Kvalita motorové nafty

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od kaminek » 18.02.2013 21:18

Ac1D píše:Ono je to spis o kvalite nez o tom kolik % tam je bioslozky.Kdyz natankujes srajdu ze pulka je fritovaci olej a druha pulka voda nezachrani to ani kdyby si tam nalil XY kyblu VIFu :roll:

U Vervy je napsany : "Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek."... z toho bych logicky usuzoval ze cim vic namazete ti mate vetsi ochranu :mrgreen:. Zkuste bionaftu a budete koukat co v nadrzi zustalo z tech super premio paliv.
No u Vervy určitě nemysleli větší mazivost tak,že tam přidaj biosložku a bude mít Verva větší mazivost.Jinak ještě k té biosložce,kterou tak obhajujete,ona ta nafta smíchaná s bio má větší viskozitu,to znamená že je trochu hustější než nafta bez bio,mi to nepoznáme ,ale čerpadlo jo a vstřikovače taky, ono to čerpadlo totiž snadněji pracuje a vstřikovače snadněji a přesněji rozprašují naftu ,takže kdo tak rádi mažete čerpadlo a vstřikovače biosložkou ,můžete mít časem problémy :wink: Další věc je ta,že ta biosložka,Eidž ji nazval medovina nebo tak nějak ,můze mít i negativní dopad na turbo a to hlavně na ty co mají var.naklápění lopatek ,že prostě přestanou být dobře pohyblivé.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 19.02.2013 20:46

Promiň, ale nesouhlasím s Tebou.
Biosložku tankujeme v naftě všichni. Tedy, pokud nejezdíš na Maxxmotion Diesel.
Problém s ucpanými vstřikovači (medovina) mají lidi, co v lednu natankují plnou a v červnu další plnou.

Biosložka zlepšuje parametry nafty - to není můj výmysl, cituji testy naft.
Biosložka má negativa. Jsou popsaná výše.

Bohužel fóbie z biosložky pramení z neznalosti a z informací asi tak 5 let starými.

A samozřejmě, biosložka komplikuje, až znemožňuje dlouhodobé skladování. Dřív nebyl problém naftu mít v uzavřeném kanystru třeba rok. Teď už bych to rozhodně nedělal. Vadí to někomu?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
LUKAŠ
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 09.06.2012 12:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od LUKAŠ » 24.02.2014 20:48

Spolecnou kvalitu Benzinu a Nafty sem nenasel tak to dam sem...

Podle tiskove zpravy COI v CR ubyva nekvalitni nafty :Dancer:

http://www.coi.cz/2013-nejakostnich-pal ... ene-nc992/
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS


Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)

Obrázek Obrázek
Obrázek
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od EL » 25.02.2014 19:29

Eidž píše:Promiň, ale nesouhlasím s Tebou.
Biosložku tankujeme v naftě všichni. Tedy, pokud nejezdíš na Maxxmotion Diesel.
Problém s ucpanými vstřikovači (medovina) mají lidi, co v lednu natankují plnou a v červnu další plnou.

Biosložka zlepšuje parametry nafty - to není můj výmysl, cituji testy naft.
Biosložka má negativa. Jsou popsaná výše.

Bohužel fóbie z biosložky pramení z neznalosti a z informací asi tak 5 let starými.

A samozřejmě, biosložka komplikuje, až znemožňuje dlouhodobé skladování. Dřív nebyl problém naftu mít v uzavřeném kanystru třeba rok. Teď už bych to rozhodně nedělal. Vadí to někomu?
Tankujte OPTIMAL Diesel bez biosložky u EUROOILu + VIF. Beru OPTIMAL Diesel od minulého roku, vše O.K.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Uživatelský avatar
Bigboy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 981
Registrován: 19.07.2013 21:17
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Bigboy » 02.03.2014 12:48

Ja tankuju jen přímo u čepra a s VIFem si nemůžu stěžovat :)
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi

polki11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 03.10.2012 21:11
Bydliště: Opava

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od polki11 » 06.03.2014 21:09

FOFO 1,6 66kw tdci 2009

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 17.03.2014 14:36

dobrá, stejně jako u dalších stanic SGS (http://www.dobrapumpa.cz) a dodavatel Unipetrol je dobrý dodavatel

