BO!!!
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6769
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
BO!!!
BO!!!
Nevěděl jsem, kam přesně zařadit tento příspěvek, ale myslím, že téma je více než vhodné. V tomto dlouhém textu bych Vám rád přiblížil jeden skvělý nápad, partu 4 obyčejných lidí, perfektní akci a hlavně jeden dech beroucí STroj, který nás ohromil.
Řeč bude o Focusu ST170 ve zkratce " BO!!!".
Začalo to všechno jako zajímavý nápad a hec ze srandy, ale skončilo to naprostou nadšeností, zábavou a perfektním dnem. Kvůli koronaviru jsme letos nemohli nikam s bráchou a našima drahýma polovičkama, měli jsme jet akci Gumbalkan. Mnozí z Vás o tom jistě už slyšeli, Ti z Vás, kteří o tom neslyšeli, stačí trošku pogooglovat. Ve zkratce, jedná se o partu dvou lidí, co zorganizují výlet napříč evropou auty do 25 000kč. Bohužel situace a vláda nám zhatila plány, takže se nejelo nikam. Chlapi z Gumbalkanu ale vymysleli, že by se mohl uskutečnit závod a to 6-ti hodinovka, na autodromu Most! Parádní myšlenka, tak proč jí nevyužít. S bratrem jsme neváhali a hned začali přemýšlet, že se zúčastníme! K mání byl Focus ZeTec 1,8 od kolegy z práce, za pár korun, ale pořád byly obavy, že to motor nemusí vydržet. Po ne dlouhém přemýšlení, jsem volal rOmikovi a informoval ho o situaci s tím, jestli by se nechtěl zúčastnit. Hovor trval přes 20 minut s tím, že to zní zajímavě a máme se přihlásit jako team.
Den D , aneb stanovené datum a přesný čas, kdy je možné se přihlásit. Ani ne za půl minuty vyprodáno všech 30 míst a naše nadšení vystřídala velká hořkost a zklamání. Ale to by nebyli chlapi z ředitelství gumbalkánu, kdyby se zase nepřekonali. Pro ty z nás, kteří se na první dobrou nedostali nám nabídli druhý termín a z jednodenní akce, udělali akci víkendovou. RadoST byla nezměrná! Zaplatili jsme registraci, poslali fotku BO!!! , jméno našeho týmu - Joshua Racing a zbývalo jen nervózní čekání, jak to vše dopadne,jestli akce vůbec bude. Po tom, co mi přistál email, že se akce koná za jakýchkoliv okolností,jsme byli vážně nadšení.
Závod byl naplánován na 12-13.12.2020 a naše posádka byla zařazena do sobotního termínu.
Joshua Racing se skládala z posádky o čtyřech členech a to: Já, můj brácha, rOmik a bráchův spolužák ze střední.
Nikdo z nás nikdy nebyl v Mostě - z toho brácha a jeho spolužák nikdy na závodním okruhu.
Až na posledního jmenovaného, který jezdí v Audi S5 V8 atmosféru, všichni majitelé Focusů ST170.
Malé seznámení s BO!!! - Jedná se o standartní šedý Focus ST170. Někteří z Vás ho znají důverně jako třískově vyhlížejícího Focuse na rOmikově odtahovce z Vysokého Mýta, kde dělal velké bububu v technických pasážích i na majitele Focusů RS Mk1. Ano, je to stále jeden a ten stejný Focus, který byl po Vysokém Mýtě odstaven na dvorku.
Pondělí 7.12.2020 - Já s bráchou jsme skončili dřív v práci, aby jsme mohli co nejdříve přejet do Ostravy a dávat spolu s rOmikem BO!!! dohromady. Příjezd někdy kolem 14h. Nasadilo se řidičovo příplatkové Recaro a mohl proběhnout první start přes booster, bez svodů a se zatopenýma svičkama. BO!!! ožilo! Nacouvali jsme do dílny a začlo to. Obroušení kotoučů ocelovým kartáčem, výměna brzdových destiček - co se našlo, to se použilo, výměna přední pravé těhlice, nasazení svodů, plus celého výfuku,nějaké Sebringy s koly,co se našly, olej Millers Oil 5W-40 NT+, přední světla, hasičák. Auto jsem projel asi jen cca 5min, aby jsme věděli, jestli to vůbec nějak funguje. Odjezd domů někdy v 21:30.
Pátek ráno, den před závodem. Z Ostravy kolem 9té hodiny vyráží rOmik s odtahovkou, která na zádech nese BO!!! My s bratrem a jeo spolužákem vyjíždíme po 12té hodině přes D1 na Prahu a dál pak do Mostu. Po cestě jsme potkali jednu posádku, která si na podvalu za autem vezla červený peugeot combi, který v příběhu BO!!! bude mít ještě jednu malou epizodu.
Někdy po 17té hodině volal rOmik, že je už na okruhu a máme box číslo 25. Po chváli jsme se u našeho boxu sešli. K mé osobní neradosti, vedle našeho boxu i místní " youtuber Krpálek " z kanálu Cestuj klasikou. Boxy se stále plnily autama posádek a my okamžitě sundali BO!!! z odtahovky a zajeli s nim do boxu a vytahovali z něj náhradní díly - komplet přední část auta i s chladičem a saharou, přední těhlice s poloosama, oleje, nářadí, kanystry apod. Po nějaké době byla technická přejímka, kterou BO!!! Prošlo naprosto bez újmy
Oběšli jsme i ostatní boxy, aby jsme omrkli konkurenci - mezi kterými jsme navštívili posádku Volva, kteří měli nálepku „#sejmikrpalka“.Okamžitě jsme se začli smát a ve finále jsme jednou byli také obdarování. Celkem jsme napočítali 6 aut s touto nálepkou. Auta se sešly zajímavá - asi za zmínku stojí určitě SAAB 900 Turbo, který měl box vedle nás, vedle něj nějaký přečipovaný Leon TDI, Renault Šafrán, 2x malé Hondy Civic, Volvo S60 Turbo a Nissan Primera GT řízený posádkou Jedetoshop. Všichni na autech celý večer, někteří i celou noc pracovali. My jsme sedli do mé daily ST170 kombi, narvali kufr kanystrama a jeli směr Severka na pivo a pak směr benzínka a zpět. Když jsme dojeli zpátky, atmosféra v boxech byla pořád stejná a před boxy asi o 2 promile veselejší - takže jsme naspali před závodem celkem nic rOmik se uvelebil ve své odtahovce a my tři využili 5* pohodlí sklopených sedadel a kufru v mém daily kombíku.
Sobota, den závodu, 7:00 3°C lehce mokro bez kaluží
Budíček, rychle do boxu a dát se trochu dohromady. Před 8-mou hodinou proběhla rozprava, poučení a pravdidla. Následovalo seřazení se auty za sebe z boxů a výjezd na prohlídku okruhu. Po-té seřazení na rovince ve stylu Le Mans. Byl jsem vybrán, že budu začínat a auto zahřívat. První co mě napadlo, že jak se po výstřelu rozběhnu, zakopnu a položím se na trať. BO!!! bylo seřazeno a před závodem proběhla soutěž o tzv Umbrella girls, kde jsme se stali okamžitě středem pozornosti celého závodu, protože bratr se spolužákem vymysleli tzv. nášup v podobě dámských kalhotek přes intimní partie a deštník. Původně chtěli sehnat tanga, ale Tesco v Mostě víc nenabídlo Hodnocení skončilo a čekalo se na zahájení závodu. BO!!! stálo asi v polovině řadě aut, takže i seberychlejší výjezd hrozil srážkou s jinou vyjíždějící posádkou. Výstřel a rozběh. V autě jsem byl poměrně rychle a vyjel jako jeden z prvních, kdy předemnou mohlo být asi 6-8 posádek.
Auto jsem ze začátku netlačil, olej nebyl ohřátý. Takže jsem využil lehce střední tempo na seznámení se z okruhem, který jsem sice načtený z hlavy měl po shlédnutí videa s panem Mutafovem, ale nikdy jsem ho nejel. Někteří z posádek to tlačili hned z první a bylo to poznat, kdy zatáčka, ve které se najíždí na boxy a rovinku byla některým rychlíkem v prvním kole rozházený hlínou. Tuto zatáčku jsem v následných 4-řech kolech projel vždy z části bokem, než jsem chytnul trošku představu,v jaké rychlosti bude maximálně sjízdná za mokra. Hned po prvním kole se do boxů vrátila naftová Alfa Krpákového týmu a následně tam stála dobré 2hodiny První velké překvapení přišlo asi v pátem kole, kdy se za mnou přiřítil v zatáčkách přečipovaný Leon, kterému jsem za mokra v zatáčkách nestačil - ale při výjezdu na rovince mu BO!!! stačil absolutně. Pořád jsem se musel dívat doprava, protože jsem jel dráze blíž k tribunám a on byl v té vnitřní stopě, a ikdyž jsem byl nucený ho pustit, aby jsme se před první šikanou nesrazili, pohled řidiče Leonu za to stál - vyděšený výraz řidiče, který má stroj, do kterého bylo nasypáno opravdu hodně peněz a na rovině nestačí na vykuchaného Focuse.
Blížilo se pomalu moje první střídání - tady asi podotknu, že jsme zvolili střídání po 30minutách - to z důvodu, kdyby se BO!!! pokazil, aby jsme si všichni aspoň jednou zajezdili. Mě střídal rOmik- proběhla výměna a krátká informace, že to hodně klouže a zadek rád cestuje v zatáčkách napřed.
Bylo hodně zajímavé sledovat rovinku z pozice boxů. Jendoznačně nejrychlejší auta na rovince byly Renault Šafrán, přečipovaný Leon, Primera GT a naše BO!!! pilotované v tu chvíli rOmikem. Následné projíždění přes cílovku rOmik předjížděl posádky, které jely před ním. V tuto chvíli jsme byli na 9tém místě z 30ti posádek. rOmik odkroužil svou půl hodinu a na řadě byl bráchův spolužák. který si vyzkoušel ST170 poprve v pátek ráno před odjezdem na Most. S napětím jsme stáli u plotu a pozorovali, kdy se BO!!! ukáže. Netrpvalo to dlouho a BO!!! proletělo cílovkou pod plným plynem. Přišel čas na další výměnu, stoupnul jsem si na boxovou uličku a už z dálky bylo vidět řidičovo zráctko visící na drátě a po příjezdu, lehce pošramocené dveře a blatník. První slova byly: " Měl jsem kontakt! " Tento kontakt se stal s posádkou, kterou jsem zmínil výš, jednalo se o posádku převážející červený peugeot na podvalu. Kluci se kolem sebe moc nedívali a když byli předjíždění vnitřkem auto poslali rovnou do BO!!! Naštěstí jsme nebyli mimo dráhu. I přes tento incident zajel čas za 2:19:XX
Přišla výměna, kdy sednul brácha za volant a vydal se na trať. Okruh začal pomalu osychat a čím vic se jezdilo, tím více to začínalo držet. Asi po prvních ani ne 10-ti minutách BO!!! jede depem. Upadené táhla řazení na převodovce, ale bráchovi tam zůstala dvojka, se kterou odkroužil polovinu okruhu. Opraveno během asi 10-ti minut eskapáskou a alobalem. Hodně lidí z okolních boxů pozorovali rOmikovy roce, co tam vytváří. Kapota dole, poklepání po střeše, BO!!! je opět na trati a brácha dohání to, co jsme ztratili. Podařilo se mu předjet asi 10 posádek a přicházel čas na další výmenu.
Stojím připravený a brácha přijíždí. Rychle nasedám s instrukcema, že brzdy i gumy jsou v pohodě, ale že jde blbě řadit dvojka. Vyrážím na trať a snažím se dohnat co se dá. Ve druhém kole mi bohužel ve vracáku z dvojky nejde zařadit trojka a následně už žádný kvalt. Musel jsem BO!!! odklidit z tratě pryč na trávu. Bohužel jsem dojel tak neštastně, že si mě ani jeden ze dvou traťových komisařů nevšiml, idkyž jsem tam mával jako o život. Takže jsem zabil asi tři minuty behěm do jeho kukaně, než vyvěsili červenou vlajku... Na laně mě potom dotáhli do depa, kde jsme během 10ti minut opět zprovoznili táhla a já mohl znovu vyjet na trať. Snažil jsem se jet co nejrychleji, ale zase trochu s rozumem, abych to nebylo zbytečně přehnané a nebylo víc škody, než užitku. Kroužil jsem a předjížděl, co se dalo a na co BO!!! technicky stačilo. Prí nájezdu do mého posledního kola v tomhle střídání už kluci mávali, že mám jet na výmenu. Cestou do depa, která od značky byla omezena z 60 km/h na 40km/h jsem se díval na mobil a podle aplikace Race Chrono jsem zajel čas 2:14:9X. Následně od pořadatelů podle časomíry potvrzeno a byl to v tu chvíli nejrychleší čas závodu. Co si budem, hodně to překvapilo, potěšilo a zahřálo! Pravděpodobně tady se asi stalo to, že se ze závodění mezi posádkami, přeslo v závod mezi námi o nejlepší čas
Asi by stálo za zmínku, že jsme tankovali celkem 3x a tankování neprobíhalo v části depa, ale mimo něj a to tam, kde je benzínka, byl tam vytyčený prostor a musely se projet celé boxy až na konec k výjezdu na trať a objet je celé zadem a to vše při 40km/h.
rOmik vyrazil na trať a s instrukcema, že brzdy v pohodě a gumy drží tlačil ostatní posádky. Řekl bych, že už měl nastavený svůj režim a vše co jsme na rovince viděli před ním, jsme v dalším kole viděli hodně za ním Asi půl kola před rOmikem se odporoučel přečipovaný Leon. Bílý dým z výfuku a Leon dojel. Tímto bílým obláčkem, přes kterej nebylo vidět vůbec nic rOmik projel a pokračoval.
Přišla další výměna, kdy nasedl bráchův spolužák a jel. Chvíli po výměně byla několikátá červená vlajka, tak jsme se rozhodli tankovat. Při tankování jsme dolili olej a brácha si všimnul, že v nádobce není chadcí kapalina Večer před závodem byla voda lece přes maximum.
Přistoupili jsme k taktice, že víc čumět na budíky a jakmile se to začne přehřívat tak ubrat, nebo depo. Následně přišla myslěnka jak doplnit vodu. Od sousedící posádky Saabu, jsme si půjčili varnou konvici a začli ohřívat asi litr a půl destilky. Při ohřívání, nám došlo, že nikdo z nás stejně nechce dostat víčkem po ksichtě, takže jsme se drželi původní myšlenky, jet na dojetí a hlídat budíky. Z pohledu na rovinku a s tím, jak auto prolítalo přes cílovku, se zdálo, že zrychluje kolo od kola. No a taky že ano. Když přijel na další zastávku, posunul se čas na 2:14:8X.
Na radě byl brácha, nachystaný. Přesednul a vyrazil. Taktika moc na to nešlapat a hlavně dojet se zdála jako taková ta fráze " jo, jasny, neboj ". protože i brácha to tlačil jak to šlo a předjel co mohl. Dokonce druhou alfu, která byla vedle Krpálka, co měla vyvedený výfuk z kapoty a rozhazovala to černý uhlí po trati, brácha hrknul během 15minut o dvě kola
BO!!! se blížilo depem a mě čekala moje poslední výměna a vzledem k okolnostem poslední hodina závodu. Postupně jsme se s opravami táhel+tankováním+odtahem propadli na 14 a pak 16té místo. Ikdyž to bylo dost vtipné, protože každý z nás, po mém prvním zajřívacím výjezdu co vyjel, tak nás nic nepředjelo a my předjeli vše, ale samozřejmě ty prostoje dělají hodně a má dává to smysl. Když se dá kolo zajet něco přes 2minuty, než človek dojede do depa, než se vymění, než vyjede, než natankuje a zase to objede... Každopádně to byla moje poslední výměna a snažil jsem se co nejvíc toho dohnat a užít si to. Měl jsem pocit, jako kdyby všichni zpomalili, ale předjel jsem asi 15 posádek a když jsem dojel na poslední výměnu, kdy mě střídal rOmik, brácha za mnou vyletěl se slovama, že jsem úplnej magor
rOmikovi jsem předal info, že jde hůř řadit a musí moc lehce, patrně to zase vzdávaly táhla. Vyrazil. Odjel asi tři kola a hodně rychle a pak to přišlo. Na rovince auta, co nechával za sebou se začala vynořovat na cílovce a BO!!! nikde...Začali jsme tušit že je něco špatně. Následoval telefonát od rOmika že stojí před 40-tkou do boxu ať letím pro někoho kdo odtáhne BO!!! do depa. Dle jeho slov, šlápnul na plyn a BO!!! nereagovalo. BO!!! Bylo taženo odtahovkou na laně jako mrtvola do depa, kde se sběhla hromada lidí, zvědavých co se děje, když jsme s bráchou nosili vercajk, zvedák, náhradní těhlici s poloosou. Zbývalo nějakých 17minut do konce závodu a my nechtěli být za žádnou cenu v kategorii DNF!
Hodně lidí se ptalo, jestli to stihneme vyměnit, že to není možné. Ti z Vás, co znáte rOmika, asi předem tušíte, že to možný je! Byla to akce hodně narychlo, takže se vyměnila těhlice a poloosa. Středová matice chyběla, chtěli jsme ji použít z mého daily ST, ale za boha nešla povolit. Takže jsme narychlo nasadili kolo a bo pomalu vyjelo depem. Závod skončil.
BO!!! se naložilo na odtahovku a začalo pomalu vyklízení boxů.
Blížilo se vyhlášení soutěže o Umbrella Girsl - které jsme vyhráli na absolutní čáře, protože proti takovému úchylnému nápadu, nebyla připravena žádná konkurence.
Zbývalo vyhlášení výsledků posádek, kde jsme se dozvěděli, že z celkových 30ti posádek jich dojelo nakonec 20 a naše BO!!! skončilo po všech útrapách na 19-tém místě. I v tomhle momentu jsme byli hodně spokojení a pyšní s hřejivým pocitem, že ikdyž to nebylo umístění, dle představ, tak po tom všem, co nás trápilo a strategicky nesmyslnému střídání po hrozně krátké době to auto vydrželo - obvzlášť když poslední hodinu jezdilo s minimem oleje a bez vody!
Nakonec jsme urvali 3tí nejrychlejší čas dne 2:13:XX - s tím jsme byli spokojeni, když vezmeme v potaz, že auto jelo na obyčejných sebringách, každá brzdová destička byla jiná, kotouče obroušené ocelákem, dokázali jsme nechávat za sebou posádky s auty, do kterých bylo nasypáno opravdu hodně peněz. Samozřejmě, mít lepší brzdy a semislicky, nebo slicky jako někteří z posádek, tak se dostaneme určitě na mnohem lepší čas.
Ale na 4 amatéry, kteří jeli asi největší třískou, do které nedali ani korunu a všichni 4 jsme na tomhle okruhu byli poprve a z toho 2 z nás na okruhu prvně vůbec, jsme byli na sebe pyšní A nejvíc pyšní právě na BO!!! který, nakonec bude uschován, aby příští rok mohlo být ještě rychlejší a chytnul nás všechny 4 za srdce!
Nevěděl jsem, kam přesně zařadit tento příspěvek, ale myslím, že téma je více než vhodné. V tomto dlouhém textu bych Vám rád přiblížil jeden skvělý nápad, partu 4 obyčejných lidí, perfektní akci a hlavně jeden dech beroucí STroj, který nás ohromil.
Řeč bude o Focusu ST170 ve zkratce " BO!!!".
Začalo to všechno jako zajímavý nápad a hec ze srandy, ale skončilo to naprostou nadšeností, zábavou a perfektním dnem. Kvůli koronaviru jsme letos nemohli nikam s bráchou a našima drahýma polovičkama, měli jsme jet akci Gumbalkan. Mnozí z Vás o tom jistě už slyšeli, Ti z Vás, kteří o tom neslyšeli, stačí trošku pogooglovat. Ve zkratce, jedná se o partu dvou lidí, co zorganizují výlet napříč evropou auty do 25 000kč. Bohužel situace a vláda nám zhatila plány, takže se nejelo nikam. Chlapi z Gumbalkanu ale vymysleli, že by se mohl uskutečnit závod a to 6-ti hodinovka, na autodromu Most! Parádní myšlenka, tak proč jí nevyužít. S bratrem jsme neváhali a hned začali přemýšlet, že se zúčastníme! K mání byl Focus ZeTec 1,8 od kolegy z práce, za pár korun, ale pořád byly obavy, že to motor nemusí vydržet. Po ne dlouhém přemýšlení, jsem volal rOmikovi a informoval ho o situaci s tím, jestli by se nechtěl zúčastnit. Hovor trval přes 20 minut s tím, že to zní zajímavě a máme se přihlásit jako team.
Den D , aneb stanovené datum a přesný čas, kdy je možné se přihlásit. Ani ne za půl minuty vyprodáno všech 30 míst a naše nadšení vystřídala velká hořkost a zklamání. Ale to by nebyli chlapi z ředitelství gumbalkánu, kdyby se zase nepřekonali. Pro ty z nás, kteří se na první dobrou nedostali nám nabídli druhý termín a z jednodenní akce, udělali akci víkendovou. RadoST byla nezměrná! Zaplatili jsme registraci, poslali fotku BO!!! , jméno našeho týmu - Joshua Racing a zbývalo jen nervózní čekání, jak to vše dopadne,jestli akce vůbec bude. Po tom, co mi přistál email, že se akce koná za jakýchkoliv okolností,jsme byli vážně nadšení.
Závod byl naplánován na 12-13.12.2020 a naše posádka byla zařazena do sobotního termínu.
Joshua Racing se skládala z posádky o čtyřech členech a to: Já, můj brácha, rOmik a bráchův spolužák ze střední.
Nikdo z nás nikdy nebyl v Mostě - z toho brácha a jeho spolužák nikdy na závodním okruhu.
Až na posledního jmenovaného, který jezdí v Audi S5 V8 atmosféru, všichni majitelé Focusů ST170.
Malé seznámení s BO!!! - Jedná se o standartní šedý Focus ST170. Někteří z Vás ho znají důverně jako třískově vyhlížejícího Focuse na rOmikově odtahovce z Vysokého Mýta, kde dělal velké bububu v technických pasážích i na majitele Focusů RS Mk1. Ano, je to stále jeden a ten stejný Focus, který byl po Vysokém Mýtě odstaven na dvorku.
Pondělí 7.12.2020 - Já s bráchou jsme skončili dřív v práci, aby jsme mohli co nejdříve přejet do Ostravy a dávat spolu s rOmikem BO!!! dohromady. Příjezd někdy kolem 14h. Nasadilo se řidičovo příplatkové Recaro a mohl proběhnout první start přes booster, bez svodů a se zatopenýma svičkama. BO!!! ožilo! Nacouvali jsme do dílny a začlo to. Obroušení kotoučů ocelovým kartáčem, výměna brzdových destiček - co se našlo, to se použilo, výměna přední pravé těhlice, nasazení svodů, plus celého výfuku,nějaké Sebringy s koly,co se našly, olej Millers Oil 5W-40 NT+, přední světla, hasičák. Auto jsem projel asi jen cca 5min, aby jsme věděli, jestli to vůbec nějak funguje. Odjezd domů někdy v 21:30.
Pátek ráno, den před závodem. Z Ostravy kolem 9té hodiny vyráží rOmik s odtahovkou, která na zádech nese BO!!! My s bratrem a jeo spolužákem vyjíždíme po 12té hodině přes D1 na Prahu a dál pak do Mostu. Po cestě jsme potkali jednu posádku, která si na podvalu za autem vezla červený peugeot combi, který v příběhu BO!!! bude mít ještě jednu malou epizodu.
Někdy po 17té hodině volal rOmik, že je už na okruhu a máme box číslo 25. Po chváli jsme se u našeho boxu sešli. K mé osobní neradosti, vedle našeho boxu i místní " youtuber Krpálek " z kanálu Cestuj klasikou. Boxy se stále plnily autama posádek a my okamžitě sundali BO!!! z odtahovky a zajeli s nim do boxu a vytahovali z něj náhradní díly - komplet přední část auta i s chladičem a saharou, přední těhlice s poloosama, oleje, nářadí, kanystry apod. Po nějaké době byla technická přejímka, kterou BO!!! Prošlo naprosto bez újmy
Oběšli jsme i ostatní boxy, aby jsme omrkli konkurenci - mezi kterými jsme navštívili posádku Volva, kteří měli nálepku „#sejmikrpalka“.Okamžitě jsme se začli smát a ve finále jsme jednou byli také obdarování. Celkem jsme napočítali 6 aut s touto nálepkou. Auta se sešly zajímavá - asi za zmínku stojí určitě SAAB 900 Turbo, který měl box vedle nás, vedle něj nějaký přečipovaný Leon TDI, Renault Šafrán, 2x malé Hondy Civic, Volvo S60 Turbo a Nissan Primera GT řízený posádkou Jedetoshop. Všichni na autech celý večer, někteří i celou noc pracovali. My jsme sedli do mé daily ST170 kombi, narvali kufr kanystrama a jeli směr Severka na pivo a pak směr benzínka a zpět. Když jsme dojeli zpátky, atmosféra v boxech byla pořád stejná a před boxy asi o 2 promile veselejší - takže jsme naspali před závodem celkem nic rOmik se uvelebil ve své odtahovce a my tři využili 5* pohodlí sklopených sedadel a kufru v mém daily kombíku.
Sobota, den závodu, 7:00 3°C lehce mokro bez kaluží
Budíček, rychle do boxu a dát se trochu dohromady. Před 8-mou hodinou proběhla rozprava, poučení a pravdidla. Následovalo seřazení se auty za sebe z boxů a výjezd na prohlídku okruhu. Po-té seřazení na rovince ve stylu Le Mans. Byl jsem vybrán, že budu začínat a auto zahřívat. První co mě napadlo, že jak se po výstřelu rozběhnu, zakopnu a položím se na trať. BO!!! bylo seřazeno a před závodem proběhla soutěž o tzv Umbrella girls, kde jsme se stali okamžitě středem pozornosti celého závodu, protože bratr se spolužákem vymysleli tzv. nášup v podobě dámských kalhotek přes intimní partie a deštník. Původně chtěli sehnat tanga, ale Tesco v Mostě víc nenabídlo Hodnocení skončilo a čekalo se na zahájení závodu. BO!!! stálo asi v polovině řadě aut, takže i seberychlejší výjezd hrozil srážkou s jinou vyjíždějící posádkou. Výstřel a rozběh. V autě jsem byl poměrně rychle a vyjel jako jeden z prvních, kdy předemnou mohlo být asi 6-8 posádek.
Auto jsem ze začátku netlačil, olej nebyl ohřátý. Takže jsem využil lehce střední tempo na seznámení se z okruhem, který jsem sice načtený z hlavy měl po shlédnutí videa s panem Mutafovem, ale nikdy jsem ho nejel. Někteří z posádek to tlačili hned z první a bylo to poznat, kdy zatáčka, ve které se najíždí na boxy a rovinku byla některým rychlíkem v prvním kole rozházený hlínou. Tuto zatáčku jsem v následných 4-řech kolech projel vždy z části bokem, než jsem chytnul trošku představu,v jaké rychlosti bude maximálně sjízdná za mokra. Hned po prvním kole se do boxů vrátila naftová Alfa Krpákového týmu a následně tam stála dobré 2hodiny První velké překvapení přišlo asi v pátem kole, kdy se za mnou přiřítil v zatáčkách přečipovaný Leon, kterému jsem za mokra v zatáčkách nestačil - ale při výjezdu na rovince mu BO!!! stačil absolutně. Pořád jsem se musel dívat doprava, protože jsem jel dráze blíž k tribunám a on byl v té vnitřní stopě, a ikdyž jsem byl nucený ho pustit, aby jsme se před první šikanou nesrazili, pohled řidiče Leonu za to stál - vyděšený výraz řidiče, který má stroj, do kterého bylo nasypáno opravdu hodně peněz a na rovině nestačí na vykuchaného Focuse.
Blížilo se pomalu moje první střídání - tady asi podotknu, že jsme zvolili střídání po 30minutách - to z důvodu, kdyby se BO!!! pokazil, aby jsme si všichni aspoň jednou zajezdili. Mě střídal rOmik- proběhla výměna a krátká informace, že to hodně klouže a zadek rád cestuje v zatáčkách napřed.
Bylo hodně zajímavé sledovat rovinku z pozice boxů. Jendoznačně nejrychlejší auta na rovince byly Renault Šafrán, přečipovaný Leon, Primera GT a naše BO!!! pilotované v tu chvíli rOmikem. Následné projíždění přes cílovku rOmik předjížděl posádky, které jely před ním. V tuto chvíli jsme byli na 9tém místě z 30ti posádek. rOmik odkroužil svou půl hodinu a na řadě byl bráchův spolužák. který si vyzkoušel ST170 poprve v pátek ráno před odjezdem na Most. S napětím jsme stáli u plotu a pozorovali, kdy se BO!!! ukáže. Netrpvalo to dlouho a BO!!! proletělo cílovkou pod plným plynem. Přišel čas na další výměnu, stoupnul jsem si na boxovou uličku a už z dálky bylo vidět řidičovo zráctko visící na drátě a po příjezdu, lehce pošramocené dveře a blatník. První slova byly: " Měl jsem kontakt! " Tento kontakt se stal s posádkou, kterou jsem zmínil výš, jednalo se o posádku převážející červený peugeot na podvalu. Kluci se kolem sebe moc nedívali a když byli předjíždění vnitřkem auto poslali rovnou do BO!!! Naštěstí jsme nebyli mimo dráhu. I přes tento incident zajel čas za 2:19:XX
Přišla výměna, kdy sednul brácha za volant a vydal se na trať. Okruh začal pomalu osychat a čím vic se jezdilo, tím více to začínalo držet. Asi po prvních ani ne 10-ti minutách BO!!! jede depem. Upadené táhla řazení na převodovce, ale bráchovi tam zůstala dvojka, se kterou odkroužil polovinu okruhu. Opraveno během asi 10-ti minut eskapáskou a alobalem. Hodně lidí z okolních boxů pozorovali rOmikovy roce, co tam vytváří. Kapota dole, poklepání po střeše, BO!!! je opět na trati a brácha dohání to, co jsme ztratili. Podařilo se mu předjet asi 10 posádek a přicházel čas na další výmenu.
Stojím připravený a brácha přijíždí. Rychle nasedám s instrukcema, že brzdy i gumy jsou v pohodě, ale že jde blbě řadit dvojka. Vyrážím na trať a snažím se dohnat co se dá. Ve druhém kole mi bohužel ve vracáku z dvojky nejde zařadit trojka a následně už žádný kvalt. Musel jsem BO!!! odklidit z tratě pryč na trávu. Bohužel jsem dojel tak neštastně, že si mě ani jeden ze dvou traťových komisařů nevšiml, idkyž jsem tam mával jako o život. Takže jsem zabil asi tři minuty behěm do jeho kukaně, než vyvěsili červenou vlajku... Na laně mě potom dotáhli do depa, kde jsme během 10ti minut opět zprovoznili táhla a já mohl znovu vyjet na trať. Snažil jsem se jet co nejrychleji, ale zase trochu s rozumem, abych to nebylo zbytečně přehnané a nebylo víc škody, než užitku. Kroužil jsem a předjížděl, co se dalo a na co BO!!! technicky stačilo. Prí nájezdu do mého posledního kola v tomhle střídání už kluci mávali, že mám jet na výmenu. Cestou do depa, která od značky byla omezena z 60 km/h na 40km/h jsem se díval na mobil a podle aplikace Race Chrono jsem zajel čas 2:14:9X. Následně od pořadatelů podle časomíry potvrzeno a byl to v tu chvíli nejrychleší čas závodu. Co si budem, hodně to překvapilo, potěšilo a zahřálo! Pravděpodobně tady se asi stalo to, že se ze závodění mezi posádkami, přeslo v závod mezi námi o nejlepší čas
Asi by stálo za zmínku, že jsme tankovali celkem 3x a tankování neprobíhalo v části depa, ale mimo něj a to tam, kde je benzínka, byl tam vytyčený prostor a musely se projet celé boxy až na konec k výjezdu na trať a objet je celé zadem a to vše při 40km/h.
rOmik vyrazil na trať a s instrukcema, že brzdy v pohodě a gumy drží tlačil ostatní posádky. Řekl bych, že už měl nastavený svůj režim a vše co jsme na rovince viděli před ním, jsme v dalším kole viděli hodně za ním Asi půl kola před rOmikem se odporoučel přečipovaný Leon. Bílý dým z výfuku a Leon dojel. Tímto bílým obláčkem, přes kterej nebylo vidět vůbec nic rOmik projel a pokračoval.
Přišla další výměna, kdy nasedl bráchův spolužák a jel. Chvíli po výměně byla několikátá červená vlajka, tak jsme se rozhodli tankovat. Při tankování jsme dolili olej a brácha si všimnul, že v nádobce není chadcí kapalina Večer před závodem byla voda lece přes maximum.
Přistoupili jsme k taktice, že víc čumět na budíky a jakmile se to začne přehřívat tak ubrat, nebo depo. Následně přišla myslěnka jak doplnit vodu. Od sousedící posádky Saabu, jsme si půjčili varnou konvici a začli ohřívat asi litr a půl destilky. Při ohřívání, nám došlo, že nikdo z nás stejně nechce dostat víčkem po ksichtě, takže jsme se drželi původní myšlenky, jet na dojetí a hlídat budíky. Z pohledu na rovinku a s tím, jak auto prolítalo přes cílovku, se zdálo, že zrychluje kolo od kola. No a taky že ano. Když přijel na další zastávku, posunul se čas na 2:14:8X.
Na radě byl brácha, nachystaný. Přesednul a vyrazil. Taktika moc na to nešlapat a hlavně dojet se zdála jako taková ta fráze " jo, jasny, neboj ". protože i brácha to tlačil jak to šlo a předjel co mohl. Dokonce druhou alfu, která byla vedle Krpálka, co měla vyvedený výfuk z kapoty a rozhazovala to černý uhlí po trati, brácha hrknul během 15minut o dvě kola
BO!!! se blížilo depem a mě čekala moje poslední výměna a vzledem k okolnostem poslední hodina závodu. Postupně jsme se s opravami táhel+tankováním+odtahem propadli na 14 a pak 16té místo. Ikdyž to bylo dost vtipné, protože každý z nás, po mém prvním zajřívacím výjezdu co vyjel, tak nás nic nepředjelo a my předjeli vše, ale samozřejmě ty prostoje dělají hodně a má dává to smysl. Když se dá kolo zajet něco přes 2minuty, než človek dojede do depa, než se vymění, než vyjede, než natankuje a zase to objede... Každopádně to byla moje poslední výměna a snažil jsem se co nejvíc toho dohnat a užít si to. Měl jsem pocit, jako kdyby všichni zpomalili, ale předjel jsem asi 15 posádek a když jsem dojel na poslední výměnu, kdy mě střídal rOmik, brácha za mnou vyletěl se slovama, že jsem úplnej magor
rOmikovi jsem předal info, že jde hůř řadit a musí moc lehce, patrně to zase vzdávaly táhla. Vyrazil. Odjel asi tři kola a hodně rychle a pak to přišlo. Na rovince auta, co nechával za sebou se začala vynořovat na cílovce a BO!!! nikde...Začali jsme tušit že je něco špatně. Následoval telefonát od rOmika že stojí před 40-tkou do boxu ať letím pro někoho kdo odtáhne BO!!! do depa. Dle jeho slov, šlápnul na plyn a BO!!! nereagovalo. BO!!! Bylo taženo odtahovkou na laně jako mrtvola do depa, kde se sběhla hromada lidí, zvědavých co se děje, když jsme s bráchou nosili vercajk, zvedák, náhradní těhlici s poloosou. Zbývalo nějakých 17minut do konce závodu a my nechtěli být za žádnou cenu v kategorii DNF!
Hodně lidí se ptalo, jestli to stihneme vyměnit, že to není možné. Ti z Vás, co znáte rOmika, asi předem tušíte, že to možný je! Byla to akce hodně narychlo, takže se vyměnila těhlice a poloosa. Středová matice chyběla, chtěli jsme ji použít z mého daily ST, ale za boha nešla povolit. Takže jsme narychlo nasadili kolo a bo pomalu vyjelo depem. Závod skončil.
BO!!! se naložilo na odtahovku a začalo pomalu vyklízení boxů.
Blížilo se vyhlášení soutěže o Umbrella Girsl - které jsme vyhráli na absolutní čáře, protože proti takovému úchylnému nápadu, nebyla připravena žádná konkurence.
Zbývalo vyhlášení výsledků posádek, kde jsme se dozvěděli, že z celkových 30ti posádek jich dojelo nakonec 20 a naše BO!!! skončilo po všech útrapách na 19-tém místě. I v tomhle momentu jsme byli hodně spokojení a pyšní s hřejivým pocitem, že ikdyž to nebylo umístění, dle představ, tak po tom všem, co nás trápilo a strategicky nesmyslnému střídání po hrozně krátké době to auto vydrželo - obvzlášť když poslední hodinu jezdilo s minimem oleje a bez vody!
Nakonec jsme urvali 3tí nejrychlejší čas dne 2:13:XX - s tím jsme byli spokojeni, když vezmeme v potaz, že auto jelo na obyčejných sebringách, každá brzdová destička byla jiná, kotouče obroušené ocelákem, dokázali jsme nechávat za sebou posádky s auty, do kterých bylo nasypáno opravdu hodně peněz. Samozřejmě, mít lepší brzdy a semislicky, nebo slicky jako někteří z posádek, tak se dostaneme určitě na mnohem lepší čas.
Ale na 4 amatéry, kteří jeli asi největší třískou, do které nedali ani korunu a všichni 4 jsme na tomhle okruhu byli poprve a z toho 2 z nás na okruhu prvně vůbec, jsme byli na sebe pyšní A nejvíc pyšní právě na BO!!! který, nakonec bude uschován, aby příští rok mohlo být ještě rychlejší a chytnul nás všechny 4 za srdce!
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6769
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: BO!!!
Samozřejmě jsem zapomněl dodat takové ty perly
Startovaly 4 fordy - dojely 4 fordy. Startovaly 4 alfy - dojela 1 alfa
A různé perličky, my měnili poloosu s těhlicí, jezdíme bez vody a oleje. Posádka Fordu Escort - poslední půl hodina, odešly jim tlumiče - při každém brždění - seknuté zadní pravé kolo, kouř od pneu, kolo zaskočilo do podběhu, z escortu do srovnání auta 3kolka Posádka Fordu Mondeo Combi - ve 170 km/h na rovině se jim zamykal svévolně volant Posádka Saabu 900 Turbo, vylila přes 40 litrů oleje do motoru, následně idstoupila, turbo tlačilo olej do sání. Rozhodně to byla super akce a všíchni si to užili! Teda asi až na posádku s Alfama Každopádně se posádky k sobě chovaly hodně přátelsky těšíme se za rok znovu
Startovaly 4 fordy - dojely 4 fordy. Startovaly 4 alfy - dojela 1 alfa
A různé perličky, my měnili poloosu s těhlicí, jezdíme bez vody a oleje. Posádka Fordu Escort - poslední půl hodina, odešly jim tlumiče - při každém brždění - seknuté zadní pravé kolo, kouř od pneu, kolo zaskočilo do podběhu, z escortu do srovnání auta 3kolka Posádka Fordu Mondeo Combi - ve 170 km/h na rovině se jim zamykal svévolně volant Posádka Saabu 900 Turbo, vylila přes 40 litrů oleje do motoru, následně idstoupila, turbo tlačilo olej do sání. Rozhodně to byla super akce a všíchni si to užili! Teda asi až na posádku s Alfama Každopádně se posádky k sobě chovaly hodně přátelsky těšíme se za rok znovu
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3724
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: BO!!!
Týjo, dobrý čtení
A vypadá to podle popisu na parádní brutál akci
A vypadá to podle popisu na parádní brutál akci
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6769
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: BO!!!
Byla to super akce! A hlavne skvělej okruh! Fakt parádní,doporučuju!
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BO!!!
navsteva Severky ... jeste ze je serial Most!, jinak byste nevedeli, kam zajet
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6769
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: BO!!!
ZaQik: Jsem asi jedinej v republice,kdo to neviděl Kdybych chtel vidět cigány,nemusim na druhej konec republiky,stačí mi vylízt na ves
phofy: Fakt luxusní zážitek
phofy: Fakt luxusní zážitek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9356
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BO!!!
BO !!!
Večer před závodem nějaký cyp skákal po střeše a rozlil plechovky
STřihnutá poloosa a náboj, nechápu že žiju a že to dojelo do depa
Děkuji, pěkná akce s popelnicí vytaženou po půlroce z kopřiv.
Večer před závodem nějaký cyp skákal po střeše a rozlil plechovky
STřihnutá poloosa a náboj, nechápu že žiju a že to dojelo do depa
Děkuji, pěkná akce s popelnicí vytaženou po půlroce z kopřiv.
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6769
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: BO!!!
Nějaký kameraman tam byl,tak snad z toho něco udělají
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- SolidSnakeCZE
- .
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.10.2013 17:52
- Bydliště: *DC*
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6769
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: BO!!!
To máš pravdu,bohužel. Ale i tak, to mělo super atmosféru,akci a emoce A hlavně jsme mohli být rádi,že se to uskutečnilo
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6622
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 0 hostů