EcoBoost motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 08.08.2012 06:59

Hlinka měl nehodu přímo v tom kopci o kterém se bavíme s Rapem, přímo ve stoupání z KV. Co se týče krušovického kopce, ten je ve své první polovině prudší, a hlavně stoupání začíná ještě v obci po sérii zatáček, navíc je tam velký provoz, takže téměř pravidelně mívám nájezdovou rychlost 50km/h a to pak tu první (prudší) půlku jedu na trojku a pětka přijde na řadu někde před vrcholem stoupání, kdy už kopec není zdaleka tak prudký (řadím jí cca ve 110km/h)...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od PapoS » 25.03.2013 00:19

Uz nejaky mesiac sa vytesujem z focus 1.6 ecoboost 150k. Ale jedna vec ma trochu stve. Sestka sa da radit uz pri nejakych 70 km/h a potom pri 130 km/h toci cca 2700-2800 otacok a cca 7 litrov spotreba. Nie je to trochu na hlavu ? Ten motor by zvladal 130 km/h na sestke pri 2000 otacok bez problemov. Potom ked sa clovek snazi trosku ekonomicky jazdit (obcas :D ) tak od 0 do 70 km/h zaradi 6 stupnov. To je take dost otravne.. Zato vyhuknut dvojke plny kotol a potom zaradit 6-tku to je take zabavne :D ale to uz sestka toci cez 2 tisic otacok (Dvojka sa da vytocit cca do 100 km/h a sestka pri 70 km/h toci tak 1400 otacok)
Ked tak premyslam.. trosku dolu kopcom by sa dala zaradit 6-tka rovno z jednotky, ale nemam chut to skusat :)

Napada vas nejaka kara kde sa da sestka radit najskor pri nejakych 100 a viac ? (myslim hlavne benziny)
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2839
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Miri » 25.03.2013 08:51

PapoS: 130 km/h za 7 litrů s benzínem? A ty si stěžuješ na spotřebu? Co bychom za to my s běžnou atmosférou dali...

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od PapoS » 25.03.2013 10:58

Tak ja viem ze spotreba sa da. O tu ani nejde skor o tie prevody v kombinacii s tym motorom. Proste by to chcelo dlhsiu sestku.
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anduril » 25.03.2013 11:46

Jenze to uz bys zase musel casteji radit pri dalnicni jizde, pri predjizdeni treba. Takhle je to myslim akorat, i na sestku to slusne potahne.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od PapoS » 25.03.2013 14:30

Nieco na tom bude, ten motor som si nekupoval kvoli spotrebe. Ale kvoli lenivosti (alebo zabave ?) casto radim zo 4 do 6 napr.
Mozno sa raz dockame ze medzi doplnkovou vybavou bude manual prevodovka na zelanie, s dlhou sestkou alebo tak :)

Inak mas presne farbu ktoru som chcel aj ja, tak ale aj mars red sa da :)
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dr.Romca » 25.03.2013 15:10

Já jsem třeba s mondeem EB spokojen - šestku řadím tak při min. 90 - 100km/h, jinak to je na málo otáček... A na dálnici je šestka dobrá v tom, že se s ní právě dá od stovky až nahoru...

Já jinak když se připojuju na dálnici, tak řadím většinou 2 - 3 - 6 :mrgreen:

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anduril » 25.03.2013 15:13

Taky najizdim na dvojku :mrgreen: ale pak si pekne odradim vsechny rychlosti...s touhle prevodovkou je radost radit :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od PapoS » 25.03.2013 15:56

Anduril ked radis 6tku tak mas kolko na tacho ? :)

Prevodovka je paradna, to ide samo od prveho zaradenia, horsie sa zvyka na spojku, ta je ovela citlivejsia spolu s plynom, ako na staruckom 1.8TD. Ma sem tam trosku kopne ked zaradim dvojku kym sa uvedomim :) Ale cele dokopy to robi velku radost. :hhura:
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od No Name » 05.06.2013 10:32

3x3 v litru
3.6.2013 Auto TIP str. 60 Srovnávací test - Fordy 1.0 EcoBoost: Fiesta vs. B-Max vs. Focus Kombi
Libor Hlisnikovský Ford
Přeplňovaný tříválec EcoBoost – ve kterém fordu funguje nejlépe?

Tituly ověnčený přeplňovaný litrový tříválec je příkladem maximálního možného downsizingu: do Fordu Fiesta se hodí, ale co MPV B-Max, nebo dokonce celkem velký Focus Kombi?

Motor roku 2012 ve své kategorii i absolutním pořadí: Fordu se tříválec 1.0 EcoBoost povedl na první pokus. Když s ním inženýři loni vyrukovali, vzbudili rozruch -takto malý motor dát do kompaktního vozu? To si zatím nikdo v reá lu nedovolil! Ba co víc, u Fordu dokonce chtějí implantovat tříválec do manažerského mondea příští generace…

CO NABÍZEJÍ

Motor 1.0 EcoBoost figuruje v ceníku Fordu u čtyř modelů: Fiesty, B-Maxu, C-Maxu a Focusu (hatchback, sedan a kombi). Na jaře zmizel prostřední výkonový stupeň 88 kW (B-Max), který přešel v nejvýkonnější verzi 92 kW beze změny cen. My jsme však testovali dříve, takže jsme ještě „stihli“ původní provedení. V každém z fordů jsme tak měli výkonově jiný motor. Rozdíly ale vznikly pouze jiným nastavením řídicí jednotky, v základu se od sebe ecoboosty neliší.
Řekli jsme si, že nejmenší fiestě stačí výchozí verze 74 kW, pro větší b-max je lepší silnější evoluce (88, respektive 92 kW) a k focusu ve verzi kombi pasuje ideálně provedení 92 kW. První kilometry za volantem zvýšeného b-maxu rozpouštějí předsudky o tom, zda bude litrový motor stačit pro pohon rodinného mini MPV. Zde je všechno v pořádku, stejně jako ve slabší (ale také lehčí a menší) fiestě. Největší překvapení však připravil ecoboost zakomponovaný do focusu: jestli ve fiestě nebo b-maxu občas zadrnčel, v utlumené kabině bílého kombi o něm skoro nevíte. A pokud ho netýráte na dostřel omezovači, nehlučí o nic více než výkonově ekvivalentní čtyřválcová šestnáctistovka.
Pocitově by se trojice dala rozdělit následovně: fiesta je malé a trochu levně vyhlížející auto, b-max postavený na jejím základu se chová poněkud dospěleji a vyniká unikátním konceptem bočních dveří bez sloupku B (pro handicapované fantastická věc). Pak je dlouhá pauza a přichází focus – více než o třídu kultivovanější, pohodlnější a dospělejší.

JAK JEZDÍ

Všechny vozy vynikají abnormální „jezdivostí“, tedy návykově hbi tým podvozkem. Ani jeden z testovaných exemplářů nebyl výjimkou, každý šel ale na věc jinak. Lehoučká fiesta zatáčela skoro sama, vyšší b-max měnil směr také dost agilně, avšak při krizovém vyhýbacím manévru měl snahu „zakopnout“ o vnější přední kolo. ESP u něj vzhledem k vyšší stavbě naladili o něco důsledněji, takže si s ním v zatáčkách neužijete tolik co s fiestou. Vzhledem k cílové klientele to ovšem není problém, snad jenom tvrdší tlumiče (vyšší těžiště by jinak MPV rozkolébalo) se podepisují pod horší komfort.
A pak je tu focus – jízdní premiant nižší střední třídy si zbylé dva fordy při slalomu mezi kužely maže na chleba, a navrch přidává parádní stabilitu na dálnici, s níž se zejména vyšší b-max trochu potýká. Lepší vyvážení hmotnější karoserie se stará o skvělé pohodlí, díky utlumení projevů aerodynamiky či odvalování kol můžete na palubě strávit stovky dálničních kilometrů bez známek větší únavy, a když na to přijde, střihnout si pár serpentin. Příď totiž lehký motor téměř necítí, a jestli čtyřválcové focusy zatáčejí ostošest, ten tříválcový změny směrů přímo miluje. Naštěstí to neznamená ani nestabilitu v přímém směru, ani málo komfortu – jízdně focusu těžko konkuruje i jinde dokonalý golf. Řízení představuje směsici lehkosti a jistoty, v brzdách (nejlepší v testu) cítíte přirozenost spolu s kvalitou, a pokud jde o řazení, pak přesnost, snadnost a dotlumené dorazy stanovují třídní měřítka.

KOLIK STOJÍ

Nejdražší tříválcovou volbu zhmotňuje
Ford Focus Kombi. Logicky a po právu, je totiž suverénně nejlepší. Spíše překvapí, jak malý má cenový odstup od stejně vybaveného b-maxu: rozdíl necelých 15 000 korun dává jasný signál pro koupi focusu i přesto, že kompakt postrádá kolenní airbag řidiče. Zato má v lepší specifi kaci Titanium sériově samočinnou klimatizaci, tempomat nebo litá 16“ kola. Za tyto prvky musíte u b-maxu a spřízněné fiesty připlácet. Nejmenší z fordů v cenovém rozstřelu těžil z výhodnější nabídky slabšího ecoboostu, který můžete mít už lehce nad hranicí 300 000 korun. A to také dává smysl.

***

TEST SPOTŘEBY

* Měření jsme absolvovali třífázově: první dálniční úsek vedl z Prahy do Hořovic, druhá sekce dynamických zkoušek probíhala na zdejším letišti a poslední část mimoměstského cyklu jsme zvládli cestou zpět do Prahy přes Karlštejn – předpisově, s maximálním využitím rychlostních limitů. Dálnici projela nejúsporněji fiesta (6,8 l), v těsném závěsu se držel b-max (6,9 l) a silnější focus si vzal 7,6 litru na 100 km. Letištní extrém vyhnal konzumace do dvojnásobků: fiesta odsála z nádrže 14,1 litru, b-max 14,8 a focus 16,5 l. Nejúspornější část cesty byla zpět do Prahy po okreskách. Fiesta se blýskla hodnotou 5,8 l, krátké převody poslaly konzumaci b-maxu do sedmilitrových výšin, které jenom o 0,5 l překonal focus.

HODNOCENÍ

1.

Ford Focus Kombi 511 bodů

* Nebojte se tří válců, výkonu přinášejí dost a nemají problém s kultivovaností. Bonus navíc: skvělé jízdní vlastnosti.

2.

Ford B-Max 440 bodů

* Jen tak tak opodstatnil vyšší cenu před fiestou. Proti ní působí dojmem většího auta, i když tomu tak vlastně není.

3.

Ford Fiesta 434 bodů

* Mrštná a kompaktní. Příliš plastový interiér a laciné detaily ale můžou odradit toho, kdo nedocení kvality podvozku.

