Kdy přezout?
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Kdy přezout?
No prý jsou na tom letní líp
V polemice zimních gum se naprosto krystalicky ukazuje česká povaha.. já jsem geniál a ostatní jsou blbci(co používají zimní gumy. Vždyť ty jsou dobré jen na sníh).
V polemice zimních gum se naprosto krystalicky ukazuje česká povaha.. já jsem geniál a ostatní jsou blbci(co používají zimní gumy. Vždyť ty jsou dobré jen na sníh).
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Kdy přezout?
Nestacim zasnout
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Kdy přezout?
Zas nekdo nepochopil nadsazku
Ja na nich tak jako tak budu jezdit, mam zimaky 4., resp. 3. rok, takze je na case je poradne dojet. Maj 5-7mm, takze jsem de facto ukazkovej zakaznik pneuprumyslu
Jinak muzem zas obnovit debatu o ucinnosti zimnich pneu pri ruznejch podminkach, jenze par stranek zpatky se to probiralo... A vubec, vas to neucili v autoskole? Tak o cem je debata?
Ja na nich tak jako tak budu jezdit, mam zimaky 4., resp. 3. rok, takze je na case je poradne dojet. Maj 5-7mm, takze jsem de facto ukazkovej zakaznik pneuprumyslu
Jinak muzem zas obnovit debatu o ucinnosti zimnich pneu pri ruznejch podminkach, jenze par stranek zpatky se to probiralo... A vubec, vas to neucili v autoskole? Tak o cem je debata?
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Kdy přezout?
Ja reagoval na toto. Neresim opotrebeni pneumatik ale to ze jsou letni lepsi pri minus deseti je blbostspooon píše:konečně někdo, se správným názoremsolfan píše:jednoducho povedane, zimna guma je oproti letnym lepsia len na snehu a lade. vsade inde (bez ohladu na teplotu, ak sa nebavime o extreme -20) je letna rovnako dobra, ak nie lepsia (mokro, sucho).
Sám sem si zkoušel vlastnosti zimních a letních a jakmile není sníh či sračky na asfaltu tak i při -10°C jsou lepší letní. Amen.
viz článek od Dfense, jak někdo postoval výše.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
- Prazan
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 21.03.2013 12:15
- Bydliště: Praha 9
Re: Kdy přezout?
Jenže d-fens (a sám to narovinu říká) ničí mediální blábol o tom, že zimní pneu při teplotách kolem 7°C brzdí na suchu líp než letní. Nic víc. NIC VÍC! Tvé dedukce o jízdních vlastnostech při -10°C bys musel doložit něčím relevantnějším.spooon píše:viz článek od Dfense, jak někdo postoval výše.
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kdy přezout?
Vozidlo bez ABS. Pneu znecistene blatom. V inych podmienkach je to....
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Kdy přezout?
aj ja jazdim v zime na zimnych...takze ziadna ceska povaha
len som chcel trochu poukazat na to, ze ludia, premyslajte!
dfens to testoval pri 4 stupnoch.
tam boli letne lepsie o cca 10% (a tie letne boli oproti zimnym stare).
dovolim si tvrdit, ze do teplot -5 budu letne rovnako dobre na suchom a mokrom povrchu.
pri nizsich teplotach by to bolo potrebne otestovat. kazdopadne rozdiel nebude pri beznych zimnych teplotach v CR (nie na horach) velky.
mozno mensi, ako ten, ktory je medzi zimnymi a letnymi teraz, ked je teplo...a vsetci jazdite.
takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
stale sa bavime o suchej alebo mokrej vozovke
ale samotna pneumatika nebura, nezabija (rovnako ani rychlost...), toto vsetko sposobi sofer, ktory nerozmysla!!!
len som chcel trochu poukazat na to, ze ludia, premyslajte!
dfens to testoval pri 4 stupnoch.
tam boli letne lepsie o cca 10% (a tie letne boli oproti zimnym stare).
dovolim si tvrdit, ze do teplot -5 budu letne rovnako dobre na suchom a mokrom povrchu.
pri nizsich teplotach by to bolo potrebne otestovat. kazdopadne rozdiel nebude pri beznych zimnych teplotach v CR (nie na horach) velky.
mozno mensi, ako ten, ktory je medzi zimnymi a letnymi teraz, ked je teplo...a vsetci jazdite.
takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
stale sa bavime o suchej alebo mokrej vozovke
ale samotna pneumatika nebura, nezabija (rovnako ani rychlost...), toto vsetko sposobi sofer, ktory nerozmysla!!!
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdy přezout?
to je ale totální nesmysl. Slyšel někdy někdo, že řidič v létě způsobil DN proto, že měl na autě zimní gumy??? Nebo že by pojišťovna odmítla plnit proto, že řidič měl v létě na autě zimní gumy??? Tady se člověk někdy dozví věcisolfan píše: takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kdy přezout?
V zime este nikto nenabural KVOLI letnym gumam. Ale kvoli tomu, ze jazdil ako chuj. Ci mal zimne alebo letne je druhorade. Ze zimne lepsie drzia na snehu a lade je fakt. Ale stale smykaju. Treba podla toho jazdit.
A ked nabura v zime na zimnych? To nie je kvoli zimnym?
A ked nabura v zime na zimnych? To nie je kvoli zimnym?
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Kdy přezout?
to je prave ta nelogicnost.silverwolf píše:to je ale totální nesmysl. Slyšel někdy někdo, že řidič v létě způsobil DN proto, že měl na autě zimní gumy??? Nebo že by pojišťovna odmítla plnit proto, že řidič měl v létě na autě zimní gumy??? Tady se člověk někdy dozví věcisolfan píše: takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
proste zimne v lete su mozno vacsia hovadina ako letne v zime...napriklad v prahe urcite.
ale poistovna nic nezmoze, lebo zakon to dovoluje.
a este raz zopakujem, bavime sa o suchych alebo mokrych vozovkach... na snehu a lade su zimne samozrejme lepsie.
priklad:
minulu zimu bolo v prahe a v blizkom okoli sneh na ceste dohromady odhadom 15 dni, inak bola vozovka sucha alebo mokra. priemerna teplota na obdobie november - marec 2014/2015 bola nad nulou!!!
takze otazka je, co je lepsie - na toto si musi odpovedat kazdy sam podla toho kade jazdy, kedy jazdi a pod.
ja mam na aute, ktore jazdi aj mimo prahu naprikald na hory, vysocinu a pod zimne gumy, ale jazdim opatrne aj na suchu v teple, lebo gumy su jak puding.
ale na aute, ktore jazdi iba prahu a okolie nemam problem mat letne...a dal som celorocky (najlepsie ktore su na sucho a mokro) prave kvoli poistovni ak by sa nedajboze nieco stalo.
a stano
nehodu vzdy sposobi styl jazdy, a teda sofer, nie pneumatika
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: Kdy přezout?
viduka 55, Prazan -> Jestli začne dřív mrznout, než nasněží(tedy budu jezdit ještě na letních, abych nemusel několikrát přezouvat), tak se to pokusím otestovat. Brzdnou dráhu na letních(kleber) a zimních(vredestein) při mínusových teplotách.
Na druhou stranu to stejně moc nevypoví...Letní pneumatiky mají taky milion různých směsí. Třeba teď mám na Focusu letní Kleber, celkem běžná guma. A mám ověřeno, že se za mínusových teplot na čistým asfaltu chová dobře.
Ale třeba Bridgestone adrenalin RE002, stále běžná, leč už o kousek výkonnější guma (treadwear 220), se za nízkých teplot chová nehezky, a jakmile je pod 10°C je potřeba ji zahřát, aby fungovala.
Celkově asi budou běžný letní pneu líp fungovat za mínusových teplot na čistým asfaltu, jak běžný zimní pneu.
Ale důležitý je, abychom znali svá auta a věděli, kde na čem a jak můžem jet, viz jak psal stano.
Na druhou stranu to stejně moc nevypoví...Letní pneumatiky mají taky milion různých směsí. Třeba teď mám na Focusu letní Kleber, celkem běžná guma. A mám ověřeno, že se za mínusových teplot na čistým asfaltu chová dobře.
Ale třeba Bridgestone adrenalin RE002, stále běžná, leč už o kousek výkonnější guma (treadwear 220), se za nízkých teplot chová nehezky, a jakmile je pod 10°C je potřeba ji zahřát, aby fungovala.
Celkově asi budou běžný letní pneu líp fungovat za mínusových teplot na čistým asfaltu, jak běžný zimní pneu.
Ale důležitý je, abychom znali svá auta a věděli, kde na čem a jak můžem jet, viz jak psal stano.
Focus 1999, benzín 1.8
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12913
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kdy přezout?
Este komentar k tomu dfens "testu". Ako som pisal, islo o konkretne podmienky - konkretne pneu, konkretne auto bez ABS. Pneu riesit nebudem, ani zanesenie pneu blatom, len k tomu ABS:
Vsimol som si to na starom pekaci, Formane. Ked som brzdil na hrane smyku, ako ABS, ze kolesa uz zacali jemne piskat (planovane, nie nudzovo), auto prudko spomalovalo. Ked som este viac pritlacil, kolesa sa dostali do smyku a auto citelne zacalo spomalovat menej. Na starych zimnych Matadoroch MP55 to bolo dost citit. Na letnych to bolo tiez citit, ale ten skok nebol taky vyrazny. A bolo jedno, ci bolo zima alebo teplo. Neviem, ktore brzdili lepsie, pri akej teplote, atd. Len to, ze pri prechode pneu do smyku bol brzdny ucinok vyrazne mensi.
Zimne pneu maju maksiu zmes a dezenove plosky rozdelene na lamely, ktore sa pri brzdeni smykom deformuju, kontaktna plocha sa prudko a vyrazne prehrieva (ze pneu v podstate hori, preto ten smrad spalenej gumy). Potom sa to po asfalte pekne smyka.
Ak by sa robilo porovnanie na aute s ABS, dopadlo by to inak.
Vsimol som si to na starom pekaci, Formane. Ked som brzdil na hrane smyku, ako ABS, ze kolesa uz zacali jemne piskat (planovane, nie nudzovo), auto prudko spomalovalo. Ked som este viac pritlacil, kolesa sa dostali do smyku a auto citelne zacalo spomalovat menej. Na starych zimnych Matadoroch MP55 to bolo dost citit. Na letnych to bolo tiez citit, ale ten skok nebol taky vyrazny. A bolo jedno, ci bolo zima alebo teplo. Neviem, ktore brzdili lepsie, pri akej teplote, atd. Len to, ze pri prechode pneu do smyku bol brzdny ucinok vyrazne mensi.
Zimne pneu maju maksiu zmes a dezenove plosky rozdelene na lamely, ktore sa pri brzdeni smykom deformuju, kontaktna plocha sa prudko a vyrazne prehrieva (ze pneu v podstate hori, preto ten smrad spalenej gumy). Potom sa to po asfalte pekne smyka.
Ak by sa robilo porovnanie na aute s ABS, dopadlo by to inak.
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Kdy přezout?
Je třeba si uvědomit že letní nemají tolik lamel a tak "členitý" vzorek jako zimní ,tedy i kolem nuly či do mínusu ty letní budou brzdit líp na suché cestě nebo i mokré(0+) ne však namrzlé .Taky letní používají směs tvrdší na teplotu než zimní (proto se i zimní v létě víc sjíždí jako jeden z mnoha faktorů)spooon píše:viduka 55, Prazan -> Jestli začne dřív mrznout, než nasněží(tedy budu jezdit ještě na letních, abych nemusel několikrát přezouvat), tak se to pokusím otestovat. Brzdnou dráhu na letních(kleber) a zimních(vredestein) při mínusových teplotách.
Na druhou stranu to stejně moc nevypoví...Letní pneumatiky mají taky milion různých směsí. Třeba teď mám na Focusu letní Kleber, celkem běžná guma. A mám ověřeno, že se za mínusových teplot na čistým asfaltu chová dobře.
Ale třeba Bridgestone adrenalin RE002, stále běžná, leč už o kousek výkonnější guma (treadwear 220), se za nízkých teplot chová nehezky, a jakmile je pod 10°C je potřeba ji zahřát, aby fungovala.
Celkově asi budou běžný letní pneu líp fungovat za mínusových teplot na čistým asfaltu, jak běžný zimní pneu.
Ale důležitý je, abychom znali svá auta a věděli, kde na čem a jak můžem jet, viz jak psal stano.
Pokud není sníh a námraza nevidím problém jezdit na letních i v zimě ,zimní vzorek najde uplatnění víc až když není ideální kontakt z vozovkou (sníh,námraza i trochu ledu i když led je led ) mnoho lidí má na zimu plechy a na nich zimní pneu takže přijde sezóna a vymění ,neřeší co kdyby jak kdyby v zimě na sněhu či v létě .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Kdy přezout?
Jedno auto mám prezuto a druhé ne.
Spíše mě vrtá hlavou, jestli byla dříve zima nebo léto?
Spíše mě vrtá hlavou, jestli byla dříve zima nebo léto?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Kdy přezout?
No a nyní je třeba rozebrat vlastnosti pneumatik před 25-ti roky, kdy žádné letní a zimní gumy neexistovaly. Jen se na zimu dávaly gumy nové s větším vzorkem. Není vše jen uměle udělané pro kšeft a dolování v kapsách řidičů ??? Taky se můžem dočkat toho, že budem kupovat dvě auta. Jedno s klimatizací na léto a druhé s topením na zimu. Co by papaláši pro kšeft a bočáky do kapsy neodhlasovali.
Když to shrnu, technika je dokonalejší , nakonec se zjistí , že za co jsem zaplatil má auto odrbaný - (viz koncern v rámci emisí) , rychlost se snižuje a z té 50 km rychlosti kdy je ve městě největší pravděpodobnost kolize, zastavím v pohodě i na Barumkách s kvalitou a vzorkem starým 40 let.
Když to shrnu, technika je dokonalejší , nakonec se zjistí , že za co jsem zaplatil má auto odrbaný - (viz koncern v rámci emisí) , rychlost se snižuje a z té 50 km rychlosti kdy je ve městě největší pravděpodobnost kolize, zastavím v pohodě i na Barumkách s kvalitou a vzorkem starým 40 let.
Naposledy upravil(a) ballu dne 12.11.2015 20:13, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti