik
snazim se
Re: OUT
Napsal: 14.06.2018 13:28
od Karel2