Stránka 2 z 4

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 22.05.2020 06:47
od TomFocus
V Anglii (net, časopisy, ankety) mají několik soutěží, výběrek o tahač vleků/karavanů dle druhů pohonů, motorizace a typu kastle. Obrátil bych pozornost do GB. Co rok to tam kde kdo prezentuje ...vedou Škodovky, Volva. Takové střední Volvo kombi s plastama kolem ponoru je černý kůň výběrka 8)
Jen v benzínu a s tvým nájezdem to nebude žádná láce.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 22.05.2020 10:37
od pkadecka
jarous350 píše: 21.05.2020 21:31 To je jednoduchý, potřebuju těm kritériím najít konkrétní model auta s konkrétní motorizací.
Podle mě máš trochu protichůdné požadavky. Když budeš na všem trvat, vyjde ti z toho hrozně málo aut.

Klasické kombi, 4x4, benzínový motor s možnou přestavbou na LPG. Věk bych viděl tak na 7 let (zmíněných 15 je fakt hodně i na obyčejné auto, natož u čtyřkolky na tahání karavanu a nájezd 35 tisíc ročně). Nechceš nic vysokého.

1) Většina aut velikosti oktávky má posledních letech buď diesel nebo TSI (zapomeň na LPG). Upnout se na přestavbu na LPG, musíš škrtnout všechny diesly.
2) Jsou hrozně oblíbená různá SUV a často mají 4x4. Když nechceš vysokou krabici, tohle všechno musíš škrtnout.

Konkrétní auto: škoda yeti, dacia duster, suzuki SX4, škoda octavia tdi, škoda superb tdi (nebo golf, passat, leon...).

Na tahání karavanu a nájezd 35 tisíc ročně už vychází diesel jako rozumná volba. Nejspíš skončíš u té oktávky TDI, případně TSI. Duster / yeti / SX4 ti budou připadat malá, superb už moc velký. Čím novější benzínový motor, tím hůř jde přestavět na LPG.

Pravá čtyřkolka jako subaru, je kulovnice na komára, na to, abys vyjel 2x za rok s karavanem z mokrý trávy ti stačí i haldex.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 22.05.2020 21:48
od jarous350
pkadecka: To já vím, že výběr je dost zúžen. Kdyby bylo možné hrábnout po každém druhém autu v inzerci, tak ani nezakládám tuhle diskuzi. Naftový auto jsem nikdy neměl/nechtěl a dřív o něm ani neuvažoval (i kdyby žádné LPG neexistovalo). Je ale pochopitelně pravda, že jestli už mám jezdit moderním turbobenzínem, tak v tu chvíli padají skoro všechny výhody, které konvenční benzín oproti turbodieslu měl.

Z nějakých informací od svého plynaře a na internetu jsem pochopil, že přestavba TSI na LPG je v cajku. Přestavba je sice o 10tis.Kč dražší, ale to je pro mě prodloužení návratnosti o čtvrt roku, to je nic. Pak je tam ještě drobná nevýhoda v neustálém přívstřiku benzínu. Ale uvádí se hodnota kolem 5 % při ekonomické jízdě, a já ekonomicky v naprosté většině případů jedu.

Yetti, Duster a SX4 jsou pro mě krabice, navíc mám pocit, že i do svého focusu toho naložím víc (na dovolenou tam potřebuju vézt nejen psa, ale i další věci, které se běžné vozí).
Zbytek návrhů z koncernu je OK, budu průběžně koukat na nabídky.

Jestli má někdo jinou informaci o TSI a LPG než jaké jsou moje domněnky, sem s ní :-)

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 22.05.2020 21:52
od Stanley_vy
Při 35k km ročně, bych se zaměřil na nové auto. A s ohledem na nájezd a tahání karavanu, by to bylo TD(C)i.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 22.05.2020 21:59
od jarous350
Obávám se, že nové auto ve velikosti, která bude minimálně jako Focus kombi, už bude nad můj rozpočet.
Zatím jsem s ojetinama byl v pohodě. Koupil jsem auto pod 200tis.Kč, najel s tím 200tis.km (6 let) a ještě se todalo rozumně prodat. O tom by se mi s novým mohlo jenom zdát.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 11:01
od pkadecka
Za 350 tisíc koupíš trojkovou oktávku 2.0 TDI 4x4 a bude mít najeto pod 100 000 km. Taky jsem nikdy neměl diesel, ale taky jsem toho tolik nenajezdil, ale čím jsem starší, tím to mám dál tam, co jezdím (práce, rodiče, děti - jsem rozvedený). Takže pravděpodobně moje příští auto bude diesel. (Nebo TSI.)

Jo, taky jsem si někdy říkal, jestli by se mi nevyplatilo LPG, ale nevýhody tak nějak vždycky převážily. Největší problém jsou podzemní garáže, všechny obchoďáky nebo třeba současná práce, LPG tam má zákaz. Někam se musí dát ta nádrž, toroid místo rezervy je fajn, ale u dvou posledních aut jsem zničil kolo tak, že by nějaká rychloopravná sada byla k ničemu. Můžeš si říkat, že se ti to nemůže stát, že jezdíš opatrně, dírám se vyhýbáš, ale u jednoho auta se mi to stalo na dálnici, určitě jsem žádnou díru neprojel, prostě kolo uteklo a prázdná pneumatika se roztrhala na cucky (asi to bylo tím, že byla stará). U druhého auta stačilo škrtnout asi v 50km/h o obrubník a v boku pneumatiky se vystřihla díra jako dlaň.

Taky si srovnej, že turbodiesel sice oproti atmosférickému benzínu znamená dražší servis, tzn. turbo, vstřiky... ale to stejně vrazíš do přestavby na plyn.

Přestavovat TSI na LPG nevidím jako moc smysluplné, jo, u žravého 1.6MPI, kde to bylo 9l benzínu nebo 10l LPG, tam to smysl mělo, ale TSI, se kterým se dá jezdit za 6, to už je skoro jako diesel. U auta s menší spotřebou se ti ta investice do přestavby bude vracet dlouho, navíc když to musí u TSI vstřikovat i benzín a navíc když ta přestavba TSI je dražší než u obyčejného benzínu...

https://www.lpg-obchod.cz/caste-dotazy- ... m-benzinu/

Podle mě má LPG největší slávu už za sebou, s moderními TDI a TSI (a ekvivalenty od jiných výrobců) pomalu ztrácí smysl.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 13:26
od jarous350
Absence kola pochopitelně nevýhoda je. Lze to řešit asistencí v pojištění a nebo si normálně zaplatit odtah. Moje bilance provozu LPG u stávajícího auta je taková:
- provozuju už 3,5 roku
- kompletní náklady (instalace, výměny LPG filtrů, dražší STK): 25tis.Kč
- úspora na palivu 113tis.Kč

Čísla můžu doložit podrobnou evidencí v excelu :-)
(Prostě něco jako notýsek, kterej jsem od tebe k autu dostal, akorát elektronicky)

Ventily kontrolu pravidelně, vůle se ještě ani nehla. Udělej si rozdíl nákladů a úspory a pochopíš, že absence rezervy je pro mě nezajímavá.

Zákaz vjezdu do podzemních garáží zpravidla ignoruju, ale většinou jsou možnosti zaparkovat jinde, vzít si doma neLPG auto apod. Ono dost obchoďáků má stejně odsávání u stropu i země, akorát tam prostě nechávaj zákazovou ceduli jen tak z principu. Každopádně po Praze se pohybuju minimálně a všude jinde je těch alternativ k parkování dost.

Přímovstřik má svoje nevýhody i bez LPG. Ale i mezi zánovními auty jsou vlaštovky s nepřímým vstřikem - Levorg 2.0 (atmosfére, nepřímý vstřik).

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 18:31
od pkadecka
Ano, chápu. Dvojkový focus je ale přesně ten případ jako oktávka 1.6 MPI (ty se dokonce vyráběly s LPG přímo v továrně, ale nevím, jestli to byl takový trhák, když alternativa byly mnohem úspornější benzínové motory nebo TDI). Náklady 25 tisíc, úspora 113 tisíc, to celé za 3,5 roku. Návratnost byla rychlá. Spotřebu máš 8,4l / 100 km.

Když to srovnáš s nějakým TSI, které bys nechal přestavět na LPG, tak náklady budou vyšší, ale úspora nižší (protože a) celkově úspornější motor a b) částečně pojedeš na benzín pořád, jestli to bude v reálu 5% nebo 20%, to vlastně dopředu nevíš). Máš tabulku v excelu, tak si tam můžeš vytvořit fiktivní auto a čarovat s čísly. Pak si tam můžeš hodit to samé auto, ale diesel.

Pak ti vyjde, jestli se ti vyplatí TSI + LPG nebo TDI, resp. kolik bys musel najezdit, aby se náklady jenom srovnaly...

A ještě něco, vyhledej si auta na tipcars, např.:
Škoda Octavia, r.v. 2017+, 4x4, benzínová: přesně 5 aut, nejnižší cena 408 tisíc (1.8 TSI, 132 kW, DSG)
Škoda Octavia, r.v. 2017+, 4x4, naftová: přesně 71 aut, nejnižší cena 330 tisíc (1.6 TDI, 81 kW)

Když trochu slevím a nastavím r.v. na 2014, poměr aut se změní na 7 : 235, zatímco poměr cen se nezmění - nejlevnější TSI 4x4 je o 100 000 dražší než nejlevnější TDI 4x4.

Co z toho plyne, že benzínových oktávek 4x4 moc není a když, tak jsou dražší než ty dieslové. IMHO všechno tak nějak mluví proti LPG a pro diesel.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 18:59
od 321910336
Četl jsem článek o tom, že u některých nových škodovek nejde dodělat tažné, pokud z výroby nebyla alespoň příprava. To by mohlo tahání karavanu značně znepříjemnit.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 19:36
od fofok
Ještě je koncernová alternativa pobonu 1,4 na CNG z výroby,ale to nevím jestli se dělá někde ve 4x4.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 19:59
od pkadecka
Co jsem koukal na tipcars, 4x4 v benzínu byl vždycky 1.8 tsi a asi nějaká vyšší výbava. Proto i ta vyšší cena oproti stejně staré oktavce tdi.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 20:15
od fofok
Koncern není jen Octavie.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 20:24
od fofok
Např

https://auto.bazos.cz/inzerat/119654303 ... km-dph.php


nebo

https://auto.bazos.cz/inzerat/118945148 ... -klidu.php

A to jsme jenom v jedný třídě.Je fakt z čeho vybírat.

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 20:49
od pkadecka
Odpovídal jsem na to CNG. Tys našel leona a golfa, obojí tdi. Samozřejmě, když akceptuješ diesel, tak je z čeho vybírat, oktávky, leony, golfy, stejná technika. (Oktávek tu bude nejvíc.)

Re: Výběr auta 4x4

Napsal: 23.05.2020 21:20
od prying
Zaznělo tu volvo. Tomu bych se ve 4x4 asi radši vyhnul. Kombinace Subaru +plyn zní asi nejzajímavějš.