Brzdy

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 03.10.2020 18:43

Tak opět po delší době ... auto se asi 4-5x odvzdušnilo a funguje jak má....

Uživatelský avatar
miki21
moderátor
moderátor
Příspěvky: 9457
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Brzdy

Příspěvek od miki21 » 03.10.2020 19:08

:bravo22: :palec_nahoru:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 04.10.2020 18:33

Nooo :D :D abych to nezakřik dneska se mi zdálo že mi propad ale měl jsem koženou botu tak uvidíme časem :D

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1601
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od jenikHK » 04.10.2020 19:37

Může být ještě vzduch v jednotce ABS/ESP. Jde diagnostikou otevřít ventily a odvzdušňovací proces provést tak.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Kerrika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2018 19:12

Re: Brzdy

Příspěvek od Kerrika » 14.06.2021 18:45

Zdravicko. Objavil sa mi problem.
Dva tyzdne spatky som mala menene secky platnicky + zadne kotuce (original, v autorizaku). Tyzden potom sa pri pomalom dobrzdovani na krizovatke a potom pri pomalom rozbiehani zacalo skripat od PP kolesa, od zastavenia najskor suvisle, potom v intervaloch otacania kolesa, vo vyssej rychlosti (20kmh?) to prestane. To spravi len raz za cas. Vzdy ale pri velmi nizkej rychlosti (zopar kmh) v jemnom svahu smerom nahor si sam dobrzdi, popojde par cm dozadu a zastavi. Zadne strmene su vymenene uz obidva, tak som myslela, ze je narade treti..

Zatial to neni nic zavratne, teda az na to obcasne skripanie, to bolo dost nechutne nahlas, ale inak nic s cim by sa vyslovene nedalo jazdit. Zabudla som skontrolovat ci nehreje, na to este mrknem. Mam podozrenie, ze zere o malinko viac, ale tym si este nie som uplne ista.

V kazdom pripade, dneska som s tym bola v servise (opat ten isty autorizak), a bolo mi povedane, ze vobec nic nenasli. Rozobral to, skontroloval, nic nedrhne a vsetko sa hybe jak sa ma hybat, stare kotuce su v ok stave. Zlozil spatky, presiel sa s tym a na nic nedosiel. Zaplatila som chutnu fakturu a auto sa nadalej sprava uplne rovnako.

Mam to riesit alebo sa na to mozem vyprdnut ked to ma take mierne prejavy? Viem, ze este je mala sanca, ze je problem v hadickach, ale nic viac sa mi nepodarilo zistit a v servise sa tiez moc netvarili. Ze mam prist ked to bude trvaly stav, coz je, ale zjavne si technik nic nevsimol.
Ford Focus MK3 Combi 2011, 1.6EB 134kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 9049
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Brzdy

Příspěvek od stano. » 14.06.2021 19:53

Mozes si dat do profilu bydlisko, mozno sa najde niekto ochotny v okoli.
Skontroluj najprv zahrievanie prednych brzd, ci nie su seknute. Sice vek na to nema...

vladka1
Junior
Junior
Příspěvky: 440
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Brzdy

Příspěvek od vladka1 » 14.06.2021 20:04

Pískání má několik možných příčin. V rytmu otáčení kola - změř házivost kotouče, tipuju že je blbě nasazený a šmajdá (špatně očištěná dosedací plocha náboje, nečistota a kotouč hází. Když se to nechá tak se nerovnoměrným tepelným namáháním časem zvlní, začne to kopat do pedálu = nutná výměna kotouče.) Ale nebude to hlavní příčina pískání, tam bude ještě něco dalšího, kamínek/ prach na obložení, blbě nasazená deska (neočištěná dosedací plocha = deska křivě), vůle v třmenu nebo naopak zatuhlý píst třmenu, čepy/ kluzné plochy... Autorizák ti řekne OK a s milým úsměvem jinými slovy pošle do p.. A když to začne zlobit víc tak vyúčtuje další práci a díly...
= dej to někomu kdo opravdu umí najít problém a odstranit ho. Na dálku to je volejte věštce..
Zkus najít který kolo = pomocník poslouchá který píská nebo zvedneš a zatočíš kolem..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 245 kkm

Kerrika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2018 19:12

Re: Brzdy

Příspěvek od Kerrika » 14.06.2021 21:12

Dikes, som v Brne, viem ze v Kohoutovicach by mal byt jeden schopny clovek, ktory ma dlllhe cakacie doby, ak este vobec funguje.

Zahrievanie mam v plane skontrolovat.

Auto som kupila uz s mierne zvlnenym tymto kotucom, vsade mi bolo povedane, ze to na vymenu nie je (pedalom ho citim), ale to tiez moze byt predpokladam dovod toho, ze to piska rytmicky. To piskanie samotne som teda teraz po poslednom servise este nepocula, ale brzdi to predpokladam rovnako naprd, len to neni zrovna pocut. Skusim vyhrabat cislo a zavolat tomu chlapikovi.

Edit: nerobi, niekedy v priebehu posledneho pol roka skoncil..
Ford Focus MK3 Combi 2011, 1.6EB 134kW

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1601
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od jenikHK » 14.06.2021 22:12

jsem na brzdy "magor" a tak se k pristupu servisu stavim dost rezervovane. Servis brzd neni jen o vymene desticek, potazmo kotoucu, maji-li fungovat na 100%.
Za me nesmi brzdy vaznout - mohou jen lehce skrtat. To v podstate znamena, ze rukou roztocene zvednute kolo udela nekolik otacek, nez se zastavi a nebo ze na rovine jde tlacit auto prakticky dvema prsty.
Jenze to taky znamena (u celorocne jezdeneho auta) po cca 20 tis km brzdy rozhodit, vycistit a namazat vedeni desticek, vodici cepy a rozhybat pistky. A komu se to chce delat, potazmo platit, kdyz zdanlive vse funguje tak jak ma.

Na dalku tezko radit, mohou vaznout desticky ve vedeni, mohou vaznout cepy, muze vaznout pistek a nebo muze byt spatna hadice...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

vladka1
Junior
Junior
Příspěvky: 440
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Brzdy

Příspěvek od vladka1 » 15.06.2021 00:39

Pokud kotouč kope do pedálu tak rozhodně OK neni, stejně tak pokud brzda furt přibržďuje (jakože podle popisu jo). Házení kotouče možno změřit úchylkoměrem (i dosedací plochu náboje) a nevěřim že se vejde do tolerance házivosti.. Mechanika vyhodit.
1. vyměnit servis jsou tam kreténi
2. nové kotouče, nebo staré změřit a uvidí se jestli jsou zvlněné nebo jen křivě nasazené (bordel na dosedací ploše)..
3. repas třmenu - někde je zatuhlý - buď pístek nebo čepy/ kluzné plochy, možná i hadice ucpaná - kapalinu tam pustí zpátky ne.
Pískání několik možností, ověřit která to je a co s tim..
Takže 1. najít dobrýho mechanika který to po kreténech dá dohromady... Nebo nastudovat a udělat sám a ať si trhnou. Vyjde to i nejlevněji (ale prachy u brzd nejsou priorita)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 245 kkm

Kerrika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2018 19:12

Re: Brzdy

Příspěvek od Kerrika » 11.07.2021 22:55

Pre info.. Nasledujuci den ako som pisala, som volala do druheho servisu, ale mali volno az za dva tyzdne.

Verdikt bol po hodine co bolo auto u nich taky, ze kotuce v strasnom stave (tie co som sa dva roky vsade pytala ci ich netreba vymenit), brzdy sa prehrievali a znicili aj nove desticky. Hlavne, ze som sa v autorizaku specificky pytala na to, ci to neni sposobene tym, ze tam nechali stare kotuce k novyn destickam... bolo..

Asi najneuveritelnejsie na celej tejto skusenosti je ale to, ze som nasla servis, kde sa chlapik nie len ze so mnou bavil jak s clovekom (coz sa mi stava vynimocne), ale dokonca sa so zenskou bavil o technickych veciach a autach. To sa mi stalo prvykrat.
Ford Focus MK3 Combi 2011, 1.6EB 134kW

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů