No u Vervy určitě nemysleli větší mazivost tak,že tam přidaj biosložku a bude mít Verva větší mazivost.Jinak ještě k té biosložce,kterou tak obhajujete,ona ta nafta smíchaná s bio má větší viskozitu,to znamená že je trochu hustější než nafta bez bio,mi to nepoznáme ,ale čerpadlo jo a vstřikovače taky, ono to čerpadlo totiž snadněji pracuje a vstřikovače snadněji a přesněji rozprašují naftu ,takže kdo tak rádi mažete čerpadlo a vstřikovače biosložkou ,můžete mít časem problémy Další věc je ta,že ta biosložka,Eidž ji nazval medovina nebo tak nějak ,můze mít i negativní dopad na turbo a to hlavně na ty co mají var.naklápění lopatek ,že prostě přestanou být dobře pohyblivé.Ac1D píše:Ono je to spis o kvalite nez o tom kolik % tam je bioslozky.Kdyz natankujes srajdu ze pulka je fritovaci olej a druha pulka voda nezachrani to ani kdyby si tam nalil XY kyblu VIFu
U Vervy je napsany : "Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek."... z toho bych logicky usuzoval ze cim vic namazete ti mate vetsi ochranu . Zkuste bionaftu a budete koukat co v nadrzi zustalo z tech super premio paliv.
Kvalita motorové nafty
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Kvalita motorové nafty
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Promiň, ale nesouhlasím s Tebou.
Biosložku tankujeme v naftě všichni. Tedy, pokud nejezdíš na Maxxmotion Diesel.
Problém s ucpanými vstřikovači (medovina) mají lidi, co v lednu natankují plnou a v červnu další plnou.
Biosložka zlepšuje parametry nafty - to není můj výmysl, cituji testy naft.
Biosložka má negativa. Jsou popsaná výše.
Bohužel fóbie z biosložky pramení z neznalosti a z informací asi tak 5 let starými.
A samozřejmě, biosložka komplikuje, až znemožňuje dlouhodobé skladování. Dřív nebyl problém naftu mít v uzavřeném kanystru třeba rok. Teď už bych to rozhodně nedělal. Vadí to někomu?
Biosložku tankujeme v naftě všichni. Tedy, pokud nejezdíš na Maxxmotion Diesel.
Problém s ucpanými vstřikovači (medovina) mají lidi, co v lednu natankují plnou a v červnu další plnou.
Biosložka zlepšuje parametry nafty - to není můj výmysl, cituji testy naft.
Biosložka má negativa. Jsou popsaná výše.
Bohužel fóbie z biosložky pramení z neznalosti a z informací asi tak 5 let starými.
A samozřejmě, biosložka komplikuje, až znemožňuje dlouhodobé skladování. Dřív nebyl problém naftu mít v uzavřeném kanystru třeba rok. Teď už bych to rozhodně nedělal. Vadí to někomu?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- LUKAŠ
- Test driver
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 09.06.2012 12:10
- Bydliště: Prostějovsko
Re: Kvalita motorové nafty
Spolecnou kvalitu Benzinu a Nafty sem nenasel tak to dam sem...
Podle tiskove zpravy COI v CR ubyva nekvalitni nafty
http://www.coi.cz/2013-nejakostnich-pal ... ene-nc992/
Podle tiskove zpravy COI v CR ubyva nekvalitni nafty
http://www.coi.cz/2013-nejakostnich-pal ... ene-nc992/
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
-
- Junior
- Příspěvky: 266
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostravsko
Re: Kvalita motorové nafty
Tankujte OPTIMAL Diesel bez biosložky u EUROOILu + VIF. Beru OPTIMAL Diesel od minulého roku, vše O.K.Eidž píše:Promiň, ale nesouhlasím s Tebou.
Biosložku tankujeme v naftě všichni. Tedy, pokud nejezdíš na Maxxmotion Diesel.
Problém s ucpanými vstřikovači (medovina) mají lidi, co v lednu natankují plnou a v červnu další plnou.
Biosložka zlepšuje parametry nafty - to není můj výmysl, cituji testy naft.
Biosložka má negativa. Jsou popsaná výše.
Bohužel fóbie z biosložky pramení z neznalosti a z informací asi tak 5 let starými.
A samozřejmě, biosložka komplikuje, až znemožňuje dlouhodobé skladování. Dřív nebyl problém naftu mít v uzavřeném kanystru třeba rok. Teď už bych to rozhodně nedělal. Vadí to někomu?
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver
- Bigboy
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 19.07.2013 21:17
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: Kvalita motorové nafty
Ja tankuju jen přímo u čepra a s VIFem si nemůžu stěžovat
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
-
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 03.10.2012 21:11
- Bydliště: Opava
Re: Kvalita motorové nafty
A co nafta z globusu http://www.globus.cz/globus-brno/nove-p ... iesel.html
FOFO 1,6 66kw tdci 2009
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
dobrá, stejně jako u dalších stanic SGS (http://www.dobrapumpa.cz) a dodavatel Unipetrol je dobrý dodavatel
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Kvalita motorové nafty
Bral jsem ji ve čtvrtek u Globusu v Liberci a chod motoru je dobrý,akorát uvažuju jestli do ní nefouknu štamprli Vifu.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
-
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 03.10.2012 21:11
- Bydliště: Opava
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Do aditivované nafty dávat další aditivum - PROČ?
Kup si základní naftu a aditivuj.
Pokud koupíš už aditivovanou naftu, tak nic neřeš.
Kup si základní naftu a aditivuj.
Pokud koupíš už aditivovanou naftu, tak nic neřeš.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Junior
- Příspěvky: 266
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostravsko
Re: Kvalita motorové nafty
Odkaz na zajímavý článek o naftě, neberte článek jako reklamu na aditivum ERC Diesel Plus.
Servisní téma: plísně v naftě a voda v benzínu
http://www.sea-help.eu/SeaMagazine/sk/54698
Servisní téma: plísně v naftě a voda v benzínu
http://www.sea-help.eu/SeaMagazine/sk/54698
Naposledy upravil(a) EL dne 28.03.2014 10:39, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kvalita motorové nafty
Kecy, kecy, rozpravky. A potom ponuka produktov.
Nehovorim, ze sa to nemoze stat, ale clanok je na sposob teleshopingu.
Nehovorim, ze sa to nemoze stat, ale clanok je na sposob teleshopingu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Reakce na článek - no, pravdou je, že nafta bez biosložky, má teoretickou skladovatelnost v uzavřeném kanystru/nádobě nekonečnou.
Pokud se přidá biosložka, tak nastává zkrácení trvanlivosti nafty. Biosložka, jak už název napovídá, se rozkládá a tento rozklad způsobí onen "med", který ucpe filtr, zanáší potrubí, ucpe vstřikovač. Tímto jevem ovšem trpí i benzin s biosložkou a jeho nespotřebování včas.
Biosložka v naftě ovšem dělá i velmi výrazné zvýšení mazivosti nafty. Základní nafta bez aditiv a biosložky má parametr mazivosti velmi nízký a to je důvodem pro vyšší opotřebení čerpadla/vstřiků.
Výrobce vyrobí tedy naftu, následný distributor a obvykle i prodejce naftu obohatí svým mixem aditiv a pak se prodává. Aditiva zlepšují parametry nafty (pěnivost, absorpce vody, filtrovatelnost, atd.) a aditiva se i snaží potlačit čas rozkladu biosložky a dopady rozpadu biosložky.
Neskladovat palivo v nádrži sezónních motorů (sekačky, lodě, motorky) je dnes snad už věc dostatečně známá. Pokud svěříš sekačku do servisu, kromě odsátí oleje (lepší způsob, než vypouštění), odsají i nespotřebovaný benzin.
Jinak jsem právě pro sledování vlastností nafty odlil decku do sklenice a celou zimu jsem sledoval, jestli jsem koupil přechodovou naftu nebo zimní. Abych včas případě řešil parafinování. A buď jsem koupil zimní (17. 11.) nebo aditiva nebo mírná zima - i při -12C nafta čirá, bez zakalení. Mám ji na okně stále, tj. 5 měsíců. Jsou tam usazeniny, smrdí jak fermež, ale dobrý. Otázkou je, co by nastalo v motoru, pokud by došlo ke spálení směsi - jestli by nevznikly usazeniny typu "med".
Pokud se přidá biosložka, tak nastává zkrácení trvanlivosti nafty. Biosložka, jak už název napovídá, se rozkládá a tento rozklad způsobí onen "med", který ucpe filtr, zanáší potrubí, ucpe vstřikovač. Tímto jevem ovšem trpí i benzin s biosložkou a jeho nespotřebování včas.
Biosložka v naftě ovšem dělá i velmi výrazné zvýšení mazivosti nafty. Základní nafta bez aditiv a biosložky má parametr mazivosti velmi nízký a to je důvodem pro vyšší opotřebení čerpadla/vstřiků.
Výrobce vyrobí tedy naftu, následný distributor a obvykle i prodejce naftu obohatí svým mixem aditiv a pak se prodává. Aditiva zlepšují parametry nafty (pěnivost, absorpce vody, filtrovatelnost, atd.) a aditiva se i snaží potlačit čas rozkladu biosložky a dopady rozpadu biosložky.
Neskladovat palivo v nádrži sezónních motorů (sekačky, lodě, motorky) je dnes snad už věc dostatečně známá. Pokud svěříš sekačku do servisu, kromě odsátí oleje (lepší způsob, než vypouštění), odsají i nespotřebovaný benzin.
Jinak jsem právě pro sledování vlastností nafty odlil decku do sklenice a celou zimu jsem sledoval, jestli jsem koupil přechodovou naftu nebo zimní. Abych včas případě řešil parafinování. A buď jsem koupil zimní (17. 11.) nebo aditiva nebo mírná zima - i při -12C nafta čirá, bez zakalení. Mám ji na okně stále, tj. 5 měsíců. Jsou tam usazeniny, smrdí jak fermež, ale dobrý. Otázkou je, co by nastalo v motoru, pokud by došlo ke spálení směsi - jestli by nevznikly usazeniny typu "med".
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Fek
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 09.12.2013 08:55
- Bydliště: Hradec Králové, Rychnov nad Kněžnou
Re: Kvalita motorové nafty
Zaznamenal jsem nízkou kvalitu nafty na čerpací stanici EUROBIT (Lípa nad Orlicí). Po několikátém tankování v řadě výkon znatelně snížený, Auto se stále trápilo. Pozorovali jste to někdo taky? Nebo jsem měl jen smůlu na období blbých dodávek PHM? Cca rok zpátky tam byl benzin tankovaný do Felicie úplně vpohodě.
GHI - Ford Focus I combi, 1.8 TDCi 85kW, Ghia, 11/2001 Galerie
STEWIE - Ford Focus mk2 FL combi, 1.6 TDCi 66kW Trend, 2010
STEWIE - Ford Focus mk2 FL combi, 1.6 TDCi 66kW Trend, 2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů