Technika jízdy: Zatáčky

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
Martin41
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 673
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno-venkov

Technika jízdy :zatacky

Příspěvek od Martin41 » 15.08.2007 01:11

Partizane, zaleží jak se ta zima vydaří. Když se povede, tak to potom přestává být o pneumatikách, jako spíše o řetězech, lopatách, lanech atd. :D :D :D

Ale když se pohybuješ na popisované trati tak to jistě znáš.
FoFo 1,6 16V 74kW 5-dv r.2004 machine silver
Obrázek

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 15.08.2007 09:47

rad vzpominam na situace, kdy v kopci stal zkrizenej kamion, za nim štrůdl lojzků s letnima pneu, klikate se snazice vyhrabat o 5cm výš... takze za 3, preskocit zavej do protismeru a razit to nahoru za nesouhlasneho revu spolujezdce (porad si nemohl zvyknout na to, ze kdyz jedem doprava, musim tocit doleva)... vyborna byla scenka u pumpy, kdyz jsem potreboval z kol dostat ven snih (trochu to hazelo)... zustaly tam 4 docela slusny hromady (disky byly zcela vyplneny snehem a ledem, kdyz jsem se musel kvuli ucpane silnici otocit plynem na miste)... uz se zas tesim, to jsou chvile, kdy clovek po 3 hodinach dava zasrany auto do garaze s vedomim dobre odvedene prace :-))) jezdit v lete na suchu je pak nuda, na podobny zazitky bych musel mit alespon 400PS a 1200kg (ztrata trakce na 3ku na pridani plynu) :-)
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 15.08.2007 23:29

Tak jsem "otestoval", jak FoFo drží v zatáčkách. Postupně jsem nastavil na tempomatu 50, 60 a 70 km/hod a projížděl jeden určitý kruhák. To auto fakt drží jako přibitý. V 50 km/hod to byla největší zábava, v 60 km/hod už mi moc nestačilo boční vedení sedačky a volant jsem používal jako záchranný kruh, v 70 km/hod to raději podruhé zkoušet nebudu... :twisted:

PS. žádné pískání ani ujíždění zádě se nekonalo, pneu 205/50 R16, Michellin
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 15.08.2007 23:36

tak ja tiez postupne testujem svoje Fofo kazde rano pri ceste do prace. Dlhy zjazd z dialnice zatoceny o 270 stupnov, kazdy ide cca 50, Fofo udrzi v lavom pruhu 80 (s ESP, uz zabera). Zatial nikto sa ani len nechytal. Boli pokusy, ale po skoro hodinach (Astra) to vzdali. A co bude potom, ked budem mat struny... :roll:

Inak ucim sa jazdit zakruty v smyku (samozrejme dostatocne siroke). Uz som sa naucil hodit zadok do smyku a predkom to pretlacit na dvojke. Celkom zabava....strane vela vreskotu gum, hlavne odzadu, ale bavi ma to cim dalej tym viac. Asi spravim video... :lol:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Re: Technika jízdy :zatacky

Příspěvek od Partizan » 15.08.2007 23:40

Martin41 píše:Partizane, zaleží jak se ta zima vydaří. Když se povede, tak to potom přestává být o pneumatikách, jako spíše o řetězech, lopatách, lanech atd. :D :D :D

Ale když se pohybuješ na popisované trati tak to jistě znáš.
Za tu dobu co tama jezdím čtyři roky tak jsem toto nikdy nepotřeboval,ale byli situace kdy to bylo tak tak. :)
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 15.08.2007 23:46

Jinak testovat, co FoFo zvládne v zatáčkách mohu jen sám, děti by se mi vzadu poblili a manželka dostala infarkt. :roll: :lol:

Jak jste na tom vy ?

Ad jízda na sněhu: se zadním náhonem jsem měl kupodivu se Š120 velice dobrou zkušenost, vyjel jsem kopce s menšími problémy i tam, kde se předokolky bez řetězů vůbec nechytaly
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 16.08.2007 00:03

Mám to podobné,ale ne děti,jen manželka dělá scény,je s ní radost jezdit :x
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 16.08.2007 00:04

Musím podotknout,že jsou ještě mladé 2 roky holka a kluk 4 měsíce
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od canndale » 16.08.2007 10:53

vcedula píše:tak ja tiez postupne testujem svoje Fofo kazde rano pri ceste do prace. Dlhy zjazd z dialnice zatoceny o 270 stupnov, kazdy ide cca 50, Fofo udrzi v lavom pruhu 80 (s ESP, uz zabera).
He, predpokladam ze myslis zjazd z dialnice na podunajske biskupice.. tam som minule viac menej nechtiac vletel 70 a za vreskotu gum som presiel dole.. nastastie lavy pruh bol volny (stale som sa drzal v pravom, len keby nahodou), ale napriek tomu to drzalo sqvele aj bez ESP.. skusat to uz nikdy nebudem :))) podotykam ze mam este stale povodne R14..

Inak na margo rucnej brzdy v zakrute.. niektore vozy ktore nemaju dobru adheziu zadku maju problem s pretacavostou a ze im trosku uchadza zadok.. ak sa pri zatacani TROSKU pritahne rucna aby kola nesli do smyku ale len pribrzdili tak to tomuto javu zabrani.. videl som to v praxi na sedadle spolujazdca v daewoo nexia so znizenym podvozkom.. Samozrejme ze podvozok fofo je o niecom uplne inom, takze by som to neporovnaval, vravim len, ze to moze mat do istej miery logiku
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 16.08.2007 10:59

no v zatáčke s pritiahnutou ručkou je velmi maaaalinkata hranica medzi pribrzdením a zabrzdením zadných kolies..do toho by som osobne nikdy nešiel, ak samozrejme nemám v pláne ist na druhu stranu :wink:

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 16.08.2007 11:15

canndale píše:...niektore vozy ktore nemaju dobru adheziu zadku maju problem s pretacavostou a ze im trosku uchadza zadok.. ak sa pri zatacani TROSKU pritahne rucna aby kola nesli do smyku ale len pribrzdili tak to tomuto javu zabrani..
Ja by som to neskusal ani nahodou :roll:
Seknutie rucnou sa pouziva praveze pri nedotacavosti, ale aj tak by som to nepraktizoval...
A pri pretacavom smyku trosku pritiahnut rucnu?? 8O Nie je bezpecnejsia mensia kontra ako cakat kedy to TROSKU :lol: prezeniem s rucnou a skoncim v protismere :?:
Niet nad cisty styl, na to samozrejme treba ako pises kvalitny podvozok co mame + kvalitne obutie :wink: 8)

couddy
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od couddy » 16.08.2007 11:29

kvitoval by jsem triplejay. cisty styl je lepsi, fofo kdyz se nadhodi tam na chvilicku utece samo a hned se vraci ale chce to dobra guma a dobra asfalt :)

ps a na snehu musim rict ze na jezdeni po dverich jsem za ty roky porad neprisel tak jako kdyz jsme radili s kamaradovou cordobou, ono jak tam je zadek , tak to lip utika. kdezto fofo, bud nechtelo a nebo chtelo uz moc. stokrat v jedne zatacce jsme to oba zkouseli a ta hranice, kdy se to povede jako se soutezakem je straaasne citliva. ale je to fajn, :) ja radsi na lede, nez na suchu. :)
Couddy-Ford Focus kombi 1.6 16v 00/01 Ghia
Obrázek www.sherpaski.cz,www.skicamp.cz

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 16.08.2007 11:42

vcedula píše:tak ja tiez postupne testujem svoje Fofo kazde rano pri ceste do prace. Dlhy zjazd z dialnice zatoceny o 270 stupnov, kazdy ide cca 50, Fofo udrzi v lavom pruhu 80 (s ESP, uz zabera). Zatial nikto sa ani len nechytal. Boli pokusy, ale po skoro hodinach (Astra) to vzdali. A co bude potom, ked budem mat struny... :roll:

Inak ucim sa jazdit zakruty v smyku (samozrejme dostatocne siroke). Uz som sa naucil hodit zadok do smyku a predkom to pretlacit na dvojke. Celkom zabava....strane vela vreskotu gum, hlavne odzadu, ale bavi ma to cim dalej tym viac. Asi spravim video... :lol:
Sprav :) to by mohlo dost dobre vyzerat ...
Len opatrne , nech ta potom nevidime vecer na JOJke v spravach...
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 16.08.2007 11:46

misoka píše:
vcedula píše:Uz som sa naucil hodit zadok do smyku a predkom to pretlacit na dvojke.
Sprav :) to by mohlo dost dobre vyzerat ...
Len opatrne , nech ta potom nevidime vecer na JOJke v spravach...
Prinajhorsom to potom "zvalis" na tatrovku zo stavby :wink: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 16.08.2007 13:41

canndale: ten zjazd do Biskupic mam nauceny este s feldou na hornej casti na 60 a dole 80. Na fofo som to este neskusam, uz tam tolko nejazdim. Ale dole som isiel cca 100 s velkou rezervou. Ja rano chodievam cez zjazd z dialnice smerom z petrzalky a odbocujem na Hypernovu. To je paradna zakruta, o 270 supnov. To si vyskusaj (mozno to uz poznas).

Neboj, do Jojky sa nedostanem, nie som magor. Jazdim rychlo len tam, kde je rezerva...Ale raz Vam to skusim natocit.

Ono ten styl ma aj nazov, nepamatam sa na nho, je to pouzite z rally, kedy prudkym pohybom z jednej strany na druhu dostanes zadok do slabsieho smyku (kolesa sa nepribrzduju). Na felde som to nikdy nevedel, lebo ona bola strasne pretacava. Ale na Fofo to ide. Skuste si to. Chce to siroku cestu a dost ostru zakrutu. Je to zabava.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů