Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 05.02.2009 10:49
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Určitě je nejelepší varianta koupit novější auto, které má odhlučnění lepší.
Ale pokud se to udělá pořádně tak si myslím, že to smysl má a docela velký. Výrobci nedávají tlumíci hmoty kvůli naročnosti instalace, ceně, hmotnosti. Ale viděl jsem pár dost přesvědčivých výsledků a hlučnost v interiéru byla na uplně jiné úrovni.
Ale pokud se to udělá pořádně tak si myslím, že to smysl má a docela velký. Výrobci nedávají tlumíci hmoty kvůli naročnosti instalace, ceně, hmotnosti. Ale viděl jsem pár dost přesvědčivých výsledků a hlučnost v interiéru byla na uplně jiné úrovni.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12944
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Ak sa pouziju tenke plechy a namiesto vzduchovej komory medzi plechmi sa da iba jeden plech, mozes tlmit kolko chces. Cena takeho kvalitneho dodatocneho vytlmenia je menej vyhodna ako vymena auta.
Chceli sme takto tlmit jeden stary Hyundai Accent. Po vypocitani, co by to stalo sa majitel rozhodol pre jeho predaj a kupu ineho.
Chceli sme takto tlmit jeden stary Hyundai Accent. Po vypocitani, co by to stalo sa majitel rozhodol pre jeho predaj a kupu ineho.
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.11.2010 17:36
- Bydliště: Protivín
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
chci se zeptat jestli někdo nezkoušel nastříkat jako vytlumení kufru,dveří nebo kapotu motoru hb body 950 nebo podobný UBS sprej, http://www.youtube.com/watch?v=enYYbr6K13E to na videu je podobný tomu body a dát tam troch silnější vrstvu tak jestli by to nějak tu hlučnost snížilo díky
Naposledy upravil(a) lukas1986 dne 04.03.2013 12:17, celkem upraveno 1 x.
Ford Focud mk1 1.8tddi r.v.2001 před FL
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Body-cko neni zvukovy izolant a pri hrubsich vrstvach by casem praskal. Chces-li to mit kvalitne, pouzivej veci k tomu urcene
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.11.2010 17:36
- Bydliště: Protivín
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
a co todle viz odkaz http://www.vitocom.cz/Udrzba/body.htm nemá s tímto někdo zkušenost díky
Ford Focud mk1 1.8tddi r.v.2001 před FL
- masterT
- Člen klubu
- Příspěvky: 403
- Registrován: 27.10.2009 12:33
- Bydliště: Severní Morava
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Ahoj,
chci vas nekoho poprosit, jestli by mi nepomohl s tlumenim. Dvere uz mam, ale chtel to udelat poradne, strechu i podlahu... Vytlumil by mi to nekdo nebo nemate kontakt na nejakou firmu, co se tim zabyva?
Dekuji.
chci vas nekoho poprosit, jestli by mi nepomohl s tlumenim. Dvere uz mam, ale chtel to udelat poradne, strechu i podlahu... Vytlumil by mi to nekdo nebo nemate kontakt na nejakou firmu, co se tim zabyva?
Dekuji.
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium
byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium
byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4584
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Totok fakt nevím jestli něco utlumí, ale za pět set, no neber to...
Aspoň to líp vypadá, když už nic
Aspoň to líp vypadá, když už nic
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
- Junior
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Ahojte, chcem sa podeliť o skúsenosť s odhlučnením focus 2 kombi po FL s takým výsledkom, že na Sony rádiu počúvam z hlasitosti 7-8 na 6 a znížil som automatické pridávanie hlasitosti o 1.
Definitívnym nakopnutím pre mňa bolo ženine nové VW Polo, ktoré bolo za každého režimu (aj ďiaľnica 120km/h) tichšie ako náš focus a pár stovkiek km za volantom nového passatu. Odvtedy som mal pocit, že jazdím v kabriolete...
Po skúsenostiach s tlmením asfaltovými plátmi predchádzajúceho focusu a áut kamarátov som vedel, že tade cesta nevedie, pretože ťažké pláty posunú rezonanciu tak nízko, že pri prejazde nerovností každé auto duní, čo mi nevyhovuje.
Začal som zháňať priemyselné odhlučňovacie materiály až som dospel k záveru, že najvhodnejšia bude ťažká zvukpohlcujúca PU pena 120kg/m3 v kombinácii s asfaltovými STP Silver plátmi. Nebudem popisovať ako sa čo rozoberá, je tu kopa fotiek aj návodov. Trvalo mi to samému 2 dni, nemám fotky, v tom teple som bol rád, že som to vôbec dokončil.
Materiál:
- 4x STP Silver (75x53 cm)
- 4m2 1cm hrubej PU peny
- 2m2 2cm hrubej PU peny
Týchto 6m2 vážilo 10kg s STP plátmi tak cca 14kg
Aplikácia:
STP
- interiérová strana predných podbehov
- podlahu pod nohami a čím viac za prístrojovku
- dvere - interiérová strana plechu pod plastovými krytmi
- zadné podbehy
- boky kufra
PU pena - dá sa povedať, že celé auto z vnútornej strany
- A, B, C stĺpiky
- podlaha, 1cm a 2cm vrstva pod celým podlahovým tapacírom (spod prístrojovky až pod zadné sedačky, po bokoch až po lišty aj stredovy tunel) ((samozrejme pod pedálmi nie))
- pod palubovkou všade kde bolo možné, až takmer k čelnému sklu 2-4cm vrstva
- dvere, nalepené vrstvy 1-2cm iba na plastové kryty, + za každý plastový dekel
- kufor bočné steny
- pod všetky lišty
Výsledok:
Ten bol poznať hneď po naštartovaní.
Ako som písal v úvode, odhlučnenie je také, že pri 120km/h mám rádio na hlasitosti 6, počujem zreteľne komentátorov v rádiu a dokážem sa baviť so ženou bez zvýšenia hlasu! Úplne sa vytratil šum, ktorý sa kumuloval v dutinách, stratil sa hluk odvaľujúcich kolies. Zároveň auto nebasuje pri prechádzaní nerovností a stratil sa také to tupé buchnutie pri prejdení krátkych priečnych nerovností.
Čo sa nestratilo je typické "mlátenie" focusáckych náprav (to je dané koštrukčne), zmeny povrchov ciest poznať, ale potlačene. Motor je ako keby vzdialený o meter.
Subjektívne do 50km/h nepočuť skoro nič, a od 80km/h do 120km/h je hluk auta takmer rovnaký, zvyšuje sa iba intenzita hluku motora od otáčok. Zrejme celá podlaha odhluční aj výfuk.
Charakterom sa približuje k o triedu vyšším autám.
Záver:
Finančne boli STP pláty drahšie 40.- eur ako PU materiál 36.-eur.
Teraz mám pocit, že jazdím v o triedu lepšom aute a užívam si to ticho. Nevýhoda - zrazu počujem gumové tesnenia, ktoré sa vtedy asi stratili v iných ruchoch
Definitívnym nakopnutím pre mňa bolo ženine nové VW Polo, ktoré bolo za každého režimu (aj ďiaľnica 120km/h) tichšie ako náš focus a pár stovkiek km za volantom nového passatu. Odvtedy som mal pocit, že jazdím v kabriolete...
Po skúsenostiach s tlmením asfaltovými plátmi predchádzajúceho focusu a áut kamarátov som vedel, že tade cesta nevedie, pretože ťažké pláty posunú rezonanciu tak nízko, že pri prejazde nerovností každé auto duní, čo mi nevyhovuje.
Začal som zháňať priemyselné odhlučňovacie materiály až som dospel k záveru, že najvhodnejšia bude ťažká zvukpohlcujúca PU pena 120kg/m3 v kombinácii s asfaltovými STP Silver plátmi. Nebudem popisovať ako sa čo rozoberá, je tu kopa fotiek aj návodov. Trvalo mi to samému 2 dni, nemám fotky, v tom teple som bol rád, že som to vôbec dokončil.
Materiál:
- 4x STP Silver (75x53 cm)
- 4m2 1cm hrubej PU peny
- 2m2 2cm hrubej PU peny
Týchto 6m2 vážilo 10kg s STP plátmi tak cca 14kg
Aplikácia:
STP
- interiérová strana predných podbehov
- podlahu pod nohami a čím viac za prístrojovku
- dvere - interiérová strana plechu pod plastovými krytmi
- zadné podbehy
- boky kufra
PU pena - dá sa povedať, že celé auto z vnútornej strany
- A, B, C stĺpiky
- podlaha, 1cm a 2cm vrstva pod celým podlahovým tapacírom (spod prístrojovky až pod zadné sedačky, po bokoch až po lišty aj stredovy tunel) ((samozrejme pod pedálmi nie))
- pod palubovkou všade kde bolo možné, až takmer k čelnému sklu 2-4cm vrstva
- dvere, nalepené vrstvy 1-2cm iba na plastové kryty, + za každý plastový dekel
- kufor bočné steny
- pod všetky lišty
Výsledok:
Ten bol poznať hneď po naštartovaní.
Ako som písal v úvode, odhlučnenie je také, že pri 120km/h mám rádio na hlasitosti 6, počujem zreteľne komentátorov v rádiu a dokážem sa baviť so ženou bez zvýšenia hlasu! Úplne sa vytratil šum, ktorý sa kumuloval v dutinách, stratil sa hluk odvaľujúcich kolies. Zároveň auto nebasuje pri prechádzaní nerovností a stratil sa také to tupé buchnutie pri prejdení krátkych priečnych nerovností.
Čo sa nestratilo je typické "mlátenie" focusáckych náprav (to je dané koštrukčne), zmeny povrchov ciest poznať, ale potlačene. Motor je ako keby vzdialený o meter.
Subjektívne do 50km/h nepočuť skoro nič, a od 80km/h do 120km/h je hluk auta takmer rovnaký, zvyšuje sa iba intenzita hluku motora od otáčok. Zrejme celá podlaha odhluční aj výfuk.
Charakterom sa približuje k o triedu vyšším autám.
Záver:
Finančne boli STP pláty drahšie 40.- eur ako PU materiál 36.-eur.
Teraz mám pocit, že jazdím v o triedu lepšom aute a užívam si to ticho. Nevýhoda - zrazu počujem gumové tesnenia, ktoré sa vtedy asi stratili v iných ruchoch
- Přílohy
-
- S450.jpg (31.36 KiB) Zobrazeno 3459 x
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
-
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 13.05.2012 13:09
- Bydliště: Praha/Zbiroh
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Moc pěkný příběh. Taky mám v plánu něco, možno né v takovém rozsahu jako Dreede ale prostě něco. Co se týče odhlučnění, je na tom Focus hodně špatně. Nevim zda je to třeba i špatnými pneu ale když složím sedačky tak zezadu slyším neskutečný hluk až to člověka obtěžuje. Myslel jsem, že začnu vylepením kufru, zadní podběhy a uvidim, zda to bude mít nějaký efekt.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04.03.2012 06:52
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Nenasel by se nekdo kdo by tohle zvladl na zakazku? zajimala by me taky i cena diky
- ZonixX
- Test driver
- Příspěvky: 3167
- Registrován: 14.07.2009 22:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
dreede - tu PU penu si cim lepil?
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12944
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Ja som este na Pekaci lepil penu lepidlom K-Flex
Po 6 rokoch, ked isiel do srotu, stale drzalo. Aj na streche, kde pecie slnko. Tiez som tym zalepil taku gumu v blatnikoch. Par rokov drzala tiez.
Po 6 rokoch, ked isiel do srotu, stale drzalo. Aj na streche, kde pecie slnko. Tiez som tym zalepil taku gumu v blatnikoch. Par rokov drzala tiez.
- ZonixX
- Test driver
- Příspěvky: 3167
- Registrován: 14.07.2009 22:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
schvalne sa pytam, pretoze ANS penu mam na Brax paste lepenu tym Sinus sprejom a moc to nedrzi
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12944
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
K-Flex drzi. Skor sa rozpadne pena ako lepidlo. Len povrch musi byt cisty a odmasteny.
-
- Junior
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tlumení dvěří a tlumení všeobecně
Ahoj, lepil som to tubovým lepidlom mamut, typ vhodný na PU peny. Ostatné pôsobia na penu ako kyselina. Lepiť stačilo dvere.
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti