Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Boban » 27.04.2011 08:58

Jestli chcete vidět motor do kterýho majitel lil 5W40 A3/B3 a jak mu klikovka přišla naproti tak zajeďte do Jihlavy, auto má najeto poctivejch 100 000km.
To proč v Ford servisech nelejou Ford Formula olej je na dlouhé povídání, ale osobně je za tím spíš marketing jak kvalita oleje :idea:
Důležitá u motoru je četnost měnění oleje !!!!!

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Boban » 27.04.2011 09:04

miki21 píše:Dle mně tam ta řídká sračka nepatří.Čerpadlo to nenabere jak má,nevytvoří potřebný tlak-nenapne-blbě maže. :cooler:
Dal bych tam zpátky to na co byl motor zvyklý(5w40)
Možná než něco takového příště napíšeš tak se koukni co do daného motoru doporučuje výrobce motoru :idea: :!: :!: , takovýto příspěšvek může poměrně zmáct lidi, kteří pak budou chtít po servisu něco jiného než tam má být :idea: :!: :!: :!: :!:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 43&start=0

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13089
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od miki21 » 27.04.2011 09:21

Tak jo.O olejích specifikací A1B1 si myslím svoje,ale to už se dost rozpitvalo ve focus olejích.Každý má svoji hlavu.To,že nějaký motor umřel po5w40 taky nemusí být to pravé.Jak píšeš je důležité jak se kdo k motoru chová(výměna ol.točení za studena...)Stejně tak by se určitě našel někde motor,co umřel na 5w30.Vše je přístupu a úhlu pohledu.Nechtěl jsem nikoho uvést v omyl,ale za tou řídkou sračkou si stojím. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Brehowicz » 27.04.2011 12:41

No zajímalo by mně jak moc by sis za tím stál kdybys měl auto v zaruce a po poruše by ti zjistili že tam máš něco co tam nepatří.
Takže do auta v záruce patří jen to co je pro daný motor určeno výrobcem,ikdyž by sis o tom mohl myslet své :!: anebo ať si následky svého chování nese sám za sebe.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13089
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od miki21 » 27.04.2011 13:04

Myslím,že jenikl nic o záruce netvrdil a já jsem reagoval na jeho příspěvek.O záruce a podmínkách určitě bude téma někde jinde.Ty ostatní kecy kolem už jsou OT :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Boban » 27.04.2011 14:41

K tomuto řeknu jen jedno, u tohoto motoru je velmi důležité dávat olej takový jaký je předepsaný, tím jsou myšleny specifikace který udává výrobce a to včetně dodržování intervalů pro výměnu, ostatní je o laborování a pocitech každého motorysty eventuelně jeho "známého mechanika"
To auto co nám stojí na dvoře si kupoval nové člověk co dnes už díky svému zdravotnímu stavu nemůže za volant tak dal auto svému synovi a ten zajel za svojim "známým" co se mu stará i o Land Rovera a ten mu tam dal dvakrát olej Castrol TXT Softec 5W40 s tím, že výměnu prováděl po 20 000km.
Výsledek je ten, že motor má díru v bloku a když se bavíš s kýmkoliv kdo se kolem toho motoru kdy motal, tak ti řeknou všichni je to olejem a výměnou :idea: , na vrakovišti mají i 1.8 DuratecHE který je stejně poškozen na klice. Tak mi potom vykládejte, že je to o OT.
Pokud napíšu, že daný olej někam nepatří a on tam patří tak je to trochu matoucí. Já jsem si procedůrou zhánění motoru prošel a ty informace jsem dostával poměrně často, tak proč budu laborovat a dělat ze sebe skušebního králíka. Možná někdo když mu motor začne klepat dám něco jako 5W40 aby to stichlo a šup s ním pryč, pak když se dá to co tam má být tak to udělá popisovaný efekt :idea: :?:
a u oleje který byl v mondeu byla specifikace oleje takováto : API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 505.01, 502.00, 505.00, Ford WSS-M2C917
a Ford k tomuto motoru má pro olej takovouto specifikaci: WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1).
Také jste nenašli nic zhodného ? já také ne .
Tímto chci poukázat na složitost a nejde paušalizovat, jelikož to může mít patřičný efekt pro peněženku :!:

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Brehowicz » 27.04.2011 16:21

Přesně tak není to žádné OT.Jelikož to tady prochází i lidé kteří ta auta mají nová je třeba rozlišovat informace které jsou o tom co má kde papírově být od těch co komu pocitově sedí.Opravu pak hradí každy sám a né někdo komu se to zdalo dobre.

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od koumess » 27.04.2011 21:15

teď tady ale neřešíme nové auta a v záruce,že....

Taky si myslím,že 5w40 díru do motoru neudělá. Tuhle kámošovi vypochodovala klika z coswotha,olej předepsanej,8tis.km po výměně.Dalšímu známému se motor rozletěl tak,že musel měnit i kapotu,strašná rána -též olej ok asi 5tis. po výměně.....atd.
Na vině nemusí být ani ten forduv debilně dlouhý interval výměny oleje,ten spíš motor akorát zasírá, nejčastěj za to může nedostatečné množství oleje. Obecně někeré motory totální destrukce prostě postihuje častěj - pověstné tím byly např. AR z devadesátých let s čtyřválci s turbem.
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Brehowicz » 27.04.2011 23:04

Za většinu problému si mužou lidi sami,asi byste se divili co lidí se diví že je třeba měnit olej rychleji než 2-3 roky,nebo že se mění olejový fitr spolu s olejem.vzduchový fitr po roce a né až někdy když to nejede a podobně a to nepíšu ze srandy ale je to holý fakt.Né každy se k autu chová jako my tady ne foru pro někoho je těch pár korun co stojí spotřeb. material hotový majland a vyhozené peníze no a pak ma někdo to štěstí že po takovém hovadu koupí auto někde v ačkach.Pordal ho tam proto že se začlo sypat a další majitel muže byt na mrtvici.Schválně by mně zajímalo kolik je tady prvomajitelu nebo majitelu ojetin kde znaji celou historii vozu.
Osobně taky nevěřím ani náhodou že by mohl řetěz chrastit už po 170tkm při předepsaných servisních intervalech.Jestli chce kdokoli slyšet jak chrastí řetěz tak dojeďte ke mně a pustím vám muziku na Nivě ale to auto je z roku 81 a pořád jede,chrastí ale jede.
Není tomu tak dávno co sem tu všude četl všechno jen ne tdci,ale jak to tak vidím tak daleko víc problémových motoru je tu benzínových a to dokonce zadřených nadobro ten tu od ropy nebyl ani jeden.

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od buceek07 » 28.04.2011 06:47

Brehowiczi co dodat....no je to tak :idea: ....i s těmi benzíny. A jako u tdci je to o lidech

Jinak já mám 165 000 dle zjišťování u forda origo.....a slyším jen to ložisko spojkovy....teď se k tomu přidala ještě napinací klapka a tak si teď spolu notují :blee: :mrgreen: , ale jak konečně poleví ten šílený shon v práci :irre: tak se na to vrhnu u toho přetěsňování víka ventilů
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
Lubak
Junior
Junior
Příspěvky: 405
Registrován: 02.09.2008 15:46

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Lubak » 28.04.2011 09:59

O olejích je toho psáno všude možné hodně. Spousta lidí na to prostě sere (bohužel i mechaniků) a nalejou do auta co jim přijde pod ruku.
Osobně jezdím x let všechny Fordy (Escorty, focusy, Mondeo) na 5W-30 , konkrétně na Mondeu namotáno přes 250 tis. a motor chodí bez problémů.
Aut. servisy se hold drží (musí) tím co jim nařizuje výrobce viz. tabulka níže
Přílohy
oleje specifikace.pdf
(97.62 KiB) Staženo 172 x
Ford Galaxy 2.0TDCi
Ford Escort RS 2000 - r.v. 1991 - dědeček

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od jenikl » 28.04.2011 18:04

Máte pravdu.. Předpis je 5W-30 a spec. Ford.. Dam to do auta, chvíli s tim budu jezdit a pak na to vlítnu sám nebo to dam do servisu.. Nejhorší je, že se musí všechno sundat, řetěz, obě vačky.. Chjo.. Co jsem koukal, tak by to měl trochu zručný mechanik dát, jen k tomu budu potřebavat nějaký extra nářadí..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Boban » 29.04.2011 10:07

koumess píše:teď tady ale neřešíme nové auta a v záruce,že....

Taky si myslím,že 5w40 díru do motoru neudělá. Tuhle kámošovi vypochodovala klika z coswotha,olej předepsanej,8tis.km po výměně.Dalšímu známému se motor rozletěl tak,že musel měnit i kapotu,strašná rána -též olej ok asi 5tis. po výměně.....atd.
Na vině nemusí být ani ten forduv debilně dlouhý interval výměny oleje,ten spíš motor akorát zasírá, nejčastěj za to může nedostatečné množství oleje. Obecně někeré motory totální destrukce prostě postihuje častěj - pověstné tím byly např. AR z devadesátých let s čtyřválci s turbem.
To máš pravdu, ale jelikož stejný motor je osazován do Focuse, C-Maxe, S-Maxe, Mondea který jsou v 70% ještě v záruce a dalších 70% lidí kteří se zajímají co kupují nebo již koupili tak zadají do vyhledávače třeba jen Duratec HE a hádej kam se většina dostne :idea: :?:

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od koumess » 01.05.2011 16:00

..ehmm,no a když tady napíšu "skoč z okna" mám se snad bát že každý pátý skočí :?: Pokud si majitel nového Cmaxe vybavený biblí či modlitební knížkou ve formě smluv a návodů k použití vyhodnotí jako jediný správný názor nějakého koumese kdesi na fóru, je spíš otázkou zda by se neměl dobrovolně vzdát i řidičského průkazu.. Já bych si z nich ale nedovolil dělat blbečky,každému je přece jasné o jakých autech je zde řeč.

Vím jen,že aniž bych chtěl tady rozjíždět další bezcestnou debatu na téma od wss- přes acea až po hths i když to s tím samozřejmě souvisí,tak žádný 5w30, 5w40 a ani 10w40 jak si myslí ten vtěch focusech prostě zadřít či zničit motor nemůže. Pro různý typ provozu může být vhodná nebo nevhodná ta či ona viskozita,ale to je tak všechno.Víc už asi nemá smysl kolem toho tlachat.

Co se týká samozápalných duratorqů, konstrukce samotného motoru je perfektní a příkladně odolná.Bohužel horší je to už s příslušenstvím.A ve finále je asi jedno jestli motor popraví zadřený vstřikovač u tdci jenž u jednoho mého souseda dokázal během jízdy změnit skupenství jednoho z pístů z pevného na kapalné,nebo nedostatečné množství maziva v duratecu he.
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE

Příspěvek od Brehowicz » 01.05.2011 18:27

koumess píše: Já bych si z nich ale nedovolil dělat blbečky,každému je přece jasné o jakých autech je zde řeč.

Tady to z uživatelu nedovolíš a ze souseda blbečka děláš,nebo co si mám myslet o tom když mu to propálilo píst přes přidřený vstřik když to před tím muselo stopro párkrat hodit do nouzáku a povidačce o tom že to bylo najednou nevěřím ani náhodou.Takže to opět bylo jen a pouze lidskou blbostí nebo šporoblivosti ušetřit pár korun za diagnostiku a výsledku je z toho motor na odpis :!:

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host