Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 04.10.2011 05:50

Chtělo by to test nafty, ale trochu míň populistický a trochu víc v labu a na brzdě.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1809
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 04.10.2011 08:46

Ono u TDCi staci, aby kus klesnuly teploty a je to. Urcite na kazdou nadrz nemam stejny typ silnic. Takze ted staci, abych vic jezdil kratsi trasy a je to. Ale i pri jizde po dalnici se mi okamzita spotreba zda vyssi, nez u Vervy. Tohle vsechno je ciste subjektivni.

Jen jsem si pekne overil vliv studeneho motoru na spotrebu.
Pokud je motor zahraty ale nejedu, je spotreba zhruba 0,5 l/hod. Pokud je chladny (ted rano byva tak +10°C), tak ta spotreba je 2,0 l /hod. Po asi 5 min. jizdy to ukaze pres 1,4 l /hod.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mickielli15 » 06.10.2011 11:05

hele a Tobě to ukazuje litry za hodinu při stání? Já když stojím a vynuluju spotřebu, tak mi tam okamžitě naskočí 99l/100km, ale nepřepne se to na l/h... je to Tvým o 3 roky novějším rokem výroby, nebo je to třeba tím, že máš plnohodnotnej, velkej displej paluního počítače, nebo je to něčím jiným? Toto by se mi líbilo.. :-)
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Zaremba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 10.03.2010 14:45

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Zaremba » 06.10.2011 11:40

To bude spíš rozdílem, že jeden sledujete okamžitou a druhý průměrnou spotřebu.
Ford Focus II 1.6 TDCi, 66 kW, 8/2007

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1809
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 06.10.2011 11:48

To bude tim, ze jeden jeste nema aktivovanou okamzitou spotrebu, zatimco druhy k tomu prisel, jak slepe kure k zrnu a ma ji aktivovanou i na tom obyc. BC. :oops:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94#p667594
Prumerna po vynulovani mi taky ukazuje 99/100. A to jen diky tomu, ze tam neni vic mist. Ona ta spotreba na 100 km je v pripade stani defacto nekonecne velika.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 07.10.2011 06:48

Jsem rád, že někdo napsal, že dělat závěr dle BC je mírně řečeno, subjektivní.
Rozdíl do 0,5 l na 100 km ovlivní víc faktorů, než (ne)kvalita paliva.
Je poznat kouřivost. Hlučnost je subjektivní, bez měření.

Já na Ultradiesel při ranním startu měl za sebou drak mrak. Na Vervu skoro nic. Když to na trojku ve městě ohulím, abych porušil dopravní předpisy a toho loudu před sebou měl za sebou, tak min. kouřivost - poznám ji jen tak, když jede někdo za mou, je tma, tak ve světlech je vidět mlha u země :-)

Já subjektivně hodnotím kultivovaný chod na volnoběh s Vervou, spotřebu mám v létě do 5,5 l, spíš 5,2.

A pánové (a dámy) pozor - blíží se období pro přechodovou naftu, tak kdo jezdíte málo, tankujte tak, aby jste na nádrž z října ještě nejezdili v prosinci...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mfly » 07.10.2011 13:57

Eidž píše:Jsem rád, že někdo napsal, že dělat závěr dle BC je mírně řečeno, subjektivní.
Rozdíl do 0,5 l na 100 km ovlivní víc faktorů, než (ne)kvalita paliva.
Je poznat kouřivost. Hlučnost je subjektivní, bez měření.

Já na Ultradiesel při ranním startu měl za sebou drak mrak. Na Vervu skoro nic. Když to na trojku ve městě ohulím, abych porušil dopravní předpisy a toho loudu před sebou měl za sebou, tak min. kouřivost - poznám ji jen tak, když jede někdo za mou, je tma, tak ve světlech je vidět mlha u země :-)

Já subjektivně hodnotím kultivovaný chod na volnoběh s Vervou, spotřebu mám v létě do 5,5 l, spíš 5,2.

A pánové (a dámy) pozor - blíží se období pro přechodovou naftu, tak kdo jezdíte málo, tankujte tak, aby jste na nádrž z října ještě nejezdili v prosinci...

Mě to nekouří ani s "vervou" ani bez ní....ale s "vervou" mi to ráno většinou zdechlo. Když jsme třeba 3-4 nejel autem, tak jsem nastartoval a zdechlo to a musel jsem startovat znovu. Po natankování u OMV mi to nezdechá...takže asi fakt není verva jako verva:-/
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

Uživatelský avatar
Fred from the Hills
Nováček
Nováček
Příspěvky: 110
Registrován: 23.02.2011 14:43
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Fred from the Hills » 08.10.2011 15:07

Na vervu a agip jsem napsal názor už v tématu "Agip dieseltech". Ono asi opravdu záleží na tom, kde se poštěstí dobrá verva.Pokud máš Eidži, vervu poblíž a víš že je opravdu dobrá, tak se ji drž. V Ostravě těch Benzin plus moc není, tak to přebírání v kvalitě verv je tu horší
Paul Hill & Ford "Fred" Focus 1.8TDDi Tournier
Galerie:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=28894
Obrázek

Uživatelský avatar
Saikan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 12.02.2011 16:11
Bydliště: Olomouc - Brno

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Saikan » 09.10.2011 13:03

Zdravíčko,
jak to je s Vervou při přechodu na zimu? Co jsem se dočetl, měla by být použitelná až do -26°C.
Vím, že většina čerpacích stanic v tomto období přechází na tzv. zimní naftu. Vzhledem k tomu, že moc nejezdím tak by mě zajímalo jestli musím tu "letní" vervu vyjezdit a natankovat "zimní" nebo s vervou není problém.
Ford Focus II kombi, 2006, 1,6TDCi 66kW
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 09.10.2011 13:42

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 3%AD+nafta
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... nost+nafty (příspěvek od tomason ze dne 05.12.2010 18:17)


Od 1. 12. by už měla z pistole téct zimní nafta. Ale záleží, jakou výtoč má daná stanice. Od 15. 11. by už z rafinerie měla být exportována zimní nafta, aby se to do 1. 12. dostalo všude.

Takže, pokud má stanice velkou výtoč, je šance, že už po 20. 11. natankuješ zimní naftu.

U Vervy je to signalizováno bílou cedulkou s modrou sněhovou vločkou, přidělanou k pistoli.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Saikan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 12.02.2011 16:11
Bydliště: Olomouc - Brno

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Saikan » 09.10.2011 15:25

díky moc ;-)
Ford Focus II kombi, 2006, 1,6TDCi 66kW
Obrázek

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mfly » 19.03.2012 18:49

Tak vážení.... mé problémy se starty a zamrzlou naftou konečně skončili. Focuse mám rok a celou dobu jsem do něj tankoval pouze u Benziny, buď ve Šternberku nebo u dálnice na Ostravu v Klimkovicích. Asi 2x jsem natankoval u OMV a jednou u Agipu. V zimě to došlo tak daleko, že jsem několikrát nenastartoval vlivem ztuhlé nafty (používám VIFko v létě i zimě a tankoval jsem hlavně Vervu). Jak se oteplilo, tak se vše vrátilo do starých kolejích - ráno jsem nastartoval a auto hned zdechlo a tak asi 4x nebo start na poprvé, ale s plynem. Minulý týden jsem natankoval naftu u malé benzínky v Litovli (MB nebo tak nějak se jmenuje), nafta o 2 Kč levnější než u Benziny a hle....starty celej týden úplně bez problémů. Startuju na drb, vůbec žádnej kouř, nic. Auto líp jede a líp táhne. Takže mé zkušenosti - Benzina je sračka, jakou do auta už nedám!!! Řekl bych že v testech získali jméno a teď prostě šidí naftu. Tankoval jsme hlavně Vervu a problémy byly pořád.
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

Uživatelský avatar
xkubik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 12.01.2011 19:40
Bydliště: Jižní Morava

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od xkubik » 19.03.2012 19:01

mfly: Podle mě to nebude naftou....problém bude jinde 8)
Ford Focus II 1.6TDCi 80kw, 05´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 19.03.2012 20:42

Tohle je vážné tvrzení,kdy si měnil filtr paliva naposledy.Unipetrol vlastní Benzinu a vlastně všechny čerpací stanice mají naftu od Unipetrolu potažmo České rafinérské je nemožné,aby pumpa z horní dolní měla lepší naftu-benzin než Benzina.Pokud někdo nemanipuloval s palivem na stanici,ale i tady má benzina jeden z nejlepších systému kontroly a dobrovolnou účast na kontrolu jakosti SGS.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mfly » 19.03.2012 22:16

tomason píše:Tohle je vážné tvrzení,kdy si měnil filtr paliva naposledy.Unipetrol vlastní Benzinu a vlastně všechny čerpací stanice mají naftu od Unipetrolu potažmo České rafinérské je nemožné,aby pumpa z horní dolní měla lepší naftu-benzin než Benzina.Pokud někdo nemanipuloval s palivem na stanici,ale i tady má benzina jeden z nejlepších systému kontroly a dobrovolnou účast na kontrolu jakosti SGS.
Neřikám že to fakt pančujou...i když u nás ve Šternu bych za to moc nedal. Ale v zimě mi Verva 2x zamrzla, Top Q 3x...takže tak asi...mé starty byly otřesné a bez plynu se v podstatě nedalo nastartovat. Změnil jsem pouze naftu a vše je naprosto jinak (ze dne na den). Palivák budu měnit hned jak mi přijde objednaný Delphi. Prostě má zkušenost. Ráno jsem nemohl nastartovat, odpoledne jsem natankoval naftu v horní dolní a od té doby startuju na drb. Toď má zkušenost.

A k té naftě...každá čerpačka může mít jinou naftu (myšleno ty menší). Je to jen o tom jestli se vyplatí brát z místní rafinérky nebo nechat si dovést cisternu z ciziny.
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti