Netěsnost posilovače nad pedály
- giacomo
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškovsko, E50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
HELP!! HELP!! ..poradi mi někdo? ..začal jsem měnit spojkový váleček pod pedalem ..všechno odšroubovaný, táhlo sundaný z pedálu, plechová pojistka vytažená, ale ten bazmek nejde ven abych se dostal dozadu na hadice a mohl vycvaknout rychlospojky.. předpokládal jsem že se to vytáhne celý k pedálům a vymění tam ..že se prostě nemusí nic dělat v motorovým prostoru. Poradí mi nekdo kdo to měnil PLÍS? ..buď napsat nebo klidně jen prozvonit a ja zavolam zpátky ..tel 605887787 ..předem MOC MOC díky...
- Panther
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 17.02.2008 12:43
- Bydliště: okr.Opava
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Jedině přes motorový prostor jinak to nedáš.
TDCi 85kW,2002,kombajn,černá metla
- giacomo
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškovsko, E50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
..jj..díky Fokimu i tobě ..spojkový váleček je vyměněn..pro následovníky uvedu postup ..platí FFI po FL TDCi 85kW:
(strany jsou uváděny vzhledem k práci ..tzn práce v interiéru - pohled řidiče , práce v motorovém prostoru - jako když stojíte čelem proti autu)
Výměna spojkového válečku:
Celý díl je z plastu, nelze nic přetěsňovat, proto je nutné zakoupit nový díl. Mě to stálo 2500,-. Kupte si taky lahvičku brzdové kapaliny DOT4.
Práce pod pedály:
Váleček se nachází pod pedálem spojky a je přišroubován zboku 2-mi samořeznými šrouby. Ty je nutné celé vyšroubovat. Dále vytáhnete (odsunete doleva) plechovou pružnou pojistku , která drži plast u karoserie a stáhnete táhlo pístku z čepu pedálu.
Přesun do motorového prostoru.
Demontáž vzduchového filtru: Povolíte šroubovákem 4 šrouby na vzduchovém filtru a 2 další šrouby TORX z boku, které drží ve víku váhu vzduchu a stáhnete z filtru gumovou hadičku která je pod váhou vzduchu blíže k čelnímu sklu. Víko odděláte pryč a opatrně tahem nahoru vysunete celý spodek vzduchového filtru, který je jen nasazený v gumových úchytech.
Demontáž pojistkové skříňky:
Na leevé straně je jeden šroub v čelní stěně (bacha má tendenci padat pod auto). Po jeho odstranění vysuneme skříňku z plechových držáků nalevo (mají malé plastové pojistky) a odkloníme celou skříňku dopředu.
Odpojení hadic válečku:
Po odklonění uvidíme za skříňkou více vpravo 2 hadice vedoucí do zeleného plastu. Nehledejte to moc dole. Nezdá se to ale je to tesně pod úrovní skříňky pod čelním sklem. Vražte tam ruku s kratkym tenkym (max 2mm) šroubovákem a na pravé straně jej strčte do drážky na rychlospojce pod drátěnou pojistku a vytáhně směrem doprava. Když budou pojistky pryč, zatáhněte za horní hadici a vytáhněte ji rychlospojky a dejte nad úroveň nádržky s kapalinou jinak vám všechno vyteče. Teď je potřeba kolega, který tahá vevnitř za váleček a vy držíte spodní trubku aby došlo k rozpojení i spodní rychlospojky. Celý váleček vytáhnete pod nohy řidiče.
Montáž:
Vemte nový váleček a vytíhněte ucpávky rychlospojek. Překontrolujte zasunuté drátěné pojistky. Vemte samořezné šrouby, namažte je a zašroubujte tak 3 otáčky do válečku do připravených otvorů a opět vyšroubujte. Připravíte si tak začátek závitu a bude se vám to líp montovat. Předělejte ze starého válečku molitanovou podložku. Usaďte váleček na místo se současným zasunutím spodní trubky (někdo vám podrží trubku v motoru a rychlospojka jen zacvakne - nic se neutahuje, nešroubuje). Zasuňte táhlo pístku na čep pedálu a přišroubujte ho 2-mi šrouby. V motorovém prostoru zasuňte horní hadici do druhé rychlospojky. Zacvakněte plechovou pojistku na šroub držící váleček u karoserie.
Odvzdušnění:
Doplňte kapalinu do nádobky. Odpojte baterii a odšroubujte 3 šrouby držící její kastlík. Vycvakejte z kastlíku držáky kabelů, které vám brání kastlík odklopit (není nutné všechny). Odvzdušňovací šroub se nachází na převodovce pod kastlíkem kus vlevo a dozadu vedle hadičky vedoucí od válečku spojky. Sundáte čepičku ze šoubu, nasadíte na něj očkový klíč, místo čepičky hadičku, kterou ponoříte do skleničky s kapalinou. Kolega vám šlape pomalu na pedál (pumpuje cca 10x) pak pedál podrží sešláplý a vy povolíte šroubek a zase utáhnete..já to opakoval asi 8x a pedál zabíral stále jen dole. Nechal jsem to tak a složil vše zpět. Řadit šlo tak jsem nastartoval a auto opláchl při nastartovaném motoru (cca 5 min) a pak ..světe div se..pedál zabíral hned od vrchu..tak nevím, jestli je to standartní postup..
Po připojení baterie je nutné nastavit dorazy oken a kod radia. Vynuluje se denní počitadlo..
Tak přeji hodně štěstí při opravě. Snad toto někomu pomůže.
(strany jsou uváděny vzhledem k práci ..tzn práce v interiéru - pohled řidiče , práce v motorovém prostoru - jako když stojíte čelem proti autu)
Výměna spojkového válečku:
Celý díl je z plastu, nelze nic přetěsňovat, proto je nutné zakoupit nový díl. Mě to stálo 2500,-. Kupte si taky lahvičku brzdové kapaliny DOT4.
Práce pod pedály:
Váleček se nachází pod pedálem spojky a je přišroubován zboku 2-mi samořeznými šrouby. Ty je nutné celé vyšroubovat. Dále vytáhnete (odsunete doleva) plechovou pružnou pojistku , která drži plast u karoserie a stáhnete táhlo pístku z čepu pedálu.
Přesun do motorového prostoru.
Demontáž vzduchového filtru: Povolíte šroubovákem 4 šrouby na vzduchovém filtru a 2 další šrouby TORX z boku, které drží ve víku váhu vzduchu a stáhnete z filtru gumovou hadičku která je pod váhou vzduchu blíže k čelnímu sklu. Víko odděláte pryč a opatrně tahem nahoru vysunete celý spodek vzduchového filtru, který je jen nasazený v gumových úchytech.
Demontáž pojistkové skříňky:
Na leevé straně je jeden šroub v čelní stěně (bacha má tendenci padat pod auto). Po jeho odstranění vysuneme skříňku z plechových držáků nalevo (mají malé plastové pojistky) a odkloníme celou skříňku dopředu.
Odpojení hadic válečku:
Po odklonění uvidíme za skříňkou více vpravo 2 hadice vedoucí do zeleného plastu. Nehledejte to moc dole. Nezdá se to ale je to tesně pod úrovní skříňky pod čelním sklem. Vražte tam ruku s kratkym tenkym (max 2mm) šroubovákem a na pravé straně jej strčte do drážky na rychlospojce pod drátěnou pojistku a vytáhně směrem doprava. Když budou pojistky pryč, zatáhněte za horní hadici a vytáhněte ji rychlospojky a dejte nad úroveň nádržky s kapalinou jinak vám všechno vyteče. Teď je potřeba kolega, který tahá vevnitř za váleček a vy držíte spodní trubku aby došlo k rozpojení i spodní rychlospojky. Celý váleček vytáhnete pod nohy řidiče.
Montáž:
Vemte nový váleček a vytíhněte ucpávky rychlospojek. Překontrolujte zasunuté drátěné pojistky. Vemte samořezné šrouby, namažte je a zašroubujte tak 3 otáčky do válečku do připravených otvorů a opět vyšroubujte. Připravíte si tak začátek závitu a bude se vám to líp montovat. Předělejte ze starého válečku molitanovou podložku. Usaďte váleček na místo se současným zasunutím spodní trubky (někdo vám podrží trubku v motoru a rychlospojka jen zacvakne - nic se neutahuje, nešroubuje). Zasuňte táhlo pístku na čep pedálu a přišroubujte ho 2-mi šrouby. V motorovém prostoru zasuňte horní hadici do druhé rychlospojky. Zacvakněte plechovou pojistku na šroub držící váleček u karoserie.
Odvzdušnění:
Doplňte kapalinu do nádobky. Odpojte baterii a odšroubujte 3 šrouby držící její kastlík. Vycvakejte z kastlíku držáky kabelů, které vám brání kastlík odklopit (není nutné všechny). Odvzdušňovací šroub se nachází na převodovce pod kastlíkem kus vlevo a dozadu vedle hadičky vedoucí od válečku spojky. Sundáte čepičku ze šoubu, nasadíte na něj očkový klíč, místo čepičky hadičku, kterou ponoříte do skleničky s kapalinou. Kolega vám šlape pomalu na pedál (pumpuje cca 10x) pak pedál podrží sešláplý a vy povolíte šroubek a zase utáhnete..já to opakoval asi 8x a pedál zabíral stále jen dole. Nechal jsem to tak a složil vše zpět. Řadit šlo tak jsem nastartoval a auto opláchl při nastartovaném motoru (cca 5 min) a pak ..světe div se..pedál zabíral hned od vrchu..tak nevím, jestli je to standartní postup..
Po připojení baterie je nutné nastavit dorazy oken a kod radia. Vynuluje se denní počitadlo..
Tak přeji hodně štěstí při opravě. Snad toto někomu pomůže.
- Panther
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 17.02.2008 12:43
- Bydliště: okr.Opava
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Myslím si,že se lépe odvzdušnuje spojka protlačením injekční stříkačky s kapalinou přes odvz. šoubek válečku u převodovky. Člověk to zvládne sám a nemusí šlapat pedálem na sucho.
TDCi 85kW,2002,kombajn,černá metla
- giacomo
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškovsko, E50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
No v tom s tebou souhlasim.. holt příště..
- petrfett
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 30.09.2008 21:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
ahoj!!!
problém!!
teče spojka,kouknu na to a hlavní spojkovej válec přímo u spojkového pedálu je mrtvej a teče z něj brzdovka.
kouknu do chytrý knížky a tam je prd jak se to dělá.
kouknu na stránky focuse a zadám :TEČE SPOJKA.
okamžitě to najde tvůj naprosto geniální návod jak na to.
zajel jsem do forda koupil za 3500 novej a brzdovku.
všechno to rozebral přesně dle toho jak jsi to napsal.všecno bylo tak jak jsi to napsal.
jen jsem na to byl sám, ale i tak jsem to dal dohromady a jen manželku použil k mačkání spojky při odvzdušnění.
všechno funguje krásně a já ti tímto děkuji za vynikající návod!!
jen tak dál a můžeš vydat vlastní knihu a bude lepší než ta co mám.
ještě jednou díky.nerad dávám FOFÍ do servisu chovaj se tam k němu hrozně.
bez citu a lásky :O))
DÍKY!!!!!
problém!!
teče spojka,kouknu na to a hlavní spojkovej válec přímo u spojkového pedálu je mrtvej a teče z něj brzdovka.
kouknu do chytrý knížky a tam je prd jak se to dělá.
kouknu na stránky focuse a zadám :TEČE SPOJKA.
okamžitě to najde tvůj naprosto geniální návod jak na to.
zajel jsem do forda koupil za 3500 novej a brzdovku.
všechno to rozebral přesně dle toho jak jsi to napsal.všecno bylo tak jak jsi to napsal.
jen jsem na to byl sám, ale i tak jsem to dal dohromady a jen manželku použil k mačkání spojky při odvzdušnění.
všechno funguje krásně a já ti tímto děkuji za vynikající návod!!
jen tak dál a můžeš vydat vlastní knihu a bude lepší než ta co mám.
ještě jednou díky.nerad dávám FOFÍ do servisu chovaj se tam k němu hrozně.
bez citu a lásky :O))
DÍKY!!!!!
FOCUS kombi 2i benzín.nalítáno 180 000km.
- giacomo
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškovsko, E50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
..no jsem rád, že jsem někomu pomohl ..už jsem na tomto foru našel spoustu ra, které zase pomohly mně ..
- Petersonn
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19.03.2008 23:08
- Bydliště: Chrudim
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Ahoj vsem,
pozadam Vas o radu kolegove focusaci Kdyz jsem ted na zimu vymenil calounene koberecky za gumove, vsiml jsem si ze na nich ulpiva mastnota, ze zacatku jsem si myslel ze je to z bot..ale bylo mi to podezrele tak jsem patral a vysledek: zacal mi prosakovat spojkovy valecek. Behem pristi vymeny oleje (jeste 9000km) se chystam vymenit spojku (zabira uz hodne nahore) a chtel bych to spojit i s vymenou zmineho valecku. Je mozne tuhle opravu odlozit nebo hrozi nejake nebezpeci jak z pohledu bezpecnosti (prece jenom to je kapalina i pro okruh brzd) nebo funkce (aby to z niceho nic neprestalo "spojkovat") ?
A jeste takova podotazka, staci pouzit beznou brzdovou kapalinu s oznacenim DOT4 nebo lepe koupit ve fordu original? Jde mi o to aby mi tam v servisu nenamichali nejakou smes s tou puvodni fordackou a neco pak neblblo..
Diky moc
pozadam Vas o radu kolegove focusaci Kdyz jsem ted na zimu vymenil calounene koberecky za gumove, vsiml jsem si ze na nich ulpiva mastnota, ze zacatku jsem si myslel ze je to z bot..ale bylo mi to podezrele tak jsem patral a vysledek: zacal mi prosakovat spojkovy valecek. Behem pristi vymeny oleje (jeste 9000km) se chystam vymenit spojku (zabira uz hodne nahore) a chtel bych to spojit i s vymenou zmineho valecku. Je mozne tuhle opravu odlozit nebo hrozi nejake nebezpeci jak z pohledu bezpecnosti (prece jenom to je kapalina i pro okruh brzd) nebo funkce (aby to z niceho nic neprestalo "spojkovat") ?
A jeste takova podotazka, staci pouzit beznou brzdovou kapalinu s oznacenim DOT4 nebo lepe koupit ve fordu original? Jde mi o to aby mi tam v servisu nenamichali nejakou smes s tou puvodni fordackou a neco pak neblblo..
Diky moc
Ford Focus Turnier 1.6 16V ZETEC SE, 2002/7, Trend + BC, Silver
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue
- giacomo
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškovsko, E50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Jde o to jak moc ti to prolína. Vzduchová kapsa se ti tam neudělá, protože kapalina co vyteče se doplňuje stále z horní nádobky - tu musíš hlídat, aby se ti nevypustila celá. Mě to dělalo asi 2000 km, tak nevím jestli těch 9000 není moc.
Co se týká brzdovky tak podle mě vyhovuje jakákoli DOT4. Měly by být mísitelné - jde tam hlavně o bod varu, který by měl být garantovaný.
Co se týká brzdovky tak podle mě vyhovuje jakákoli DOT4. Měly by být mísitelné - jde tam hlavně o bod varu, který by měl být garantovaný.
Naposledy upravil(a) giacomo dne 01.12.2008 10:22, celkem upraveno 1 x.
- Petersonn
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19.03.2008 23:08
- Bydliště: Chrudim
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Díky za radu.
Kontroluju provozni kapaliny kazdy tyden, ale zadny viditelny ubytek jsem nezaznamenal. Ale pro jistotu koupim brzdovku a doliju nadrzku do maxima a budu to hlidat jeste vic.
Docela draha vec ten valecek..pritom je to kousek plastu.
Kontroluju provozni kapaliny kazdy tyden, ale zadny viditelny ubytek jsem nezaznamenal. Ale pro jistotu koupim brzdovku a doliju nadrzku do maxima a budu to hlidat jeste vic.
Docela draha vec ten valecek..pritom je to kousek plastu.
Ford Focus Turnier 1.6 16V ZETEC SE, 2002/7, Trend + BC, Silver
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue
- Alonso68
- Junior
- Příspěvky: 216
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Staré Boleslavi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Dnes jsem se synem měnil hlavní spojkový válec. Vše celkem v pohodě, jen se nám nedařilo provést odvzdušnění klasicky, t.j. napumpováním, povolením odvzdušňovacího šroubu na převodovce, utažením a opakováním. Spojkový pedál šel pořád zlehka. Pomohlo až propojení povolených odvzdušňovacích šroubků levého předního kola a spojky hadičkou. Pedálem brzdy jsme natlačili hadičkou kapalinu do systému spojky "odspodu" a následně provedli ještě klasické odvzdušnění. Někdo tu zmiňoval plnění odspodu injekční stříkačkou, tu jsme neměli, takže to jde i přes brzdy.
FF Combi 1.6 16V 2004 Silver
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012
- n8w
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 27.08.2010 10:36
- Bydliště: Praha
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
navod super,ale nevim jestli do toho pudu:) nevite nekdo kolik by ta vymena mohla stat u fordu?
Focus ST 170 (2003)
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.03.2013 13:41
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Čaute Forďáci.Jsem tu nový,nedávno jsem koupil Fofu 1.6 beňol,tak koukám na rady a tak.Je to tu v poho a hodně věcí se člověk poučí.Čeká mě výměna spojkového válečku,taky mám mokro pod pedálem a ktomu ještě výměnu brzdových destiček..Bydlím kousek od PL,asi 400m.Od té doby co mám auta,asi 20 let,tam vše kupuji .Supr ceny a kvalita jak u nás.Znám už toho prodejce nějaký pátek,tak mi neprodá kdejaký šunt.Ten spojkový váleček,neboli pumpa jak oni tomu říkají stojí 1200kč a ty destičky předek plus zadek 750kč.Pokud je dobrý kurs,tak je to ještě levnější.Nikdy jsem s tím jeho zbožím neměl problémy,tak doporučuji.Jak tak čtu ten návod,tak mě čeká pěkná fuška.No uvidíme.Zatím čus a až to udělám tak něco písnu,třeba to pomůže.
- freebiker
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pardubice
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
...ještě jsem našel tento obrázkový, návod pokud to někomu pomůže, bude se tím zabývat v nejbližší době - výměna spojkového válce
http://www.focusfanatics.com/forum/show ... ?p=3447694
http://www.focusfanatics.com/forum/show ... ?p=3447694
Focus 1.8 benzín kombi, 16V, 2002. 85/115
S-max 2.5T, benzín, rv 2006
https://apps.rockyou.com/rockyou.swf?ins ... ver=102906
https://www.rockyou.com/show_my_gallery. ... =125889757
S-max 2.5T, benzín, rv 2006
https://apps.rockyou.com/rockyou.swf?ins ... ver=102906
https://www.rockyou.com/show_my_gallery. ... =125889757
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 30.06.2009 19:13
Re: Netěsnost posilovače nad pedály
Ahoj, budu muset měnit spojkový válec - při plnění přes ten odvzdušňovák - stačí jen jej povolit a injekční stříkačkou tlačit kapalinu dovnitř a hlídat hladinu v nádržce? A jen na okraj - jde to tak i u brzd?Panther píše:Myslím si,že se lépe odvzdušnuje spojka protlačením injekční stříkačky s kapalinou přes odvz. šoubek válečku u převodovky. Člověk to zvládne sám a nemusí šlapat pedálem na sucho.
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů