Stránka 170 z 274

Re: Autobaterie

Napsal: 13.03.2015 20:25
od Angusss
Dobrý den,

Jake napětí na akumulátoru bych mel naměřit? Myslím na akumulátoru, který je připojeny v autě, ktere není nastartovane? Mám novou baterku a naměřil jsem 12,4V není to málo? Teplota cca 6C... po delší jízdě namerim 12,6v ale je fakt, že to bylo hned po příjezdu domu a auto bylo ještě zahrate.

Minuly týden jsem měl baterku úplného mrtvou, v servisu mi dali ve středu novou. Mam strach, že mi baterku něco vybíjí a ze az týden nepojedu tak už nenastartuji

Re: Autobaterie

Napsal: 13.03.2015 20:54
od Jardak
Změř, nebo nech změřit klidový odběr usnutýho auta, tedy min 30 minut po odstavení.

Re: Autobaterie

Napsal: 13.03.2015 21:02
od Angusss
Jardak píše:Změř, nebo nech změřit klidový odběr usnutýho auta, tedy min 30 minut po odstavení.
Ok. A to 12,4 je v normě?

Re: Autobaterie

Napsal: 13.03.2015 22:16
od Jardak
To právě není nic moc. Proto ti píšu abys změřil klidový odběr.

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2015 15:48
od Angusss
Tak z 12,42V je po 8mi hodinách 12,37V... :(

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2015 20:42
od krenda
Tento úbytek se rovná spíš chybě měření :wink:

Re: Baterie

Napsal: 16.03.2015 20:20
od Angusss
Ahoj všem,

Všude čtu, že nabitá baterka má mít 12,6V. Předpokládám, že je to BEZ zátěže a tedy při odpojenem vozidle? Jelikož mám novou baterii tak jsem začal sledovat její stav. Pár hodin po ukončení jízdy a vychladnutí má baterie 12,7V. Druhý den mám pouze 12,5V, další den 12,4V... Jsem zvědav co namerim po týdnu.

Je možné, že po otevření auta a nabehnuti converse se tak zvýší odběr, že na baterie namerim takto málo? Jestli to takto bude ubývat tak na konci týdne má baterie 12V a to už by měla být vybitá, ne?

Děkuji za postřehy, mám mondeo v plné výbavě

Pozn. Při měření neodpojuji Aku od vozu, dveře jsou zavřené, ale converse svítí a navigace také

Re: Autobaterie

Napsal: 16.03.2015 21:19
od zeli
Tech 12,4 se da povazovat za takove minimum, ktere by mela odstata baterka dat. Baterka po jizde dava samo vic, protoze ji vykrmoval altik, tak trva nez se to napeti ustali. Pokud to dojde az na 12V, tak uz to je malo a neco je spatne. Nicmene fungovat se na to porad da.
Napeti, kdy se zacina baterie nicit je pod 10,5V. Pod to by to nemelo jit. Auto uz asi nebude chtit startovat a mozna budou vybihat nejaky chyby na diag.
Chce to pozorovat a kdyz to pujde dolu, tak resit viz predchozi komenty.

Re: Autobaterie

Napsal: 17.03.2015 07:18
od ballu
Špatně, baterka v klidu nesmí jít pod 12,6V a při nahozeném motoru by mělo být na kontaktech min.13,8V. Jsou dvě možnosti, nabit baterku zdrojem a změřit zátěžákem, nabít baterku a proměřit, kolik má v klidu odběr / šlusnutý někde drát/. Další věc je změření , kolik dává napětí altík na baterku při změně otáček.

Ps: já mám napětí v síti 13,8V , dle jiných dává altík málo, baterku mám v autě 7 roků, během této doby krom konzervace kontaktů vazelinou ,žádná údržba a žádný problém při zimních startech. Dalším plusem je to, že nepotřebji předřadný odpor na halogenky a i ty super svítivé žárovky +120% :wink: mě vydrži i při používání jako denní svícení přes 2,5 roku. :palec_nahoru:

Re: Autobaterie

Napsal: 17.03.2015 08:00
od Angusss
Tak jsem měřil další 3 auta a žádné nemělo 12,6V. Nejvíce 12,5 a mondeo mého otce dokonce 12V (startuje v pohode)

Těch 12, 6V mas na odpojene baterii ? Po jaké době od poslední jízdy?

Re: Autobaterie

Napsal: 17.03.2015 08:41
od ballu
Ta hodnota 12,6V baterky je minimální při jakékoliv délce odstavení / i uložená baterka by se měla dobíjet/. Jestli i na ostatních autech je napětí pod tuto hodnotu, jsou dvě příčiny, vada na dobíjení alternátoru a ta druhá, ke které se přikláním já, jsou krátké jízdy mezi starty celého vozového parku rodiny, kdy altík nestačí spotřebovanou energii do baterky dopráskat. :wink:

PS: já mám na baterce v klidu 12,8V

Re: Baterie

Napsal: 17.03.2015 08:42
od Slid
1. Bud meris odpojenou baterii mimo vozidlo. Kolik ma V.
2. Meris baterii ve vozidle, v klidovem stavu kolik V na ni je. Chcipnes auto, zamknez a jdes mimo vuz, nechas si otevrenou haubnu, pokud ji nemas nijak hlidanou, pokud ji mas, musis nejak vyresit. A za min. 30 minut zmeris kolik V je na baterii.
3. Mereni baterie se zapnutyma spotrebicema a bez nastartovani nema nejak smysl. Pokud by te nezajimalo, kolik je na baterii kdyz startujes.

4. Pokud pri bodu dva nameris nizsi hodnotu a bude ti stale klesat V napriklad druhy den, je potreba zmerit klidovy odber proudu v A.
5. Musi fungovat dobijeni pri nastartovanem vozu cca 14.5V

Re: Autobaterie

Napsal: 17.03.2015 08:53
od Angusss
Aha, takže pokud přijedu domů po 200km cestě tak i po týdnu bez jízdy bych měl otevřít auto a namerit 12,6V? Tak to mi rozhodně nehrozí :) 3.den bez jízdy mám 12,4V

Re: Autobaterie

Napsal: 17.03.2015 08:59
od ballu
Tak pak někde abnormální odběr v klidu - prošoupaný drát na kostru.....prostě cokoliv.... dá se zjistit ampérmetrem odběr a pak postupně odpojovat pojistky a vylučovací metodou zjistit kde???

Re: Autobaterie

Napsal: 17.03.2015 13:39
od Angusss
Tak další den bez jízdy stále 12,45. Vypadá to, že je to stabilní hodnota a dále se nesnižuje. Je možné, že kdybych baterku vypojil a skutečně změřil bez zátěže tak bych měl i těch 12,6V