Vysoká spotřeba oleje
- DavidF
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.01.2010 23:05
Re: Vysoká spotřeba oleje
ještě k tý spotřebě oleje, do 1l na 1000km je hodnota, která je i výrobci u nových aut považovaná za normální
pokud by to bralo ty 2-3l tak by to podle mě mělo kouřit, vždyť třeba dvoutakt taky spotřeboval 2-3l oleje na 1000km a jak hezky modře kouřil
pokud by to bralo ty 2-3l tak by to podle mě mělo kouřit, vždyť třeba dvoutakt taky spotřeboval 2-3l oleje na 1000km a jak hezky modře kouřil
Mondeo kombi 2.0 Ghia 8/2002
- Puk*
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 15.12.2009 15:55
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
DavidF: Souhlasím s tebou.
Ale jak jsem psal, koukal jsem se na kouř z výfuku a spíš je do bílé barvy. Je to nějaký záhadný.
Ještě zkusím příští týden zajet k mechanikovi a mrknout na to zespodu a vůbec to prohlídnout pořádně v dílně.
Zkusím taky najet ještě pár km a pozorovat spotřebu oleje ještě další týden ... Jestli teda budu mít čas.
Ale jak jsem psal, koukal jsem se na kouř z výfuku a spíš je do bílé barvy. Je to nějaký záhadný.
Ještě zkusím příští týden zajet k mechanikovi a mrknout na to zespodu a vůbec to prohlídnout pořádně v dílně.
Zkusím taky najet ještě pár km a pozorovat spotřebu oleje ještě další týden ... Jestli teda budu mít čas.
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver
-
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24.06.2009 18:55
- Bydliště: Příbram
Re: Vysoká spotřeba oleje
ano to je v předpisu Ford i dalších, ale je to pouze jejich alibi - nejde přeci dolévat jako u mě 9l na interval výměnyDavidF píše:ještě k tý spotřebě oleje, do 1l na 1000km je hodnota, která je i výrobci u nových aut považovaná za normální
pokud by to bralo ty 2-3l tak by to podle mě mělo kouřit, vždyť třeba dvoutakt taky spotřeboval 2-3l oleje na 1000km a jak hezky modře kouřil
Focus, 1,6 benzín, 74 kw, stříbrná MOONDUST
Mondeo, 1,8 16V, 92kw,combi, 2001, ghia
umřel dne 8.7.2015 ( motor)
Mondeo, 1,8 16V, 92kw,combi, 2001, ghia
umřel dne 8.7.2015 ( motor)
- Písař
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 09.02.2008 20:18
- Bydliště: Západní čechy-Cheznovice
Re: Vysoká spotřeba oleje
Mě to taky olej bere.Jezdil jsem na Fordí 5W30,teď jsem přešel na 5W40 od ESSA,tak uvidím.Ale mám už nálet 171000km,tak s dolejváním se už asi musí počítat
- xmorfeuz
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 18.07.2009 18:25
- Bydliště: Olomoucko
Re: Vysoká spotřeba oleje
taky mi to bralo pres pullitru na 1000km, presel jsem na 10w40 a zatim ani jedna ryska....1500km
jinak mam najeto 220000
edit: koukam ze to je sekce mondeo
jinak mam najeto 220000
edit: koukam ze to je sekce mondeo
- Písař
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 09.02.2008 20:18
- Bydliště: Západní čechy-Cheznovice
Re: Vysoká spotřeba oleje
Sekce nesekce motor je motor.Každej potřebuje olej a když někde mizí,tak je příčina většinou stejná Dneska jsem skoukl hladinu po přechodu z 5W30 Ford na 5W40 ESSO a hladina pořád stejná.Najeto cca 1000km po výměně Holt nejni olej jako olej.Každýmu motoru holt svědčí něco jinýho
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
Puk*
olej ti může mizet pouze třemi způsoby:
1, vytéct úplně mimo auto ( poškozené, vymačkané těsnění např. olej. vana, ventil. víko, gufero). To poznáš podle skvrny pod autem a tu tam nemáš.
2, únik oleje přes prasklé těsnění hlavy do chladící kapaliny. To poznáš, když se podíváš do expanzní nádobky, kde ti místo červené (popř. modro-zelené) směsi plave do hněda zbarvená, mastná .......,to tam jak píšeš taky nemáš.
3,spalováním- průnik oleje do spalovacího prostoru přes těsníní dříků ventilů nebo přes netěsnící pístní kroužky nebo přes netěsnící těsnění hlavy (vadné těsnění nebo šikovně prohlá hlava). To bys měl poznat na do modra zabarveném kouři z výfuku.
Na diagnostiku je zbytečné chodit, nemá ti co ukázat (zjistit).
Jen pro info ceny dílů: těsnění dríku ventilu cca60kč/ks (v motoru jich máš 16ks),těsnění hlavy motoru cca1100Kč, těsnění víka ventilů cca 400Kč.
Sám jsem si nechal při výměně těsnění pod hlavou vyměnít i ty těsnění dříků,spotřeba oleje klesla, ale něco si to vezme pořád. Najeto něco kolem 200t.
olej ti může mizet pouze třemi způsoby:
1, vytéct úplně mimo auto ( poškozené, vymačkané těsnění např. olej. vana, ventil. víko, gufero). To poznáš podle skvrny pod autem a tu tam nemáš.
2, únik oleje přes prasklé těsnění hlavy do chladící kapaliny. To poznáš, když se podíváš do expanzní nádobky, kde ti místo červené (popř. modro-zelené) směsi plave do hněda zbarvená, mastná .......,to tam jak píšeš taky nemáš.
3,spalováním- průnik oleje do spalovacího prostoru přes těsníní dříků ventilů nebo přes netěsnící pístní kroužky nebo přes netěsnící těsnění hlavy (vadné těsnění nebo šikovně prohlá hlava). To bys měl poznat na do modra zabarveném kouři z výfuku.
Na diagnostiku je zbytečné chodit, nemá ti co ukázat (zjistit).
Jen pro info ceny dílů: těsnění dríku ventilu cca60kč/ks (v motoru jich máš 16ks),těsnění hlavy motoru cca1100Kč, těsnění víka ventilů cca 400Kč.
Sám jsem si nechal při výměně těsnění pod hlavou vyměnít i ty těsnění dříků,spotřeba oleje klesla, ale něco si to vezme pořád. Najeto něco kolem 200t.
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- Puk*
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 15.12.2009 15:55
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
jednaminus: Díky za tvé poznatky. Koukám že jsi z Brna, máš doporučení na brněnský servis kde s tím mají zkušenost? Kolik si vzali za práci?
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
Puk*
ono to bylo trošku složitější a asi ti moc nepomůžu. Hlavu jsem si sundal sám u kamaráda v servisu (kousek za Brnem-Vev. Bítýška) , ten samotnou hlavu poslal na přebroušení k Pavlíčkovi do Bosonoh a na zabroušení ventilů a výměnu těsnění dříků ventilů to dostal kamarádův známý. Hlavu zpět jsem si zase dával sám.
ono to bylo trošku složitější a asi ti moc nepomůžu. Hlavu jsem si sundal sám u kamaráda v servisu (kousek za Brnem-Vev. Bítýška) , ten samotnou hlavu poslal na přebroušení k Pavlíčkovi do Bosonoh a na zabroušení ventilů a výměnu těsnění dříků ventilů to dostal kamarádův známý. Hlavu zpět jsem si zase dával sám.
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Vysoká spotřeba oleje
jednaminus: když už si to měl rozhozené - řešil si i vymezení ventilových vůlí nebo to bylo ok? Koukal jsem že ford dodává ktomu jakési podložky v různých tloušťkách......počítám že jednoho dne do toho bude potřeba hrábnout...
Ty gufera na ventilech je možné vyměnit i na nezdemontované palici??
ď za info
Ty gufera na ventilech je možné vyměnit i na nezdemontované palici??
ď za info
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
hlavu jsem po demontáži předával ne úplně odstrojenou ( se vstřiky,atd.) s tím, že zpátky jsem už dostal hlavu přebroušenou, natlakovanou + odzkoušená vůle ventilů, přebroušení sedel ventilů a vyměněné těsnění dříků. Jestli má mondeo seřizování vůle (podle mé domněnky snad jen při velkém opotřebení, jinak musí běžné vůle zvládnou pomocí tlaku oleje hydroštel) ventilů pomocí podložek nevím ,osobně jsem přímo u práce při kompletaci hlavy nebyl a hlavu jsem dostal zpět již nachystanou na montáž. Jestli se dají gufera měnit bez demontáže hlavy nevím ,prvotní úkol byl výměna těsnění pod hlavou a ty gufera jsem nechal udělat, že když už je hlava dole, tak je nechám vyměnit taky, byly v sadě těsnění.Na obrázku je čerstvě demontovaná hlava
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Vysoká spotřeba oleje
Ok. No ono to právě nejsou zrovna hydroštely,ale jakási hrníčková zdvihátka.Prej velmi kvalitní materiál, takže nic není potřeba seřizovat - patrně na věčné časy a nikdy jinak... z toho důvodu asi existuje nabídka zdvihátek v různých tloušťkách (obr.)
Problém stím nemám,jen mě to zajímá. Ty gufera na ventilech je dobré vyměnit i preventivně,po nějakých deseti letech provozu ikdyž má auto najeto poměrně málo a spotřeba oleje je v normě. V minulosti se mi to osvědčilo.
Puk:
Ta kaluž oleje na fotce je tam nacabraná z dolejvání.Prvně to teklo kolem svíček,nakonec to zteklo ktěm cívkám. olej je čistý - ten v motoru nebyl...
Horší to je asi s těmi kabely ke svíčkám.To myslím nejsou originály,navíc i nevhodné délky.Jen tak z pro nic důvodu vyměněné nebyly. Co mám zkušenost tak fordovi originály vydržely hodně přes 200tis.km. Měnil jsem u dvou aut ve 240 a 290tis. Tam asi bude zakopanej pes.
Problém stím nemám,jen mě to zajímá. Ty gufera na ventilech je dobré vyměnit i preventivně,po nějakých deseti letech provozu ikdyž má auto najeto poměrně málo a spotřeba oleje je v normě. V minulosti se mi to osvědčilo.
Puk:
Ta kaluž oleje na fotce je tam nacabraná z dolejvání.Prvně to teklo kolem svíček,nakonec to zteklo ktěm cívkám. olej je čistý - ten v motoru nebyl...
Horší to je asi s těmi kabely ke svíčkám.To myslím nejsou originály,navíc i nevhodné délky.Jen tak z pro nic důvodu vyměněné nebyly. Co mám zkušenost tak fordovi originály vydržely hodně přes 200tis.km. Měnil jsem u dvou aut ve 240 a 290tis. Tam asi bude zakopanej pes.
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
koumess
podle toho obrázku by se teoreticky mohla gufera vyměnit bez demontáže hlavy.Musel by se dělat vždy jen válec (resp. 2 válce), který je v HÚ, aby se ventil mohl opřít o píst při demontáži misky(držák pružiny) a pružiny ventilu.To vše za předpokladu,že ventil nesmí mít dlouhý chod a stihne se včas zapřít o píst, aby šlo uvolnit misku pružiny a že při uvolňování pojistky(klíč) misky se nepoužije tolik tlaku, který by mohl ohnout ventil, protože ten se o píst opře jen jedním bokem (nejde na píst kolmo). Tolik teorie
podle toho obrázku by se teoreticky mohla gufera vyměnit bez demontáže hlavy.Musel by se dělat vždy jen válec (resp. 2 válce), který je v HÚ, aby se ventil mohl opřít o píst při demontáži misky(držák pružiny) a pružiny ventilu.To vše za předpokladu,že ventil nesmí mít dlouhý chod a stihne se včas zapřít o píst, aby šlo uvolnit misku pružiny a že při uvolňování pojistky(klíč) misky se nepoužije tolik tlaku, který by mohl ohnout ventil, protože ten se o píst opře jen jedním bokem (nejde na píst kolmo). Tolik teorie
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- Puk*
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 15.12.2009 15:55
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba oleje
koumess: Jak tu poznámku se svíčkami mám chápat? Že mi pomůže výměna svíček za originální a správná délka kabelů? Nebo naznačuješ že to je známka toho, že auto má najeto nadměrné množství km? Tedy víc než je stav na počítadle km.
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver
- DavidF
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.01.2010 23:05
Re: Vysoká spotřeba oleje
tenhle motor zatím moc neznám, ale když nad tím přemýšlím, tak by ten píst ty ventily podržet mohl, ale nesmí tam být moc velká vůle aby to šlo dát zpátky dohromady - není asi možné při montáži pružiny vytáhnout ventil nahoru.
Dá se to řešit i natlakováním válce přes díru po svíčce, tlak vzduchu by ventily měl podržet
Dá se to řešit i natlakováním válce přes díru po svíčce, tlak vzduchu by ventily měl podržet
Mondeo kombi 2.0 Ghia 8/2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host