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Standa.64 » 17.03.2014 16:06

Bral jsem ji ve čtvrtek u Globusu v Liberci a chod motoru je dobrý,akorát uvažuju jestli do ní nefouknu štamprli Vifu.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

polki11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 03.10.2012 21:11
Bydliště: Opava

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od polki11 » 17.03.2014 16:16

A kterou naftu si bral?
FOFO 1,6 66kw tdci 2009

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Standa.64 » 17.03.2014 16:20

Ultradiesel
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 17.03.2014 16:25

Do aditivované nafty dávat další aditivum - PROČ?
Kup si základní naftu a aditivuj.
Pokud koupíš už aditivovanou naftu, tak nic neřeš.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od EL » 28.03.2014 10:00

Odkaz na zajímavý článek o naftě, neberte článek jako reklamu na aditivum ERC Diesel Plus.
Servisní téma: plísně v naftě a voda v benzínu

http://www.sea-help.eu/SeaMagazine/sk/54698
Naposledy upravil(a) EL dne 28.03.2014 10:39, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od stano. » 28.03.2014 10:30

Kecy, kecy, rozpravky. A potom ponuka produktov.
Nehovorim, ze sa to nemoze stat, ale clanok je na sposob teleshopingu.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 17.04.2014 09:53

Reakce na článek - no, pravdou je, že nafta bez biosložky, má teoretickou skladovatelnost v uzavřeném kanystru/nádobě nekonečnou.

Pokud se přidá biosložka, tak nastává zkrácení trvanlivosti nafty. Biosložka, jak už název napovídá, se rozkládá a tento rozklad způsobí onen "med", který ucpe filtr, zanáší potrubí, ucpe vstřikovač. Tímto jevem ovšem trpí i benzin s biosložkou a jeho nespotřebování včas.

Biosložka v naftě ovšem dělá i velmi výrazné zvýšení mazivosti nafty. Základní nafta bez aditiv a biosložky má parametr mazivosti velmi nízký a to je důvodem pro vyšší opotřebení čerpadla/vstřiků.

Výrobce vyrobí tedy naftu, následný distributor a obvykle i prodejce naftu obohatí svým mixem aditiv a pak se prodává. Aditiva zlepšují parametry nafty (pěnivost, absorpce vody, filtrovatelnost, atd.) a aditiva se i snaží potlačit čas rozkladu biosložky a dopady rozpadu biosložky.

Neskladovat palivo v nádrži sezónních motorů (sekačky, lodě, motorky) je dnes snad už věc dostatečně známá. Pokud svěříš sekačku do servisu, kromě odsátí oleje (lepší způsob, než vypouštění), odsají i nespotřebovaný benzin.

Jinak jsem právě pro sledování vlastností nafty odlil decku do sklenice a celou zimu jsem sledoval, jestli jsem koupil přechodovou naftu nebo zimní. Abych včas případě řešil parafinování. A buď jsem koupil zimní (17. 11.) nebo aditiva nebo mírná zima - i při -12C nafta čirá, bez zakalení. Mám ji na okně stále, tj. 5 měsíců. Jsou tam usazeniny, smrdí jak fermež, ale dobrý. Otázkou je, co by nastalo v motoru, pokud by došlo ke spálení směsi - jestli by nevznikly usazeniny typu "med".

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Fek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 09.12.2013 08:55
Bydliště: Hradec Králové, Rychnov nad Kněžnou

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Fek » 02.05.2014 09:19

Zaznamenal jsem nízkou kvalitu nafty na čerpací stanici EUROBIT (Lípa nad Orlicí). Po několikátém tankování v řadě výkon znatelně snížený, Auto se stále trápilo. Pozorovali jste to někdo taky? Nebo jsem měl jen smůlu na období blbých dodávek PHM? Cca rok zpátky tam byl benzin tankovaný do Felicie úplně vpohodě.
GHI - Ford Focus I combi, 1.8 TDCi 85kW, Ghia, 11/2001 Galerie
STEWIE - Ford Focus mk2 FL combi, 1.6 TDCi 66kW Trend, 2010

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů