Vývýjač vodíku

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Nicco » 31.01.2010 14:59

canndale píše:suvislost medzi oxidom dusika a vodikom je asi len na zaklade umiestnenia vstrekovania..
pretoze oxid dusika (nitro boost) sluzi na ochladenie vhananeho vzduchu, cim umozni nasat vacsie mnozstvo kyslika a tym vacsiu exploziu vo valci. Samotny oxid dusika je nehorlavy. a netreba zabudat aj na to, ze sa privadza pod vysokym tlakom a rozprasuje sa do nasavania.

vodik ktory je tu spominany nieje ani pod tlakom, ani neznizuje teplotu, ani nieje v dostatocnom mnozstve..

a dalsia vec, ako tu bolo uz velakrat spomunane, vodik je vo vzduchu vysoko vybusny, ja by som to v aute nechcel mat.. ale ja som aj proti LPG nadrziam v kufri :D
Diky za vysvetlenie. To som nevedel. Myslel som, ze sa jedna o cisty N2 a spaluje sa.

Keby ale bola v aute radsej toroidova nadrz na vodik, certifikovana a pravidelne kontrolovana ako na LPG/CNG, tak by bolo bezpecnejsie. To by som raz za 10tkm isiel natlakovat vodik do Linde a uzival si spotreby dieselu, s vyhodami benzinu.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od PeS » 31.01.2010 22:09

canndale píše: pretoze oxid dusika (nitro boost) sluzi na ochladenie vhananeho vzduchu, cim umozni nasat vacsie mnozstvo kyslika a tym vacsiu exploziu vo valci.
Taky bych přidal že toho oxidu dusíku se spotřebuje dost velké kvantum aby to mělo nějaký efekt na výkonu, zatímco tohle vyrábí minimální množství vodíku. Proto mně taky zaujala ta spotřeba tedy její pokles, protože aby to nahradilo kilo benzínu na 100km tak by to mělo cca kilo vodíku vyrobit. No a když tam dolévá litr vody na 350km, tak se mi to zdá nějak málo.
canndale píše: a dalsia vec, ako tu bolo uz velakrat spomunane, vodik je vo vzduchu vysoko vybusny, ja by som to v aute nechcel mat.. ale ja som aj proti LPG nadrziam v kufri :D
Toho bych se nebál - toho vodíku se vyvíjí fakt málo a když běží motor tak je v sání podtlak a ten by to měl všechno ihned odsát. Tam se nemá moc co hromadit, ani kdyby to utíkalo kolem.

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od canndale » 31.01.2010 22:14

PeS píše: No a když tam dolévá litr vody na 350km, tak se mi to zdá nějak málo.
ved to, ze aj v tom video prispevku vravel ze v tej flaske ma cca 6 m2 H2 (aj ked neviem ako to vyrataval, pretoze ked to natlacim do 1m2, stale mam tolko isto h2 :lol: :mrgreen: ), a vydrzi to na 300km, celkom by ma zaujimal prepocet, kolko energie dokaze taky objem h2 dodat a ci je to ekvivalentne uspore, alebo je to len marketingovy tah, nieco akoze oktavia 1.9tdi dokaze jazdit za 2litre nafty na 100km :roll:
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Nicco » 31.01.2010 22:25

canndale píše:
... alebo je to len marketingovy tah, nieco akoze oktavia 1.9tdi dokaze jazdit za 2litre nafty na 100km :roll:
Ale Octavia dokaze jazdit za 2 litre nafty na 100km :!:

--
:lol:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od cizaa » 31.01.2010 23:03

Některé legendy o Octavii (a zejména agregátech 1.9 TDI) prakticky naznačují, že když na to přijde, umí naftu nejen v malém množství spotřebovávat, ale vlastně i generovat :-D :mrgreen: :twisted:
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od cizaa » 31.01.2010 23:05

Jinak podobnou "fičuru" nedávno zkoušel propagovat i jeden domácí kutil ve Dnu D
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od killerhammer » 31.01.2010 23:52

velmi zaujimave
precital som o tom par webstranok v US a musim priznat, ze ak to naozaj tak funguje ako sa to tam vsade pise, vodik sa tam vhana len pre zlepsenie horenia = mensia spotreba, mensie emisie
tak v tom dni D urobil ten chlapik z tych investorov cistych blbcov :mrgreen:
hlavne toho prveho co zahlasil, ze automobilky sa vzdy snazia prinasat resp. hladat inovacie lebo im to prinasa konkurencnu vyhodu, to bolo typicke pre GM, ktore dokazalo montovat 30 rokov do aut jeden motor a spametali sa az ked im klesli predaje a krachli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

je to v podstate o tom istom ako ked sa snazis kupovat premiovy (vysokooktanovy) benzin
len je to podstatne lacnejsie kedze sa to vyraba skoro zadarmo (z elektriky alternatora) :idea:
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od cizaa » 01.02.2010 00:05

Co vím já, vede to pořád k tomu samýmu:

jediným skutečným a prokazatelným pozitivem je fakt, že se během spalovacího procesu razantně sníží karbonizace, což vede k jakémusi snížení spotřeby a snížení emisí, ovšem pouze z dlouhodobého hlediska. Měřitelný výsledek se tedy dostavuje, ale jeho konečný vliv je spíš mizivý a zejména proto nikoho moc nezajímá. V laboratorních podmínkách se účinek projeví možná hned, ale jak všichni dobře víme, laboratoř není realita.

Loni si to na Essen dovezli kluci z TRC Italia, který to stavěli pro Marangoni (více třeba zde: http://www.tuning.cz/a1511:marangoni-370-zhydro/ ) a co sem s nima měl možnost prohodit pár slov, není to žádnej drasťák. Jenom prostě byla možnost, tak se jí chopili a zkusili udělat "haló", který ovšem hodně rychle vzalo za svý.

Řeknu to asi takhle: dobře nafoukané gumy odvedou stejnou práci :-D
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od killerhammer » 01.02.2010 00:31

co som zatial precital, tak vela kutilov montuje tento HHO do auta len ako samotny amatersky kit (ono je to v podstate trivialne zariadenie, nadrzka s vodou, elektroda, a nejaky system co vstrekuje HHO do nasavania ked treba), co nestaci :idea:
zmes benzin/nafta+HHO sa lepsie spaluje a preto by mala byt upravena RJ aby vhanala menej paliva do motora :idea:
az tymto sa dosiahne uspora na spotrebe a profi firmy dodavaju HHO aj so softverom pre RJ daneho auta
teraz na webe je mnozstvo firiem ktore uvadzaju znizenie na spotrebe od 30-100% :mrgreen:
pravda bude mozno niekde na 20-30% uspory, ale aj to je dost 8)
inac najnovsie HHO kity vyrabaju HHO aj z klasickej vody (netreba destilovanu)

tazko sa da urcit co je pravda a co nie
ale jedno je iste, ze tento trh s HHO kitmy je uz dost rozbehnuty po svete, cize nejaky realny zaklad fungovania tam asi bude 8)
mozebyt ale aj svetovy podvod :roll:
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Uživatelský avatar
mrPeet_CZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 26.10.2009 13:50
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od mrPeet_CZ » 01.02.2010 07:56

Přisávání vodíku je poměrně stará věc, kdysi to vyšlo myslím v Udělej urob si sám, (nebo tak něco) Skutečně to fungovalo s karburátory, ale má to drobnou nevýhodu : Spalováním vodíku s kyslíkem vzniká voda, což se projevovalo reznutím vložek válců. Ale ono bude záležet, jak často se jezdí a taky moderní motory se nedaj srovnávat s 50 let starýma, ale přisávání vodíku = víc vodní páry v motoru, tak na to pozor....
Ford Focus II 1,6 16V combi 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
hamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 22.11.2009 17:40
Bydliště: Dechtice

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od hamer » 01.02.2010 08:54

A toho sa aj čo to mám namontované bojím, že čo to spravý s motorom po čase. Je pekné, že mi klasla o liter spotreba, ale ak by mi to malo do 3 rokov odpísať motor, tak to je príliš drahé šetrenie benzínu.
Ford Focus 1.4 combi

Uživatelský avatar
hamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 22.11.2009 17:40
Bydliště: Dechtice

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od hamer » 01.02.2010 09:15

Hej, za normálnych okolnstí, keby sa len prisával vodík, následne vzhľadom k tomu, že sa tam spolu s vodíkom prisáva ak kyslík, lambda sonda by zaznamenala zvýšený obsah kyslíka, čo znamená chudobná zmes pre RJ a tým pádom by RJ úmerne pridala benzín.
Fizicky to je u mňa zapojené tak, že signál z lamda sondy ide do čiernej krabičky ktorá zvýši napätie o +200 až 350 mV a tým nepridá palivo. Bol som s tým aj v servise vo forde v Trnave a tam mi technik povedal, že aj tak mám momentálne bohatú zmes, i napriek tomu, že spotreba klasla o viac ako liter. No poznamenal, že pridávanie paliva mi spôsobuje aj MAP senzor- senzor váhy vzduchu, ktorý si vzhľadom k tomu,že vodík je veľmi ľahký, RJ povie, že auto sa nachádza pravdepodobne v nadmorskej výške okolo 2000 metrov nad morom a doplní nedostatok vzduchu palivom.
Lebo auto sa javý veľmi živé, no spotreba neklesla o 25-30 %, ale len asi o 16%.
Neviem kto to chcel vidieť aj tú nádobku na destilku, tak posielam.
Přílohy
P1310586.JPG
Ford Focus 1.4 combi

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od Nicco » 01.02.2010 10:05

To hamer: Vidim, ze to nie je take jednoduche, ako sa zdalo. Este by to chcelo oklamat vahu vzduchu. Tu by sa hodilo, zk by to vyrobca montoval seriovo a upravil by RJ bez dodatocnej elektroniky na klamanie lambdy a vahy.

To cizaa: Ano to som videl, ale mal som pocit, ze to prezentuje ako svoj vynalez, lebo sa ho pytali, ci to ma patentovane a on povedal, ze si to patentoval iba v CR ale mozno len ako vyrobny vzor a nie ako princip. Myslim, ze tak sa to nejak rozdeluje.
Ponukal to Skodovke a ta to odmietla, takze asi to nejako skodi motoru. Osobne si velmi nemyslim, ze ropne koncerny maju dnes tak velke slovo, ze by toto ovplyvnili.

Politicka odbocka (schvalne som to oddelil, aby mi admin nevymazal cely prispevok, ale iba odstavec :evil: ): Za Busha pravdepodobne taku silu mali, vid pripad poradcu pre ziv. prostredie, ktory falsoval spravy o stave prostredia a bonzol ho jeho kolega. Bol sud. Zistili, ze predtym pracoval mylsim v Mobile. Prepustili ho (museli podla sudu), ale aj toho kolegu (pomsta). Kolega hlada zamestnanie dodnes (ok u Obamu, uz ma asi ministerstvo) a ten vinik nasiel zamestnanie hned na druhy den u Chevronu myslim.
Dalej pripad EV-1 - elektricke vozitko od GM, predavane na lizing po dvoch rokoch nasilne odobrate majitelom a zosrotovane na tajnom mieste v Arizone a nahradene ... Hummerom. No comment. Vid film: Who killed electric car? Bush starsi, vojna v Perskom zalive, Bush junior, ropna firma v Texase. Atd, atd.

To mrPeet_CZ: Ano, presne to bude ono. To som si neuvedomil. Vodikove motory maju iny povrch spalovacieho priestoru kvoli tej vode. Vacsinou su dnes motory hlinikove s ocelovou vlozkou a ocel koroduje s vodou, takze jedine mozno alusilovy BMW motor by to mohol spalovat, pripadne mozes pouzivat pripravok proti korozii motora, ak take nieco existuje.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od silverwolf » 01.02.2010 10:14

No dobre dobre vy experimentátori, ale aspoň si oprávte názov vlákna do riti na vyvijač. Snad aj po slovensky je to vyvíjač a nie vyvýjač, lebo se mi z toho zle robí :mrgreen:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Vývýjač vodíku

Příspěvek od killerhammer » 01.02.2010 10:36

Nicco píše:Tu by sa hodilo, zk by to vyrobca montoval seriovo a upravil by RJ bez dodatocnej elektroniky na klamanie lambdy a vahy.
presne o toto ide :idea: pretoze vsetko ostatne (klamanie vahy vzduchu resp MAF) je len take podomove experimentovanie a vobec sa necudujem ze do toho automobilky nechcu ist :wink:
Nicco píše:Ano to som videl, ale mal som pocit, ze to prezentuje ako svoj vynalez, lebo sa ho pytali, ci to ma patentovane a on povedal, ze si to patentoval iba v CR
ano, ten typek je taky cudak, prezentuje to ako svoj vynalez, ale tento HHO princip nasavania je znamy uz desiatky rokov (a teoria uz stovky rokov), a v US sa to uz roky vyvija a pouziva. predpokladam, ze on len naskocil na tu vlnu a ma to patentovane lokalne v CR :wink:

pri horeni vznika cista voda, teda para, to by bolo dobre preskumat ci to moze skodit motoru :idea:

btw. bol aj navrh prototypu takehoto auta, co spaluje iba HHO, bola to modifikacia vodikoveho motora s tym, ze HHO sa vyrabal elektricky a nemusela byt nadrz na vodik (podstatne zvysenie bezpecnosti) :idea:
kazdopadne to energeticky nevychadza a preto asi ani nebolo nikdy realne postavene
proste potrebujes silnu bateriu na vyrobu vodika, nemozes to napajat z alternatora auta, lebo tolko HHO nevyrobis
kebyze to ide, bolo by to perpetuum mobile 8)

cize toto je to iste, len v mensom a len na podporu spalovania klasickeho paliva, tzn. odobera to aj podstatne menej elektriky, preto sa to moze napajat napr. z alternatora
potom zostava uz len debata o tej ucinnosti :idea:
akonahle by xcel niekto zvysit ucinnost tohto HHO kitu narazil by na problem potreby dodania vacsej elektrickej energie :idea:
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů