Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13067
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od miki21 » 06.07.2023 22:17

Může vydržet a může prdnout za měsíc.
Koukl bych na řemen, v jakém je stavu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12898
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od stano. » 06.07.2023 23:45

Skor ho nicia kilometre (a vyssie otacky) ako vek. 15 rokov pravdepodobne vydrzi. A cez 200t km asi toho casu mat nebude.

Uživatelský avatar
jakubkarasek86
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 08.05.2018 19:37

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od jakubkarasek86 » 25.07.2023 16:23

Tak už jsem se taky přidal do klubu klepálistů, zatím jenom na volnoběh při nastartování, při jízdě nebo stání na křižovatce je klid. Najeto mám 212 tisíc km, olej měním pravidelně po 10 tisících km.
Roční nájezd mám zhruba 12-15 tisíc km, auto mám v plánu cca do dvou let vyměnit, tak to asi řešit nebudu. Přesto ale poprosím, kdybyste mi někdo poslali do SZ telefonní číslo na Baduna, pro strýčka příhodu. Díky moc

Peter236
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24.05.2023 18:46

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Peter236 » 16.10.2023 19:10

Ahoj, má někdo, prosím, kontakt na Baduna, že by poslal do zpravy? Rád bych si s ním domluvil případnou opravu pístních čepů u mého FF3,5. Moc děkuji!

Segi98
Příspěvky: 1
Registrován: 15.05.2022 18:56

Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Příspěvek od Segi98 » 20.02.2024 21:42

Chtěl bych tu jen dodat, Všechno co se tu psalo i před pár lety tak bylo celkem zajímavé ale ovšem to klepání, seřizování vůlí zde na 1.6 má smysl pouze když de slyšet klepání ventilů jiného typu, často to klepání pozná jen expert protože motory od Yamahy (1.4,1.6) nemá hydraulické vymezování vůlí na ventilech, tedy hydroštel není hydraulický, takže ty ventily je třeba nejlépe měřit, protože když je seřídíte tak ono to začne po 20K dělat znovu protože to není hydraulicky vymezované a opravdovou vůli pozná jen opravdu ucha experta nebo měrka na vůli ;). Dále, klepání při studeném startu jak zde bylo zmíněno, jeden človíček se pěkně rozepsal o čepech pístů, ano, je to čep pístu ale jde také o výrobní vadu od Yamahy, ty čepy se prostě vyšlehají a klepou, jenže to klepání čepů odezní po zahřátí motoru a je vše v pořádku, nikde jako mechanik a nikde žádný expert nezažil zaseknutí nebo KO motor díky tomuto klepání, jedině jak to vyřešit pokud vám to vadí při těch studených startech je prostě udělat na zakázku zcela nové čepy které padnou do pístu a nevyšlehají se, jenže to vyšlehání je bezproblémové u tohoto motoru, protože toto to začalo dělat i nové motory z linky po 20Kkm ;), Pokud už to bude klepat při zahřátém motoru a bude znít vyloženě jak diesel tak to už je třeba opravdu vyměnit ale tohoto se často majitel nedočká, možná tak čtvrtý majitel 1.6 s nájezdem 400Kkm která jezdila na okruhu a tahala se jen do červených otáček :D , PS: jsem Fordista ale musíme si dát ruku na srdce že bez vyvaření kastle by ten focus MK1 a MK2 uhnil ve 400Kkm. :lol: Ještě bych chtěl dodat že můžete jezdit dálnice jako já, denně přes 150Km, točím si motor, užívám si serpentýnky, motor neztratil vůbec výkon, najeto 140K, motor čistý žádný karbon, olej Castrol Magnatec STOP-START funkce DUALLOCK a stejně mi to klepe, takže tak, samozřejmě klepání odezní jakmile se motor zahřeje ;)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů