Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 06.04.2013 18:08
Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Ahojte všichni chcu si koupit Focuse 1.8 TDDI jaka je podle vás slušná cena je to auto spolehlivé za každou radu budu ráda naco si při koupi dát pozor atd moc tomu nerozumím tak se ptám a kdyby jste o někom věděli kdo prodává za slušnej peníz tak taky nepohrdnu není nad doporučení od někoho
-
- Nováček
- Příspěvky: 168
- Registrován: 27.09.2009 11:42
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
cau
tak ja by som sa orientoval na modely po facelifte to je od 10/01 su krajsie a maju lepsiu elektroniku vsetrkovacieho cerpadla,kde boli odstranene poruchy pred faceliftom. skontrolovat chod motora, ci je rovnomerny na volnhobeh a potom ho zatazit otacky cca 3500 drzat minutu a potom opat volnobeh(dobre je zatazit motor do kopca,samozrejme teply a potom hned pustit plyn a vyupocut si volnobeh) motor musi ist pekne,ak vynechava vstreky-cerpadlo nemusia byt v poriadku.zivotnost vstrekovacov je 100 az 150 tis km komplet generalka 4 ks je 400 eur.. skontroluj spoje dveri,hlavne spodok,rak sa tam drzi voda a hrdzaveju. napravy,tiez lubia hrdzaviet.ci je turbo suche,kolko a aky olej je v motore,ako casto bol meneny-zaklad zivota pre motor.samozrejme aj motor by nemal byt od oleja, tddi rad unika olej medzi blokom motora a vanou,aj ked malinko je to.pri studenom este nenastartovanom motore pred prvym startom,kedy zhasne kontrolka tlaku oleja-ak neskor ako 3 s,tak treba zrejme dotiahnut ruru nasavanie oleja,cerpadlo oleja tu prezije motor( nie je to ziadna velka zavada,len motor bezi chvilu na sucho) stav zadnej napravy...ci nebucha a opticka kontrola postoja kolies od zadu auta.skontrolavat vzduchovy filter,prezradi ako sa majitel staral o auto,aku naftu a ci pouzival aditiva ( ak napr VIF aditivum,je to dobry majitel).trasenie volantu pri brzdeni prezradi krive kotuce,ale mozu to byt aj pneu,ak je to na 90 km/h.nechaj si dvihnut auto a skontroluj ho zo spodu,stav hrzdze a vyfuku. nahr. diely nie su drahe na focus. asi tolko ,co ma napadlo.
je to velmi podarene auto, vyborne jazdne vlastnosti, takmer bezproblemovy motor s dlhou zivotnostou a dobrou spotrebou.interier je fantasticky rieseny, vsetko je tam,kde by to clovek hladal.auta vo vyssich vybavach maju aj dobru a peknu vybavu, vykon ber 66kw obcas sa objavi 55kw. pokial auto pochadza zo zahranicia,je to lepsie,myslim nemecko,rakusko. atd. kvalita ciest(auto neni tak rozhejgane) a paliva je lespia,juzne krajiny maju krasne auta( neni tam zima,sneh,mraz,len ten servis a starostlivost nie vzdy je u nich germansky:-)))samorejme pozor na stocene km...tak vela stastia a radosti potom
tak ja by som sa orientoval na modely po facelifte to je od 10/01 su krajsie a maju lepsiu elektroniku vsetrkovacieho cerpadla,kde boli odstranene poruchy pred faceliftom. skontrolovat chod motora, ci je rovnomerny na volnhobeh a potom ho zatazit otacky cca 3500 drzat minutu a potom opat volnobeh(dobre je zatazit motor do kopca,samozrejme teply a potom hned pustit plyn a vyupocut si volnobeh) motor musi ist pekne,ak vynechava vstreky-cerpadlo nemusia byt v poriadku.zivotnost vstrekovacov je 100 az 150 tis km komplet generalka 4 ks je 400 eur.. skontroluj spoje dveri,hlavne spodok,rak sa tam drzi voda a hrdzaveju. napravy,tiez lubia hrdzaviet.ci je turbo suche,kolko a aky olej je v motore,ako casto bol meneny-zaklad zivota pre motor.samozrejme aj motor by nemal byt od oleja, tddi rad unika olej medzi blokom motora a vanou,aj ked malinko je to.pri studenom este nenastartovanom motore pred prvym startom,kedy zhasne kontrolka tlaku oleja-ak neskor ako 3 s,tak treba zrejme dotiahnut ruru nasavanie oleja,cerpadlo oleja tu prezije motor( nie je to ziadna velka zavada,len motor bezi chvilu na sucho) stav zadnej napravy...ci nebucha a opticka kontrola postoja kolies od zadu auta.skontrolavat vzduchovy filter,prezradi ako sa majitel staral o auto,aku naftu a ci pouzival aditiva ( ak napr VIF aditivum,je to dobry majitel).trasenie volantu pri brzdeni prezradi krive kotuce,ale mozu to byt aj pneu,ak je to na 90 km/h.nechaj si dvihnut auto a skontroluj ho zo spodu,stav hrzdze a vyfuku. nahr. diely nie su drahe na focus. asi tolko ,co ma napadlo.
je to velmi podarene auto, vyborne jazdne vlastnosti, takmer bezproblemovy motor s dlhou zivotnostou a dobrou spotrebou.interier je fantasticky rieseny, vsetko je tam,kde by to clovek hladal.auta vo vyssich vybavach maju aj dobru a peknu vybavu, vykon ber 66kw obcas sa objavi 55kw. pokial auto pochadza zo zahranicia,je to lepsie,myslim nemecko,rakusko. atd. kvalita ciest(auto neni tak rozhejgane) a paliva je lespia,juzne krajiny maju krasne auta( neni tam zima,sneh,mraz,len ten servis a starostlivost nie vzdy je u nich germansky:-)))samorejme pozor na stocene km...tak vela stastia a radosti potom
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Jenom doplním,že životnost vstřikovačů u TDDi je podstatně větší. Řekl bych,že není moc majitelů kteří s nimi vůbec muselo něco dělat. (Pokud se jezdilo na naftu a né nějaký náhražky nafty.)
Daleko větší hrozba je samotný vstřikovací čerpadlo - odchází konc. tranzistor v řídící jednotce, pravděpodobně z důvodu zvýšení vnitřních ovládacich odporů v čerpadle.
Daleko větší hrozba je samotný vstřikovací čerpadlo - odchází konc. tranzistor v řídící jednotce, pravděpodobně z důvodu zvýšení vnitřních ovládacich odporů v čerpadle.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 168
- Registrován: 27.09.2009 11:42
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
samozrejme kvalita nafty(jej mazivost hlavne) ma obrovsky vplyv na zivotnost mechanickych casti vstrekovacieho systemu.zivotnost a spravna funkcnost vstrekovacov je mechanicky dana,bez rozdielu ci ide o TDDI,TDCI,TDI,HDI atd. co cini cca 100 az 150 tis km....skusenosti autorizovaneho diesel servisu BOSH. modely po 10/01 (facelifty) maju uz inu riadiacu jednutku cerpadla,u ktorej problem je s riadiacou jednotkou eliminovany. pokial ide o model pred FL a ma viac ako 150 tis,zrejme uz je po oprave cerpadlo (ale ci slo iba o vymenu cerpadla za rovnaky(casto aj pouzity) model,treba presne stanovit) a este jedna z vyhod TDDI,nema dvojhnotovy zotrvacnik ako Tdci,takze sa nema co kazit.este je dobre skontrolovat stav srub a matic( taktiez svorky hadic-motor),ktore su pouzite v zamkoch,motorovom priestore, ford tu sertril, a treba ich nahradit za pozinkvane,lebo casto krat su sialene hrzdave,ale nesposobuju prolem pri povelni,co je specialita Focusu,je sa sruby a matice skoro nikdy nezapecu ako u inych znaciek.
vela stastia.
vela stastia.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Ještě jednou na tebe reaguju - prosím nešiř tu bludy.julius1981 píše:spravna funkcnost vstrekovacov je mechanicky dana,bez rozdielu ci ide o TDDI,TDCI,TDI,HDI atd. co cini cca 100 az 150 tis km....
TDDi a starší TDi (s rotačním čerpadlem) mají mechanicé dvoupružinově vstřikovače se kterými až na vyjimky nejsou problémy. Běžně vydrží přes 300 tkm.
TDI PD mají združený jednotky který tam je životnost taky dobrá,problém je jejich utěsnění v hlavě gumovými okroužky.
TDCi,HDI a nový TDI jsou comonraily a tady životnost výrazně ovlivňuje kvalita a mazivost nafty.
Je taky otázka jestli menší poruchovast vstřikovacích čerpadel u TDDi po fl není dána hlavně jejich menším výskytem.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Rekl bych, ze nejvetsi nevyhodou TDDi je cerpadlo a hlucnost. To prve muze byt uz vyreseno vymenou, to druhe je bohuzel fakt, ale jinak je to velmi spolehlivy a celkem i usporny motor.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Někde je zde na fóru i statistika, co zdejší lidi opravují.
Já když hledal auto, tak jsem věděl, že TDDi nechci. Každý motor má výhody a nevýhody. U TDDi byly potíže s hlavou a s čerpadlem.
U TDCi zase vstřiky. Jenže u TDCi vstřiky odejdou nájezdem, když u TDDi ty potíže jsou tak nějak rovnoměrně rozloženy a nenašel jsem souvislost s nájezdem. Prostě to odchází všem. Takže koupit TDCi, které není stočené a je to.
Ale když koukám na inzeráty, ve snaze to svoje prodat, tak nechápu, proč jen ta moje kára má najeto 240 tis. km a všichni ostatní jsou pod 150 tis. km. Jojo, už aby to byl trestný čin.
Já když hledal auto, tak jsem věděl, že TDDi nechci. Každý motor má výhody a nevýhody. U TDDi byly potíže s hlavou a s čerpadlem.
U TDCi zase vstřiky. Jenže u TDCi vstřiky odejdou nájezdem, když u TDDi ty potíže jsou tak nějak rovnoměrně rozloženy a nenašel jsem souvislost s nájezdem. Prostě to odchází všem. Takže koupit TDCi, které není stočené a je to.
Ale když koukám na inzeráty, ve snaze to svoje prodat, tak nechápu, proč jen ta moje kára má najeto 240 tis. km a všichni ostatní jsou pod 150 tis. km. Jojo, už aby to byl trestný čin.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
tak o hlave ani nevim... Kdysi jsem mel nabidku TDDi s vymenenym cerpadlem a hodne jsem se o to zajimal a vazne o tom uvazoval. Nakonec jsem sel do vetsiho auta a jeste benzin, protoze muj najezd me na palivu nezruinuje, coz o zadnem dieselu dopredu rict nemuzu ale myslim si, ze jestli jit do jeteho diesela, tak TDDi bude mensi riziko nez TDCi. Jinak TDCi, pokud s nim jezdi clovek, vydrzi taky hodne pres 200tkm bez investic a to bude asi i pripad pana Eidze
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Tohle bude asi důvod proč si ten diesel servis BOSCH myslí a juliusovi zdělil, že vstřiky odchází bez rozdílu principu a složitosti mezi 100 - 150 tkm.Eidž píše:Ale když koukám na inzeráty, ve snaze to svoje prodat, tak nechápu, proč jen ta moje kára má najeto 240 tis. km a všichni ostatní jsou pod 150 tis. km. Jojo, už aby to byl trestný čin.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 168
- Registrován: 27.09.2009 11:42
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
hlavy valcov praskali u sierra/escortov TD, este komorkovy diesel to je,a kedze hlava nezniesla tepelne namahie,ktore je vacsie ako u TDDI,tak to nevydrzala. u focusov sa to velmi neobjavuje.
vysvetlovat rozdiely medzi jednotlivymi vstrekovaniami nepotrebujem, dakujem jardak.
princip vstreknutia nafty pod urcitym tlakom a tvarom rozprasenia musi byt dorzany,akou technologiou sa to zabazpeci,je na systeme vstrekovania.pokial sa tak nekona,system nefunguje.
Cerpadlo po FL ma inu RJ.to je holy fakt.
"nahrazky" nafty pri VP 30 neprichazaju do uvahy,
po 150 tis,km vyber delphi strik, daj ho na stolicu a otestuj ho.aky ma tvar rozprasena nafta,pri akom tlaku otvara predvstrek a hlavny vstrek a potom treba skontrolovat podlozky (pri dvojpruzine),ako su vytlcene.casto krat sa robia opravy,len vymenou spicky,bez nastavenia otvaracich tlakov,ale co uz,aj tak sa "opravuje" a pozadovany efekt,zlepsenia chodu motora sa sice moze dostavit,ale to,ze pacient nelezi na JIS, neznamena ,ze je zdravy....
to ze motor "neprejavuje" vyrazne problemi,este neznamena, ze je vsetko ok.
problemom cerpadla bosch VP 30 ( v TDDI) je ,ze bolo vyvijane v 90 rokoch,este pred medzinarodnym standardizovanim normiem kvality nafty.(pomerne dlhy vyvoj cerpadla).po mechanickej stranke je taktiez citlive na mazivost nafty.citlivost na kvalitu nafty sposobily precasne opotrebenie a k tomu poruchova RJ ho preslavily . motory opel vybavene tymto cerpadlom su este o cosi "vylepsene", maju spiatocku nafty na cerpadle,ktora casom dozreje a potom cerpadlo nasava vzduch,ktory ho zlikviduje.
mechanicky bolo cerpadlo zdokonale este vcas,RJ az po FL
kvalitna nafta (Schell, BP, v CR Benzina tusim),dobre aditivum ( napr. VIF),predcasna vymena pal.filtra by mali vyrazne predlzit zivotnost vstrekovacieho systemu.
Inak motor TDDI vo Focuse, patri medzi najlepsie ake ford robil,pomer cena,poruhovst, komfort,jazdne vlastnosti a nizsie zakonne poistenie ako VW group( TDCI maju jasne hladsi chod,lepsi tah,ale servis je o cosi drahsi)
vysvetlovat rozdiely medzi jednotlivymi vstrekovaniami nepotrebujem, dakujem jardak.
princip vstreknutia nafty pod urcitym tlakom a tvarom rozprasenia musi byt dorzany,akou technologiou sa to zabazpeci,je na systeme vstrekovania.pokial sa tak nekona,system nefunguje.
Cerpadlo po FL ma inu RJ.to je holy fakt.
"nahrazky" nafty pri VP 30 neprichazaju do uvahy,
po 150 tis,km vyber delphi strik, daj ho na stolicu a otestuj ho.aky ma tvar rozprasena nafta,pri akom tlaku otvara predvstrek a hlavny vstrek a potom treba skontrolovat podlozky (pri dvojpruzine),ako su vytlcene.casto krat sa robia opravy,len vymenou spicky,bez nastavenia otvaracich tlakov,ale co uz,aj tak sa "opravuje" a pozadovany efekt,zlepsenia chodu motora sa sice moze dostavit,ale to,ze pacient nelezi na JIS, neznamena ,ze je zdravy....
to ze motor "neprejavuje" vyrazne problemi,este neznamena, ze je vsetko ok.
problemom cerpadla bosch VP 30 ( v TDDI) je ,ze bolo vyvijane v 90 rokoch,este pred medzinarodnym standardizovanim normiem kvality nafty.(pomerne dlhy vyvoj cerpadla).po mechanickej stranke je taktiez citlive na mazivost nafty.citlivost na kvalitu nafty sposobily precasne opotrebenie a k tomu poruchova RJ ho preslavily . motory opel vybavene tymto cerpadlom su este o cosi "vylepsene", maju spiatocku nafty na cerpadle,ktora casom dozreje a potom cerpadlo nasava vzduch,ktory ho zlikviduje.
mechanicky bolo cerpadlo zdokonale este vcas,RJ az po FL
kvalitna nafta (Schell, BP, v CR Benzina tusim),dobre aditivum ( napr. VIF),predcasna vymena pal.filtra by mali vyrazne predlzit zivotnost vstrekovacieho systemu.
Inak motor TDDI vo Focuse, patri medzi najlepsie ake ford robil,pomer cena,poruhovst, komfort,jazdne vlastnosti a nizsie zakonne poistenie ako VW group( TDCI maju jasne hladsi chod,lepsi tah,ale servis je o cosi drahsi)
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 06.04.2013 18:08
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Všem moc děkuji za odpovědi snad koupím dobře
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 06.04.2013 18:08
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 06.04.2013 18:08
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
http://www.sbazar.cz/alice.stojanova/de ... s-ghia-tdi
A jěště tento vím že s fotky jeto těžko odhadnout ale kterej je lepší podle vás?
A jěště tento vím že s fotky jeto těžko odhadnout ale kterej je lepší podle vás?
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Tenhle se mi líbí víc,ale jak píšeš,podle fotek těžko soudit...lencajanca píše:http://www.sbazar.cz/alice.stojanova/de ... s-ghia-tdi
Ještě k těm čerpadlům: Nemá TDDi náhodou čerpadlo VP44 který je složitější (choulostivější) verzí VP30 ? Pokud vím,tak VP30 mají starý TDI a tam čerpadla neodcházejí (po elektrický stránce).
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 06.04.2013 18:08
Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Tak to stím čerpadlem nevím teda jako to se ptáš té nepravé ale dík za radu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů