Natural 95 nebo 100?

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
Jakuje
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 18.06.2010 17:03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Jakuje » 30.01.2011 21:53

Určitě někde hluboko v tématech se tento problém řeší, ale určitě by si to zasloužilo jej vytáhnout, aby byl rozumně nalezitelné. Všude se zde řeší nafta a nafta, ale co my benzíňáci? Vím, že motor na benzín je méně háklivý, ale měl jsem s ním nedávno problém (viz Varovná kontrolka činnosti motoru) a zajímalo by mě co dělat, aby se to zase neopakovalo a co už je zbytečné.
Takže dotaz. Auto (viz podpis: FF1, r.v.2002, 1.6) jezdilo 8 let s někým koho neznám po Německu a teď necelý rok papalo na co přišlo. Poslední je tam Carrera 95 a OMV 95. Na Carreru 95 podle mého pocitu jelo auto moc pěkně a po natankování normálního se můj pocit mírně zhoršil.
Prakticky mi jde o zkušenosti s těmito palivy a co bych třeba mohl získat s tou Carrerou 100. Má to vůbec cenu, když tím doteď teklo kdo ví co.
Ford Focus 1.6 16V combi, šedá metalíza
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Infinter » 31.01.2011 06:33

Já jsem zkoušel Shell, to se mi zdálo že je lepší, pak pro změnu Carrera 100, kde mi to přišlo stejné jako klasický natural. Takže je to otázka a já myslím že to vliv nemá..
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3904
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od djdekl » 31.01.2011 06:39

Vyšší oktanový číslo moc nevyužiješ... takže leda brát prémiový 95 :wink:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od misoo » 31.01.2011 09:13

urcite ma cenu sem tam natankovat nadrz 100-ky, minimalne preto ze obsahuje kadejake cistiace aditiva ktore motor pekne precistia. aspon ja tak robim ze cca kazdu piatu nadrz davam od shell-ky 100ku. a sem tam chodim tankovat do rakuska, to tiez pomaha :D

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od MK2 » 31.01.2011 11:12

Podobné téma kde se řeší lepší benzín je hned vedle :arrow: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

No ta stovka v názvu benzínů (carrera 100, verva 100) neznamená že ten benzín má sto oktanů. Má "jen" devadesátosm a plus nějaké přísady. Beru Vervu a když se podíváte na ten stojan kde se čerpá verva 100 tak je tam napsáno že je to benzin s okt. č. 98 :wink:

Na Benzině je rozdíl mezi V100 a N95 dvě koruny, takže když vezmu plnou (cca 50 litrů) tak je rozdíl v ceně 100 korun. A to si teda memyslím, že je až taková veeelká částka, když uvážím výhody toho lepšího benzínu.
Na nějakých "no name" benzinkách stejně nehodlám tankovat takže jsou ty ceny n95 za litr bezpředmětné, nesleduju to, nezajímá mě to.
Kdo chce ušetřit nech jezdí autobusem :cooler:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od misoo » 31.01.2011 13:19

MK2 píše:Kdo chce ušetřit nech jezdí autobusem :cooler:
:cooler: :bravo22:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Eidž » 31.01.2011 14:30

No, když jsem na Favu přešel na LPG, tak mi ještě posunul předstih, nebot LPG se chová jako 100 oktanový benzin, tj. seštelování na N95 nebylo to pravé ořechové.
Ale Favo nemělo automatické nastavení předstihu... :D
Aby efekt byl, tak si myslím, že je třeba na vysoceoktanový benzin jezdit trvale, nebot RJ si na zaklade 1 nadrze neprepíše hodnoty předstihu. Takže to formou teplejších spalin vypálí výfuk, ohřeje víc vodu a to je tak všechno...
Spíš tankovat N95 s aditivy.
Kupodivu na to byl skvělý Shell, nebot LPG mi trochu vysušovalo karburátor a pak bylo třeba provozem na BA vyčistit :-) A shell premiove palivo 95 na to byl fakt dobrý. Poznal jsem to jednoduše - na BA to nedrželo volnoběh, po 5l se to samo opravilo a pak zase LPG. :Dancer:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jakuje
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 18.06.2010 17:03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Jakuje » 31.01.2011 19:35

Tak zatím děkuji za tyto postřehy. Možná se ještě někdo ozve. Ještě bych se zeptal teda na ty benzínky, když už jsme u toho. Shell, nebo OMV. Nebo Benzina? Ať se zeptám kohokoliv, každý říká něco jiného (většinou vlastní zkušenosti a vlastní preferovaná benzínka). Donedávna motorem tekla hlavně Benzina, potom poslední dvě tankování OMV. V čem je lepší Shell?
Obávám se, že objektivní odpověď neexistuje, ale i tak jsem to zkusil :)
Ford Focus 1.6 16V combi, šedá metalíza
Obrázek
Obrázek

tomelektron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 10.10.2010 21:21
Bydliště: Praha 5

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od tomelektron » 31.01.2011 23:13

Shell, nebo OMV, nebo Benzina? Tak to bude zajimava debata, objektivne by to co do kvality posoudil jen chemik, subjektivne zas jen nekdo s velkym najezdem.

Ja navstevuji:

90% Shell (zatim sem nezaznamenal problem a mam to nejbliz)
9% OMV (zatim sem nezaznamenal problem)
1% Benzina (tam sem bral jen jednou z nouze)

jinam zasadne nejezdim.
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km Obrázek

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od MK2 » 01.02.2011 13:00

Osobně preferuju právě tyto tři benzinky (Shell, OMV, Benzina Plus), protože jim důvěřuju. Ale hledat mezi nima nějaké rozdíly v kvalitě už nemá celkem smysl. Když natankuješ na některé s těchto čepaček tak neprohloupíš :wink:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Anduril » 01.02.2011 14:16

Do Focusu beru jen a pouze OMV Carrera 95 nebo obcasne 100. Nikdy tam nic jineho nebylo, tak nemuzu porovnat. Mezi 100 a 95 rozdil necitim.

Na Benzinu jsem jezdil s predchozim autem a taky dobre. S tim jsem bral parkrat Shell a zdalo se mi, ze to jede hure, ale to tezko rict :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Cowley » 01.02.2011 16:29

Ja jezdim na lukoily a podobny - precijenom atmosfericka 1.6 nema narok byt zmlsana. Cas od casu to proplachnu VPowerem (tak 1x za 10 nadrzi), podle ruznych testu co ma docela vyrazny cistici ucinky. Na to ostatni neverim, ani s OMV, ani s Benzinou se to pocitove nechova tak jako napr. nemecky Shell VPower 95. A uz vubec to nekompenzuje rozdil v cene :-(
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od pbjun » 02.02.2011 17:53

Je to jednoduche, tankuj treba 5 nadrzi po sobe do plne na shellce a zapisuj spotrebu a styl jizdy. Pak to same udelej na benzine a OMV a schvalne jaky bude vysledek? Nejnizsi spotrebu budes mit na shellce... Toto je me dlouhodobe pozorovani kdyz sem focusem jezdil denne a za rok nalital i 100tis km. Dle techto udaju sem na shell benzin jezdil o cca 0,5 - 0,7 litru na 100km levneji nez na benzinu... Asi tak. Kdyz tam naliju Natural 95 nebo vpower 95 tak rozdil temer nepoznam, kdyz tam dam Vpower racing tak rozdil uz znat je, chod motoru je lehce tissi a pri vyssich otackach auto lip jede, ale je to znat az pres 4500ot.... A neni to nejak zavratne. Spotreba mi jde pri pouziti tohoto benzinu nahoru protoze me to vic tahne na sportovnejsi styl jizdy :D

Uživatelský avatar
Jakuje
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 18.06.2010 17:03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Jakuje » 03.02.2011 09:57

Kdybych si měl tankovat 5 nádrží od jednoho typu, od druhého a tak dále, tak moje testy budou trvat moc dlouho na to, abych nějaký rozdíl zaznamenal. Proto se ptám na zkušenosti a nejlépe se stejným (nebo podobným autem).

Znám lidi, co jedou na glóbus a nestěžují si (starší auto), nebo auto striktně krmí OMV 100. O zkušenosti s Shell slyším ve velké míře až zde na fóru.

Poslední moje zkušenost je natočená půlka nádrže OMV Carrera 95 a potom auto jelo moc pěkně. Když jsem tam ale dal OMV 95 normální, tak se to začalo chovat úplně jinak (horší start, moc se mu nechtělo zrychlovat do kopce (naloženo bylo asi tak stejně), ani do otáček.

Příště asi zkusím Shell. Naštěstí to nemám zase tak daleko.
Ford Focus 1.6 16V combi, šedá metalíza
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od pbjun » 03.02.2011 12:27

Tak ja do soukromeho tankuju jen shell, mlada kdyz netankuje E85 tak taky jenom shell a mati mam pocit ze uz taky jen na shell a jsme spokojeni, zvlast kdy ceny jsou cca stejne a jednou za cas ma shellka akci 2kc na litr za body :) to se pak jezdi hned lipe :D

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů