Natural 95 nebo 100?

Moderátor:phofy
George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od George V. » 30.08.2012 06:54

Já mám, paradoxně, nejlepší zkušenost s klasickou N98 (EuroOil, Robin). Cena je jen cca o 1Kč/l vyšší. Motor je tišší, kultivovanější a lépe táhne v nižších otáčkách. Pocitově to není žádné žihadlo, ale pod zátěží lépe drží otáčky, což se mi projevuje o cca 0.5l nižší okamžitou spotřebou. Ten rozdíl se pak docela výrazně projeví při přechodu zpět k N95.
Vloni jsem po nádrží N98 od EuroOilu natankoval Carerru100 od OMV a měl jsem pocit, že jsem se vrátil k N95. Takže od té doby, pokud chci natankovat něco "lepšího", nic jiného než N98 neberu. Ještě plánuju vyzkoušet Vervu, až bude nějaká příležitost, ale Benzina Plus bohužel nikde v blízkém okolí není.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od jarod72pm » 04.11.2013 11:42

Tak u mého FFII 1.6Ti-VCT který má kompresní poměr 11:1 není problém Natural 98 protože je i předepsán
Na víčku je sice : min 95
ale pod tím dodatečně rozepsáno :
Super = 95
Premium = 95+
Super plus = 98
(auto kupováno od Německých sousedů)

Kupuju u Makra 95 a 95 ultra (aditiva) a s těmi aditivy je to poznat dost na rozjezdu ,tahu a tišší motor včetně nekolísavého volnoběhu (95 je všeobecně průměrný nic moc benzín)
Jednou za čas na delší trase motor děkuje a ožije i při 98+aditiva i spotřeba jde dolů a výkon nahoru(hlavně do kopce na dálnici nevadne)

http://jarod72pm.galerie.cz/#95805041
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Lunaris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 01.03.2013 23:45
Bydliště: Čisovice <--> Praha

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Lunaris » 04.11.2013 18:46

Četl jsem, že si řídící jednotky těch starších motorů, co tu většina z nás má, nedokáží samy upravit předstih. Zkoušel jsem sice samozřejmě taky natankovat stovku, ale rozdíl jsem žádný nezaznamenal. Teda krom toho že se auto během prvních kilometrů chovalo neklidně. Nejspíš jsou to vyhozené peníze, podobně jako třeba za značkové oleje. Ale pokud je někdo s dražším benzínem klidnější, ať ho samozřejmě tankuje dál. :D

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od froxic » 03.12.2014 17:45

Já zase tankoval vždy pouze obyčejný N95. Teď jak jsou paliva o něco levnější, tak mi to nedalo a nalil jsem tam VERVU 100. Nevím zda je to placebo, ale pocitově jede auto lépe a reaguje i na jemnější sešlápnutí plynového pedálu. Minimálně na palubním PC mám prozatím spotřebu nižší o cca 0,5 l. Tankuji vždy do plné, tak jsem zvědav jak se bude pohybovat spotřeba (max dojezd) po vyjetí 2-3 nádrží.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od jarod72pm » 03.12.2014 19:45

Pokud máš podle podpisu Ti-VCT pak kompresní poměr tam je 11:1 což se doporučuje lít 98 natural nebo 98+aditiva což je u nás většinou značený 100 natural (podle měření i tak oktanové číslo je +-100),využiješ naplno sílu motoru.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od froxic » 03.12.2014 19:58

Já právě četl testy kvality paliv a chtěl jsem zkusit N95 + VIF SUPER ADITIV (dobrá mazivost), stejně tak jsem chtěl zkusit obyčejný N95 na Benzině (ale dle posledních informací ho již dodatečně neaditivují), ale kolegové z práce mě nakonec ukecali ať zkusím VERVU 100 nebo MAXMOTION 100... No a už asi nebudu jezdit čepovat jinam. Na nádrži to dělá rovných 100 Kč a pokud půjde spotřeba jenom o 3 dl dolů, tak je to jenom o cca 50 Kč dražší a lépe to jede.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od jarod72pm » 04.12.2014 06:25

Tak já kupuji 95 u makra a nebo 98 u robin oil a ke všemu přidávám tohle :
http://www.olejecz.cz/supremium-petrol-%28250ml%29
a jsem maximálně spokojen s chodem motoru startováním tahem ,spotřebou prostě ideal .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
froxic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 06.08.2014 12:47
Bydliště: Ostrava

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od froxic » 05.12.2014 09:26

Nějaké další poznatky z ježdění. Prozatimně to vypadá, že spotřeba bude nižší než s N95 min. o 3dl), nemalý podíl na tom má i fakt, že teď auto na rovinkách / z mírného kopce lépe drží rychlost na 5 / 4 rychlostí stupeň. Kde jsem sem tam musel mírně přidávat, tak lépe drží setrvačnost a dá se jet delší dobu bez plynu.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

Obrázek

ch4ser
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 17.08.2013 12:02

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od ch4ser » 18.01.2015 10:27

Tak přidám poznatky z benzínů N95 a Verva 100.

V zimě s naturalem 95 jezdím za 8l a zdá se mi motor při startu hlučnější a neklidný.
Při Vervě 100 spotřeba 7,8 a motor je takový jistější. Spotřeba je počítána z dlouhodobé, kdy jsem na každý benzín ujel min 5000-8000km.

Co mě zaráží je, že na N95 má v létě motor po studeném startu tendenci zdechnout a posbírá se až z otáček kolem 600-700.

Nicméně poslední dobou jsem tankoval na TANK ONO a mám pocit, že tam byl lepší N95 než třeba na benzině plus, kde byl dražší o 7 Kč :D.
Ford Focus 2017 1.6. Duratec Ti-VCT 77 kW

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od vitr73 » 18.01.2015 11:27

treba 1.8 a 2.0 zelec nema cidlo klepani a to znamena ze predstih je jen a pouze vypocitavan..na rozdil od motoru co cidlo klepani maji a podle neho se ridi predstih...takze vim jiste ze pro treba muj motor (1.8 ) rozdil mezi 95 a 98 v podstate nejde poznat...zato u 1.6ky je to poznat dost kdyz si muze predstih pridat az dokud to nezacne klepat...
..coz nekdo nechape a v mnoha pripadech je to jen a pouze subektivni pocit..ze kdyz do neceho naleju vic oktanu palivo tak to musi jed samozrejmne lepe...a to je blbost...staci jen pochopit jak to rizeni predstihu pracuje...ale je tezke to vysvetlit nekomu kdo striktne veri na reklamu... :bebng:
kdyz to jede podle vypocitaneho predstihu tak to ridi vzdy!! stejne na predepsane palivo...jak by to zjistilo ze je v tom 100 oktanu palivo? ...aha....prekvapeni :D
a v motorech s kompresnim pomerem mene nez je 10:1 je namereno na brzde ze viceoktanove palivo snizuje vykon...
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 18.01.2015 11:31, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od vitr73 » 18.01.2015 11:29

treba motory do skodovek 1.2 TSI maji predstih rizen jen a pouze z cidla klepani...tzn ze jednotka porad predstih pridava dokud se neozve klepani....je to jednoduche konstrukcne a plne krasne funkcni...a jede to bez problemu na 91 oktanu i na 100 oktanu..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od jarod72pm » 18.01.2015 12:09

Jet to jede ale motory škodovek 1.2 TSI mají kompresní poměr 10:1 tedy využití více jak 95 Natural je sporné ne-li stejné ten efekt( plná využitelnost) oktanu půjde hlavně poznat na vyšším kompresním poměru,tedy kupovat do toho třeba 100 Vervu považuji za zbytečný luxus.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od vitr73 » 18.01.2015 13:24

nez luxus by se spis dalo rict ze zbytecne vyhazovani penez...ale co lidi maji penez dost a z toho tema priblblejma reklamama ty firmy tezej..a kdo tvrdi ze mu treba favorit na 100 oktanovou Vervu jede lip tak keca-kdyz to dobre dopadne tak to jen pojede stejne...uz jen proto ze favorit ma 8:1 kompresni pomer...ale mam zkusenost ze plati prislovi-bav se s volem o sobote kdyz jde v patek na porazku :D ...a moje hlaska ze aby tech 100 oktanu poznal tak by musel snizit hlavu o 2 mm...a na to odpovi ze tolik by ten motor nevydrzel :D :D :D ...tak pak nemam uz vice dalsich slov :bebng:
to vic koni prida tuningovou hlavou na saltrpaku nez timhle palivem :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
jarason
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 16.07.2012 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od jarason » 14.07.2015 19:37

Také přispěji trochou do mlýna: jezdím na Optimal 95E ( https://www.ceproas.cz/optimal-95e ) motor se po ujetí první cca 1/2 nádrže úžasně ztišil. Někdy mám pocit že ani neběží.
Fordd Mondeo MKIII, liftback 11/03, 1.8 16V 92kW
předešlé: mondeo II, sedan, zetec, 1.8, rv.97

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od mobil-man » 15.07.2015 00:12

Optimal by mel obsahovat minimalne VIF (viz http://www.vif.cz/reference/), ale nemusi to byt jedina prisada/aditivum, proto to znatelne jine chovani motoru. Naopak obyčejný natural 95 eurooil neaditivuje vůbec, jak vyplynulo z testu benzinu ve svete motoru (de facto stejny jako Tank-ono a obycejny Shell).
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů