Žhavení a start
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.08.2013 12:15
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Žhavení a start
Není vhodné řešit jednu věc na více místech.
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.08.2013 12:15
Re: Žhavení a start
tak promin te ja jsem po potreboval rychle vedet
Ford Focus combi 2002 1.8 tddi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22.08.2009 08:42
Re: Žhavení a start
Mám Fíka rv 2000 1,8 tddi posledních pár týdnů starty na prdel.Vyměnil jsem žhavicí svíčky a stále stejný problém...delší start..jde o to že žhavení tedy kontrolka jen velmi krátce svítí po dobu co žhaví ale dříve to žhavilo třeba 5-6vteřin.Je dýlka žhavení uměrná teplotě?No fíka mám dlouho a tohle jsem tedy nikdy nezpozoroval..a pak ještě dotaz jak je zapojeno žhavení nemůže být špatně nějaký relé nebo tak něco?
Jinak jsem to měl na vstřikách opravář říkal že jsou ok...pak ještě pokontroloval ventily a rozvod jestli třeba nepřeskočil řemen..vše ok...NO A PAK UŽ JEN ČERPADLO. Jo má to najeto na tachu 260 000 ale čert ví kolik to má je to dotažený já na tom najel 140tisíc
Jinak jsem to měl na vstřikách opravář říkal že jsou ok...pak ještě pokontroloval ventily a rozvod jestli třeba nepřeskočil řemen..vše ok...NO A PAK UŽ JEN ČERPADLO. Jo má to najeto na tachu 260 000 ale čert ví kolik to má je to dotažený já na tom najel 140tisíc
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavení a start
mam pocit ze to zhavi i kdyz nesviti kontrolka
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- 2Romeo
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.01.2010 15:18
- Bydliště: Děčín
Re: Žhavení a start
Zravim, celý téma jsem pročetl, ale nikde jsem se nedozvěděl z jakého čidla si teda bere auto údaj o teplotě. Aby stanovilo dobu žhavení? Jak přišla zima tak mi to blbě startuje, svíčky OK- zkontrolováno, komplet zrepasované vstřiky a čerpadlo- včetně výměny trubek. Do auta jsem dost nasypal, tak bych potřeboval, aby něco odjezdilo.
Dneska jsem zkoušel vytáhnout kabel na propojení žhav. svíček a venku mimo hlavu je vyzkoušet abych viděl jak se nažhaví všechny najednou na autě--- na první žhavení (žhavilo cca 4-5s)- nic, hned následovalo druhý( stejný interval)- to se trochu rozpálili ale pořádně se rozpálili až na 3 žhavení. Vyndal jsem teda relé rozebral, jestli není opálený a vše ok, tak nevím proč se svíčky rozpálí až na 3 žhavení...
prosím teda o radu...
Dneska jsem zkoušel vytáhnout kabel na propojení žhav. svíček a venku mimo hlavu je vyzkoušet abych viděl jak se nažhaví všechny najednou na autě--- na první žhavení (žhavilo cca 4-5s)- nic, hned následovalo druhý( stejný interval)- to se trochu rozpálili ale pořádně se rozpálili až na 3 žhavení. Vyndal jsem teda relé rozebral, jestli není opálený a vše ok, tak nevím proč se svíčky rozpálí až na 3 žhavení...
prosím teda o radu...
-
- Nováček
- Příspěvky: 99
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krompachy
Ahoj, pri sucasnych teplotach okolo nuly by auto malo chytit aj bez zhavenia. Ja som dokazal nastartovat pri -17 s jedinym funkcnym zhavicom, ale bolo to uz celkom trapenie. Pri teplotach do nuly kontrolka zhavenia kratko blikne, ale samotne zhavenie pokracuje dalej cca15 sec. Zhavice by sa mali za ten cas pekne rozpalit.
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Žhavení a start
Zkusil bych změřit napětí přímo na žhavících svíčkách. Poblíž olejový měrky je propojka, může být vypálená.
Jinak to že TDCi ve ff 1 v zimě hůř startuje je trochu jeho vlastnost. Možná když auto bylo nový a vše bylo ve stavu A1, tak startovalo dobře, ale po 200 - 300 tkm už prostě konstruktéry nastavená startovací dávka a doba žhavení je nedostatečná. Základ pro omezení této vlastnosti je baterka a startér ve 100% kondici. U starteru je hodně znát i jeho pouhé vyčištění, promazání a přeleštění komutátoru.
Jinak to že TDCi ve ff 1 v zimě hůř startuje je trochu jeho vlastnost. Možná když auto bylo nový a vše bylo ve stavu A1, tak startovalo dobře, ale po 200 - 300 tkm už prostě konstruktéry nastavená startovací dávka a doba žhavení je nedostatečná. Základ pro omezení této vlastnosti je baterka a startér ve 100% kondici. U starteru je hodně znát i jeho pouhé vyčištění, promazání a přeleštění komutátoru.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- 2Romeo
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.01.2010 15:18
- Bydliště: Děčín
Re: Žhavení a start
Baterka se zdá v pohodě je tam 2 roky nová Varta 74 Ah i jsem ji měřil.... Kouknu na tu spojku, to mě ani nenapadlo, myslel jsem, že je to jen úchyt kvůli dotyku s kostrou. Ale přijde mi, že to pomalu točí sice jsem starter měl před rokem v bosch servise, kde říkaly, že je v pohodě, promázli ho a pak točil chvíli rychlejš a chytalo to líp... Potřeboval bych slyšet jak startujou jiný tyhle TDCI pak bych šel do jiného startéru pokud točej jinak...
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Žhavení a start
Zdarec chlapi, tak si zase nevím rady s takovou banalitou V zimě jsem jednou takhle chtěl nastartovat a najednou se to hrozně hádalo (bylo asi -10). Tak jsem se jal zkontrolovat zhavici svicky. No co vám budu vyprávět, nefungovala ani jedna. Po ruce jsem v tu chvíli měl jenom žhavičky z 1,8 Tddi (r.v. 1999). Na první pohled vypadaly stejně, tak jsem je tam fouknul a bylo. Teď jsem ale asi před měsícem zjistil, že se mi (teplem) roztekla koncovka drátu od žhavení (viz obrázek). No fajn řekl jsem si, začalo to fungovat, byl tam přechodový odpor, tak se to rozteklo. Sehnal jsem teda jiný, jetý kabel, pečlivě očistil. Teď jsem ho tam fouknul a po nastartování motoru se to zase začne poměrně dost zahřívat zase v tom samém místě. Radši jsem to odpojil. Ale můj dotaz zní. Myslíte si, že za to můžou ty žhaviče, nebo mám problém jinde a kde ? Žhaviče klidně koupím, to problém není, ale nechci je kupovat zbytečně.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Žhavení a start
jestli se to tam hřeje je tam přechoďák , nemusi být přímo v tom spoji ale v napojení na kabel , jdou tam dost velký proudy tak to musí být kontakt na 100% jinak to bude topit a o to méně žhavit
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Žhavení a start
No jo, to jsem si myslel taky. Ale když jsem to vyměnil a dělá to porád, tak je to divný, ne ? Že by to dělaly oba kabely ? Není to úplně běžná závada, takže to nepředpokládám. Spíš mi přijde, zě tam teče větší proud, než na jaký je ten kabel zřejmě dimenzován. Hlavně mě mate, že nejvíc se to tam hřeje až po nastartování ...
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Žhavení a start
Tak jsem se na to byl podívat , a musí to být přechodák, ale nemusí to být v tom kabelu , ale v tom přechodu očko - šroub . Měl bys to doměřit voltmetrem , kde vzniká ubytek napětí když vezmeš voltmetr jeden hrot na ten šroub a druhý na to očko a nemělo by se tam naměřit žádné napětí = spoj bez přechodáku , naměříš napětí je tam přechodový odpor . Podobně můžeš doměřit přímo ten kabel zase necháš jeden hrot na tom šroubu zhora a druhý na přípojení očko připojení žhaviče , když naměříš napětí zde bude problém v tom kabelu co jsi měnil , dalo by se to pak dohledat zda je to přímo v přechodu toho kabelu do šroubu že by se místo jednoho měřícího hrotu použila tenká jehla a místu u žhaviče se píchnout přímo do kabelu kousek od toho přechodu do šroubu a zase proti tomu šroubu zhora . Snadca jsem to popsal srozumitelně . Jinak pro jednoduchost budu prát že teče při žhavení 100A pak při doměření úbytku 0,5V je to 50W ztráty co se mění na teplo
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Žhavení a start
Já si myslím, že vím přesně, kde je ten přechoďák je to podle mě mezi šroubem a drátem co pokračuje ke žhavičům. Je tam ten drát zalisovaný a zalitý v plastovém držáku. Ano, můžu to doměřit s jistotou. Spíš bych potřeboval klešťový ampérmetr tak na 100A DC. Chtěl bych totiž vědět, kolik tam doopravdy teče. Protože na svíčce BERU píšou odběr 16,5A. To je 4 x 16,5 = 66A. Na žhavení je pojistka 60A a já mám podezření, že tam ve skutečnosti teče daleko víc a proto se to hřeje.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Žhavení a start
Velikost proudu závisí dost na tom jakého výrobce žhaviček je použito. Na svým FF jsem to měřil klešťákem a pokud si dobře pamatuju, tak u svíček Bosch byl proud 65 A a pak začal klesat jak se svíčky rozehřívaly. U svíček BERU proud začal na 80 A. Někam jsem před časem dával do nějakýho vlákna přesný hodnoty, hledat se mi to ale nechce.... Pojistka to zvládne, krátkodobě zřejmě unese větší proud.
Jinak do FF 1 TDCI doporučuju svíčky BERU, protože proti např. Boschům se rozžhaví o něco dřív. U těchto motorů je podle mýho názoru poddimenzovaná doba při který jsou před studeným startem svíčky pod proudem a proto každá chvilka o kterou se to nažhaví dřív je dobrá....
Jinak do FF 1 TDCI doporučuju svíčky BERU, protože proti např. Boschům se rozžhaví o něco dřív. U těchto motorů je podle mýho názoru poddimenzovaná doba při který jsou před studeným startem svíčky pod proudem a proto každá chvilka o kterou se to nažhaví dřív je dobrá....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů