FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
http://www.auto.sk/clanok11092.htm
ze by u Fordu zacinalo "harasit" s hybridnou technologiou
ze by u Fordu zacinalo "harasit" s hybridnou technologiou
-
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pezinok
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORD pracuje na nových batériách
Hmm, ja mam skor dojem, ze sa jedna skor o vyhradne elektricky pohon...
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: FORD pracuje na nových batériách
ja im drzim palce, lebo toto je podla mna velky krok dopredu, ked velka automobilka sa zacne zaujimat o vyvoj elektromobilu. Este je otazne, ci je to pravda, dufajme ze hej. Este by to chcelo vymysliet zdroj elektrickej energie a hotofson, Focus Electric je na svete a z kW vykonu prejdmene na Ah
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORD pracuje na nových batériách
su výkonnejšie približne o 5%, ale hlavne aj o tretinu lacnejšie. Ľudovo povedané, Ford „zabije dve muchy jednou ranou“.
nemam slov
nemam slov
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
ford focus ma byt elektricky co som cital, ale len verzia v US zatial, od roku 2012
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
100 kW je pekna pecka, 137 km/h je uz trocha horsie. Asi su tam hrozne male baterky, lebo aj dojazd je slaby.
Chcelo by to aspon 150 km/h (pre bezpecnost), dojazd aspon tych 200 km, nziku cenu, peniaze na kupu a do roboty a k nasim jazdim elektromobilom
Chcelo by to aspon 150 km/h (pre bezpecnost), dojazd aspon tych 200 km, nziku cenu, peniaze na kupu a do roboty a k nasim jazdim elektromobilom
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
23kWh
napr tesla dava do roadstera a do modelu S 75kWh (3x tolko), vykon to ma 189kW, maximalka 200 km/h a dojazd zevraj 500km
podla mna dnes ani nie je problem dat do auta velku bateriu (prakticky tam mozes namontovat mrte clankov) a vyskladat aj 100 kWh pod celu podlahu aspon bude auto dobre sediet na ceste
ale ked sa ti vybije, ako do toho tych 100 kWh dostanes zo zasuvky ?
budes nabijat 36 hodin ?
toto je podla mna problem
aj tesla co hovori o quickcharge, nabiti do 1 hodiny, 75kWh, si vyratajte prud ak mate 220V zastrcku a 2 fazy
je to 2 x 170A pri hodine nabijania !!! (a to neratam straty, ze tam musis natlacit viac ako 75kWh aby bola 100% nabita)
len pre predstavu v bytoch su poistky proti prudovemu pretazeniu 10A alebo 20A (kuchyna, elektrorura)
a dalsi problem nabijacie cykly, tie baterie zvladnu mozno 1000 nabiti (1000 x plna nadrz) a potom maju len 50% kapacity, aj menej. ak nabijas kazdy den, po 3 rokoch su zrele na vymenu, dojazd budes mat menej ako polovicny.
a baterie su vobec to najdrahsie co v tych elektromobiloch je
proste caka sa na vyvoj v bateriach, musi prist ohromna inovacia, ci to budu specialne vysokokapacitne kondenzatory alebo sa zlepsia vlastnosti baterii, nikto nevie.
kazdopadne vsetci kalkuluju ze raz tie baterie budu lepsie
preto su dnes 23kWh auta, kupis o rok, mozno o dalsie 2 roky ti v servise upgradnu baterie na 100kWh za par eur, nikto nevie, ale podvedome s tym cely priemysel rata
uz je cas pre elektromobily, je to jasne
vo frankfurte je 18 modelov elektrickych aut a asi 7 hybridov
napr tesla dava do roadstera a do modelu S 75kWh (3x tolko), vykon to ma 189kW, maximalka 200 km/h a dojazd zevraj 500km
podla mna dnes ani nie je problem dat do auta velku bateriu (prakticky tam mozes namontovat mrte clankov) a vyskladat aj 100 kWh pod celu podlahu aspon bude auto dobre sediet na ceste
ale ked sa ti vybije, ako do toho tych 100 kWh dostanes zo zasuvky ?
budes nabijat 36 hodin ?
toto je podla mna problem
aj tesla co hovori o quickcharge, nabiti do 1 hodiny, 75kWh, si vyratajte prud ak mate 220V zastrcku a 2 fazy
je to 2 x 170A pri hodine nabijania !!! (a to neratam straty, ze tam musis natlacit viac ako 75kWh aby bola 100% nabita)
len pre predstavu v bytoch su poistky proti prudovemu pretazeniu 10A alebo 20A (kuchyna, elektrorura)
a dalsi problem nabijacie cykly, tie baterie zvladnu mozno 1000 nabiti (1000 x plna nadrz) a potom maju len 50% kapacity, aj menej. ak nabijas kazdy den, po 3 rokoch su zrele na vymenu, dojazd budes mat menej ako polovicny.
a baterie su vobec to najdrahsie co v tych elektromobiloch je
proste caka sa na vyvoj v bateriach, musi prist ohromna inovacia, ci to budu specialne vysokokapacitne kondenzatory alebo sa zlepsia vlastnosti baterii, nikto nevie.
kazdopadne vsetci kalkuluju ze raz tie baterie budu lepsie
preto su dnes 23kWh auta, kupis o rok, mozno o dalsie 2 roky ti v servise upgradnu baterie na 100kWh za par eur, nikto nevie, ale podvedome s tym cely priemysel rata
uz je cas pre elektromobily, je to jasne
vo frankfurte je 18 modelov elektrickych aut a asi 7 hybridov
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 18.09.2009 11:22, celkem upraveno 1 x.
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
jj, uz sme to tu s chalanmi riesili, ze v sucasnosti nie je este nic pripravene na elektromobily. Lebo si predstav, ze by sa spravili pripojne miesta pred panelakmi a prislo by nabijat 20 aut naraz (v noci). Aj ked by si obmedzil, ze kazde auto moze tahat len 20A, tak by to bolo 400 A !!! A to hovorime len o 20 autach, teraz ma nas panelak cca 60-70 aut (96 bytov), keby kazdy bral tych 20 A tak by to bolo 1300 A !!! To su take obrovske cisla, a len pre jeden barak.
Jednoducho elektromobil ano, baterky asi nie.
Jednoducho elektromobil ano, baterky asi nie.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
prave preto maju tie auta tak male baterky a su plugin nabijatelne v zasuvke
tych 23 kWh za 5 hodin nabijes v pohode aj na 10A zasuvke
cize setci si tie auta uz dnes mozu kupit s tymto obmedzenim (mala bateria, pomale nabijanie) a nabijat naraz.
samo, ze budu lokalne problemy v niektorych sietach, lokalitach ale seobecne by elektricka siet toto mala uz dnes zvladnut
to co tvrdi tesla, quickcharge 75kWh do 1h je sci-fi ak nie si zamestnanec elektrickej rozvodovne
ak ano, mozes si urobit aj superquickcharge do 5tich minut ak sa ti neroztecie nabijaci kabel
tych 23 kWh za 5 hodin nabijes v pohode aj na 10A zasuvke
cize setci si tie auta uz dnes mozu kupit s tymto obmedzenim (mala bateria, pomale nabijanie) a nabijat naraz.
samo, ze budu lokalne problemy v niektorych sietach, lokalitach ale seobecne by elektricka siet toto mala uz dnes zvladnut
to co tvrdi tesla, quickcharge 75kWh do 1h je sci-fi ak nie si zamestnanec elektrickej rozvodovne
ak ano, mozes si urobit aj superquickcharge do 5tich minut ak sa ti neroztecie nabijaci kabel
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
len som chcel upozornit na dojazd 120 km. Podla mna dojazd vypocitali tak ako priemerna spotreba benzinu, tzn. optimalne podmienky, minimalne tlacenie na plyn, realny dojezd bude cca 100 km, mozno aj menej. A auto s takymto dojazdom je na nic, len do mesta (s tymto by som nedosiel ani k nasim na navstevu, jedine ze by som u nich dobil auto).
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
presne tak
ono ked to osolis, tu bateriu vybijes za par km
co som cital aj recenzie napr. na teslu roadster tak dojazd bol tych 50% pri normalnej jazde, cize do 200 km (vyrobca udava 244 mil = 398 km)
cim viac budes solit, tym viac budes nabijat, skorsie ti odide bateria a pod
elektricke auta dnes nie su na hrube sportove zaobchadzanie
aj preto sa robia len mestske auta a rata sa s pomalou mestskou prevadzkou
aj plna nadrz benzinu sa da vyjadrit v kWh, su to 100-ky kWh, na rozdiel od 10-tok kWh elektrickych baterii. aby sa elektrika dostala na uroven benzinu alebo nafty, potrebuje z-10-nasobnit kapacitu baterii a umoznit nabijanie do 5 minut
tazka uloha ale priemysel uz tomu veri a je to jasne vidno na automobilovych vystavach
ono ked to osolis, tu bateriu vybijes za par km
co som cital aj recenzie napr. na teslu roadster tak dojazd bol tych 50% pri normalnej jazde, cize do 200 km (vyrobca udava 244 mil = 398 km)
cim viac budes solit, tym viac budes nabijat, skorsie ti odide bateria a pod
elektricke auta dnes nie su na hrube sportove zaobchadzanie
aj preto sa robia len mestske auta a rata sa s pomalou mestskou prevadzkou
aj plna nadrz benzinu sa da vyjadrit v kWh, su to 100-ky kWh, na rozdiel od 10-tok kWh elektrickych baterii. aby sa elektrika dostala na uroven benzinu alebo nafty, potrebuje z-10-nasobnit kapacitu baterii a umoznit nabijanie do 5 minut
tazka uloha ale priemysel uz tomu veri a je to jasne vidno na automobilovych vystavach
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
dojazd sa bude riesit systemom Pony Expressu z cias zaciatku postovych sluzieb v Amerike. odides z domu na dlhu trasu, ked ti dojde baterka zajdes do "vymenicky". vezmes plnu, nechas prazdnu, zaplatis a frcis dalej. easy :o))))))))))
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
boli aj elegantnejsie risenia, ako napriklad ta dialnica v Norsku (tusim), kde spravili cerpacie stanice na vodik. Cerpaju vodu z jazier a potokov a elektrinu tahaju zo slnecnych kolektorov. Vyprodukovany vodik uskladnuju do podzemnych nadrzi. Nikto tam nie je, len prides s autom, nacapujes vodik, zaplatis kartou a ides dalej. Ak by sa vymyslel jednoduchy a lacny sposob vyroby vodikovych clankov (ci ako sa to vola, tam kde sa vodik meni na elektrinu), tak mas po probleme s bateriami.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
Re: FORD pracuje na nových batériách... Focus BEV
to je super, krasne skandinavske riesenie, perfekt
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů