Focus 2010 oficialne

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:22

Premiéra dynamického Fordu Focus novej generácie

· Ford Focus novej generácie má svetovú premiéru na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne (NAIAS) 2010 v Detroite.

· Focus bude stáť na čele novej generácie globálnych modelov Ford pre segment C postavených na rovnakej platforme, tvoriacej základ až pre 10 modelov určených pre celý svet, ktorých sa má do roku 2012 vyrábať 2 milióny kusov ročne.

· Nový, štýlový modelový rad ponúkne zákazníkom špičkové technológie, funkcie a kvalitu spracovania.

· Nový Focus bude mať výnimočne nízku spotrebu paliva a ešte lepšie jazdné vlastnosti ako jeho uznávaní predchodcovia.

· Nový modelový rad sa začne vyrábať súčasne v Európe aj v Severnej Amerike koncom roku 2010 a do predaja sa dostane začiatkom roku 2011. Potom bude nasledovať spustenie výroby v Ázii, Afrike a Južnej Amerike.

DETROIT, 11. jan 2010 – Vo svetovej premiére prichádza Ford Focus novej generácie, ktorý zákazníkom prinesie viac moderných technológií a funkcií za prijateľnú cenu než kedykoľvek predtým v tomto segmente, spolu s vysokou kvalitou spracovania, výnimočnou hospodárnosťou a nebývalými jazdnými vlastnosťami.

Na autosalóne je elegantný, štýlový a atraktívny Focus novej generácie vystavený v oboch verziách – ako štvordverový sedan aj ako päťdverový hatchback – ešte pred spustením jeho výroby v Európe a Severnej Amerike koncom roku 2010 a uvedením na trh začiatkom roku 2011.

Nový Focus bude takmer identický na všetkých trhoch; miera jednotnosti komponentov na celom svete bude až 80 percent.

„Nový Ford Focus je jasným dôkazom, že naša filozofia ONE Ford (jeden Ford) prináša zákazníkom na celom svete skvelé produkty, ktoré v sebe nesú to najlepšie, čo spoločnosť Ford Motor Company môže ponúknuť,“ povedal Alan Mulally, prezident a CEO spoločnosti Ford.

„Vďaka výhodám našej novej globálnej platformy pre segment C môžeme záujemcom o Ford Focus poskytnúť cenovo dostupný produkt vyznačujúci sa úrovňou kvality, hospodárnosti, bezpečnosti a technológií, ktorá prekoná ich očakávania,“ dodal Alan Mullaly.

Súčasné spustenie výroby v Európe a Severnej Amerike

Ford Focus novej generácie sa začne vyrábať koncom roku 2010 súčasne v Európe a Severnej Amerike, pričom na jednotlivé trhy začne prichádzať začiatkom roku 2011. Ďalej bude nasledovať uvedenie na ázijskom, africkom a juhoamerickom trhu. Na začiatku bude výroba sústredená v montážnych továrňach Saarlouis (Nemecko), Michigan (USA) a Čchung-čching (Čína).

Nový Focus bude jedným z 10 jedinečných modelov postavených na novej platforme Ford pre segment C, ktorých objem predaja má do roku 2012 dosiahnuť výšku 2 milióny kusov ročne. Ako prvé z tejto kolekcie by sa mali v Európe v druhej polovici roku 2010 objaviť nové modely Ford C-MAX a Ford Grand C-MAX, predstavené na Frankfurtskom autosalóne 2009.

„Na celom svete stúpa dopyt po menších autách s nízkou spotrebou paliva, avšak bez obetovania dizajnu, úrovne technológií, konektivity a jazdných vlastností, ktoré sú skôr výsadou väčších vozidiel,“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident pre vývoj globálnych produktov Ford.

„Nová generácia našich vozidiel v segmente C – na čele s novým, vzrušujúcim Focusom – bude jasným dôkazom, že spoločnosť Ford je pripravená na túto výzvu,“ povedal Derrick Kuzak.




Skonštruovaný bez kompromisu

Na vývoji nového Fordu Focus sa podieľal globálny tím vedený európskym centrom excelentnosti pre malé a stredné automobily spoločnosti Ford v nemeckom Merkenichu blízko Kolína nad Rýnom. Vývoj motora a ostatných častí hnacej sústavy viedol podobný tím pôsobiaci v technickom centre spoločnosti Ford v anglickom meste Dunton. Vozidlo bolo nekompromisne konštruované tak, aby spĺňalo všetky zákaznícke a zákonné požiadavky na hlavných svetových trhoch.

Pri vývoji vozidla pre globálny trh mohol európsky tím konštruktérov využiť skúsenosti získané pri predchádzajúcich projektoch, ako bol napríklad vývoj vysoko hodnoteného modelu Ford Fiesta. Oporou im tiež boli odborné vedomosti špecialistov na automobilové a pohonné technológie z konštrukčného centra spoločnosti Ford v meste Dearborn v štáte Michigan.

Vďaka globálnej stratégii vývoja a zaobstarávania zdrojov mohla spoločnosť Ford ponúknuť v danom segmente bezkonkurenčné vlastnosti a úroveň výbavy, ktoré prekvapia aj majiteľov väčších, luxusnejších vozidiel.

Posun kinetického dizajnu na novú úroveň

Nekompromisný prístup pri vývoji nového Fordu Focus je okamžite vidieť na pôsobivom zovňajšku oboch jeho verzií – štvordverovom sedane a päťdverovom hatchbacku – vystavovaných na hlavnom pódiu na autosalóne NAIAS 2010.

„V tomto úplne novom Focuse sa sústredia všetky aktuálne automobilové trendy,“ povedal J. Mays, viceprezident pre dizajn a kreatívny riaditeľ spoločnosti Ford. „Pri jeho návrhu sme sa dôsledne snažili zohľadniť potreby zákazníkov na celom svete, aby vyhovoval individuálnym požiadavkám v jednotlivých regiónoch. Vo Focuse sa spája to najlepšie z európskych, severoamerických a ázijských automobilov, vďaka čomu prináša emocionálny zážitok z jazdy, aký doteraz neponúklo žiadne vozidlo tejto kategórie.“

Obe verzie modelu majú športový, dynamický charakter vďaka aplikovaniu najnovšieho vývojového stupňa uznávaného „kinetického“ dizajnového jazyka značky Ford, ktorý prispieva k rastu obľúbenosti aktuálnych modelov malých a stredných vozidiel Ford.

Kinetický automobilový dizajn využíva odvážne vyjadrovacie prostriedky, ktorými zachytáva myšlienku energie v pohybe, takže vozidlo vyzerá, akoby sa pohybovalo, aj keď stojí.

Svojou pôsobivo tvarovanou prednou časťou, hladkým profilom, dramaticky stúpajúcou bočnou líniou a športovým „postojom“ dáva nový Focus jasne najavo, aký pôžitok z jazdy poskytne svojmu vodičovi.

Tento dynamický charakter ešte podtrhuje výnimočný dizajn interiéru. Nový Focus má výnimočne moderný interiér pripomínajúci kokpit pretekárskeho vozidla so štýlovou palubnou doskou obopínajúcou vodiča a poskytujúcou výborný prístup k dôležitým ovládacím prvkom a displejom.

Kľúčovým atribútom interiéru je vysoká kvalita spracovania. Vďaka výrazným, súčasným tvarom interiéru, elegantne tvarovanému prístrojovému panelu s mäkkým povrchom a prvotriednym materiálom obloženia cestujúci nadobudnú dojem, že cestujú v automobile luxusnej triedy.

Bezkonkurenčné jazdné vlastnosti

Prvý Ford Focus zaviedol v roku 1998 v segmente C nový štandard svižnosti a schopnosti presne reagovať na podnety vodiča. Nový Focus chce opäť zvýšiť latku v tejto oblasti. Svojimi jazdnými vlastnosťami mieri na vrchol vo svojej triede. Vozidlo sa vyznačuje výnimočne presným riadením, ktoré vodičovi umožňuje „cítiť“ vlastnosti povrchu, a podstatne vyššou kultivovanosťou a kontrolou nad nakláňaním vozidla.

Tieto vlastnosti sa konštruktérom podarilo dosiahnuť upravením inovatívneho systému zavesenia kolies z predchádzajúcich modelov, optimalizovaním konštrukcie viacprvkovej zadnej nápravy typu Control Blade a čiastočne nezávislého predného a zadného pomocného rámu.

Výborné vlastnosti podvozka podporuje úplne nový systém riadenia s elektrickým posilňovačom, ktorý bol starostlivo vyladený tak, aby vodičovi poskytoval spoľahlivú a presnú spätnú väzbu pri vysokých rýchlostiach a súčasne umožňoval ľahké manévrovanie pri parkovaní.

Európski odborníci spoločnosti Ford na dynamiku jazdy taktiež vylepšili stabilitu a agilnosť vozidla pri jazde v zákrutách. Vďaka vyspelému systému Dynamic Cornering Control, využívajúcemu metódu „usmerňovania krútiaceho momentu“, ktorá umožňuje prenášať výkon medzi poháňanými kolesami, sa im podarilo znížiť nedotáčavosť vozidla a zlepšiť jeho trakčnú schopnosť a chovanie pri vjazde do zákruty.

Rovnaké skvelé jazdné vlastnosti budú mať všetky vozidlá Ford Focus predávané na celom svete. Až na malé odchýlky, ako napríklad rozdielne špecifikácie pneumatík v jednotlivých častiach sveta, bude architektúra podvozka a náprav rovnaká na všetkých svetových trhoch.

Efektívne pohonné jednotky s vysokým výkonom a výnimočnou hospodárnosťou

Podmanivú príťažlivosť nového Fordu Focus pre nadšených vodičov podporuje ponuka pohonných jednotiek, poskytujúcich vitálny výkon v kombinácii s výnimočne nízkou spotrebou paliva a emisiami CO2.

Globálna ponuka pohonných jednotiek pre nový Focus bude obsahovať kolekciu najmodernejších štvorvalcových motorov Ford EcoBoost™ s turbokompresorom a priamym vstrekovaním (DI) vrátane 1,6-litrového motora pre Európu a rad vyspelých, zdokonalených vznetových motorov Duratorq TDCi so systémom common-rail, z ktorých všetky dosahujú o 10 až 20 percent nižšiu spotrebu paliva oproti predchádzajúcim modelom.

Na autosalóne NAIAS vystavuje spoločnosť Ford úplne nový 2,0-litrový zážihový motor, určený na severoamerický trh, s technológiami DI a Ti-VCT (dvojité nezávislé variabilné časovanie vačkového hriadeľa), ktoré zvyšujú výkon a hospodárnosť motora. Tento nový 2,0-litrový motor DI Ti-VCT má o 20 konských síl vyšší výkon a o vyše 10 percent nižšiu vypočítanú spotrebu paliva než v súčasnosti používaný motor 2.0 Duratec I-4.

V záujme maximálneho využitia vysokého výkonu a hospodárnosti 2,0-litrového motora DI Ti-VCT je nový Focus vybavený najnovšou šesťstupňovou automatickou prevodovkou Ford PowerShift so suchou spojkou. Táto prevodovka má vyspelú dvojspojkovú konštrukciu, ktorá sama osebe umožňuje znížiť spotrebu paliva až o 9 percent v porovnaní s tradičnou štvorstupňovou automatickou prevodovkou.

Prevodovka PowerShift so suchou spojkou využíva efektívnejšie technológie používané v manuálnych prevodovkách a neobsahuje ťažké a zložité meniče krútiaceho momentu, planétové prevody a olejové čerpadlá, ktoré musí obsahovať klasická automatická prevodovka. Elektronicky riadený dvojspojkový systém zabezpečuje rýchle a hladké radenie prevodových stupňov, čo znamená neprerušovaný prenos krútiaceho momentu na kolesá spojený s kultivovanosťou jazdy a komfortom obsluhy, aké zákazníci očakávajú od špičkovej automatickej prevodovky.

Spoločnosť Ford taktiež potvrdila, že v roku 2011 plánuje vo svojom výrobnom komplexe Michigan Assembly spustiť výrobu batériových elektromobilov, určených na severoamerický trh. Pôjde pritom o prvé osobné vozidlá značky Ford na batériový elektrický pohon.

Intuitívne technológie zvyšujú pohodlie a bezpečnosť

Focus novej generácie prinesie zákazníkom v segmente C na celom svete vzrušujúcu kolekciu vyspelých technológií, ktoré sú zväčša výsadou väčších, luxusnejších vozidiel. Vďaka ekonomickým výhodám, ktoré prináša globálny rozmer programu spoločnosti Ford v segmente C, môžu vozidlá tejto kategórie obsahovať viac moderných technológií a funkcií než kedykoľvek predtým.

Rozsiahly rad vyspelých technológií v novom Focuse sľubuje nielen jasné prvenstvo v segmente C, ale zahŕňa aj také funkcie, ktoré by prekvapili aj zákazníkov zaujímajúcich sa o väčšie, luxusnejšie vozidlá.

Tieto nové technológie sú navrhnuté tak, aby sa dali ovládať jednoducho a intuitívne, a aby zvyšovali pohodlie a bezpečnosť cestujúcich.

V interiéri je najvýraznejšou inováciou ovládacie rozhranie MyFord novej generácie, ktoré vodičovi ponúka sofistikovanú kombináciu ovládacích prvkov a obrazoviek, poskytujúcich prístup k dôležitým funkciám vozidla. Vo vozidlách s vyššími stupňami výbavy obsahuje systém MyFord 8-palcovú farebnú dotykovú obrazovku, ktorá vodičovi umožňuje pohodlne a intuitívne ovládať rozsiahly rad funkcií.

Technológiu MyFord dopĺňa výkonný operačný systém Ford SYNC® novej generácie s dômyselným hlasovým ovládaním, bezdrôtovým rozhraním Bluetooth a satelitnou navigáciou. Interiér je navyše vybavený konektormi umožňujúcimi pripojenie najrôznejších externých zariadení a mediálnych prehrávačov.

Medzi ďalšie technológie prispievajúce k bezpečnosti a komfortu patrí odomykanie bez kľúča, štartovanie tlačidlom „Ford Power“, spätná kamera a poloautomatický parkovací systém, ktorý automaticky otáča volantom pri parkovaní v rade stojacich vozidiel.

Pevnosť a bezpečnosť

Platforma, na ktorej stojí nový Focus, má neuveriteľne odolnú a pevnú konštrukciu, ktorá nielenže zlepšuje dynamické jazdné vlastnosti a kultivovanosť vozidla, ale taktiež tvorí základ pre vyššiu odolnosť pri náraze.

Pri výrobe karosérie Focusu novej generácie sa vo veľkej miere používa vysokopevnostná oceľ. Vysokopevnostná oceľ tvorí 55 percent materiálu karosérie, pričom vyše 26 percent konštrukcie vozidla tvorí oceľ s ultravysokou pevnosťou a bórová oceľ, čo je podstatne viac než v prípade akéhokoľvek iného vozidla Ford. Vďaka týmto ušľachtilým materiálom spĺňa konštrukcia vozidla tie najprísnejšie normy odolnosti voči nárazu na svete a súčasne sa minimalizuje hmotnosť vozidla.

Súdržnosť konštrukcie karosérie sa odráža aj na jej torznej tuhosti, ktorá je o 25 percent vyššia než v prípade aktuálneho modelu Focus predávaného na severoamerickom trhu.

Kvalita a vysoká úroveň spracovania v každom detaile

V súčasnosti zákazníci na celom svete čoraz viac požadujú od malých a stredne veľkých automobilov vlastnosti, ktoré sú typické pre luxusnejšie vozidlá, a preto pri vývoji nového Focusu patrilo medzi hlavné ciele dosiahnutie výnimočnej kvality a úrovne spracovania.

Nový Focus sa bude vyznačovať výrazne nižšou hlučnosťou v interiéri. To spolu s novým, sviežejším dizajnom interiéru a vyššou úrovňou spracovania je zárukou luxusného prostredia pre cestujúcich, typického skôr pre väčšie vozidlá.

Každý komponent vo vozidle, ktorý môže zákazník vnímať hmatom, zrakom, sluchom či dokonca čuchom, prešiel dôkladnou analýzou s cieľom dosiahnuť kvalitu prevyšujúcu očakávania zákazníkov. Výnimočná pozornosť bola venovaná kvalite materiálov interiérového obloženia a zhode farebnosti, minimalizácii medzier, zarovnaniu plôch a toleranciám na miestach, kde k sebe priliehajú jednotlivé diely.

Spoločnosť Ford vytvorila pre každý atribút vozidla súbor štandardov v podobe takzvanej globálnej DNA, ktorá presne definuje, aké majú mať jednotlivé komponenty vozidla vlastnosti, aby spĺňali stanovené nároky na kvalitu. Ako príklad možno spomenúť definíciu zvuku pri zatvorení dverí, ktorého dosiahnutie si vyžaduje určitú konštrukciu dverí a mechanizmu zámky, alebo dizajn volantu, definovaný do takých detailov ako hrúbka mäkkej povrchovej vrstvy alebo veľkosť stehov na venci.

Táto dôslednosť v detailoch sa odráža aj v stratégii globálnej výroby Fordu Focus, ktorá prikazuje konzistentné aplikovanie štandardov a predpísaných procesov v každej továrni kdekoľvek na svete.

„Sme presvedčení, že nový Ford Focus prinesie neprekonateľný zážitok z jazdy a bezkonkurenčný pocit uspokojenia pre majiteľov týchto vozidiel,“ povedal Jim Farley, viceprezident pre globálny marketing spoločnosti Ford. „Model Focus bol pre značku Ford vždy výnimočný a tento nový globálny model je ďalším dôkazom nášho odhodlania vyvíjať nové generácie vzrušujúcich a atraktívnych vozidiel.“
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:23

Focus: História globálne úspešného modelu Ford zo Segmentu C

· Od príchodu prvého modelu Ford Focus v roku 1998 sa na celom svete predalo vyše 9,2 milióna vozidiel s týmto označením.

· Focus poslúžil ako základ pre viaceré obľúbené vozidlá typu MAV, crossover a športovo orientované automobily, ako boli európske modely C-MAX, Kuga a Focus RS alebo severoamerický model SVT Focus.

· Focus novej generácie prechádza na skutočne globálnu platformu Ford pre segment C iba s minimálnymi odchýlkami medzi modelmi určenými pre rôzne časti sveta.

DETROIT, 11. jan. 2010 – Ford Focus, ktorého sa od uvedenia na trh v roku 1998 predalo na celom svete vyše 9,2 milióna kusov, zohráva už viac ako desať rokov vedúcu úlohu v globálnom segmente C. Aby bolo možné lepšie pochopiť ďalšie smerovanie modelu Focus, je potrebné poznať históriu tvorby nového štandardu, ktorý sa spoločnosti Ford podarilo zaviesť práve uvedením prvého modelu Focus.

Spoločnosť Ford Motor Company uviedla na trh model Focus, nasledovníka populárneho modelu Escort, najprv v Európe a ázijsko-pacifickom regióne v roku 1998 a neskôr v roku 2000 aj v Severnej Amerike. V ostrom protiklade s oblými krivkami modelu Escort bol Focus ukážkou nového, výrazného dizajnu „New Edge“ s dohora pretiahnutými prednými svetlami a dynamickými, hranatými líniami. Focus navyše posunul latku kvality jazdných vlastností vo svojom segmente.

Ford Focus získal titul Auto roka v USA aj v Európe a v nasledujúcich rokoch dostal vyše 100 rôznych významných ocenení.

Medzníky v histórii modelu Focus

· 1998 – Focus absolvuje globálnu premiéru na Ženevskom autosalóne.

· 1998 – V auguste sa začala výroba Focusu v nemeckej továrni Saarlouis Assembly Plant.

· 1999 – Do marca sa len v Európe predalo 100 000 kusov a na vybavenie čakalo ďalších 200 000 objednávok.

· 1999 – Spúšťa sa výroba Focusu pre Severnú Ameriku v meste Wayne v americkom štáte Michigan a v mexickom meste Hermosillo.

· 1999 – V majstrovstvách sveta v rely nahrádza Ford Focus úspešný model Escort.

· 2000 – Focus uvedený na severoamerický trh získava titul „Severoamerické auto roka“.

· 2001 – Spustenie výroby modelu Focus na Taiwane.

· 2001 – Focus je prvé európske vozidlo s pohonom typu flexi-fuel, teda schopné jazdiť na palivo E85.

· 2001 – Na konci roka sa Focus stáva najlepšie predávaným autom na svete s objemom predaja 917 000 kusov.

· 2002 – V Saarlouise sa spúšťa výroba modelov určených na export do Austrálie.

· 2002 – Uvedenie prvých vysokovýkonných verzií – v Severnej Amerike pod označením SVT a v Európe Focus ST170. V Európe je predstavený aj prvý model Focus RS.

· 2002 – Spúšťa sa výroba modelu Focus v továrni Vsevoložsk blízko Petrohradu.

· 2003 – Premiéra modelu Focus C-MAX na Ženevskom autosalóne.

· 2003 – Začína sa sedemročné obdobie, počas ktorého bude Focus najpredávanejším zahraničným vozidlom v Rusku.

· 2004 – Vo februári je vyrobený 2-miliónty Focus v Saarlouise.

· 2004 – Miliónty Focus vyrobený v španielskej Valencii.

· 2004 – V Saarlouise sa začína výroba druhej generácie modelu Ford Focus.

· 2004 – Spustenie výroby modelu Focus na Filipínach.

· 2005 – V Thajsku sa Focus stáva prvým osobným automobilom schopným jazdiť na palivo E20.

· 2005 – Po prvej väčšej úprave dizajnu získava severoamerický Focus sviežejší zovňajšok a nový interiér.

· 2005 – V Číne sa spúšťa výroba štvordverovej verzie modelu Focus.

· 2005 – V októbri sa spúšťa výroba modelu Focus ST v Európe.

· 2005 – Spustenie výroby modelu Focus v Južnej Afrike.

· 2006 – V Číne sa spúšťa výroba päťdverovej verzie modelu Focus.

· 2006 – Uvedenie modelu Focus Coupe-Cabriolet z konštrukčnej dielne Pininfarina v Európe.

· 2006 – 4-miliónty Focus vyrobený v Saarlouise.

· 2006 – Celá výroba modelu Focus v Severnej Amerike sústredená do továrne Wayne Assembly Plant v americkom štáte Michigan.

· 2006 – Z továrne Vsevoložsk vychádza 100 000. Focus vyrobený v Rusku.

· 2006 – Focus získava pre značku Ford majstrovský titul v súťaži výrobcov v seriáli majstrovstiev sveta FIA v rely.

· 2007 – Posledný rok predaja modelu Focus vo verziách hatchback a wagon na severoamerických trhoch.

· 2007 – Focus získava od Čínskeho výskumného centra pre automobilové technológie päť hviezdičiek v testoch C-NCAP, čo je dovtedy najvyššie hodnotenie udelené v Číne vozidlu zo segmentu C.

· 2007 – Focus víťazí v čínskych okruhových majstrovstvách.

· 2007 – Focus získava pre značku Ford ďalší majstrovský titul v súťaži výrobcov v seriáli majstrovstiev sveta FIA v rely.

· 2007 – Nový Focus predstavený v Severnej Amerike (október). K dispozícii sú dve verzie: Sedan a prvýkrát aj Focus Coupe. Zavedenie úspešného automobilového komunikačného systému SYNC®.

· 2008 – Väčšia úprava dizajnu v Európe – použitie kinetického dizajnu zovňajšku a nového interiéru.

· 2008 – Objem výroby v továrňach Ford na Filipínach, Južnej Afrike, Vietname a Číne pre ázijsko-pacifický región a Afriku sa približuje k polmiliónovej hranici.

· 2009 – V januári vychádza z továrne vo Valencii 2-miliónty Focus.

· 2009 – Výroba modelu Focus v Číne dosahuje objem 400 000 kusov.

· 2009 – V Európe sa spúšťa výroba limitovanej edície modelu Focus RS, doteraz najvýkonnejšieho Focusu homologovaného na cestnú premávku.

· 2009 – V júni dosahuje výroba modelu Focus v Rusku objem 300 000 kusov.

· 2009 – Na Frankfurtskom autosalóne je vystavený prvý európsky osobný automobil značky Ford na batériový pohon v podobe prototypu Focus BEV.

· 2009 – Premiéra nového Fordu Focus ECOnetic, prvého modelu z produkcie Ford of Europe so systémom Auto-Start-Stop, systémom inteligentného rekuperačného dobíjania a pohonom príslušenstva s malou tenziou.

· 2010 – Svetová predpremiéra modelu Focus novej generácie na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne (január).
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:23

Globálny FOCUS – nová rodina vozidiel FORD zo segmentu C je pripravená na nebývalý rozmach

· Vlajkovou loďou úplne novej globálnej platformy vozidiel Ford v segmente C, ktorých sa má do roku 2012 vyrábať viac ako 2 milióny kusov ročne, je Ford Focus novej generácie, vystavovaný v predpremiére na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne 2010.

· Až 10 modelov – vrátane Fordu C-MAX novej generácie, predstaveného na Frankfurtskom autosalóne 2009, ktorý sa má predávať na severoamerickom trhu od roku 2011 – bude vyvinutých na jedinej, vysoko flexibilnej globálnej platforme, ktorá nahradí až tri rôzne platformy v súčasnosti vyrábaných vozidiel.

· Najvýznamnejším bojiskom bude segment C, ktorý Ford plánuje ovládnuť svojím novým, skutočne globálnym produktovým radom. Štvrtina zo všetkých predaných vozidiel na celom svete patrí do tejto veľkostnej kategórie. Ford predpokladá, že malé automobily – zo segmentu B a C – budú zakrátko tvoriť viac ako 50 percent celosvetového objemu automobilovej výroby.

· Vďaka svojmu globálnemu charakteru môže Ford ponúknuť atraktívne vozidlá zo segmentu C s modernými technológiami a bohatou výbavou za prijateľné ceny.

DETROIT, 11. jan. 2010 – Ford Focus novej generácie, ktorý je dnes prvýkrát predstavený verejnosti na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne, je dôkazom plnenia prísľubu spoločnosti Ford ponúkať viac produktov, ktoré zákazníci skutočne chcú, naplno využívajúc pozitíva globálneho charakteru svojich produktov a ich výroby.

Až 10 modelov bude stáť na novej globálnej platforme pre segment C, ktorá nahradí tri doterajšie platformy používané pri výrobe vozidiel v rôznych častiach sveta. Na tejto novej platforme sa do roku 2012 bude vyrábať viac ako 2 milióny vozidiel ročne, čo bude znamenať nebývalý rozmach značky Ford a príležitosť ponúknuť zákazníkom na celom svete celý rad nových technológií a funkcií, ktoré boli doteraz vyhradené len pre luxusné automobily.

„Nová rodina vozidiel Ford zo segmentu C bude doteraz najpôsobivejšou ukážkou toho, ako dokážeme prostredníctvom našich globálnych zdrojov prinášať zákazníkom skutočné výhody,“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident pre vývoj globálnych produktov Ford. „Focus novej generácie je naša vlajková loď v segmente C. Ponúka také technológie, rozsah výbavy a kvalitu spracovania, aké by ste vo vozidle zo segmentu C vôbec nečakali. To všetko je možné vďaka veľkému objemu výroby.“

Spoločnosť Ford predpokladá, že objem výroby vozidiel v segmente C sa v porovnaní s rokom 2008, v ktorom sa vyrobilo okolo 1 milióna kusov, do roku 2012 zdvojnásobí na viac ako 2 milióny kusov ročne. Nový Focus sa má predávať až v 122 krajinách na celom svete.

Spoločnosť Ford rapídne rozširuje a reštrukturalizuje svoju výrobnú základňu, aby mohla uspokojovať potreby nového meradla výroby. Spoločnosť už potvrdila, že vozidlá postavené na novej platforme pre segment C sa budú vyrábať v Spojených štátoch amerických, Nemecku, Španielsku, Rusku a Číne. Neskôr pribudnú továrne v ďalších krajinách.

Nový Ford Focus začne s elánom napĺňať stanovený plán výroby koncom roku 2010, keď sa takmer súčasne v Európe aj v Severnej Amerike spustí výroba vozidiel, ktoré sa do predajní dostanú začiatkom roku 2011. V roku 2012 sa začne výroba v ázijsko-pacifickom regióne a Afrike a v súčasnosti prebieha výstavba nového montážneho závodu v Číne. Tým vznikne základ pre výrobu produktov novej generácie so skutočne globálnym dosahom.

Globálny produkt na uspokojenie globálneho dopytu

Nový Focus má ambíciu pritiahnuť významný – a stále rastúci – medzinárodný segment zákazníkov. Štvrtina zo všetkých vozidiel predaných na celom svete je zo segmentu C. Vozidlá zo segmentu C tvoria jadro európskeho automobilového trhu, hlavnú časť ázijsko-pacifického trhu a ich význam rastie aj na oboch častiach amerického kontinentu.

Tieto trhové sily zohľadnila spoločnosť Ford vo svojom pláne výroby v segmente C:

· Podiel predaja malých vozidiel na trhu v USA – súhrnne v segmentoch B a C – vzrástol zo 14 percent v roku 2004 na súčasných viac ako 21 percent. Podľa odhadov spoločnosti Ford by za päť rokov mohol iba samotný segment C dosiahnuť až 25-percentný podiel na trhu v USA.

· V Európe majú vozidlá zo segmentu C ešte väčší význam; táto rôznorodá skupina vozidiel tvorí až 30 percent z celkového objemu predaja.

· Tento segment tvorí približne 25 percent objemu predaja osobných vozidiel v celom ázijsko-pacifickom regióne a Afrike.

Vývoj atraktívnych produktov, ktoré spĺňajú očakávania zákazníkov na celom svete, je kľúčovým aspektom stratégie „ONE Ford“ (jeden Ford), presadzovanej Alanom Mulallym, prezidentom a CEO spoločnosti Ford Motor Company. Hlavným cieľom tejto stratégie je maximalizovať úžitok z investovania spoločnosti Ford do vývoja svojich produktov.

Nová rodina vozidiel Ford zo segmentu C prispeje k napĺňaniu stratégie ONE Ford tým, že ponúkne skutočne globálne produkty s vysokou mierou využívania rovnakých komponentov – až 80 percent – vo všetkých častiach sveta.

Zákaznícky prieskum, či už na americkom kontinente alebo v Číne, potvrdil správnosť rozhodnutia spoločnosti Ford pretransformovať systém vývoja produktov z regionálne orientovaného – ktorý je typický pre veľkých svetových automobilových výrobcov ako Toyota alebo Volkswagen – na skutočne globálny. Napríklad v prieskume týkajúcom sa Fordu Focus novej generácie zákazníci vo všetkých troch najvýznamnejších regiónoch sveta pozitívne prijali ten istý „kinetický“ dizajn, vďaka čomu odpadla potreba diferencovania produktov v rôznych častiach sveta a potvrdila sa oprávnenosť prívlastku skutočne globálneho produktu svetovej triedy.

Dokonca aj obvyklé preferencie týkajúce sa dizajnu karosérie v jednotlivých krajinách dnes už nie sú také nemenné ako v minulosti. Spoločnosť Ford očakáva, že s príchodom nového Focusu vzrastie objem predaja päťdverových hatchbackov v Severnej Amerike a Európe z 25 na 40 percent. V USA automobilovému trhu vládnu štvordverové sedany, no obľúbenosť hatchbackov stále rastie, pretože zákazníci si čoraz viac cenia efektívnosť využitia priestoru a flexibilitu interiéru týchto vozidiel, najmä v spojení s vysokou úrovňou spracovania, kvalitou materiálov a tichosťou, aké dokážu ponúknuť vozidlá, ako je Focus novej generácie.

Popularita päťdverových modelov rastie aj v ďalšej tradičnej bašte vyznávačov sedanov – v Číne.

Efektívnosť novej platformy

Nové modely s označením Focus sú súčasťou predvoja nových vozidiel Ford zo segmentu C. Stratégia spoločnosti, ktorej cieľom je dosiahnuť globálny rast a zisky z produkcie vozidiel v tomto segmente, je založená na vysoko flexibilnej platforme tvoriacej základ pre rozsiahly rad produktov.

Stratégia značky Ford v segmente C odráža veľký dopyt po viacúčelových vozidlách (označovaných skratkou MAV) a vozidlách s inými typmi karosérie, dopĺňajúcich tradičnú ponuku sedanov a hatchbackov. Vďaka tomu majú zákazníci také možnosti výberu ako nikdy predtým a navyše môže spoločnosť Ford lepšie využiť investície do vývoja svojich produktov na celom svete.

Nové portfólio vozidiel Ford v segmente C profituje zo súčasných zákazníckych trendov podnecujúcich diverzifikáciu typov karosérií v rámci segmentu. Rozmanitosť rodiny vozidiel Ford v segmente C bude kľúčovým prostriedkom v snahe uspokojiť globálne rastúci dopyt po vozidlách veľkostnej kategórie C, bez nutnosti pristúpiť k výrobe jediného „univerzálneho“ typu.

Dôkazom flexibility novej platformy je nový Ford C-MAX, predstavený verejnosti na Frankfurtskom autosalóne 2009 ako reprezentant rodiny vozidiel Ford zo segmentu C.

C-MAX – ktorý sa bude vyrábať v španielskej Valencii – bude na všetkých európskych trhoch k dispozícii koncom roku 2010. Päťmiestny C-MAX so svojím športovejším vzhľadom elegantného osobného automobilu vybočuje z obvyklých európskych štandardov vozidiel MAV, kým Grand C-MAX, prvé sedemmiestne MAV značky Ford zo segmentu C, s dvojitými posuvnými dverami a revolučnou konštrukciou sedadiel ponúka výnimočný vnútorný priestor a flexibilitu. V Severnej Amerike sa koncom roku 2011 začne predávať verzia sedemmiestneho modelu Grand C-MAX, ktorá má vyplniť medzeru na tomto trhu.

Väčšina nových technológií a prvkov použitých v modeli C-MAX sa spolu s ďalšími novinkami objaví aj v budúcich členoch tejto novej rodiny vozidiel zo segmentu C.

Ukážkou výhodnosti tejto flexibilnej platformy je Ford C-MAX, ktorý predstavuje dizajnovo výraznú, štýlovú alternatívu s pôdorysom tradičného vozidla zo segmentu C.

V Európe v segmente C, ktorému v minulosti vládli takmer výhradne päťdverové modely, vzrástol podiel lepšie vybavených vozidiel MAV na viac ako 30 percent. Rovnaký trend sa objavil v Severnej Amerike s rozmachom vozidiel zmiešaného charakteru, označovaných ako „crossover utility vehicle“ (CUV), popri tradičných osobných automobiloch a vozidlách typu SUV.

„Veríme, že v Severnej Amerike sa segment C posunie rovnakým smerom, ako sa posunul v Európe,“ povedal Derrick Kuzak. „Zákazníci postupne prešli od štvordverových sedanov k päťdverovým hatchbackom a viacúčelovým vozidlám typu MAV, ktoré ponúkajú flexibilnejší interiér pri optimálnych vonkajších rozmeroch. V Severnej Amerike to už možno pozorovať pri vozidlách veľkosťou zodpovedajúcich modelom Taurus a Flex a pri vozidlách s veľkosťou modelov Fusion a Edge. Prečo by to malo byť z pohľadu zákazníka pri modeloch Focus a C-MAX iné?“

Optimalizácia veľkosti bez kompromisov

Globálny nárast dopytu po vozidlách zo segmentu C čiastočne pramení z trendu nazývaného „rightsizing“ (optimalizovanie veľkosti), v dôsledku ktorého si zákazníci – uvedomujúci si nestabilitu cien palív, svoj vlastný vplyv na životné prostredie a svoje individuálne nároky na dopravu – čoraz častejšie volia vozidlá z tohto segmentu.

Tí, ktorí majú stereotypné predstavy o malých autách, budú prekvapení. Ford Focus a jeho súrodenci zo segmentu C ponúknu celý rad prvkov a technológií, aké v tomto segmente predtým neboli k dispozícii.

Pri vývoji nových vozidiel Ford pre segment C boli brané do úvahy nové, zjednocujúce sa požiadavky a očakávania zákazníkov. V niektorých krajinách, napríklad v USA, sú vozidlá zo segmentu C čoraz obľúbenejšie u zákazníkov, ktorí vymieňajú staré, veľké autá za menšie kvôli rastu cien pohonných hmôt alebo kvôli zmenšovaniu domácností v niektorých demografických skupinách.

„Ľudia chcú menšie autá, ale očakávajú od nich viac,“ povedal Derrick Kuzak. „Stále viac zákazníkov sa dnes rozhoduje pre menšie vozidlo, k čomu ich motivuje ich životný štýl a potreba zníženia spotreby paliva. Dnes už vieme, že keď sa zákazník rozhodne vymeniť vozidlo za menšie, nechce sa vzdať vymožeností, na ktoré si zvykol vo veľkom aute. Chce mať menšie auto, ale s plnohodnotnou výbavou, kvalitnými materiálmi a vysokou kvalitou spracovania.“

Spoločnosť Ford očakáva, že zákazníci na celom svete budú pokračovať v trende rastúcich nárokov na výbavu a prvky zvyšujúce komfort cestujúcich. V Európe, ázijsko-pacifickom regióne a Afrike prekonal počet objednávok na vyššie verzie nového Fordu Fiesta všetky očakávania. To znamená, že už aj zákazníci zameraní na úžitkovú hodnotu požadujú zábavný systém, konektivitu a vymoženosti, ktoré boli donedávna výsadou luxusných automobilov.

Európska dokonalosť – globálna realizácia

Nová rodina vozidiel Ford pre segment C ťaží nielen zo značného rozpočtu spoločnosti Ford na vývoj produktov. Využíva tiež skúsenosti z vývoja produktov na globálnej úrovni, čoho výsledkom je ešte vyššia miera jednotnosti produktov na celom svete.

Táto nová kolekcia vozidiel je výsledkom nebývalého globálneho vývojového programu, v ktorom spoločnosť Ford maximálne využíva svoj talent na vývoj malých áut. Spoločnosť Ford of Europe, ktorá je hlavnou baštou dizajnu a konštrukcie malých vozidiel značky Ford, viedla tento globálny program ako „centrum excelentnosti“ pre vývoj malých vozidiel.

„Nová generácia vozidiel Ford pre segment C bola od prvého dňa vyvíjaná ako globálny produkt,“ povedal Gunnar Herrmann, riaditeľ pre vývoj vozidiel segmentu C spoločnosti Ford of Europe. „Vyvíjal ju jednotný, globálne pracujúci tím s cieľom vytvoriť Ford Focus novej generácie spolu s rodinou ďalších vozidiel patriacich do tejto veľkostnej kategórie. Tento základný konštruktérsky prístup budeme využívať aj pri vývoji všetkých ďalších globálnych produktoch.“

Tento prístup umožňuje dosiahnuť vyššiu mieru globálnej jednotnosti produktov, vďaka čomu bude môcť spoločnosť Ford ponúknuť záujemcov o vozidlo zo segmentu C celý rad moderných vyspelých technológií zameraných na zvýšenie pohodlia, bezpečnosti a celkového dojmu z jazdy.

„V duchu filozofie „ONE Ford“ (jeden Ford) sme využili schopnosti nášho globálneho tímu na vývoj produktov pri návrhu a vývoji vozidiel vhodných pre všetky trhy,“ povedal Derrick Kuzak. „Vďaka efektivite a rýchlosti nášho Systému globálneho vývoja produktov sa globálnemu vývojovému tímu spoločnosti Ford podarilo vytvoriť rodinu vozidiel určených pre celý svet, ktoré majú skutočne strhujúci dizajn a sú nabité funkciami a technológiami nečakane vysokej úrovne.“

Nový spôsob práce v spoločnosti Ford – zrodený zo stratégie „ONE Ford“ – prelomil bariéry medzi rôznymi časťami sveta, ktoré v minulosti ústili do diferenciácie konštrukčných štandardov a zbytočného prepracovávania produktov a komponentov.

„Náš tím stanovil globálne štandardy DNA značky Ford – zohľadňujúce potreby všetkých kľúčových svetových trhov – a dohliadol na ich aplikovanie, testovanie a hodnotenie rovnakými metódami,“ vysvetlil Gunnar Herrmann. „Všetci myslíme v jednom duchu, takže naša súčinnosť je úžasná.“
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:24

Ford pripravuje výrobu Focusu v továrňach NA celom svete, aby realizoval ideu globálneho produktu

· S objavením sa prvých modelov z novej generácie globálnych produktov – na čele s Fordom Focus novej generácie, predstaveného na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne 2010, spolu s kolekciou vozidiel zo segmentu C pre celý svet – sa začína formovať konkrétna podoba veľkých premien globálneho výrobného systému spoločnosti Ford.

· Spoločnosť Ford plánuje celosvetovo vyrábať 2 milióny vozidiel v segmente C ročne – továrne v Nemecku, Španielsku, USA a Rusku sa už pripravujú na výrobu novej rodiny vozidiel zo segmentu C a v Číne sa začala výstavba novej montážnej továrne, ktorá sa zapojí do produkcie v roku 2012.

· Nová platforma pre segment C je predvojom hlavného ťaženia spoločnosti Ford s cieľom vytvoriť skutočne globálne dodávateľsko-obchodné vzťahy. Globálni dodávatelia zohrávajú kľúčovú úlohu v realizácii stratégie globálnej výroby produktov spoločnosti Ford.

DETROIT, 11. jan. 2010 – Vďaka veľkým pokrokom vo virtuálnych technológiách sa mohli tímy konštruktérov, špecialistov z výroby a pracovníkov z tovární na celom svete stretnúť pred veľkými projekčnými plátnami v Severnej Amerike, Európe a Ázii, aby spoločne, komponent po komponente, od jednej výrobnej operácie po druhú, až po vysokokvalitný, high-tech lak karosérie, vytvorili prvý Ford Focus novej generácie viac ako rok pred jeho premiérou na trhu.

Táto udalosť bola významným medzníkom, ktorý odštartoval plán skutočne globálnej výroby až 10 rôznych modelov patriacich do segmentu C postavených na jedinej, vysoko flexibilnej platforme. Nový Focus je prvý z portfólia globálnych produktov pripravovaných spoločnosťou Ford v duchu stratégie „ONE Ford“ (jeden Ford), ktorú presadzuje Alan Mulally, prezident a CEO spoločnosti Ford Motor Company.

Vytvorenie prvého nového Focusu v počítači bolo dôležitým krokom pri realizácii plánu globálnej výroby spoločnosti Ford. Novú generáciu globálnych modelov vozidiel budú totiž vyrábať továrne v rôznych častiach sveta, ktoré budú zdieľať výrobné procesy, nástroje a technológie. Vďaka tomu bude možné dosiahnuť vyššiu mieru jednotnosti produktov, významné zníženie nákladov vďaka masovosti výroby a zvýšenie kvality.

„Bol to vzrušujúci okamih,“ povedal Bruce Hettle, výkonný riaditeľ pre globálnu výrobu spoločnosti Ford Motor Company. „Postavili sme nové auto časť po časti, od začiatku do konca, od prvého plechového dielu. A pri každom kroku pracovníci z každej továrne – tu v Severnej Amerike, v Európe, Ázii a Tichomorí – zdvihli ruku a povedali „Áno, toto dokážeme urobiť.“ A neboli to len konštruktéri a manažéri. Boli to aj ľudia, ktorí budú priamo pri výrobe vozidiel vo výrobných halách.“

Vďaka veľkým pokrokom v oblasti počítačového modelovania si odborníci zo spoločnosti Ford mohli overiť realizovateľnosť svojho nového plánu globálnej výroby, či už sa vozidlá budú vyrábať v továrni Michigan Assembly, Chongqing (Čína), Saarlouis (Nemecko) alebo v inej továrni kdekoľvek na svete – dokonca aj v takej, ktorá ešte nestojí.

Virtuálne nástroje, ktoré sú súčasťou účinného Systému globálneho vývoja produktov Ford, pomáhajú spoločnosti Ford optimalizovať výrobné procesy, vytvárať univerzálnejšie štandardné postupy a zvyšovať úroveň ergonómie, aby pracovníci v továrňach mohli podávať čo najlepšie výkony pri stabilne vysokej kvalite.

Pokroky v kvalite nových produktov uvádzaných na trh a trvalá celková kvalita produktov – ktoré sa už prejavili na produktoch novej generácie na celom svete a hlavných pilieroch značky Ford – sa teraz môžu aplikovať globálne.

Digitálny prototyp potvrdil realizovateľnosť nového globálneho „rozpisu výrobných procesov“, ktorý detailne určuje postupy pri výrobe vozidiel Ford od začiatku až do konca. Takýmto zosúladením všetkých tovární na celom svete prinesie spoločnosti Ford veľké úspory vďaka masovosti výroby, a umožní zvýšiť zisk z investícií do vývoja produktov.

Vďaka zjednoteniu procesov bude môcť spoločnosť Ford výrazne ušetriť aj na vývoji nástrojov a výhodnejším spôsobom vyrábať kľúčové komponenty pre globálne produkty. To sú niektoré z prínosov intenzívnejšej globálnej spolupráce v duchu filozofie ONE Ford, vďaka ktorej sa regionálne rozdiely transformujú do jednotného úsilia pri vývoji skutočne globálnych produktov s logom v tvare modrého oválu.

Globálna sieť tovární na výrobu globálnych automobilov

Pri modelovaní digitálneho prototypu nového Focusu sa globalizácia výroby mohla zdať jednoduchá. No pri tvorbe tejto kolekcie globálnych produktov musela spoločnosť Ford Motor Company vyvinúť intenzívne úsilie na vytvorenie systému výrobných operácií a ich zosúladenie na celom svete, aby mohol vzniknúť nový Ford Focus – a ďalšie modely postavené na novej platforme pre segment C – so stabilne vysokou úrovňou spracovania, kvalitou a efektívnosťou.

V tomto úsilí sa spoločnosť Ford spolieha aj na skúsenosti z globálneho uvedenia novej Fiesty.

Spoločnosť Ford už zverejnila prvotný zoznam tovární v rôznych častiach sveta, ktoré sa budú podieľať na masovej výrobe vozidiel v segmente C:

· WAYNE, Michigan – Továreň Michigan Assembly Plant, jednu z troch severoamerických tovární na nákladné automobily, ktoré budú preorientované na výrobu globálnych modelov malých, úsporných vozidiel, spoločnosť Ford svojou investíciou vo výške 550 miliónov dolárov premení na efektívny, ekologický a flexibilný výrobný komplex produkujúci vozidlá Ford zo segmentu C. Približne 3 200 zamestnancov bude pracovať na výrobe malého globálneho Focusu novej generácie a novej elektrickej verzie Focusu s pohonom na batériu, určenej pre severoamerický trh. Ford presúva svoje prevádzky z továrne Wayne Assembly Plant v tom istom výrobnom komplexe na predmestí Detroitu do novej továrne Michigan Assembly.

· SAARLOUIS, Nemecko – Karosárska a montážna továreň v nemeckom Saarlouise, ktorá je kľúčovou európskou továrňou pre Ford Focus už od jeho premiéry v roku 1998, zotrvá vo svojej úlohe aj ako prvý európsky producent modelu tretej generácie. Od dokončenia v roku 1970 sa v tejto továrni s rozlohou takmer 290 000 m2 a približne 6 000 zamestnancami vyrobilo už viac ako 11 miliónov vozidiel. Podľa medzinárodných výskumných štúdií je táto továreň vďaka úsporným a flexibilným výrobným procesom jednou z najefektívnejších spomedzi všetkých tovární spoločnosti Ford aj v celom európskom automobilovom priemysle vôbec.

· VALENCIA, Španielsko – Továreň Valencia Assembly Plant, vybudovaná v roku 1976, má v histórii výroby malých vozidiel Ford výnimočné miesto. Z tejto továrne, ktorá bola pôvodne určená na výrobu v tom čase nového modelu Ford Fiesta, sa postupne stal flexibilný zdroj vozidiel Ford Fiesta a Focus pre divíziu Ford of Europe. Od budúceho roka začne fungovať ako európsky výrobca modelu Ford C-MAX novej generácie. Táto továreň s rozlohou 250 000 m2 zamestnáva približne 6 300 pracovníkov.

· PETROHRAD, Rusko – Továreň St. Petersburg Assembly Plant, vybudovaná v roku 2002 ako prvá montážna továreň zahraničného automobilového výrobcu v Rusku, zohrala ústrednú úlohu pri etablovaní modelu Ford Focus na poprednej pozícii na tomto rastúcom európskom automobilovom trhu. Táto továreň v blízkosti Petrohradu v súčasnosti vyrába modely Ford Focus a Ford Mondeo, pričom po investícii do jej rozvoja vzrástla jej výrobná kapacita na 125 000 vozidiel ročne.

· ČCHUNG-ČCHING, Čína – Spoločnosť Ford Motor Company vytvorila v Číne so značkou Mazda úspešný spoločný projekt s názvom Changan Ford Mazda Automobile (CFMA).V septembri roku 2009 sa tak začala výstavba supermodernej a vysoko flexibilnej továrne na výrobu osobných automobilov v čínskom meste Čchung-čching, s plánovaným dokončením v roku 2012. Továreň za 490 miliónov amerických dolárov s počiatočnou výrobnou kapacitou 150 000 kusov ročne bude čínskym producentom modelu Ford Focus. Ide o druhú továreň spoločnosti Ford v Čchung-čchingu a tretiu továreň v Číne vybudovanú v rámci spoločného podniku CFMA.

Partnerstvo s globálnymi dodávateľmi

Tak, ako si plán spoločnosti Ford vyrábať novú generáciu vozidiel v segmente C pre celý svet vyžaduje globálne výrobné kapacity, tak aj globálne montážne továrne spoločnosti Ford, ktoré majú vyrábať vozidlá patriace do tejto novej rodiny modelov na čele s Focusom, závisia viac ako kedykoľvek predtým na skutočne globálnej dodávateľskej základni.

Pri prechode spoločnosti Ford od regionálnych ku globálnym obchodno-dodávateľským vzťahom bolo hlavným cieľom nákupnej organizácie spoločnosti Ford vytvoriť robustnú globálnu dodávateľskú základňu pre nové produktové portfólio v segmente C. Namiesto individuálnej spolupráce s dodávateľmi na jednotlivých kontinentoch spoločnosť Ford usporiadala globálne stretnutia s kľúčovými dodávateľmi už v raných fázach vývoja. Spoločnosť Ford dodávateľom poskytla oveľa podrobnejšie informácie o funkciách produktov a objeme či mieste výroby než v minulosti.

„Globálny rozmer nášho programu pre segment C nám dáva príležitosť využiť mnohé výhody, ktoré ponúka medzinárodná dodávateľská základňa,“ povedal Tony Brown, viceprezident pre globálny nákup spoločnosti Ford. „Vďaka skoordinovaniu našich snáh už v prvotných fázach mohli dodávatelia vytvoriť priestor na obrovské úspory nákladov. Okrem toho významne prispievajú k zabezpečeniu stabilne vysokej kvality, či už sa vozidlá budú vyrábať v USA, Nemecku alebo v Číne.“

Pevné vzťahy s globálnymi dodávateľmi nemožno vytvoriť bez systému spolupráce a informačnej transparentnosti. Zásady efektívnej spolupráce spoločnosti Ford s dodávateľmi na globálnej úrovni vychádzajú z princípov 4 roky starého systému Aligned Business Framework (ABF), ktorý stanovuje pravidlá vo vzťahoch medzi spoločnosťou Ford a jej dodávateľmi.

Tony Brown vysvetlil, že veľké objemy spojené s globálnymi programami, ako je program spoločnosti Ford, sú atraktívne pre popredných dodávateľov v každej oblasti.

„Keď môžeme uzavrieť zmluvu s jedným alebo dvomi poprednými dodávateľmi v každej oblasti, môžeme im zaručiť značné objemy dodávok,“ povedal Tony Brown. „To znamená, že z väčší objem výroby bude mať finančný prínos pre spoločnosť Ford aj pre jej dodávateľov. A práve to priamo podporuje našu stratégiu ONE Ford, v duchu ktorej chceme vytvoriť životaschopnú spoločnosť prinášajúcu profit a rast všetkým – vrátane našich dodávateľov.“

Zavedenie novej platformy pre segment C, ktorá je prvým z globálnych produktov spoločnosti Ford, je dôležitý krok vpred v procese globalizácie dodávateľskej základne.

Zoznam viac ako 100 najvýznamnejších komodít

V snahe maximálne využiť svoje zdroje v kapitálovo náročnom automobilovom priemysle vytvorila spoločnosť Ford zoznam 112 komodít, ktoré tvoria najväčšiu časť z hodnoty moderného automobilu. Týchto 112 komodít, od ramien náprav až po brzdové kotúče, predstavuje 80 percent z celkovej výrobnej ceny vozidla, ak nepočítame komponenty pohonu.

Všestranne zamerané tímy odborníkov na obstarávanie a vývoj produktov vykonali podrobné štúdie týkajúce sa všetkých 112 najvýznamnejších komodít, na základe ktorých vypracovali takzvaný „komoditný obchodný plán“.

Príprava komoditného obchodného plánu sa začala už pred tromi rokmi a zintenzívnila sa pod vplyvom modelu spolupráce podľa stratégie ONE Ford. Každý plán obsahuje podrobné hodnotenia vývoja technológií, faktory určujúce výšku nákladov, stratégie zaisťovania zdrojov a hodnotenia globálnych dodávateľov.

„Chceme si vybrať to najlepšie,“ povedal Paul Stokes, výkonný riaditeľ pre nákup spoločnosti Ford, ktorý je zodpovedný za nákup komodít pre globálne modely vozidiel. „Chceme tú najlepšiu kvalitu a technológiu za nižšie ceny prostredníctvom väčšieho objemu, vyššej miery jednotnosti a menšej rôznorodosti, aby sme mohli vyrábať atraktívne, cenovo dostupné vozidlá, ktoré zákazníci budú chcieť vlastniť. Sme presvedčení, že tieto plány nás dovedú k určenému cieľu.“

Tento prístup priniesol svoje ovocie už v prípade novej platformy pre segment C. Oproti predchádzajúcim programom sa jednotnosť komponentov v nových modeloch v segmente C zvýšila až na 80 percent.

Navyše, namiesto viacnásobného žiadania cenových ponúk od dodávateľov komponentov, čo je praktika známa ako „testovanie trhu“, spoločnosť Ford zaobstarala viac ako 75 percent spomínaných komodít pre nový Ford Focus vopred od svojich preferovaných dodávateľov v súlade s princípmi ABF.

„Zabezpečiť si dodávky vopred od konkrétnych dodávateľov sa môže zdať ako ísť s kožou na trh,“ povedal Paul Stokes. „My však vieme, s kým chceme spolupracovať, pretože sme presvedčení, že sú to špičkoví dodávatelia, a pretože máme veľmi jasnú predstavu o cenách, čo znamená, že si môžeme stanoviť cenové ciele, ktoré môžeme dosiahnuť spoluprácou s dodávateľmi v priebehu návrhu a vývoja produktov.“

Zabezpečenie dodávok vopred nielen šetrí čas a peniaze spoločnosti Ford a jej dodávateľom, ale súčasne motivuje k dlhodobým vzťahom medzi spoločnosťou Ford a jej dodávateľmi, ktorí typicky dodávajú 65 až 70 percent komponentov pre automobily. Zabezpečenie dodávok vopred znamená pre dodávateľov trvalý prísun finančných prostriedkov, ktorý ich povzbudí do investovania do nových prevádzok v rôznych častiach sveta, ktoré zas budú globálne podporovať spoločnosť Ford.

To je dôležité, pretože skutočne globálne pôsobí len niekoľko dodávateľov automobilových komponentov. Tak ako to bolo v minulosti v prípade spoločnosti Ford a ako to je v prípade iných veľkých výrobcov automobilov, aj mnoho dodávateľov pôsobí regionálne. Mnoho z nich pôsobí v dvoch svetových regiónoch, ale už nie v troch. Spoločnosť Ford rozvinula spoluprácu so svojimi dodávateľmi s cieľom podporiť globálny rast. Pre niektorých dodávateľov to znamená nutnosť expandovať na globálny trh, uzavrieť licenčné zmluvy alebo vytvoriť spoločné podniky, aby rozšírili svoje možnosti.

Tak ako sú nové modely pre segment C predvojom globálnych produktov spoločnosti Ford, tak sú záväzky globálnych dodávateľov začiatkom vlny úspechu, ktorá príde, keď spoločnosť Ford a jej dodávatelia začnú profitovať z globálnych rozmerov výroby.

V súčasnosti sa už prejavujú pozitívne vplyvy týchto opatrení, vďaka ktorým spoločnosť Ford mohla znížiť náklady na vývoj o viac ako 60 percent v porovnaní s vozidlami vyvíjanými len nedávno v roku 2006.

„Jedným z prostriedkov na dosiahnutie vyššej kvality a väčšieho objemu výroby je mať menej dodávateľov,“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident pre vývoj globálnych produktov Ford. „Kvalita a efektivita sú výhodné nielen pre spoločnosť Ford, ale aj pre našich dodávateľov.
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:25

Ford Focus novej generácie prinÁŠA

revolučnú technológiu MyFord

· Ford Focus bude vybavený novým revolučným systémom MyFord, ktorý pomocou hlasových príkazov a intuitívnych ovládacích prvkov poskytne vodičovi lepší prístup k informáciám o vozidle a funkciám zábavného systému a umožní mu lepšie využívať mobilné telefóny alebo vreckové počítače PDA s bezdrôtovým rozhraním Bluetooth.

· Systém MyFord prostredníctvom päťsmerových ovládačov, aké sú známe z mobilných telefónov, a prehľadných LCD displejov poskytuje prístup k množstvu informácií a pomáha vodičovi využívať dostupné funkcie.

· Systém MyFord je ďalšia významná technológia, ktorá má vodičom pomôcť vykonávať dôležité úlohy bez zbytočného odvracania pozornosti.

· Systém MyFord, ktorý sa dokáže prispôsobiť potrebám zákazníka, bude v kombinácii s operačným systémom SYNC® postupne k dispozícii v celej globálnej kolekcii vozidiel Ford.

DETROIT, 11. jan. 2010 – Ford Focus novej generácie, ktorý udáva nový štandard v oblasti dizajnu, jazdných vlastností a kultivovanosti v segmente C, sa chystá ohromiť aj premiérou novej technológie od spoločnosti Ford, ktorá mení spôsob interakcie človeka s informačnými a zábavnými systémami či dokonca bezdrôtovými zariadeniami s rozhraním Bluetooth vo vozidle.

„Tu nejde o novú palubnú dosku, nový prístrojový panel či zmenu dizajnu interiéru,“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident pre vývoj globálnych produktov Ford. „Systém MyFord používa úplne iný spôsob podávania informácií a umožňuje vodičovi celkom novým spôsobom rozhodovať o tom, ako bude využívať informácie alebo zábavné funkcie, ktoré mu vozidlo ponúka. Je to revolučné, intuitívne ovládacie rozhranie, ktoré majiteľovi nového Focusu dáva do rúk nesmiernu moc.“

Automobil so systémom MyFord si zachováva tradičné rozmiestnenie prvkov interiéru s prístrojovým panelom pred vodičom a stredovou konzolou rozdeľujúcou palubnú dosku, má však navyše LCD obrazovky, poskytujúce väčšinu vizuálnych informácií.

O tom, aký druh – a koľko – informácií bude zobrazených, rozhodne vodič prostredníctvom hlasových príkazov a pomocou päťsmerových ovládačov, známych z mobilných telefónov, na volante. Vďaka dômyselnému umiestneniu a tvaru je ich používanie veľmi prirodzené. A vzhľadom na množstvo funkcií prístupných prostredníctvom LCD obrazoviek a možnosti operačného systému SYNC®, ktorý tvorí základ technológie MyFord, je celý systém ohromne prispôsobivý.

„Systém MyFord nie je o tom, že by sme vodičov chceli preučiť na iný spôsob zapínania kúrenia alebo ovládania hlasitosti rádia,“ povedal John Schneider, hlavný konštruktér organizácie Connected Services Solutions v rámci spoločnosti Ford. „Takéto základné ovládacie prvky nájde vodič tam, kde obvykle. Avšak tí, ktorí chcú ísť hlbšie a prispôsobiť si prostredie vo vozidle svojim potrebám, majú k dispozícii mnoho ďalších informácií a ovládacích prvkov – stačí niekoľko kliknutí ovládačom na volante.“

Interakcia so systémom MyFord

V systéme MyFord sú informácie rozdelené obvyklým spôsobom: po pravej a po ľavej ruke. Na oboch koncoch priečneho ramena volantu sa nachádza päťsmerový ovládač na ovládanie zobrazovania informácií, aký možno nájsť na väčšine mobilných telefónov a MP3 prehrávačov.

„Na volante sa všetky potrebné funkcie nachádzajú na veľmi malej ploche, presne tam, kde spočívajú ruky vodiča, keď drží volant,“ povedal Gary Braddock, hlavný dizajnér spoločnosti Ford. „A päťsmerové ovládače bude určite vedieť používať každý, kto má mobilný telefón alebo MP3 prehrávač. Vodičov nenútime používať páčkové alebo otočné ovládače, na ktoré nie sú zvyknutí.“

Vo vozidlách so základným stupňom výbavy so systémom MyFordConnect sa o zobrazovanie informácií starajú dve 4,2-palcové plnofarebné LCD obrazovky, jedna v strede prístrojového panela a druhá navrchu stredovej konzoly. Vyššie verzie obsahujú 4,2-palcovú LCD obrazovku v strede prístrojového panela a 8-palcovú dotykovú obrazovku na stredovej konzole.

Displej na prístrojovom paneli, ovládaný pomocou ľavého päťsmerového ovládača, zobrazuje informácie o vozidle: spotrebu paliva, mechanický stav, stav bezpečnostných funkcií a ďalšie informácie, ktoré zvyčajne poskytuje palubný počítač v automobile. Displej na stredovej konzole, ovládaný pomocou pravého päťsmerového ovládača, obsahuje informácie užitočné pre cestujúcich vo vozidle: nastavenia zábavného systému, informácie o klimatizácii a komunikačných funkciách.

Vo vozidlách so systémom MyFord Connect sa okolo displeja na stredovej konzole nachádzajú príkazové tlačidlá spolu s tradičnou „telefónnou“ klávesnicou, ktoré poskytujú rýchly prístup k najčastejšie používaným funkciám. Vo vozidlách Ford Focus vybavených dotykovou obrazovkou sa na prácu s informáciami používajú grafické tlačidlá na dotykovej obrazovke a pravý päťsmerový ovládač na volante.

Vozidlo navyše ponúka zjednodušený a rozšírený systém hlasového ovládania, ktorý sa stal obľúbenou súčasťou systému Ford SYNC, a ktorý teraz umožňuje ovládať viac funkcií pomocou stručnejších príkazov. Vďaka takzvanej „sploštenej syntaxi“ už systém SYNC nevyžaduje úvodný funkčný príkaz, takže napríklad namiesto série príkazov „Phone“ a „Call John Smith“ teraz stačí povedať iba „Call John Smith“.

„Všetko sme navrhovali s ohľadom na použiteľnosť“, povedal Tom Cullen, projektový manažér pre systém MyFord. „Naším cieľom bolo poskytnúť prostriedky – v mnohých prípadoch viacnásobné prostriedky –, ktoré vodičovi umožnia vykonať požadované úkony. Ešte dôležitejšie však pre nás bolo to, aby sme vodiča nemiatli veľkým množstvom tlačidiel a aby sa mohol maximálne sústrediť na vedenie vozidla.“

„Systém MyFord sme navrhli tak, aby pracoval pre vodiča, a nie aby vodiča nútil s ním pracovať,“ dodal Tom Cullen.



Ako sa technológia MyFord dokáže prispôsobiť vodičom každého typu
Návrhári chceli mať istotu, že systém MyFord sa medzi záujemcami o Ford Focus stane okamžitým hitom, a preto si stanovili štyri kľúčové atribúty tohto ovládacieho rozhrania:

· Pozorný: Systém MyFord využíva ovládače, obrazovky a iné ovládacie rozhrania, ktoré už väčšina používateľov dôverne pozná z iných všeobecne rozšírených elektronických zariadení.


· Prívetivý: Systém MyFord pôsobí príťažlivo vďaka výraznej grafike, jasným farbám, obrazovkám s vysokým rozlíšením a tlačidlám, ktoré sa jednoducho používajú a sú príjemné na pohľad aj na dotyk.

· Prehľadný: Namiesto vnucovania veľkého množstva tlačidiel, spínačov a otočných ovládačov systém MyFord ponúka prehľadne usporiadané ovládacie prvky, ktoré sú vždy poruke, a displeje, ktoré sú presne tam, kde ich očakávate. Väčšinu dôležitých funkcií možno ovládať hlasovými príkazmi bez toho, aby vodič musel zložiť ruku z volantu.

· Vždy v kontakte: Technicky založení vodiči si systém MyFord môžu nakonfigurovať tak, aby zobrazoval informácie, ktoré chcú, a takým spôsobom, ako chcú. Tí, čo majú odpor voči modernej technike, nájdu ovládacie prvky rádia, kúrenia a klimatizácie na obvyklých miestach na stredovej konzole, takže na ovládanie funkcií vozidla sa nemusia učiť množstvo nových príkazov.

Prečo sme sa rozhodli vyvinúť nové ovládacie rozhranie?
Množstvo automobilových komunikačných, navigačných, hudobných a zábavných technológií, ktoré si spotrebitelia žiadajú, už v ostatných rokoch prerástlo nad možnosti tradičného rozhrania s otočným ovládačom a tlačidlom. Používateľov unavoval veľký počet potrebných stlačení a otočení ovládača, hoci súčasne stále rástol, a pravdepodobne ďalej bude rásť, dopyt po väčšej konektivite, väčších možnostiach a väčšom množstve informácií.

„Keď sme začali pracovať na systéme MyFord, videli sme, ako nám doslova pred očami rastie množstvo nových funkcií a možností, ponúkajúcich sa spotrebiteľom,“ povedal Gary Braddock. „Vedeli sme, že ak pre tieto funkcie nevymyslíme intuitívne ovládacie rozhranie, budú určite narúšať zážitok z jazdy a pravdepodobne aj odvádzať pozornosť od vedenia vozidla.

Napríklad pri nastupovaní do vozidla musel človek zväčša prerušiť prebiehajúcu komunikáciu, príjem informácií a počúvanie hudby. Po nasadnutí do vozidla vodič namiesto samotného šoférovania upriamil pozornosť na výber hudby, vytočenie telefónneho čísla alebo nastavenie navigačného systému.“

Vďaka schopnostiam pôvodného systému SYNC mohli návrhári vyvinúť systém umožňujúci neprerušovaný tok informácií a zábavy. Nový systém MyFord teraz dokáže ešte viac a vodičom pomôže zvládnuť obrovské množstvo dostupných funkcií. Systém MyFord je ďalšou z významných technických noviniek od spoločnosti Ford, ktoré majú vodičom pomáhať zvládať svoje úlohy, a pritom sa plne sústrediť na bezpečnú jazdu.

Globálna technológia Ford
Postupne s príchodom ďalších nových, zmodernizovaných modelov na svetovú scénu budú všetky vozidlá Ford k dispozícii so systémom MyFord. V rôznych modelových radoch a rôznych oblastiach sveta sa môžu vyskytnúť mierne odlišné verzie ovládacieho rozhrania, ktoré však bude vo vozidlách Ford okamžite rozpoznateľné na celom svete.

„Vyvinuli sme používateľské prostredie, ktoré sa bude objavovať v každom našom modeli, a ktoré bude súčasťou identity vozidiel Ford. V každej krajine sveta budú naše produkty prinášať rovnaký druh zážitku pre všetky zmysly,“ povedal Derrick Kuzak. „To v kombinácii s DNA interiéru, zovňajšku a pohonu, ktorú vkladáme do každého nášho vozidla, bude jasným dôkazom o našej vernosti myšlienke globálneho charakteru značky Ford.
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:27

298_fullfrontexterior_focus01_lowres.jpg
293_frontexterior_focus06_lowres.jpg
296_profileexterior_focus03_lowres.jpg
286_interiorlhd_focus12_lowres.jpg
285_interiorlhd_focus13_lowres.jpg
Naposledy upravil(a) stary_pes dne 11.01.2010 11:53, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:28

A to este nie je vsetko. V ramci tlacovych sprav prisli este dalsie 4 dokumenty. Takto dlhu tlacovu spravu som v zivote este nevidel a to nie som v odbore ziadny novacik.

Keby sa to nahodou niekomu chcelo citat, moze pridat zhrnutie :)
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od silverwolf » 11.01.2010 11:30

8O 8O ty voe 8O tak todle teda nečtu :mrgreen:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Culex42

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od Culex42 » 11.01.2010 11:35

http://www.insideline.com/ford/focus/20 ... -show.html

je to zle, tak ako nezvadli zadok na druhom, tak ho posrali aj na tretom... prelis ako na renaultoch, svetla ako z kie, cele zle... som znechuteny a nestastny, velmi som sa na neho tesil :o(((

s krasou a eleganciou fiesty nema nic spolocne. iba to cele posrali nechutnym americkym nevkusom :o(((

Uživatelský avatar
stary_pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 28.03.2008 23:01
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od stary_pes » 11.01.2010 11:48

Mne sa brutalne paci ten sedan, ci liftback... Naozaj nadherne auticko.
Ford Focus 2008 Titanium X, 5dv. Hatchback, 1,6 Duratec 16V DOHC
Obrázek

Fofan stareho psa

Uživatelský avatar
anubis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od anubis » 14.01.2010 16:21

Citat
Uz sa to rozobera tu:
viewtopic.php?f=11&t=2294
aj tu:
viewtopic.php?f=1&t=17813
aj tu:
viewtopic.php?f=4&t=18727
Treba skusit hladat pred zalozenim dalsieho vlakna.

niekto tymto lockol moj prispevok http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =1&t=18730 a skusil ma aj obvinit, ze som nehladal nieco ako je tento link...
aj som sa chcel ospravedlnit, no cisla nepustia - v case mojho prispenia nazoru k novemu focusu tento link este nebol. ale mozno sa mylim a zle citam datumy vlozenia prispevkov...
...rovnako dalsie dva linky sa tykaju noveho focusu velmi zdaleka...nezvyknem prejavovat svoju uzkoprsost (kazdy nou disponuje akou takou mierou), no predsa len skor nez niekto kaze vodu, mal by si odopriet vino (pripadne naopak, co je moj pripad :-) )
FoFoII 5door hatchback Collection X 74kW vyr 07/2007
https://moje.auto.cz/l-n/ford-s-max.html

Uživatelský avatar
spigot
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2483
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava - SVK

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od spigot » 14.01.2010 16:34

To v citate som pisal ja, kto to lockol neviem. Islo mi o to, ze vsetky tieto temy sa tykaju noveho Focusu a bolo by dobre aby to bolo spolu, nech to clovek nemusi hladat. Ak sa ta to dotklo tak prepac, ale islo mi o prehladnost.
Nejako sa vludila do toho prveho linku chyba, mal to byt tento: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =4&t=11941
Je: Skoda ST: Fabia 1,4 16V white devil
Bol: Ford Focus II Sedan, r.v. 2005, 1,6 74kW | Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Písař
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 09.02.2008 20:18
Bydliště: Západní čechy-Cheznovice

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od Písař » 06.03.2010 09:38

Dneska na Primě v Autosalonu představování Focusa + Fordích modelů všeobecně na výstavě v Ženevě :D :D :D
1,4i 16V ZETEC 5 dv. HTB,červená základní r.v.98
Obrázek

Uživatelský avatar
ihornak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 14.08.2009 13:49

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od ihornak » 06.03.2010 20:40

No dost divny design ma ten novy Focus, predosla verzia ma chytla za srdce, tato nova moc nie ... predna maska a zadne svetlomety na kombiku su velke minus ... skoda pockam na dalsi FL :lol:

http://www.netcarshow.com/ford/2011-focus_estate

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nx_J3iTqwZQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=54nE7sypCBQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6phx2ylAsHk[/youtube]
Naposledy upravil(a) ihornak dne 06.03.2010 21:22, celkem upraveno 3 x.
Ford Focus 2008 Collection, Combi, 1.8 Duratec HE, 92kW (125HP) Obrázek :)

Uživatelský avatar
kasi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8468
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Domažlice(CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 2010 oficialne

Příspěvek od kasi » 06.03.2010 20:51

je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů