Dobrý den,
potřebovala bych poradit. Mám v plánu si pořídit Forda focuse combi. Co zvažuji je jestli si vybrat spíše 1,8 diesla nebo 1,6 benzíňáka. Když jsem projížděla různá fóra, vyšla mi z toho lépe 1,6 - lepší a méně poruchový motor. Jenže zase mám pocit, že u 1.8 je uvedena menší spotřeba. Takže mám dilema, co je lepší....jestli menší spotřeba nebo méně poruchový motor. Můžete mi poradit, jaké máte vy zkušenosti s motory 1,8 / 1,6 (a jaká je popř. spotřeba u 1,6). Taky nevím zda se spíše zaměřovat na počet najetých km nebo na rok výroby. Jestli spíše pořdit vůz s rokem výroby 2004, ale s počtem najetých km okolo 200 tis. (1. nebo s rokem výroby 2002 a najeto do 150 tis.(1.6). Za Vaše názory a rady budu vděčná!
Naftu nebo benzín
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Prosím o radu
Přesunuto, upraven název.
Něco k pročtení
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... it=tabulka
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 13&t=34167
Něco k pročtení
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... it=tabulka
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 13&t=34167
- Wolodyjowsski
- Zkušený
- Příspěvky: 1257
- Registrován: 29.10.2010 20:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naftu nebo benzín
Slušné benzínové 1,6ky se v bazarech neohřejí - prostě nejsou.
1,8 v chrochtu je už pomalu taky vzácnost.
Nájezdu kolem 200 000 bych se nebál za předpokladu, že předchozí vlastník se o auto alespoň základně staral tj. minimálně měnil olej dříve, jak po 35 000 km a tuto skutečnost lze ověřit...
Pozor na falešné servisky,"TOP stav" a auta "která bazarista přivezl pro manželku, pro dceru,pro strejdu.." a která vlastně vůbec nechtěl prodávat.
1,8 v chrochtu je už pomalu taky vzácnost.
Nájezdu kolem 200 000 bych se nebál za předpokladu, že předchozí vlastník se o auto alespoň základně staral tj. minimálně měnil olej dříve, jak po 35 000 km a tuto skutečnost lze ověřit...
Pozor na falešné servisky,"TOP stav" a auta "která bazarista přivezl pro manželku, pro dceru,pro strejdu.." a která vlastně vůbec nechtěl prodávat.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Naftu nebo benzín
Prvních 200 dá chro chro v pohodě.
Otázkou je, kolikrát to bude mít 200 na tachu
Lidi auto s 200 nekoupí, protože si myslí, že to je už smrt auta. Tak si koupí auto s 165 tis. km na tachu a ono už má víc jak 300 za sebou. Když už se stáčí, tak 120-150. Takže na tachometr se vykašlat, ten údaj nebrat vůbec v potaz. Prostě neexistuje.
Otázkou je, kolikrát to bude mít 200 na tachu
Lidi auto s 200 nekoupí, protože si myslí, že to je už smrt auta. Tak si koupí auto s 165 tis. km na tachu a ono už má víc jak 300 za sebou. Když už se stáčí, tak 120-150. Takže na tachometr se vykašlat, ten údaj nebrat vůbec v potaz. Prostě neexistuje.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Wolodyjowsski
- Zkušený
- Příspěvky: 1257
- Registrován: 29.10.2010 20:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naftu nebo benzín
Není to pravda, stočí se klidně o 30, o 60...kolik je v daném okamžiku potřeba!
Viděl jsem třeba Focuse stočenýho "jen" o jeden roční nájezd kolem 20 000 - měl tacho 150 a těch 150 měl před rokem...
Nejde zase "až tak přesně" o kilometry,ale taky o to, jestli to auto mělo alespoň základní údržbu.
20 tisíc na olej je samo o sobě na hraně, zejména u 1,6 TDCI, které "na konci životního cyklu" tj. před vrácením leasingovce nahrčí klidně 35 000 na jeden olej...
U holandských ING zcela běžné. A olej se sám "doplňuje" nespálenou naftou, takže neubývá,ba naopak.
Viděl jsem třeba Focuse stočenýho "jen" o jeden roční nájezd kolem 20 000 - měl tacho 150 a těch 150 měl před rokem...
Nejde zase "až tak přesně" o kilometry,ale taky o to, jestli to auto mělo alespoň základní údržbu.
20 tisíc na olej je samo o sobě na hraně, zejména u 1,6 TDCI, které "na konci životního cyklu" tj. před vrácením leasingovce nahrčí klidně 35 000 na jeden olej...
U holandských ING zcela běžné. A olej se sám "doplňuje" nespálenou naftou, takže neubývá,ba naopak.
- lolokec
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 01.02.2012 00:09
Re: Naftu nebo benzín
Mám Fofo 1.8 Tdci s aktuálním nájezdem 211 500km a motor šlape jak hodinky. Pravidelný servis (olej, filtry, rozvody) v předepsané lhůtě je základ. Pak ten motor vydrží mnoho.
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Naftu nebo benzín
Mám tři roky FFII 1,6 benzín, najeto cca 70 000 a šlape jak hodinky . Za pár týdnů jde pryč, manželka dostane služebák. Divný pocit, zbavovat se absolutně bezporuchového a spolehlivého auta, v podstatě zánovního auta, dvě ale pro sebe nepotřebuju.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů