Vývýjač vodíku

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od risomas » 01.02.2010 14:33

Tej vody by som sa nebal spalovanim benziu vznika taisto voda a to mnozstvo vyrobeneho vodika pomocou alternatora bude fakt mizerne.
Otazka preco nevyuzit aj ten kyslik ktory vznika ako odpad?

Celkovo to znie skor ako perpetum mobile.Ked pomocou elektrolyzy vyrobis z vody vodik a potom ho znova spalis na vyrobu elektriky pre tu elektrolizu.

Ak by to bola pravda a vydalo by to viacej energie ako sa spotrebuje preco by sa to potom nepouzivalo samostatne bez benzinu?

Preco to nemontuju automobilky standardne?
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Anndy » 01.02.2010 14:36

sak lebo energeticka a ropna lobby :D :D :D hehe
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od killerhammer » 01.02.2010 14:53

nie nie uz som to napisal, princip vodikoveho motora, ten spaluje priamo len HHO a vznika vodna para. to funguje ale musis mu dodat vodik bud z nadrze alebo vela elektrickej energie na elektrolyzu
to je problem tych motorov, ktory sa dnes riesi :idea:
a na vyrobu vodika treba energie velmi vela 8)

toto je len kombinacia, pridas trochu HHO aby to lepsie horelo, mozno v tej dnesnej konstrukcii motorov dosiahnes o nieco vyssiu ucinnost ako ked palis len palivo+kyslik
a o tom to je. znizis spotrebu paliva o par %, viacej nedosiahnes ale mas to zadarmo :idea:

podla mna do toho automobilky nejdu lebo to nie je in, je to konstrukcne nejake zariadenie navyse a oni same predsa motory neustale zlepsuju aj s klasickym principom fungovania, spotreba klesa kazdou generaciou, mozno nema zmysel davat do toho HHO kit, ked o 2 roky vhodnym preplnanim a kompresorom zvysia ucinnost motora ovela viacej :idea:
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od risomas » 01.02.2010 15:40

Ja chapem princip vodikoveho mota ale tam uz mas vodik predpripraveny.
Tu ide o to ako tu uz niekto spomenul ze ucinnost elektorylzi je mozno 60-70% a ucinnost najlepsich motorov je mozno 40-50%, takisto ucinnost alternatora nebude 100% tak aj keby pridanie stopoveho mnozstva cisteho vodika zlepsilo ucinnost spalovania o par percent stale.

Takze ak ti alternator zozerie zozerie 2KW tak po vyprodukovani elektriky a vodika z nej dostanes vodik ktory dokaze vyprodukovat asu 0.5KW otazka kde zozenies energiu na zvyskych 1.5KW aby si mal dost energie?

To uz viacej asi usetris ak das alternator na spojku a budes ho zapinat automaticky dajmetomu ked klesne baterka pod 50%
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od risomas » 01.02.2010 15:42

A ked uz nejde o seriove auta kde posobi ropna lobby. Preco sa tento super pohon (dajmetomu vsrekovanie vodika z nadrze bez negativnheo vlyvu a potrebo ho robyt za jazdy) nepouziva pri zavodnych autach alebo nebodaj u vseliakych exotickych specialov. Radsej jazdia na etanol a ine sracky.
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od killerhammer » 01.02.2010 16:06

som cital, ze bol vymysleny aj prototyp auta, co si sam vyrabal HHO z vody
ale asi nikdy nebol vyrobeny
lebo energia ktoru potrebujes na vyrobu HHO je velka a ked das do auta velke baterie nato, tak to uz cele strati zmysel, lebo potom tam staci uz len supnut elektromotor, naco by si vyrabal HHO a spaloval ked uz pri tom procese mas nizku ucinnost a cast tej energie stratis?
elektromotorom priamo tu elektriku premenis na vykon s ucinnostou skoro 95% :wink:

no a preco sa to nikde nepouziva?
no smrdi to riadnym podvodom, ale realny zaklad to moze mat
ako som pisal, ak sa na to pozries len z pohladu ze to o nieco zvysuje ucinnost motora, tak to moze fungovat
otazka ale zostava v ktorych motoroch to fungovat bude a v ktorych nie, kedze kazda generacia novych motorov je stale ucinnejsia a ucinnejsia
mozno sa to viacej prejavi v starych velkoobjemovych motoroch co spaluju bohatu zmes

ale aj v motosporte sa robia upravy motora na vyssiu ucinnost resp. sa snazia zvysit ucinnost. preto sa napr. v F1 pouziva vysokooktanovy benzin, atd !
mozno ten prinos HHO nie je dostatocny na ucinnost aby sa tam uplatnil :idea:
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Mitros
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09.02.2010 19:01

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Mitros » 09.02.2010 19:42

pozrite si tuto stranku http://www.abd4car.sk , mam s tym takmer 2 rocne velmi dobre skusenosti

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Nicco » 09.02.2010 21:32

Mitros píše:pozrite si tuto stranku http://www.abd4car.sk , mam s tym takmer 2 rocne velmi dobre skusenosti
Aky mas motor a ake auto? Aku mas spotrebu bez a s tym?
Co sa stane, ked s tym havarujes? Kolko si s tym najazdil? Presiel si s tym technickou?

Musim uznat, ze na tej stranke to uz vyzera trochu viac profesionalne zhotovene, co sa potom odraza v cene.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
eda.davids
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 14.03.2010 18:50
Bydliště: Jižní čechy

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od eda.davids » 14.03.2010 18:58

Když babouráš tak se nic nestane,jelikož vyrobíš tolik,kolik spotřebuješ .Skladování vodíku nedoporučuji :D .Pro ty kteří jsou hloubavější je k těmto věcem přímo web Upramene.cz.Rozklad je elektrolízou.Každý má své nouhau jakou elektroniku použít na rozklad.Nejlepší je málo proudu hodně vodíku :D

Mitros
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09.02.2010 19:01

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Mitros » 28.02.2011 09:38


Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Nicco » 28.02.2011 19:55

Mitros píše:http://www.ecopra.sk
752,40 EUR?
To sa mi viac oplati LPG
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od petulak » 23.03.2011 16:44

Auta na elektřinu: zdražej proudy!
Auta na vodík : zdražej vodu!!

Tak nemá cenu si s tím lámat mozek-- :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Joni » 17.02.2013 19:41

Už tu dlouho nikdo nebyl. Nemáte žádné zkušenosti? Na stránce "Ecopra" píšou, že se vlivem teploty výfukových plynů nad 400st.C ..., ale nad 400 je snad dosaženo jen při zátěži na dálnici, ale v příměstském provozu ...? Sám jsem jezdil skoro rok a snímal teplotu DPF a kromě regenerace jsem se nad 400 vůbec nedostal (snad jednou při výjezdu táhlého kopce - a to mi samozřejmě naskočila regenerace DPF).
A vodu (destil) proto nezdraží - její spotřeba je minimální.
Tak co? Chtělo by to zkušenosti z praxe! Podělte se, kdo to již zkoušel.
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6565
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Karel2 » 18.02.2013 17:10

Kdysi jsem nad tim taky hloubal :D a pak jsem to vzal selskym rozumem(pokud me nekdo nepresvedci, ze to opravdu funguje). Pokud vemu kolik vzduchu protece motorem za 1min pri 3000ot, je pak to vyvinute mnozstvi vodiku mene jak stopove mnozstvi v celkovem objemu a tedy to nema moc velky vliv na chod motoru, tedy i spotrebu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Joni » 26.02.2013 07:47

Tak proč ti, kdo si to namontovali a měli "nezanedbatelné" úspory na spotřebě, to nevyhodí, ale jezdí s tím dál. Přece je tolik kladných odkazů - nejen z USA, ale i z Evropy??? Pokud někdo použije jen vyvíječ bez možnosti regulace a vícenásobného testování a nastavení v provozu, a trefí se zrovna do křivky, kdy už proudová zátěž je vyšší, než výhoda rychlejšího a lepšího spálení směsi, tak se neúspěchu nedivím. (jednorázovým testem je pravděpodobnost úspěšnosti, že se trefí, snad 1:1). Už mám nějaké díly, ještě sestavit regulátor a budu testovat. Počkám však - až po STK :roll:
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti