Vyčištění DPF filtru a doplnění aditiva
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Ja ted vypaloval filtr tak ze ho demontoval, nalil do nej naftu a pak do nej 2 hodiny pral plynovym horakem. Poprve jsem to delal ve 100 tis a vydrzelo to 40 tis, po druhe ted. Jinak novy se da sehnat do 10 tis s DPH.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Není lepší ho vytáhnout a před stk ho tam vrátit?
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5491
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
A myslíš, že to auto nepozná?
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Nevím já to s benzínem neřeším
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- tikak1
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 14.03.2014 16:05
- Bydliště: Kopřivnice
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Sagic píše:Ja ted vypaloval filtr tak ze ho demontoval, nalil do nej naftu a pak do nej 2 hodiny pral plynovym horakem. Poprve jsem to delal ve 100 tis a vydrzelo to 40 tis, po druhe ted. Jinak novy se da sehnat do 10 tis s DPH.
No, ono nejde ani tak o spálení sazí, jako spíš o odstranění popela . To co děláš je prasečina, od tebe bych si auto fakt nekoupil
Ale máš pravdu, je to každýho věc.
Jako prase, přátelé, jako prase !
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Já bych si nekoupil auto s dpf
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- tikak1
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 14.03.2014 16:05
- Bydliště: Kopřivnice
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
To je taky každýho věc každej máme nějaký priority, a nechat si vyoperovat filtr není žádný hrdinství. Ale to jsou jen takový kecy v kleci, o ničem. Každýho věc.
Jako prase, přátelé, jako prase !
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Čaute chalani, včera mi začala pri polozohriatom motore svietiť na palubnom PC veľký nápis Engine system faulth...
Zavolal som kamaráta dnes ráno, on vlastní Octáviu 1.6 TDI 77 kw, ja mám FoFo 1.6 TDCi, 80 kw.
Nechal som šoférovať jeho, predsa, je zvyknutý na niečo iné a čo povie som čakal. Išli sme naštartoval, svietil stále Engine system fault, plus ostala svietiť aj kontrolka motora to také potrubie akokeby. A hneď povedal, že je to auto lenivé, išli sme najskôr po takých 70- desiatkach a hneď povedal aj keď podradil, že to auto nechce ísť, že to nemá výkon, šli sme na dialnicu, že nech sa to poriadne zohreje a prepáli DPF a že možno to zhasne, ale vyšli sme na diaľnicu a plyn na podlahe a 120 km/h a dosť, auto úplne žiadny výkon, potom trošičku po chvíli stúpla ručička ale úplne nulový výkon, potom sme prišli späť, po 40 km prejdených po diaľnici a nechali sme chvíľu turbo vychladnúť a počúvali motor, troška klepká, ale v podstate žiadne neznáme zvuky. Ale ako hovorím, kontrolka svieti aj to potrubie žlté, ale aj Engine system fault, výkon žiadny povedal, že auto v pohode, ale že ten motor absolútne nechce ísť, povedal, že tá jeho Octa, že to je oproti môjmu žihadlo. Motáme sa dlho stále skoro v meste. 90 % jázd je mesto, môže byť aj DPF riadne zanesené, lebo teraz v zime sa ide len kúsok, a hneď sa stojí, takže motor sa strašne veľa krát vôbec nezohreje...
Odtavili sme moje auto doma a zobral ma sa previezť na tej jeho Octavii, mimochodom o niečo máličko má len 77 kw hej, ešte menší výkon o niečo, a mal studený motor a krásne to až tak si vrčalo, otáčky úplne krásne nemajú žiaden problém, vyskočia aj do 4 000, viac sme neskúšali, nakoľko bol motor ešte studený a aj to bolo naň veľa ale ako hovorím, to bola krásna jazda oproti hentomu môjmu medveďovi...
Neviem, zajtra asi do najbližšieho servisu asi jedine napichnúť na diagnostiku a tam by mal všetko o aute zistiť ak sa nemýlim, všetky tlaky, všetko nie?? Takže prvá vec, asi napichnúť na diagnostiku a možno ak to bude zanesené, tak nech ho umelo prepáli v servise???
Ďakujem veľmi pekne za informácie, lebo už neviem, čo s tým autom mám robiť...???
Zavolal som kamaráta dnes ráno, on vlastní Octáviu 1.6 TDI 77 kw, ja mám FoFo 1.6 TDCi, 80 kw.
Nechal som šoférovať jeho, predsa, je zvyknutý na niečo iné a čo povie som čakal. Išli sme naštartoval, svietil stále Engine system fault, plus ostala svietiť aj kontrolka motora to také potrubie akokeby. A hneď povedal, že je to auto lenivé, išli sme najskôr po takých 70- desiatkach a hneď povedal aj keď podradil, že to auto nechce ísť, že to nemá výkon, šli sme na dialnicu, že nech sa to poriadne zohreje a prepáli DPF a že možno to zhasne, ale vyšli sme na diaľnicu a plyn na podlahe a 120 km/h a dosť, auto úplne žiadny výkon, potom trošičku po chvíli stúpla ručička ale úplne nulový výkon, potom sme prišli späť, po 40 km prejdených po diaľnici a nechali sme chvíľu turbo vychladnúť a počúvali motor, troška klepká, ale v podstate žiadne neznáme zvuky. Ale ako hovorím, kontrolka svieti aj to potrubie žlté, ale aj Engine system fault, výkon žiadny povedal, že auto v pohode, ale že ten motor absolútne nechce ísť, povedal, že tá jeho Octa, že to je oproti môjmu žihadlo. Motáme sa dlho stále skoro v meste. 90 % jázd je mesto, môže byť aj DPF riadne zanesené, lebo teraz v zime sa ide len kúsok, a hneď sa stojí, takže motor sa strašne veľa krát vôbec nezohreje...
Odtavili sme moje auto doma a zobral ma sa previezť na tej jeho Octavii, mimochodom o niečo máličko má len 77 kw hej, ešte menší výkon o niečo, a mal studený motor a krásne to až tak si vrčalo, otáčky úplne krásne nemajú žiaden problém, vyskočia aj do 4 000, viac sme neskúšali, nakoľko bol motor ešte studený a aj to bolo naň veľa ale ako hovorím, to bola krásna jazda oproti hentomu môjmu medveďovi...
Neviem, zajtra asi do najbližšieho servisu asi jedine napichnúť na diagnostiku a tam by mal všetko o aute zistiť ak sa nemýlim, všetky tlaky, všetko nie?? Takže prvá vec, asi napichnúť na diagnostiku a možno ak to bude zanesené, tak nech ho umelo prepáli v servise???
Ďakujem veľmi pekne za informácie, lebo už neviem, čo s tým autom mám robiť...???
- tikak1
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 14.03.2014 16:05
- Bydliště: Kopřivnice
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
No, jestli máš auto v nouzáku kvůli ucpanýmu DPF filtru, tak už ti na ani vypálení v servisu za tuším 1500 Kč na dlouho nepomůže. Mi to pak jelo asi týden, a znova nouzák, potom jsem nechal DPF vyndat, poslal jsem to poštou do Práglu na vyčištění Smart Clean, za čtyři dny byl zpět. Samotný čištění stálo 6300 Kč. Nebo se dá v PL koupit druhovýroba filtru za asi 10 000Kč.
To je asi vše co ktomu umím říct. Jo a že nevíš co s tím autem robiť? No dej mu péči, a bude Ti dobře sloužit. Zrovna jako mě.
P.S. A počítej s tím, že teď si Tě užije Stano
To je asi vše co ktomu umím říct. Jo a že nevíš co s tím autem robiť? No dej mu péči, a bude Ti dobře sloužit. Zrovna jako mě.
P.S. A počítej s tím, že teď si Tě užije Stano
Jako prase, přátelé, jako prase !
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Zdravim, tak, dnes som bol s tým na diagnostike, v prvom servise nič nezistili, potom ma poslali sa previezť kúsok na tom a potom znovu a vyhodilo nejaké malé množstvo aditíva k DPF, potom sme šli ku kamarátovi a tam našiel, že tiež tuším niečo s tým aditívom....
Že píše mu, regenerácia bola naposledy pred 129 km, takže odkedy to svieti tak neregenerovalo si myslím, že nejaký tlak vo vstupe a výstupe je 0,3 bar, takže to je v úplnej norme...
Povedal mi, že jedna vec, môže byť málo aditíva k DPF (vo Forde tuším ten Eolys) ?? Alebo že môže byť zaseknutý plavák hladiny aditíva??
Pripomínam, auto som kúpil pri 193 000 km, teraz má 208 000 km...
Čo mám robiť? Dokázal by som možno vymontovať filter s Božiou pomocou, nalial by som tam aditívum a zistil by som čo ako ... Ak to teda môžem robiť...Lebo som laik...
Čo by ste mi poradili? Ďakujem
Že píše mu, regenerácia bola naposledy pred 129 km, takže odkedy to svieti tak neregenerovalo si myslím, že nejaký tlak vo vstupe a výstupe je 0,3 bar, takže to je v úplnej norme...
Povedal mi, že jedna vec, môže byť málo aditíva k DPF (vo Forde tuším ten Eolys) ?? Alebo že môže byť zaseknutý plavák hladiny aditíva??
Pripomínam, auto som kúpil pri 193 000 km, teraz má 208 000 km...
Čo mám robiť? Dokázal by som možno vymontovať filter s Božiou pomocou, nalial by som tam aditívum a zistil by som čo ako ... Ak to teda môžem robiť...Lebo som laik...
Čo by ste mi poradili? Ďakujem
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Do filtru se nic neleje, na to je extra nádoba. Jak jsem ti psal, doporučuju vyndat filtr, dát na myčku a vroucí vodou z wapky pořádně vyprat. Nechat vyschnout a dát zpět. Optimálně dát někomu kdo na to má vybavení. Jsou i firmy, který se přímo touto akcí zabývají.
- tikak1
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 14.03.2014 16:05
- Bydliště: Kopřivnice
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Jenom se ujistím, píšeš o DPF filtru?
Jako prase, přátelé, jako prase !
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13203
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Po vyprati ho treba nechat NIEKOLKO DNI na teple vysusit. Najlepsie do neho fukat teply vzduch. Inak zostane vlozka mokra. Po nastartovani sa voda velmi rychlo prehreje, zovrie, a so vznikajucou vodnou parou moze potrhat mriezku.
- tikak1
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 14.03.2014 16:05
- Bydliště: Kopřivnice
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Přesně tak, a právě proto bych si nerisknul něco podobného dělat doma. Nemluvě o tom že i v popisu čištění jsem četl, že největší část problému není v nevypálení, ale zbytkový popel. A tato závada se dá očekávat právě při hranici 200tis km. Proto se filtr rozřízne, a vyčistí. Co se týče Eolysu, je nádržka nad palivovou nádrží, pokud máš auto touto věcí vybavené. Někdo tvrdí že se náplň dá zjistit jen v servisu. Pokud by došel, naplnění nádržky vyjde asi 2 tis. Kč přibližně, musí se to plnit speciální pumpou. Ale jsem jen amatér, tak do toho nebudu strkat nos.
Popravdě rěčeno bych rád viděl kompresor, který by ve výfuku prohnal tolik vzduchu, že ho zbaví veškeré vody. Takže podle mého názoru je domácí čištění blbost.
Popravdě rěčeno bych rád viděl kompresor, který by ve výfuku prohnal tolik vzduchu, že ho zbaví veškeré vody. Takže podle mého názoru je domácí čištění blbost.
Jako prase, přátelé, jako prase !
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13203
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Fukanie som myslel v zmysle vysusit. V priebehu hodin/dni. Nie vyfukat tlakom.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů