Stránka 2 z 3

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 03.01.2010 01:11
od Aspide_Boy
aha 8O díky za odpoveď :)

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 25.01.2010 19:43
od martan
Tak jsem na tom asi stejně :? . Dnes jsem jel jen kousek od domu a celou cestu se servo projevovalo dost hlučně. Po návratu jsem šel hned kontrolovat kapalinu a nádobka skoro prázdná. Byla tma a zima na to abych se pokoušel zjistit kudy to vyteklo, tak snad se ktomu dostanu zítra. Může mi někdo, kdo má za sebou podobnou opravu napsat kolik ho to stálo ?
Přemýšlím kam to dát na opravu i když to doleju moc daleko s tím jezdit nechci, je tu sice asi 2km daleko ford Valoušek, ale mám strach že pokud to opravdu bude na výměnu řízení tak to u nich asi bude hodně drahé. Svého mechanika mám 80km daleko a takovou cestu riskovat nebudu. Mám tu v okolí pár autodílen ale nemám s nimi žádnou zkušenost, tak budu vděčný i pokud někdo poradí kontakt na někoho kdo opravuje focuse a má s jeho prací dobrou zkušenost,
nejlépe v Praze Hostivaři nebo okolí. Předem děkuji za každou radu i zkušenost :wink:

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 27.01.2010 17:35
od FrFill
zdravim panove,tak muj problem s tekoucim servem je(zda se) vyřesen :) ,po vymene servo pumpy se kapalina ztracela pořad a to tak že na 20 až 30km ubylo od značky max po min. 8O Tak jsem v garaži zvedl auto a otec mi točil řízenim,zjistil sem že mi kapalina proteka z tlakoveho čidla na servo hadici.
znamej mechoš mi to potvrdil že se to občas stava a čidlo se tzv.propalí.

čidlo jsem obědnal u mistního autorizovaneho prodejce,vymenil a už tejdem testuju a vypada to v pořadku :wink:


tak snad to nekomu pomuže a mužu to čidlo i nafotit kdyby byl zajem fordu zdar :lol:

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 10.03.2010 13:06
od alesk
Ahoj pánové, měl bych dotaz. Radši nebudu popisovat ani okolnosti jak jsem se k tomu dostal, ale každopádně nastala doba, kdy přítelkyně musí na Focusu (1,6 16V rv. 1999 ) měnit komplet řízení. Potřeboval bych vědět, kolik litrů oleje se vejde do serva? Nevim jestli jsem slepej nebo jen blbě koukám, ale nikde jsem to v žádné dokumentaci nenašel. Díky za rady.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 29.07.2010 15:27
od zeck
Mám taky problém s posilovačem. Včera začal vydávat nehezký zvuky a olej byl pod riskou min. Udělali jsem si procházku na benzinku a naštěstí měli olej do serva tak jsem ho dolil a dojeli jsme domů. Trochu v nádobce ubylo asi 2cm za 50km. Dneska jsem to prohlížel, omyl a zjistil jsem že s největší pravděpodobností bude prasklá trubička v držáku u posilovače co vede od posilovače k čerpadlu viz obrázek. Je pěkně zkorodovaná a ani jsem motor nenahazoval a po cca půl hodině tam byla kapka. druhá trubička se leskne, tak nevím jestli už náhodou nebyla měněna.
No a teď nevím co s tím. Jde vyměnit jen ta jedna trubička? Je totiž asi zaletováná do víčka. A mění se jen kousek kovový trubičky nebo je to celý i s tou hadicej až k čerpadlu?
Jsou taky repliky nebo mám dát ford?
Pokud by se muselo měnit celý víko i s hadicema k nádržce a čerpadlu, tak to nevím jestli bych zvládnul.... sem zvědavej, co taková "píčovinka" bude stát.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 26.02.2011 19:47
od MilošV
Před zhruba 14-ti dny jsem měl stejnou závadu jako zeck.
Po nastartování se ozývaly podivné zvuky z motoru. Jako by tam něco dřelo. Bylo brzo ráno, tma. Našel jsem svítilnu, ale nic jsem neviděl. Zkontroloval jsem všechny tři nádobky a nevypadalo to, že by byla některá prázdná. Po třetím nastartováním, zvuk téměř vymizel. Nicméně jsem vyjel. Předpokládal jsem, že problém má na svědomí mráz (předtím jsem 14 dní nejezdil). Do práce to mám asi 8 km. Jediný rozdíl proti minulým jízdám bylo tvrdé řízení.
Než jsem jel domů, odevřel jsem kapotu a hned na první pohled bylo jasné, kde je chyba. Nádržka oleje serva řízení byla prázdná. Dojel jsem domů a začal zjišťovat, kde se stala chyba.
Pročet jsem fórum a v sobotu jsem se pustil do důkladného prohledání místa činu. Předtím měla cestu do Příbrami manželka a tak jsem ji požádal o originál olej Ford. 1L stál 576 Kč.
Při pohledu k servu bylo vidět, že pod ním je to "zablitý" od oleje. Abych k tomu měl lepší přístup, sundal jsem levé přední kolo. Nalil jsem olej do nádržky, nastartoval a hned bylo vidět jak olej teče z trubek stažené umělohmotnou příchytkou. Nebylo vidět z které, jedna je hliníková a druhá železná.
Abych to zkrátil - bylo mi jasné, že bez jámy nebo bez zvednutí auta to nevyměním, tak jsem požádal známého automechanika o výměnu. Fordy nedělá, tak jsem ještě zjišťoval jak to s těma trubkama je. Volal jsem do Forda a tam my bylo vysvětleno, že obě trubky jsou samostatně vyměnitelné a taky jsem se dověděl, že nejvíce se sype ta hliníková.
Byla to ona a s o kroužkem a s klipem mě vyšla na 1 685 Kč. K tomu práce za 1 050 (byla v tom i výměna oleje motoru, nátěr rezaté železné trubky a dovoz dílu).
Čerpadlo to vydrželo, ale nevím na jak dlouho.

Červená šipka v první příloze ukazuje směr druhé fotografie.
Trubky serva.jpg
Trubky serva 2.jpg

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 28.02.2011 07:16
od zeck
Buď rád, že jsi to pořídil takhle levně. On skoro každej tip Focuse má hadičky jiný. Přesvědčil jsem se o tom na vrakáčích i ve Fordu. Cena ve Fordu 3900,- za hadičku. Já vyměnil nejdřív železnou, protože byla úplně shnilá, ale problém přetrval, takže jsem měnil i hliníkovou. Ta vypadala krásně, ale pod tím umělohmotným úchytem měla miniaturní dírku, která vidět nebyla, až po demontáži. A protože olej tekl pod úchytem nedalo se poznat, z který hadice to je. Kupoval jsem na vrakáčích po 500,-. Měl jsem naštěstí kliku na dobrý kusy a hlavně že vůbec můj typ hadic měly. No a výměna - najel jsem na trámy, ležel pod tím zkroucenej jak paragraf, přístup na hov.., ale zadařilo se!!!

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 28.02.2011 19:28
od MilošV
Se zjištěním, která hadice to je, to nebylo vůbec jednoduché.
Když jsem mluvil s technikem od Forda, řekl mi že podle VIN bych tam měl mít hlinikovou trubku s hadicí pro diesel. Řekl jsem mu, že mám benzín. On na to: "Ale já to tady mám." :?:
Ceny s DPH byly: hliníková trubka 1 964 Kč, železná 4 229 Kč.
Nakonec jsme se se známým domluvili, že až to částečně rozebere, natočením motoru zjistí, která trubka to je a podle cedulky na trubce objedná tu správnou. Cena byla nižší, takže asi šlo o trubku pro jiný typ.
Jen jsem zvědav jak dlouho vydrží, když fofo má 6,5 roku a loučit se sním ještě hned tak nechci :D.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 06.05.2012 14:11
od haaanes
Zdravím

Mám stejný problém, hliníková trubička vycházející ze serva byla prasklá (miniaturní dírka) všechen olej ale vytekl. celou hadici jsem vymontoval a hlinikovej kus jsem odřízl a prasklej kousek nadstavil hadicí a pořádně zafixoval. Dolil jsem olej doplna a vypadalo to dobře. Bohužel po cca 15 km jízdy začal posilovač kompletné vynechávat. Hlavně když stojím na místě nemohu s volante ani pořádně točit ovšem po zařazení jedničky a přidání otáček se zase chytne, ovšem v průbehu jízdy při nízkych otáčkach posilovač zase vypne. myslíte, že bude servo v háji ??

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 06.05.2012 18:42
od miki21
Záleží jak dlouho to jelo naprázdno. :nixw:
Odvzdušnil jsi to po dolití? :arrow: několikrát vytočit plný rejd na obě strany.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 21.12.2013 20:23
od MilošV
Před týdnem jsem po nastartování uslyšel hvízdání v motoru. Nejdřív jsem si myslel že píská řemen nebo kladka.
V nádobce oleje posilovače řízení byl zpěněný olej s hladinou pod minimum. Kouknul jsem za motorem dolů na posilovač a už mi bylo vše jasné. Zase vytéká olej.

Před necelými 3 roky(5. příspěvek nahoru) jsem si nechal vyměnit hliníkovou trubku serva(posilovače) řízení a tak jsem si nadával, že jsem nenechal vyměnit i tu narezlou ocelovou.
Nicméně známého mechanika jsem požádal o kontrolu, která z nich to je.

Samozřejmě, že to byla ta samá! Po 3 letech. Byly na ní černé fleky, o které se zadrhne nechtem. Zřejmě nekvalitní materiál.
Nová se vyrábí asi pouze originál a stála mě s DPH 2.312,- Kč.
Celkem mě to vyšlo na 4.100,- Kč. Nejbližší Ford je 20 km a trubku neměli skladem, takže 2 cesty.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 27.12.2018 22:22
od K EM
Tak jsem vám to tady pročetl a začínám se bát. Čůrá mi olej ze serva z místa kde jsou přivedené trubky pod tou sponou co je zajišťuje do těla serva. Doteď jsem myslel že je v hájí O kroužek na jedné trubce ale teď to vypadá že je i relativně běžný že je děravá přímo trubka... Ještě tomu dám šanci a zeptám se, nemá někdo doma ty trubky volně ? Potřeboval bych kdyby mi někdo oměřil ty O kroužky vnitřní vnější průměr. Zkusim je vyměnit a budu doufat že to pomůže. Ještě dodám že trubky jsou origo, servo jsem měnil, tak si myslím že odešly těsnění při přendavání, ale začalo to téct až asi po 3/4 roce.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 29.12.2018 18:13
od MilošV
O kroužek z hliníkové trubky by mohl být 6,07 x 1,78. Naměřeno 6 (vnitřní průměr) x 1,75 (tloušťka).

Myslím, že pokud by se těsnění poškodilo při montáži, tak je velmi pravděpodobné, že by to teklo hned a ne po 3/4 roku. (Jedině, že by to nebylo hned vidět, ale to by ubýval hydraulický olej.)

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 29.12.2018 19:43
od Jaroslavv
Zdravím, marně hledám víčko servořízení. Chci zkontrolovat hladinu oleje. Focus III 1,6 Ti-VCT.

Re: Řízení vs. posilovač - problém

Napsal: 29.12.2018 19:49
od miki21