Focus Electric

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Focus Electric

Příspěvek od No Name » 18.06.2013 11:15

Tisková zpráva

Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

• Z výrobní linky v německém Saarlouis začal sjíždět Focus Electric – první v Evropě vyráběný elektromobil značky Ford

• Focus Electric je předvojem elektrifikovaných modelů Ford pro evropské trhy; následovat budou plug-in hybrid C-MAX Energi a nové Mondeo Hybrid

• K optimálnímu využití potenciálu modelu Focus Electric pomohou řidičům systémy SmartGauge a Brake Coach

• Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu


/V Praze, 13. června 2013/ – Společnost Ford Motor Company dnes začala psát novou kapitolu své historie, když v německém Saarlouis spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Je to vůbec první elektromobil značky Ford, který se bude vyrábět v Evropě.

Focus Electric má nulové provozní emise a je předvojem nové řady elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Během příštího roku se k němu přidá plug-in hybrid C-MAX Energi a zanedlouho poté bude následovat nové Mondeo Hybrid.

Nový Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v duchu One Ford. Vyspělý elektromotor o výkonu 105 kW, napájený lithium-ion akumulátorem, mu umožňuje vyvinout nejvyšší rychlost 136 km/h. V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011, vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku.

„Focus Electric znamená začátek nové éry čistě elektrických osobních automobilů Ford a svědčí o úspěšnosti strategie One Ford, která nám umožnila nabídnout tento vyspělý vůz evropským zákazníkům,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je to model, který vychází vstříc požadavkům dnešních zákazníků na mobilitu a ekologickou zodpovědnost tím nejpřímějším způsobem – kombinuje dynamiku a vyspělou techniku s bezemisním hnacím řetězcem.“

Slavnostního zahájení evropské výroby Focusu Electric se zúčastnili i Bernhard Mattes, ředitel Ford-Werke GmbH; Martin Chapman, ředitel závodu Saarlouis z Ford of Germany; Peter Altmaier, německý ministr životního prostředí; a premiérka spolkové země Sársko Annegret Kramp-Karrenbauer.

Integrování výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur (více než 400 milionů Kč), výsledné řešení však Fordu umožňuje pružně reagovat na vývoj poptávky po novém elektromobilu.

„Spuštění výroby Focusu Electric v Saarlouis je pro německý Ford nesmírně významné a posiluje pozici Fordu jako lídra inovací v automobilovém průmyslu,“ řekl Mattes. „Dáváme zákazníkům na výběr, aby se mohli sami rozhodnout, zda je pro jejich potřeby vhodnější úsporný konvenční pohon, nebo elektromobil.“

Nový Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu. Má zabudovanou 6,6kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km.*

Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio.

Vyspělé hnací ústrojí Focusu Electric ukládá rekuperačním brzděním až 95 procent kinetické energie, která se obvykle ztrácí při zpomalování, zatímco inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.


*Doba nabíjení závisí na způsobu využívání automobilu a klimatických podmínkách v místě nabíjení. Uváděné časy nabíjení jsou přibližné, protože v praxi budou ovlivňovány externími faktory jako jízdní styl řidiče, zatížení spotřebičů, stav akumulátoru a teplota vzduchu.
Přílohy
Ford Focus Electric_1.jpg
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio (psssst...)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23328
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Focus Electric

Příspěvek od ZaQik » 18.06.2013 12:13

No Name píše:... inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění ...
a sakra, uz to slysim: "Ja brzdil, ale ono to jelo porad dal." :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

ford focus elektric

Příspěvek od foki » 19.07.2015 09:54

je to sice na zacatku ale v budoucnu to bude asi hlavni zdroj pohonu

sice nevim co na to servisovat ( krom baterii) :mrgreen:
Ford-Focus-Electric-2011-729x486-fb19ca01e9a30f79.jpg
Ale budiky to ma pekne
-2011-729x486-94427569d9730dd1.jpg
Odkaz v nemcine http://m.welt.de/motor/article125078502 ... ctric.html
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23328
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Focus Electric

Příspěvek od ZaQik » 11.07.2018 17:55

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti