Odhlučnění kapoty...
- Honza
- Zkušený
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
Odhlučnění kapoty...
Napadlo mně založit toto téma a poporadě s Focusinim tak i činím.
Máta někdo zkušenost s odhlučněním kapoty,nebo třeba i jiných čístí vozu?Tím nechci říct,že to FF potřebuje,ale ptám se eventuelně na zkušenosti s těmito věcičkami
Máta někdo zkušenost s odhlučněním kapoty,nebo třeba i jiných čístí vozu?Tím nechci říct,že to FF potřebuje,ale ptám se eventuelně na zkušenosti s těmito věcičkami
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox
Eibach,Green Twister....

- Mohi
- Nováček
- Příspěvky: 126
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Košice, Slovensko
Dynamat
Tak co sa tyka odhlucnenia tak mam jeden typ. DYNAMAT
Pouziva sa to hlavne pri HIFI proti rezonancii ale aj na odhlucnenie. Je to taka asfaltova folia s hlinikom roznej hrubky a spracovania, podla toho kde to davas a ako velmi chces odhlucnit auto. Lepi sa to na vnutro karoserie pod calunenie, takisto sa to moze pouzit aj na kapotu.
Osobne to nemam ale vychvaluju to po vsetkych tuningovych casakoch.
pre prehlad uvediem zopar typov vyrobkov:
BULK PAK XTREME 10455 - pouzitie na tlmenie roznych priestorov auta 9ks plat 81,2 x 45,7 cm 10 800,- Sk
WEDGE PAK XTEME 10425 - tlmenie lubovolenho priestoru napr. dveri 1ks 81,2 x 45,7 1490,- Sk
BULK PAK Original 10155 - tlmenie roznych priestorov 3ks palt 137,2 x 81,3 cm 7800,- SK
Samozrejme su aj pre repraky a basreflexove skrine nejake platy cca okolo 1000,- Sk za 25 x 25 cm
Ale su aj lacnejsie riesenia ak nepotrebujes mat to najlepsie napr.:
Sinus Live 90x40 cm akusticka pena 149,- Sk
Sinus Live ADM samolepiaci asfoltovy plat 199,- Sk
Pouziva sa to hlavne pri HIFI proti rezonancii ale aj na odhlucnenie. Je to taka asfaltova folia s hlinikom roznej hrubky a spracovania, podla toho kde to davas a ako velmi chces odhlucnit auto. Lepi sa to na vnutro karoserie pod calunenie, takisto sa to moze pouzit aj na kapotu.
Osobne to nemam ale vychvaluju to po vsetkych tuningovych casakoch.
pre prehlad uvediem zopar typov vyrobkov:
BULK PAK XTREME 10455 - pouzitie na tlmenie roznych priestorov auta 9ks plat 81,2 x 45,7 cm 10 800,- Sk
WEDGE PAK XTEME 10425 - tlmenie lubovolenho priestoru napr. dveri 1ks 81,2 x 45,7 1490,- Sk
BULK PAK Original 10155 - tlmenie roznych priestorov 3ks palt 137,2 x 81,3 cm 7800,- SK
Samozrejme su aj pre repraky a basreflexove skrine nejake platy cca okolo 1000,- Sk za 25 x 25 cm
Ale su aj lacnejsie riesenia ak nepotrebujes mat to najlepsie napr.:
Sinus Live 90x40 cm akusticka pena 149,- Sk
Sinus Live ADM samolepiaci asfoltovy plat 199,- Sk
Ford Focus 2.0i 16V HTB made2k Pacific Green


- Honza
- Zkušený
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Petersonn
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19.03.2008 23:08
- Bydliště: Chrudim
Re: Odhlučnění kapoty...
Chystam se na takovy hodne maly tuning, narozdil od vetsiny jsem se rozhodl jit opacnym smere a chci "ticho"
- koupil jsem si "originalni odhlucneni" kapoty, ale rozdil nepatrnej a to si mozna jen namlouvam.
Ne ze by 1.6 nemela hezkej zvuk, ale chci si poridit todle:
http://cartuning.cz/zbozi/produkt-2249/ ... 20-mm.html
(nebo neco podobnyho - ale v tedle cenove hladine, takze ne dynamat atd..)
a nalepit to pod to originalni odhlucneni.
Myslíte, že to pomůže? Nemá někdo zkuenost? A trocha obav - nevzroste tepelne namahani motoru? Idealni by byl material, ktery je jen protihlukovy (ne tepelne izolacni), ale takovy asi neni..
Budu rad za kazdy nazor
!


Ne ze by 1.6 nemela hezkej zvuk, ale chci si poridit todle:
http://cartuning.cz/zbozi/produkt-2249/ ... 20-mm.html
(nebo neco podobnyho - ale v tedle cenove hladine, takze ne dynamat atd..)
a nalepit to pod to originalni odhlucneni.
Myslíte, že to pomůže? Nemá někdo zkuenost? A trocha obav - nevzroste tepelne namahani motoru? Idealni by byl material, ktery je jen protihlukovy (ne tepelne izolacni), ale takovy asi neni..
Budu rad za kazdy nazor

Ford Focus Turnier 1.6 16V ZETEC SE, 2002/7, Trend + BC, Silver
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Odhlučnění kapoty...
Mrkni ke me do galerky, ja sem tlumil kufr, kapotu a dvere necim podobnym, jen to melo mensi tloustku a ucinek byl dobry 

- urquell
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 09.09.2009 22:12
- Bydliště: Západ
Re: Odhlučnění kapoty...
zdravím; nemám origo odhlučnění motorového prostoru a chci je přidat.
Je lepší koupit si originální odhlučnění od Forda nebo Dynamat Hoodliner? Počítám, že asi to druhé. Má to pak ještě smysl kombinovat /dávat obojí?
A ještě - pbjun má v galerii kapotu odhlučněnou jen takovými malými ostrůvky nalepenými v prolisech kapoty, zatímco ten Hoodliner je na celou plochu - je v tom nějaký rozdíl?
Je lepší koupit si originální odhlučnění od Forda nebo Dynamat Hoodliner? Počítám, že asi to druhé. Má to pak ještě smysl kombinovat /dávat obojí?
A ještě - pbjun má v galerii kapotu odhlučněnou jen takovými malými ostrůvky nalepenými v prolisech kapoty, zatímco ten Hoodliner je na celou plochu - je v tom nějaký rozdíl?
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Odhlučnění kapoty...
Ak by niekto chcel - mám 2 alebo 4ks tejto :Sinus Live 90x40 cm akusticka pena 149,- Sk "molitanovej peny"/ale nie je to molitan, len sa naň najviac podobá/ sinus live.
S cenou vieme urobiť dohodu...
Ak treba odfotím a prilepím.
PS: Skúšal som i ten sprej Sinuslive - na dverách kedysi v Mégane - ale samotný sprej má skoro nespoznateľný účinok...
Iné už je tá pena - ale asi nie do motorového priestoru - bola by skôr neskôr zafŕkaná, uprášená - nepekná - myslím si.

S cenou vieme urobiť dohodu...
Ak treba odfotím a prilepím.
PS: Skúšal som i ten sprej Sinuslive - na dverách kedysi v Mégane - ale samotný sprej má skoro nespoznateľný účinok...
Iné už je tá pena - ale asi nie do motorového priestoru - bola by skôr neskôr zafŕkaná, uprášená - nepekná - myslím si.

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Milinko
- Zkušený
- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Odhlučnění kapoty...
chlapi, tady něco o tlumení
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =86&t=5817
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =86&t=5817
- urquell
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 09.09.2009 22:12
- Bydliště: Západ
Re: Odhlučnění kapoty...
Díky, to jsem prošel komplet než jsem se zeptal, je to supr a spoustu mých nejasností tím zmizlo. Zeptal jsem se proto právě na 3 otázky, které tam zatím pokud vím nikdo nevyřešil, tj.
1) Dynamax Hoodliner nebo origo Ford odhlučnění (cenový rozdíl v řádu stokorun bych neřešil)?
2) má smysl obojí kombinovat?
3) záleží, zda polep po celé ploše či jen ostrůvkovitě?
1) Dynamax Hoodliner nebo origo Ford odhlučnění (cenový rozdíl v řádu stokorun bych neřešil)?
2) má smysl obojí kombinovat?
3) záleží, zda polep po celé ploše či jen ostrůvkovitě?

- Milinko
- Zkušený
- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Odhlučnění kapoty...
1)pokud neřešíš cenu tak ber určitě Dynamat
2)nekombinoval bych to
3)čím větší plocha pokryta tím líp

2)nekombinoval bych to
3)čím větší plocha pokryta tím líp

- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Odhlučnění kapoty...
Ahoj,urquell píše:Díky, to jsem prošel komplet než jsem se zeptal, je to supr a spoustu mých nejasností tím zmizlo. Zeptal jsem se proto právě na 3 otázky, které tam zatím pokud vím nikdo nevyřešil, tj.
1) Dynamax Hoodliner nebo origo Ford odhlučnění (cenový rozdíl v řádu stokorun bych neřešil)?
2) má smysl obojí kombinovat?
3) záleží, zda polep po celé ploše či jen ostrůvkovitě?
já jsem řešil odhlučnění také a důvodem pro mne byly vysoké otáčky 1.6i 85kW (FFII) při jízdě na dálnici, kde při 130 km/h je to skoro 4000 ot./min. Našel jsem tento materiál - skelná vata se samolepící vrstvou na jedné straně a hliníkovou fólií na straně druhé, tj. víceúčelový materiál, např. i jako tepelný štít za topení atd. Aktuální nabídky pod tímto odkazem: https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Pr ... %ADc%C3%AD
Podle fotek na jiném vlákně, kde se řeší také odhlučnění (ale o dost komplexněji):
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =a&start=0
jsem udělal 2 vrstvy (viz fotky níže):
- spodní = vyřezané kusy do prolisů v kapotě
- vrchní = souvislá vrstva co mi dovolil materiál
- okraje = samolepící ALU páska, aby se to neodlepovalo (pro jistotu)
Je o tom také spousta videí na youtube, důležité je to hezky odmastit před aplikací
a pro přitlačení samolepící fólie používají nějaký váleček. Já jsem měl po ruce ploché kolečko od nábytku...
Ještě bych chtěl upozornit, že při překrytí všech hadiček pro ostřikovače je dobré zkontrolovat, jestli se někde nedotýkají ostrých hran přídržných paciček. Já jsem tu hadičku pro jistotu v kritických místech obalil vrstvou izolační pásky. Někde jinde jsem se totiž dočetl, že jim pak pod kryt zatékalo, což zvlášť v zimě není dobré, že...
Výsledný efekt utlumení je takový, že to opravdu potlačilo vyšší frekvence a při dálničních rychlostech je možné lépe rozumět, když poslouchám třeba audioknihy...
Efekt tlumení je také slyšitelný tak, že poklepáš na kapotu, případně při jejím zabouchnutí je zvuk mnohem tlumenější.
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 23.10.2020 15:09, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Odhlučnění kapoty...
Zbylý materiál z přední kapoty jsem nalepil dovnitř 5. dveří.LeonardoTM píše:...Efekt tlumení je také slyšitelný tak, že poklepáš na kapotu, případně při jejím zabouchnutí je zvuk mnohem tlumenější.
Kdyby to někho zajímalo, tak plastový kryt se sundavá přes 2 Torxy (asi 30)
a pak je tam asi 8 nacvakávacích plíšků, které jdou opatrným odtlačením vycvaknout.
Nevím, jakého zvukového efektu tím dosáhnu, protože na vnitřní straně toho plastového krytu je také tlumící materiál, ale tím přímým nalepením na plech by se nějaké rezonance a vyšší frekvence potlačit mohly, protože přibyla hmotnost. To případě přední kapoty byl efekt vážně výrazný. Tady vzadu jsem spíš chtěl využít zbytky materiálu.
Doplnění po týdnu testování - ano, i ten kousek tlumící hmoty na 5. dveřích pomohl utlumit takové "svištění" a se spolujezdci na zadních sedadlech se dá lépe mluvit. Tolik subjektivní dojmy.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- doniator
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10.02.2017 17:08
Re: Odhlučnění kapoty...
Toto je rozhodně zajímavé téma
samotné odhlučnění vozu se nejlépe provádí takhle: http://neutralne.cz/jak-odhlucnit-auto- ... -materialu, prostě, tak jak už tady bylo zmíněno 


miluju Focuse!!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host