Focus mk4 2018

Moderátor:phofy
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12833
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od stano. » 05.02.2021 09:16

Audio v Mercedesu a Volve - Keby je Focus rovnako odhlucneny a vytlmeny ako spominane dve znacky, uz aj ten BO by znel inak :)

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3652
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Sentik » 05.02.2021 09:18

Tak zrovna odhlučnění už je u MKIV uplně jinde než bylo předtím, ale samozřejmě to nechci vůbec srovnávat s XC90 nebo GLCčkem :oops: :totlsmile:

Neni to jen o odhlučnění, ty audiosoustavy jsou úplně jinde, ta cena bude taky úplně jinej level.
Aby to nevyznělo, že tu BO nějak haním - jak říkám, já jsem s tím na danou třídu spokojen, hodně spokojen. Ten příplatek za to určitě stojí.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12833
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od stano. » 05.02.2021 10:05

Odhlucnenie a hlavne vytlmenie je stale horsie, a to spravi dost.
Samozrejme, samotna sustava je na nizsej urovni. Vacsine ludi je to aj tak daleko cez ich rozlisovacie schopnosti (ked dokazu pocuvat hudbu na repro notebooku alebo mobilu).
Zas keby Burmester natlacis do Focusu, trpel by na nekvalitu ozvucnice a slabe vytlmenie. A naopak, BO v Mercedese by znel ovela lepsie ako vo Focuse.

Ale naspat k teme: Viezli ste sa niekto na 1.0eco mild-hybrid? Zaujimalo by ma, ci elektromotor odstranil mrtve pasmo motora do zaberu turba - napriklad pri rozbehu treba otacky vyhnat trocha vyssie.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3652
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Sentik » 05.02.2021 10:09

stano. píše: 05.02.2021 10:05 Odhlucnenie a hlavne vytlmenie je stale horsie, a to spravi dost.
Četl si co jsem psal?

Pokud se tu bavíme o MK4 tak píšeš nesmysl, pokud si v těch modelech jezdil, tak víš, že odhlučnění je v MKIV naopak daleko lepší, než v MK3, to ti potvrdí snad každej, kdo s nima má nějakou zkušenost.

To ostatní o audiu je logický a samozřejmý.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12833
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od stano. » 05.02.2021 10:17

Cital si ty? Horsie voci Mercedesu a Volvu (sam to pises). Neporovnavam s predchadzajucimi Focusmi.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3652
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Sentik » 05.02.2021 10:21

stano. píše: 05.02.2021 10:05 Odhlucnenie a hlavne vytlmenie je stale horsie, a to spravi dost.
Omluva, normálně asi došlo k jazykovému nepochopení. Tys to předpokládám myslel "stále horší" proti zminovaným premiovým značkám a já to vzal jako "stále horší" v čase, tzn. zhoršující se kvalita.
:palec_nahoru:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12833
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od stano. » 05.02.2021 10:30

Aha, ano, da sa to aj tak chapat. To ma nenapadlo.
V skratke som to cele myslel tak, ze horsie repro spravi v kvalitnej ozvucnici "zazraky". Naopak, kvalitne repro v zlej ozvucnici bude na urovni toho horsieho.

Ma vybava vplyv na odhlucnenie u Mk4?

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3652
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Sentik » 05.02.2021 10:44

Tak to by mne taky zajímalo, nezjištoval jsem víc. Jestli je třeba Titanium vyladěnější z tohodle pohledu proti základnímu Trendu.

Není jich tu na foru moc a zatím je nikdo tolik "neZaQikoval" (čti: nevykuchal :mrgreen: ) aby nám k tomu řekl víc. :roll:

Já když čtu Adowovo zhodnocení, tak si uvědomuju, jak strašně moc věcí je při tom subjektivních. Jen třeba ten volant, Adow by raději kulatej, já naopak už jen a pouze ten dole spláclej :roll: Ani jedno neni "dobrý nebo špatný", každej to má nějak.

Stejně tak černý čalounění, budíky analog vs digital atd. atd.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6696
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Adow » 05.02.2021 11:59

Já jsem nepsal, že chci digitální budíky. Já jsem jen psal, že tyhle jsou sice přehledný, ale jinak diplomaticky řečeno nehezký.
Audio jsem porovnával s tím nejlepším od Sony co mám v Maxu a BO podle mě hraje líp..

lije
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 04.03.2015 08:58

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od lije » 16.02.2021 19:04

stano. píše: 05.02.2021 10:05 ... Viezli ste sa niekto na 1.0eco mild-hybrid? Zaujimalo by ma, ci elektromotor odstranil mrtve pasmo motora do zaberu turba - napriklad pri rozbehu treba otacky vyhnat trocha vyssie...
Zkus mrknout na video Vaculíka ze SM. Testoval kombík Focuse v STLine s právě tím litrovým mild-hybridem a motoru se dost věnoval. Už si nepamatuji, jestli to zmíňoval, ale třeba jo. :)
https://www.youtube.com/watch?v=y21GlfUbD-Q
Ford Focus II Combi 1.8i, r.v.2009, Black Panther

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6696
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Adow » 16.02.2021 19:16

Já jsem jel mild hybrid Pumou a nějak jsem nezaznamenal, že na to tam něco dělalo... Moc bych si od toho nesliboval.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Anduril » 24.02.2021 19:07

Tak jsem dnes taky projel FF4, protože o něm uvažuju (Active kombi 1.5EB automat) - předváděčku měli kombi ST Line 1.5 EB 8st. automat.
Musím říct, že ten automat se mi moc líbí, řadí celkem logicky, hladce a přijde mi svižný (dosud jsem měl zkušenosti jen s DSG). Rozjezdy i popojíždění naprosto s přehledem, bez cukání a nějakých zbrklých reakcí. Otočný ovladač bez problému, neměl jsem s tím žádný problém ani při parkování. Manuální řazení pádly pod volantem (pouze u STline) mě ale nezaujalo, je pomalé a takové "umělé", asi bych nevyužil. Do 4. stupně nechá převodovka motor točit do nějakých 6,5k otáček, další stupně pak už tolik nevytáčí a to ani ve sportovním režimu, ani v manuálním režimu - to je podle mě škoda, zvláště při nějaké svižnější jízdě ve vyšších rychlostech. Ale celkově je jízda s tím autem dost příjemná. Motor jde pěkně za plynem a má příjemný jadrný zvuk (takový šestiválec :mrgreen: ). Jak někdo říká, že nepoznal, že je to tříválec - tak to bych neřekl, ale nezní špatně. V nízkých otáčkách jen tak slabě na pozadí bručí, ve vyšších se ozve víc, ale nic obtěžujícího. I venku je zvuk auta docela slušný. Oproti mému 1.6EB tam chybí citelnější zátah motoru - netlačí to do sedadla, jak moje, ale pomalé to není a dá se s tím jet dost svižně. Řízení je přesné a je cítit, jak se kola a auto chovají. Kombík v prudších zatáčkách jemně hází dlouhou zádí. Podvozek mě mile překvapil - sice uvažuju o pohodlnějším Active, ale i tento STline byl na rozbitých okreskách naprosto v pohodě. Žádné velké natřásání nebo rány. Pravda, byly obuty zimní 16ky a ne sériové 17/18" disky. Brzdy jsou dost citlivé a tvrdé a oproti mým se hůře dávkují, ale je to asi o zvyku.
Oproti FF3 je v autě hromada místa. Interiér reálně je i působí prostorněji - přístrojovka tak neobklopuje posádku. Pocitově se sedí níž než ve FF3. Vzadu je o hodně více místa na nohy a kufr kombíku je z mého pohledu hodně objemný a široký. U výbavy s B&O audiem (které mimochodem fakt hraje slušně) je trochu limitována využitelnost dvojité podlahy. Plus je možnost dojezdové rezervy, což dnes není už taková samozřejmost.
Takže jízdně i praktičnost super, dál už to ale taková sláva není :?
Už jsem tu psal, že mi vadí, jak se šetří a Ford z Focusu postupně odstraňuje různé prvky výbavy - detaily, ale je to vidět. Předváděčka byla z první půlky 2020, zamýšlené nové bylo z druhé půlky 2020. I tam bylo vidět další šetření... Rovněž použité materiály mi osobně přijdou horší než ve FF3. V recenzích jsem četl spíše opak, tak nevím. V B sloupku u spolujezdce něco chřestilo a od okna bylo slyšet nepříjemné svištění.
Když jsem kdysi kupoval FF3 a přecházel z FF2, bylo to při testovací jízdě "WOW" a to auto jsem prostě hned chtěl a prakticky vše mi na něm vyhovovalo. Teď jsem tento pocit neměl. Jo, jede to slušně, je to stále Ford, ale celkové pocity jsou dost smíšené. Říkal jsem si, že to tou testovací jízdou rozlousknu, ale moc mi to v rozhodování nepomohlo :nixw:
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3652
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Sentik » 24.02.2021 19:38

Hmm, nevím, který materiály máš na mysli - palubovka, výplně dveří, materiál kolem tunelu, řadičky .. vše mi přijde v MKIV na vyšší urovni než v MK3, třeba dveře to je úplně jiná liga.

Ohledně pazvuků .. no jo no, Ford je prostě mainstream, sem tam jsem pazvuk z int. slyšel v MK3, semtam ho slyším v MK4, radost z toho nemám, ale .. je to "lidový" auto, daleko víc valim bulvy, když podobny pazvuky slyšim v Mercedesu a světe div se, ony tam fakt jsou taky :mrgreen:

Pokud člověk chce lepší "robustnost" auta, chce to asi místo HB začít koukat po něčem větším... :oops:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Anduril » 24.02.2021 20:17

Mám na mysli třeba právě to, co píšeš - spodní část palubní desky (horní část je v pohodě) na mě teda nepůsobí extra kvalitně. Je to jen strukturovaný tvrdý plast a možná proto, že je to taková velká jednolitá plocha zleva doprava (oproti FF3, kde je palubka mnohem složitější a mohutný středový tunel ji rozbíjí na dvě části - i když je spodek z podobného materiálu), to na mě působí dost lacině. Schránka před spolujezdcem je fórová, dvířka jsou lehká, na tom autě vrzala při otevírání a její dotlumení při otevírání je horší, než na mém 9 let starém...V mém autě je uvnitř schránky alespoň kus hadry na dně, zde v novém nic. Výplně dveří stejná story - vpředu měkčená opěrka, měkčená část pod oknem a jakože kožená měkčená výplň části panelu. Vzadu je to zase jen tvrdý plast, kromě opěrky, která je měkčená, jako-kůže v panelu je zde jen tvrdý plast. U FF3 mám prakticky to samo, jen místo jako-kůže je tam pravý textil. Madla dveří byla v okolí ovladačů oken poškrábaná - tvrdý hladký plast. Hezký detail je akorát vystlání kapes ve dveřích nějakým textilem. Předváděčka ani zamýšlené nové auto nemělo sadu X, takže žádné měkčené prošívané opěrky kolen na středovém tunelu. Zase jen tvrdý plast. Kolem voliče automatu tvrdý hladký plast s nějakým vzorem. Jiná liga? Ani náhodou :) Netvrdím, že to je na úrovni Dacie, to vůbec, ale nějaká sláva to není. Focus nikdy v tomto nebyl žádná výhra, ale tady to na mě působilo lacině.
Možná že výbava Titanium je na tom lépe - nevím, neviděl jsem, většinou mají všude jen Active a Stline nebo nějaký Trend. Jinak jak psal Adow, analogové budíky opravdu jako by padají na řidiče (jak kdyby měly opačný sklon, než je běžné). Je to zvláštní...
Asi jsem od toho čekal prostě moc - ale když jsem pak zase sedl do svého starého auta, tak na mě působilo lepším dojmem a ani po těch 9 letech tam nic nevrže :nixw:
Větší nechci, protože se mi s tím pak blbě jezdí a necítím se v tom jakou součást auta :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3652
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus mk4 2018

Příspěvek od Sentik » 24.02.2021 20:28

Hmm, mám úplně opačnou zkušenost, ale je pravda, že jsem přesedal z ST line do ST a přímo porovnání třeba s Trendem nemám..
Ale výplně dveří - robustnost dveří, plasty - zcela jinde v MKIV, byl jsem z toho hodně potěšen.
Palubovka jako celek - vzdušnější, na omak (pokud už to někdo omakává :mrgreen: ) příjemnější a pocitově hodnotnější..

Loketní opěrka mi přijde stejná, přihrádka před spolujezdcem mi přijde fortelnější než v MK3, zvuk při zavření lepší.

Nevím, já už ted občas sedám jen do staršího Trenda 2016 a pocitově mi to vždy přijde naopak takový "levnější", mám naprosto opačnej pocit než ty, přesednutí do MKIV pro mne vždy navodí pocit, že to má hodnotnější vnitřek, i když to je jedna z věcí, kterou u Fordu cíleně nehledám... Nikdy na to moc nebyl.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti