Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
wolfjunior
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 31.03.2015 21:59

Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od wolfjunior » 01.04.2015 13:36

Dobrý den,

během dvou měsíců si chci koupit Ford Focus kombi
Rok výroby: od 2008 (facelift)
Najeto: do 150000 km
Motor: 1,8 TDCi 85kW
Cena: do 130000,-

Mé okolí mě odrazuje s komentáři typu: "Tam Fordem, vlakem nazpátek".
Že prý je hodně poruchový (Agr ventil, turbo, vstřiky a dpf filtr) a má drahé náhradní díly oproti např. Octávce. Rád bych slyšel názor více lidí než jen dvou mých kamarádů co mají Octávku :-)

Kde zjistím jestli ten motor má DPF?
Osobně se v autech vůbec nevyznám, tak budu rád za jakékoliv komentáře a názory, který by mi mohli pomoct při rozhodování.

Díky

Uživatelský avatar
Mufin01
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3961
Registrován: 04.10.2010 15:32
Bydliště: štatl jak sviňa

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od Mufin01 » 01.04.2015 13:49

Ptát se Ochcávkářů, jaký mají názor na Ford? :lol:
Asi základní otázka je ta, jestli vůbec diesel potřebuješ.
Motor DPF nemá, EGR se dá bez problémů zaslepit. Obecně se traduje, že je to z této generace dýzlů od Forda největší držák

wolfjunior
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 31.03.2015 21:59

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od wolfjunior » 01.04.2015 13:52

Jo, já zapomněl napsat, že ti Octavisti sou automechanici. :-)

wolfjunior
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 31.03.2015 21:59

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od wolfjunior » 01.04.2015 14:03

Mufin01 píše:Asi základní otázka je ta, jestli vůbec diesel potřebuješ.
Aha, to je dobrá otázka :-) Ročně najezdím 12-15 tisíc km. Myslel jsem, že diesel je jasná volba.

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od finsa » 01.04.2015 14:10

S tímhle nájezdem nemá nafta moc smysl, to si radši kup benzín který nemá tolik věcí které se můžou rozbít, kor u ojetého auta.

Ochcávkáře neposlouchej, ten jejich střep je +- stejně spolehlivej jako ostatní auta, akorát za vyšší cenu, a tak se to snaží zamaskovat kecama o tom jak se to nesere a jezdí za hubičku.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Uživatelský avatar
Mufin01
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3961
Registrován: 04.10.2010 15:32
Bydliště: štatl jak sviňa

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od Mufin01 » 01.04.2015 14:37

wolfjunior: Kup benzín a máš po starostech. Diesel leda bys kápnul na kus s nízkým nájezdem, jasnou historií a věděl bys kdo s tím jak jezdil a co do toho tankoval. Takový kauf je ale z říše snů :lol:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od foki » 01.04.2015 14:54

pribeh jednoho mistniho clena s 1,8tdci , jezdil do prace do rakouska a nemecka tak obcasne opravy venku

koupeno s cca 100000km , nyni najeto za cca 5let 80t cili celkem 180t km za tu dobu opravy

alternator - rakousko cca 500euro
EGR - nemecko cca 600euro (nesel zaslepit - hazel elektronickou chybu )
chladic klimy -unik kolem nýtků (neni rozhodujici motorizace ) cena cca 5000 s naplnenim
trubka k EGR - cena cca 3000 s praci
turbo - cena s odtahem a praci cca 24000kc

co ho ceka nyni

dvouhmota - odhad ceny cca 10000 setrvak a 7000 spojkova sada + cca 3000prace celkem 20000kc
rozvody - material cca 21000kc + 3500-4000 prace (vcetne retezove sady a napinaku )

do ted ho to stalo cca 60t kc a dalsich cca 50t ho bude cekat (mozna min kdyz se rozhodne pro jednohmotu )v dohledne dobe .

upora oproti benzinu cca 1l nafty , co jsem se ho ptal tak jezdil za 6-6,5l , coz je 800l nafty a pri cene cca 31kc za litr je to uspora cca 25000kc proti investovaným prvním 60tkc . nevim ale zda to vyydrzi dalsich 180t km bez investice jedine koruny kdyz udela rozvody a spojku a aby se mu vyrovnal rozdil benzin nafta , je to zajimavy adrenalinovy zazitek ale ja bych na to nervy nemel . :dih:

ale jako na dilne je to dobre i pri placeni teda jen z mojeho pohledu :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od pkadecka » 01.04.2015 15:50

Můžu přidat pro srovnání moje auto s 1,6 benzínem:

Koupeno s cca 133000 km, dneska 193000 km, tj. za 6 let 60000 km.

Asi ve 142000 km auto přestalo jet, při přidání plynu se spíš dusilo, pak už nešlo skoro ani nastartovat. Rozsypaný katalyzátor, ucpané výfukové potrubí, takže všechno museli vyměnit, cena i s prací 14500 Kč. (A chvíli jim trvali, než na to přišli.)

Ve 148000 km cívka 2500 Kč (měnil jsem si sám, auto jelo na tři válce a byly cítit vibrace).

Ve 162000 km motor kaput, jednou jsem nastartoval, hned to zdechlo a už to nešlo natočit. Motor se potkal, přestože rozvody jsem nechal dělat při 140000 km. Jeden ventil byl zaraženej do pístu jako hřebík. Oprava motoru nerentabilní, takže výměna motoru za jiný z vrakáče, současně výměna spojky (byla už krátce před smrtí a doporučili mi to udělat rovnou, když už je to na dílně a rozebraný), nových rozvodů, oleje, filtru, fridexu a práce skoro 40000 Kč.

(Neuvádím další náklady na běžný servis.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od foki » 01.04.2015 16:33

akorat to ze se to potkalo nebyla chyba auta ale servisu protoze nedotahli kliku a taky se to s jinym motorem bez spojky da udelat kolem 22000kc (+spojka 8000) prace jak pises je v demontazi a montazi
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od Andymaniac » 01.04.2015 16:39

Asi takhle, v práci mám jedničkovou octávku 1,9 tdi a to je nezničitelný auto. Je tu několik kousků s nájezdem větším než 400 tkm. Doma mám 1,8 TDCi. Z toho co jsem tu tak na fóru četl a vlastních zkušeností můžu říct, že těmto autům nejčastěji odcházejí vstřikovače, někomu i čerpadla, občas zlobí EGR, který u po FL modelů nejde zaslepit a jako snad všem Fordům alternátory. Kolem 150 tis se začíná většinou hlásit dvouhmota. Jinak je to skutečně považováno za nejspolehlivější diesel ve Fordu ;-)
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od Klvys » 01.04.2015 16:43

Co to je za kec ze po faceliftu nejde zaslepit?ja jsem ho zaslepil,ale motor měl horší chod..zkoušel jsem to zaslepit z duvodu cukaní ne že by auto mělo špatné otačky atd..to že u 1.8tdci odchazi vstřiky a čerpadla a porouchavají se alternatory to je pravda no :-D

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od foki » 01.04.2015 17:05

on ma na mysli ze u stareho(FF1) je rizen podtlakem a neni problem ho zaslepit , tady kdyz ho zaslepis a bude vadny po elektronicke strance tak ho musis vymenit .
egr u FF2 je stejny jak fl tak predfl
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od tomason » 01.04.2015 17:46

Klvys píše:Co to je za kec ze po faceliftu nejde zaslepit?ja jsem ho zaslepil,ale motor měl horší chod..zkoušel jsem to zaslepit z duvodu cukaní ne že by auto mělo špatné otačky atd..to že u 1.8tdci odchazi vstřiky a čerpadla a porouchavají se alternatory to je pravda no :-D
Vstřiky odchází tak možná tobě a to proto že to tvoje auto někdo pokurvil .

Teď vám řeknu svůj příběh :
První FII 1,8TDCI koupeno v Eurodieslu Jihlava 57000km na motoru se neměnilo vůbec nic jen trubka k turbu dneska ji koupíte za 600kč jen tu hadici.
92000-pření kotouče- 2900kč
102000-zadní tlumiče -3200kč
108000-přední náboj pravý-2600kč
113000-hadice-1300kč
113500-přední tlumiče-3000kč
118000-náboj přední levý-2200kč
121200-rozvody,drážkovaný -měnil jsem pro sichr -řemen byl v pořádku-4200kč
129000-náboj zadní pravý-2600
132000-baterie-2070kč
141000-silenblok příčného ramene (ten sem urval já vymet jsem díru a pořádnou asi ve 100km/h)
Auto mi ve 147000km nabourali a šlo do světa věřim tomu že by sloužilo ještě několik let.

Druhý Focus II po FL rv.2008
Modrá služební plečka ,ale má správné srdce 1,8TDCI stav km 125000 uplná servisní historie.
Nicméně po koupi se dělalo.
129000-všechny desky +kotouče zadní na předek jsem použil starý z prvního Focuse nechal jsem je srovnat 3700kč na tyto součástky jsem dostal slevu z kupní ceny 5000kč.
131600-přední tlumiče 4500kč originál sada už bych je nekoupil vyrobené v Polsku
160000-rozvody kompletní oba řemeny ,všechny filtry i olej za 9000kč práce 3000kč -provedl mechanik z Fordu
A to je všechno na prvním jsem najel 90000km na motoru bez závad ,na druhém zatím 50000km bez závad.1,8TDCI nemá DPF filtr a nikdy ho neměla a EGR odchází těm co tankujou naftu co do euro IV nepatří a motaj se kolem komína mě EGR fungoval bezproblémů.
Všechno záleží na tom co koupíš a od koho :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od foki » 01.04.2015 18:07

tomason píše: 160000-rozvody kompletní oba řemeny ,všechny filtry i olej za 9000kč práce 3000kč -provedl mechanik z Fordu
to asi nebyly kompletni rozvody kdyz material jen v pripade kombinace remen-retez je material 21000 v pripade remen remen je to asi o 4000 mene
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Jak je na tom motor 1,8 TDCi 85kW s poruchovostí?

Příspěvek od tomason » 01.04.2015 18:22

Ne komplet spodek original vršek Dayco s teflonem což je originál. Měnil se řemen -řemen bez napínáku ten nikdo nemění.
Jinak aktuálně mám po výměně rozvodů a to jak spodních tak horních ,kdy spodní řemen je už ve 160.000 opravdu spuchřelý fotodokumentaci přidám +rozpočet díly a práce.

Se vším všudy mě to vyšlo na
14E9EC olej motorový F 5W-30 5L
1810619 TĚSNĚNĺ
1113202 TĚSNICĺ VLOŽKA
1198045 TĚSNĚNĺ - OLEJ.KLIK.HŘĺDELE
1562244 kazeta s řemenem
1354953 FILTR - PRACHOVÝ
1× Ozubený řemen DAYCO 941009 HIGH Tenacity
1× Napínací kladka, ozubený řemen DAYCO ATB1001
1× Vzduchový filtr BOSCH F 026 400 136
1× Olejový filtr BOSCH F 026 407 017
Materiál včetně všech filtrů a oleje :9068kč
práce včetně jednoho šroubu z Fordu 3500kč
celkem:12568kč
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 15 hostů