Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
bivn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.06.2010 10:48
Bydliště: Praha

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od bivn » 11.04.2011 08:45

Zdravím, hledal jsem informace o Ultradíesel jelikož na stránkách výrobce toho moc nepíšou tak požádal jsem Unipetrol o zasláni specifikace produktu a obdržel jsem tuto informace:


Ultradiesel je speciálně aditivovaná standardní nafta, přičemž přidané aditivum zlepšuje jednotlivé parametry v závislosti na jejich výstupních hodnotách z rafinérie. Z tohoto důvodu nemohou být nějaké absolutní hodnoty definovány.

S pozdravem

Jiří Schejbal

Tak myslím že nic moc.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 12.04.2011 06:52

Použij hledat.
Ultradiesel jsem už lustrovali. A tím, že je u Globusu ještě neznamená, že je shit.

To máš tak. Bud uvěříš PR kampani Shell CR, že jejich nafta je to nejlepší. Sice jejich aditivace je na úrovni víry, než měřitelného objemu - viz. testy paliv, nafty. Takže si za příplatek koupíš to samé, co ve vedlejší pistoli.... ale pár molekul těch super aditiv tam přece je!

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Giggo » 12.04.2011 09:07

Eidž :lol: :palec_nahoru:
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od emve » 21.05.2011 22:04

Zkoušel jsem změřit pružnost (80-120 na 4st.) s Vervou a na obyčejnou naftu s OII 1,9TDI PD. Na stejném úseku při stejných podmínkách.

Verva diesel - 7,8s

Lukoil diesel - 7,8s

Ale tenhle motor možná není na kvalitu nafty tak citlivý. Při postupném přechodu Verva diesel - Tesco diesel plus (=ultradiesel) - Hypernova diesel jsem nepocítil žádný rozdíl ve výkonu, spotřebě či chodu motoru. U S-maxu tdci jsem nějaké rozdíly u prémiových naft zaznamenal.
Focus ST

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 22.05.2011 21:11

Až někdo udělá test na brzdě, tak uvidíme.
Do té doby je to o víře.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1809
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 23.05.2011 07:56

Subjektivne nejsem schopen poznat rozdil mezi ruznymi palivy. Nejezdim stejne useky a i kdyby ano, staci vitr/bezvetri a vse je jinak.
A protoze to nepoznam, tak beru Vervu. Kladny vliv na motor beru jako prokazanou vec a hotovo.
Nicmene stale zastavam nazor, ze stejne palivo u ruznych cerpacek muze mit pomerne vyrazne jinou kvalitu. Obavam se, ze ani tak nezalezi na rafinerii (vetsinou vydavaji kvalitni palivo dle norem), ale na dopravci a provozovateli pumpy. A nemusi jit vzdy o umysl.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
nemoo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 28.05.2011 10:24

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od nemoo » 21.06.2011 20:56

Natankoval som v Hodoníne Verva diesel, ostavalo mi v nadrzi asi 120km dojazd este od fuel savediesel, ale spozoroval som hned zmenu v chode motora.
Ako bol hlucnejsi po shellke, tak je spat na normale, dokonca mam pocit kusok nizsia je dymyvosť.
takze hodnotenie spokojnost a uvidime ci aj uspora...
LIKE IT!!!
FF, 2.0 TDCi, 2008/04, 126k km.


Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1809
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 22.06.2011 09:11

Ja se priznam, ze bych docela rad videl muj vyfuk pri akceleraci. Ale stejne bych asi nic nevidel.
Obcas me malinko chyti lehky vztek, kdyz vidim nejakou O II, nebo i relativne nove Mondeo, jak pri kazdem zrychlovani vypousteji cernou dymovou clonu.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
nemoo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 28.05.2011 10:24

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od nemoo » 22.06.2011 20:16

DPF nemam. Btw, tu dymyvost som odsledoval na zaciatku, pravda je ze teraz po 500km a na konci nadrze som dym uz nevidel. Takze asi to bol nejaky pozostatok.
Davam pre vervu velke plus :)
Keby nam toto vozili aj na slovensko, bol by som tankoval tam.
Teraz tankujem prevazne v BA, kedze tu pracujem.
LIKE IT!!!
FF, 2.0 TDCi, 2008/04, 126k km.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1809
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 22.06.2011 22:54

Verva asi 3. nadrz.
Z Cerneho mostu do Vlasimi a zpet (dalnice) = zhruba 150 km nekolikrat. TEMPO GPS 125-130, 50% klima. BC 6,1 , propocet pres tankovani 615 km a 39,18l = 6,37. Do prvniho vypnuti.
Chtel jsem zkusebne nabrat TOP Q na porovnani, ale parkoval jsem u stojanu, kde se mi pistole TOP Q tak nejak nechtela vejit do hrdla ... :roll:
Dneska tankovano Verva 34,40.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Hampy » 08.09.2011 13:17

Na Vervu mám ujeto prvních 1000 km, předtím jsem bral 5 nádrží Fuelsave Dieselu na Shellce a tak napíšu první porovnání. Subjektivně se mi zdá, že se motor ztišil, hlavně za studena jede kultivovaněji, nekolísají otáčky, prostě si přede tak nějak líp :D I startování se zlepšilo - chytá to podle mě čistěji a rychleji než předtím. Po zahřátí mi připadá že to jede stejně. Spotřeba stejná, pořád se držím kolem 6,0 l. Kouřivost jsem nepozoroval ani s shelláckou naftou, takže tohle hledisko nemůžu posoudit. Mám celoročně možnost jednou za měsíc pořídit nádrž Fuelsave Dieselu od Shellu za poloviční cenu, takže ji tam budu pravidelně prát dál, ale jinak budu tankovat Vervu :-) 180 000 km není málo a nějakých 50 kč na nádrž mě nepoloží :D
Teď trošku přemýšlím že si na zimu pořídím VIF a budu ho do toho Fuelsaveu přidávat... do Vervy je asi nesmysl přilévat aditiva ne?
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mickielli15 » 08.09.2011 14:43

ne, do Vervy aditiva už v podstatě nepatří. A s tím Fuelsave - jsem zvědavej, jestli bude zase nějakej test naft, jak dopadne. Ale pokud máš 1x za měsíc 1 nádrž za 1/2 ceny - to je slušná "nabídka" :-)
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Hampy » 08.09.2011 15:01

mickielli15 píše:pokud máš 1x za měsíc 1 nádrž za 1/2 ceny - to je slušná "nabídka" :-)
No právě :-) neber to při těch cenách :palec_nahoru: Jsem docela zvědavej na zimu, dost lidí mě pošťuchuje že si s ropáčkem užijeme :bebng: Doufám že to nebude podle nejčernějších scénářů :-)
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mickielli15 » 08.09.2011 15:18

nevím, to by musely všechny diesely v zimě stát a jezdit jenom benzíny, což se evidentně neděje... :wink:
Já beru pouze vervu a nikdy, ani v minus 17 stupních jsem neměl problém nastartovat... někdo tu už i psal, že mu s vervou nafta zmrzla, ale asi to bude minimum případů. Jde taky o to mít na zimu v pořádku palivovej filtr. Ten taky dokáže pozlobit - u mě zatím nic, ťuk ťuk ťuk :)
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host