* TECHNICKÉ ÚDAJE Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Motor R3, benzin, turbo, DOHC
Zdvihový objem 999 cm3
Výkon (kW/min) 74/6000 88/6000 92/6000
Točivý moment (N.m/min) 170/1400-4000 170/1400-4000 170/1500-4500
Poháněná kola přední
Převodovka 5 MT 5 MT 6 MT
Vnější rozměry (mm) 3969 x 1722 x 1495 4077 x 1751 x 1586 4556 x 1823 x 1505
Rozvor (mm) 2489 2489 2648
Pneumatiky 195/45 R 16 195/55 R 16 215/55 R 16
Typ plášťů Ventus Hankook S1 Evo PremiumContact Continental Turanza Bridgestone ER300
Brzdy vpředu kotoučové chlazené
Brzdy vzadu bubnové bubnové kotoučové
Palivová nádrž 42 l 48 l 55 l
Zavazadlový prostor 0,290/0,960 m3 0,318/1,386 m3 0,490/1,516 m3
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1157/398 kg 1279/481 kg 1316/584 kg
Brzděný přívěs 900 kg 750 kg 1200 kg
Servisní interval 20 000 km/1 rok
Největší rychlost 180 km/h 189 km/h 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,2 s 11,2 s 11,5 s
Spotřeba (na 100 km) 4,3 l 4,9 l 5,1 l
Emise CO2 (na 1 km) 99 g 114 g 117 g
Výrobní závod Španělsko Valencie, Rumunsko, Craiova Saarlouis, Německo
Základní cena 301 150 Kč 372 150 Kč 374 900 Kč
*Od 1. března se Ford B-Max dodává se silnější verzí 92 kW místo testovaného 88 kW (ceny se nezměnily)
* CENY A VYBAVENÍ Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Verze Titanium Titanium Titanium
Základní cena 346 150 Kč 403 150 Kč 424 990 Kč
Airbagy 6 + kolenní 6 + kolenní 6
Start-stop S S S
Samočinná klimatizace 10 000 Kč 10 000 Kč S
Tempomat 4 900 Kč 9 000 Kč S
Vyhřívání sedadel 8 000 Kč 8 000 Kč 8 900 Kč
Navigační systém 24 200 Kč 15 700 Kč 24 100 Kč
Litá 16" kola 4 000 Kč 4 000 Kč S
Metalíza 10 500 Kč 10 500 Kč 13 900 Kč
Prodloužená záruka 5 let 9 000 Kč 12 000 Kč 15 000 Kč
Výsledná cena 416 750 Kč 472 350 Kč 486 890 Kč
S - Standardně
* ZÁRUKY Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Celková 2 roky
Proti korozi 12 let
Mobility bez omezení
* NAMĚŘENÉ HODNOTY Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Zrychlení 0-60 km/h 5,4 s 5,1 s 5,6 s
0-100 km/h 12,2 s 11,7 s 12,6 s
0-130 km/h 21,6 s 19,8 s 21,2 s
Max. přetížení při zrychlení 0,76 g 0,3 g 0,36 g
Pružnost 60-100 km/h (4. st.) 10,0 s 13,9 s 9,3 s
80-120 km/h (5./6. st.) 19,7/- s 15,0/- s 15,9/22,6 m
Brzdy zahřáté ze 100 km/h 43,6 m 42,5 m 40,3 m
Max. přetížení při zpomalení 1,06 g 1,03 g 1,11 g
Otáčky motoru při 130 km/h 2900/min (5°) 3300/min (5°) 2800/min (6°)
Spotřeba v testu (na 100 km) 6,8/14,1/5,8 l 6,9/14,8/7,0 l 7,6/16,5/7,5 l
Dojezd na plnou nádrž 976 km 980 km 1078 km

HODNOCENÍ

Karoserie Prostornost vpředu MAXIMUM 20 Fiesta 12 Max B-13 Focus 16
Prostornost vzadu 20 8 10 12
Pocit prostornosti 15 5 7 8
Zavazadelník 20 7 13 17
Užitečný náklad 10 4 6 8
Hmotnost přívěsu 10 4 2 6
Přehlednost 15 9 10 8
Kvalita zpracování 20 12 14 16
Funkčnost 10 7 7 8
Bezpečnostní výbava 10 8 8 6
Mezisoučet 150 76 90 105
Pohon
Zrychlení 15 10 12 8
Pružnost 20 7 9 12
Největší rychlost 5 3 4 5
Kultura běhu motoru 15 8 9 12
Točivost/Reakce na plyn 10 6 6 7
Převodovka 20 15 15 20
Spotřeba v testu 30 20 17 15
Jízdní dosah 10 8 9 10
Mezisoučet 125 77 81 89
Komfort
Nástup do vozu 5 3 5 3
Pozice sedadel 15 8 11 13
Sedadla vpředu 20 12 13 16
Sedadla vzadu 10 5 6 7
Ovládání 10 7 7 8
Pérování 25 7 7 9
Vnitřní hlučnost 10 4 5 9
Aerodynamický hluk 15 9 8 14
Komfortní výbava 15 10 10 14
Multimedia/Připojení (série) 10 6 6 8
Asistenční systémy 5 2 2 5
Klimatizace 10 5 5 6
Mezisoučet 150 78 85 112

Jízdní Ovladatelnost dynamika MAXIMUM 20 Fiesta 18 Max B-16 Focus 20
Elektronické systémy 15 10 10 15
Směrová stabilita 10 6 5 8
Agilita 20 18 15 18
Řízení 20 17 17 18
Trakce 10 5 4 8
Stopový průměr otáčení 10 7 6 5
Brzdy 20 11 13 15
Mezisoučet 125 92 86 107
Životní prostředí
Vnější rozměry 10 8 7 5
Pohotovostní hmotnost 10 7 5 4
Emise CO2 10 9 7 6
Škodliviny 5 9 7 6
Vnější hlučnost 5 3 3 4
Ekologické technologie 10 8 8 8
Mezisoučet 50 44 37 33
CELKEM - TECHNIKA 600 367 379 446
Náklady
Cena 30 20 15 16
Zůstatková hodnota 20 14 15 17
Pojištění 10 8 8 7
Servis 5 4 4 4
Záruky 10 3 3 3
Palivo 15 13 12 11
Sériová výbava/Příplatky 10 5 4 7
Mezisoučet 100 67 61 65
CELKEM 700 434 440 511
UMÍSTĚNÍ 3. 2. 1.
Výsledná cena v Kč 416 750 472 350 486 890
Cena za bod v Kč 960 1 074 953
POMĚR CENA/VÝKON 2. 3. 1.

ECOBOOST POD LUPOU

* Tři válce v řadě, objem 999 cm3, litinový blok, přímé vstřikování benzinu, proměnné časování ventilů a výfukové turbodmychadlo – maličká „ulita“ skrývá turbínu (červená), jež se roztáčí až na 248 000/min (o 40 000/min více než u 1.6 EcoBoost). Turbodmychadlo je součástí výfukového potrubí, jehož sběrná část se integruje v hlavě válců a chladí ji voda. Když je motor studený, proudí chladicí kapalina jenom touto částí – urychluje se tak ohřev (tj. snižuje spotřeba), k čemuž přispívá na první pohled ortodoxní litinová konstrukce (lépe snáší dramatičtější tlaky, vibrace a teplotní výkyvy). Ztráty motoru inženýři eliminovali absencí vyvažovacích hřídelí. U „lichého” tříválce? Ano, protože kromě důsledného odlehčení vnitřních částí zde funguje jisté samovyvažování – setrvačník a řemenice klínového řemene jsou vyváženy asymetricky, působí jako závaží a pomáhají lichému pístu proti přesile zbylých dvou. V praxi to funguje, agregát vrní překvapivě klidně a zejména zastavěný do focusu nedává znát svoji konstrukci. Úsporám jde naproti ještě inteligentní řešení v podobě variabilního kompresoru klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem, jakož i povrchová úprava pohyblivých součástí snižujících tření. A nemusíte mít strach z chatrných rozvodových řetězů – ecoboost používá z dnešního pohledu opět spolehlivější ozubený řemen (s drátěnou výztuhou) máčený v oleji, který je tišší, levnější a údajně vydrží 240 000 kilometrů.

MĚŘENÍ

* Měřili jsme na letištní ploše při teplotě 15 °C (suchý beton) za slunného květnového počasí. Dynamické testy zrychlení/pružnosti/brzd probíhaly jednotlivě po třech fázích a výsledek vzešel z aritmetického průměru. Jízdy jsme absolvovali se zapnutou klimatizací, denním svícením a s dvoučlennou posádkou.
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio (psssst...)

Uživatelský avatar
gappak
Junior
Junior
Příspěvky: 215
Registrován: 01.12.2009 07:57
Bydliště: Olomouc

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od gappak » 06.06.2013 08:00

Ford wins second consecutive Engine of the Year with 1.0L EcoBoost
New Engine


New Engine
Ford three-cylinder turbo (Focus)

Green Engine
General Motors 1.4-liter range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera)

Performance Engine
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)

Sub 1.0-Liter
Ford three-cylinder turbo (Focus)

1.0-Liter to 1.4-Liter
Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (Polo, Beetle, Golf, etc.)

1.4-Liter to 1.8-Liter
BMW-PSA 1.6-liter turbo gasoline (Mini Cooper S, Peugeot 207, etc.)

1.8-Liter to 2.0-Liter
BMW 2.0-liter twin-turbo four gasoline (125i, 320i, Z4 20i, etc.)

2.0-Liter to 2.5-Liter
Audi 2.5-liter five-cylinder turbo (TT RS, RS3 Sportback)

2.5-Liter to 3.0-Liter
BMW 3.0-liter bi-turbo six-cylinder (1 Series M Coupe, 335is, Z4 35is)

3.0-Liter to 4.0-Liter
BMW M 4.0-liter V8 (BMW M3)

Above 4.0-Liter
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)

http://www.auto.cz/motor-2013-roku-74873
Ford Mondeo Estate 2.2TDCI Titanium S, galerka
ex:Ford Mondeo Estate 2.0TDCI;96KW;@12/2002
ex:Ford Fiesta MK3

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Hal9000 » 06.06.2013 17:04

Ani v jedné kategorii nezvítězil naftový motor. Tleskám a smekám inteligenci hodnotících :bravo22: :gott:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6565
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Karel2 » 11.06.2013 20:47

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od MK2 » 14.12.2014 17:04

Zajímalo mě jaké jsou změny 1,6Ecoboost vs 1,5 Ecoboost vzhlehem tady k tomuto zajímavému případu:
ve vláknu Co vas v posledni dobe vytocilo kubik7 píše:Ford Valoušek - v září objednána do výroby Kuga 1.6 ecoboost. Ve čtvrtek dodána Kuga 1.5 ecoboost :wallbash: . V kupní smlouvě i v předávacím protokolu je uvedena 1.6. Nesrovnalosti jsem si všiml až o víkendu při zakládání techničáku do desek. Včera jsem tam volal a staví se k tomu způsobem - mám novější a lepší motor a že je vše v podstatě ok. Na argument že 1.6 je prověřený motor a 1.5 novinka u které nejsou vychytané mouchy tvrdí - motory jsou v podstatě identické. Na otázku co znamená v podstatě když 1.6 je EURO 5 a 1.5 Euro 6 nedokáží odpovědět kromě marketingových řečí. Na 1.6 je k dispozici bluefin a na 1.5 nic. Zítra si k Valouškovi jdu popovídat osobně ohledně rozporu v kupní smlouvě a předávacím protokolu. :dih:
Z článku viz výše vyplyvá, že má jedna-PETka :)
- novou hlavu, kde jsou integrované kapalinou chlazené svody
- spojku na čerpadle chladící kapaliny ovládanou ŘJ motoru
- kapalinový chladič stlačeného vzduchu (tzn. nemá klasický chladič vzduchu jako 1,6 EB/2,0EB) viz obrázek

Objem 1499 cm3 (vrtání 79 mm, vzdvih 76,5 mm) / Objem 1596 cm3 (vrtání 79 mm, zdvih 81,4 mm)
1,5 se vyrábí Rumusku (Craiova) / 1,6 se vyrábí v UK (Bridgend)

Tisková zpráva v angličtině
Přílohy
sání 1.5 EcoBoost
sání 1.5 EcoBoost
výfuk 1.5 EcoBoost
výfuk 1.5 EcoBoost
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anduril » 14.12.2014 19:00

A jak je to s tim overboostem? Je - neni? :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů