ford focus 1.8 tdci, 85 kw, špatné startování

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od spanel » 29.01.2014 07:37

A žhaviče jsi měnil kdy?
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
qwerton
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 705
Registrován: 25.02.2008 22:41
Bydliště: Praha - Chodov

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od qwerton » 29.01.2014 13:25

měnil jsem je v 06/2008 od te doby najeto 57 tis km
Ford Focus Combi 1,8 TDCI 85 kW 08/02, šedá metla, spotřeba 6,52/100 km - galerie

Obrázek
Obrázek

co takhle cyklovýlet - maraton 08/12- více zde

Uživatelský avatar
qwerton
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 705
Registrován: 25.02.2008 22:41
Bydliště: Praha - Chodov

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od qwerton » 01.02.2014 16:41

Takže závadu baterky jsem skutečně vyloučil, baterku mám teď půjčenou od prodejce a stále je problém se startem. Kontrolka žhavení svítí něco kolem vteřiny, ale žhavící relé cvakne cca za 7 vteřin a po tu dobu skutečně na žhavičky proud teče, dneska jsem to zkoušel zkoušečkou. Takže jako další krok vidím asi nějaké přeměření žvavících svíček. Dokáže třeba diagnostika určit, jestli jsou žhavičky KO? To by asi měla, ne? Našel jsem si fakturu z 06/2008 kdy se žhavičky měnily a vlastně popsaná závada tam byla uplně stejná, jako co to dělá teď, jen si to už vůbec nepamatuju... Ale asi to fakt na žhavičky vypadá.

Jaká tak bývá jejich životnost? přeci jen necelých 60 tis a 6 let mi nepřijde moc.... třeba i aut v práci je neměníme ani po 150 tis km (Fiat, Citroen), nebo jsem tam před 6ti lety dostal nějaký nekvalitní?
Ford Focus Combi 1,8 TDCI 85 kW 08/02, šedá metla, spotřeba 6,52/100 km - galerie

Obrázek
Obrázek

co takhle cyklovýlet - maraton 08/12- více zde


Uživatelský avatar
piechnik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 853
Registrován: 09.05.2009 16:04
Bydliště: ostrava

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od piechnik » 02.02.2014 11:23

Ja delal zhavice pred zimou na dotaz jak casto menit mechanik rekl co 3 roky :?:

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od Jardak » 02.02.2014 14:21

Já mám auto 4,5 roku a asi 105 tkm a stále jsou tam žhavičky se kterými jsem auto koupil.
Jednou jsem je měl venku na kontrole, jinak mám poznamenáno kolik berou proudu a vždy před zimou to klešťákem zkontroluju. Pokud by byl odběr menší, vím, že je některá KO.
Svíčky jsou tam BERU a auto startuje bezproblémově.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od EL » 02.02.2014 16:09

Měl jsem 5 let BERU GN993, v prosinci 2013 při výměně byly všechny nefunkční. Teď mám 4 ks NGK Y-524J.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od zdenek34 » 02.02.2014 18:00

A poznal jsi nějaký rozdíl ve žhavení? Myslím hlavně délku, případně jiné pocity ze žhavení... Beru mají psanou intenzitu el. proudu 16 A a NGK jenom 5 A.
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od EL » 02.02.2014 19:53

zdenek34 píše:A poznal jsi nějaký rozdíl ve žhavení? Myslím hlavně délku, případně jiné pocity ze žhavení... Beru mají psanou intenzitu el. proudu 16 A a NGK jenom 5 A.
Délka žhavení stejná, startování podobné jako s BERU GN993.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Uživatelský avatar
qwerton
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 705
Registrován: 25.02.2008 22:41
Bydliště: Praha - Chodov

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od qwerton » 03.02.2014 08:45

kluci, cim vsim je ovlivneno jak dlouho sviti kontrolka zhaveni?
Ford Focus Combi 1,8 TDCI 85 kW 08/02, šedá metla, spotřeba 6,52/100 km - galerie

Obrázek
Obrázek

co takhle cyklovýlet - maraton 08/12- více zde

Mighty_Morpheus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 15.02.2012 21:11
Bydliště: Liberec

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od Mighty_Morpheus » 03.02.2014 09:26

Zdravím, problém se startováním řeším každý rok (celkem 4 roky po sobě). Vždy v zimě, když je teplota dlouhodobě (týden a déle) pod nulou, příp. kolem nuly. Vyměněné žhaviče, baterka (včera nová Varta Silver Dynamic), startér a palivový filtr. Beru na Bezině Vervu. A stejně dneska ráno točí rychle, ale nestartuje. Jediná divná věc je problikávání kontrolky ABS. Jinak se auto tváří naprosto v pořádku. Spíš jako by do motoru nešla nafta. Pak je cítit, že motor začne "kuckat" (nafta se začne zapalovat) a chytne. Ikdyž ho hned chcípnu, tak už chytá na jedno otočení.

Ani v servisu Ford mě nedokázali poradit. Nechali si tam Fofíka několik dní s tím, že diagnostika nic neukazuje, nafta nepadá, tlaky OK a že jim to startuje normálně :) Prý už jedině vyměnit vstřiky - dle jejich slov "bez záruky".

Pozn.: Nejsem mechanik, ale kontrolka žhavení svítí dokud odebíraný proud žhavičkama neklesne pod určinou úroveň, resp. jejich odpor neklesne pod určitou úroveň. Protože když se žhavička zahřívá, klesá její odpor a tím i proud. Žhavička je totiž něco jako stará vláknová žárovka :)
aktuálně: Ford Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, 2010 - kombi
dříve: Ford Focus 1.8 TDCi, 74kW, 2003 - kombi
dávno: Citroen ZX 1.9D, 55kW, 1995 - kombi

Uživatelský avatar
qwerton
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 705
Registrován: 25.02.2008 22:41
Bydliště: Praha - Chodov

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od qwerton » 03.02.2014 10:10

takže pokud je žhavička v háji a proud si vůbec nebere, tak nedává odpor a kontrolka zhasne? rozumím tomu dobře? Ale přes to všechno relé proud na žhavičku pouští? (možná kvůli tomu, že třeba nějaká žhavička je ok?)

protože relé cvakne po cca 7 vteřinách, ale kontrolka svítí jednu až 2 vteřiny....

no, snad to tak bude. Zítra si jedu pro žhavičky a ve středu je zkusím s bráchou vyměnit.... to bude porod :-)
Ford Focus Combi 1,8 TDCI 85 kW 08/02, šedá metla, spotřeba 6,52/100 km - galerie

Obrázek
Obrázek

co takhle cyklovýlet - maraton 08/12- více zde

Mighty_Morpheus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 15.02.2012 21:11
Bydliště: Liberec

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od Mighty_Morpheus » 03.02.2014 10:46

Podle mě není v lidských silách poznat vadnou žhavičku podle kontrolky :) Na to musí být nějaký ampermetr s pamětí, co zaznamená průběh proudu po celou dobu žhavení. A tam bude vidět jestli se to chová rozumně nebo jsou tam nějaké výkyvy apod.
aktuálně: Ford Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, 2010 - kombi
dříve: Ford Focus 1.8 TDCi, 74kW, 2003 - kombi
dávno: Citroen ZX 1.9D, 55kW, 1995 - kombi

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od xbobcz » 03.02.2014 11:17

Kontrolka žhavení nemá nic společného s reálnou dobou žhavení, protékajícím proudem atd.
Je to jen LED ovládáná řídící jednotkou, není to žádná indikace skutečného stavu žhavení.
Normálně blikne tak na 1s, ale při teplotách kolem 0 už auto žhaví cca 7 sekund - poznáte
na cvaknutí relé.
Žhavení v tomhle autě je tak, že jsou všechny žhavičky paralelně a pouze spínané relátkem,
není do jednotky žádná zpětná vazba o tom, že tím obvodem opravdu teče proud.
Takže ani diagnostika žádnou chybu ukázat nemůže.
Otestovat orientačně to lze klešťovým ampérmetrem, zjistit kolik proudu při žhavení tam teče.
U žhaviček BERU to je na začátku kolem 60A na tom společném přívodu.
To, že žhavička bere proud neznamená, že je úplně v pořádku - žhaví po celé délce atd.
Aby se to zkusilo, tak by je člověk musel vyndat a připojit na baterku a to je lepší tam
dát rovnou nové.
U tohodle motoru jsou pro start nejdůležitější otáčky startéru a jak rychle to vytvoří tlak v railu.
Zkus startovat tak, že počkáš až to relé žhavení cvakne a pak teprv startuj. Baterka nedostane
tolik zabrat a máš k dispozici více proudu pro startér.
Focus II 1.8 TDCi

Mighty_Morpheus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 15.02.2012 21:11
Bydliště: Liberec

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Příspěvek od Mighty_Morpheus » 03.02.2014 11:49

Zdravim xbobcz, vypadate ze se v tom vyznate :). Tlak v railu se tvori (resp. palivove cerpadlo cerpa naftu) jenom pri toceni starteru nebo uz pri otoceni klicku do polohy 2? Ptam se jenom ze zvedavosti.
A BTW: nenapada vas jeste neco, co muzu vyzkouset u sveho problemu? Prispevek asi o 5 vys.
aktuálně: Ford Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, 2010 - kombi
dříve: Ford Focus 1.8 TDCi, 74kW, 2003 - kombi
dávno: Citroen ZX 1.9D, 55kW, 1995 - kombi

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů