osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Moderátor:phofy
Zamčeno
dwain
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17.12.2011 17:26

osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Příspěvek od dwain » 24.06.2012 02:15

Ahoj všichni, jezdím již několik let cca. 45-50 tis. ročně. Tzv. prémiová paliva jsem dřív úplně ignoroval i kvůli článkům některých odborníků, kteří poukazovali na to, že jde jen o marketingový trik a vesměs rozdíl mezi palivy není žádný (myslel jsem si totéž...). Před pár měsíci jsem ale měl zajímavý rozhovor s technikem, který se stará o závodní teréňáky a u jednoho modelu používají trochu nestandardně dieselového auta a začal do mně hustit, že na nic jinýho, než na V-Power závody nejezdili a že je to prostě poznat. Po loňské dovolené ve Francii a několika služebkách do UK, Německa a Holandska, kde jsem se spotřebou začal trochu přemýšlet (na nádrže tankované mimo ČR na západ od nás pravidelně min. o 0.5l/100km nižší spotřeba), jsem ale začal být hodně nalomený, jak to s tou kterou kvalitou paliv je. Trochu s nedůvěrou jsem tedy ale natankoval plnou V-Power, vyresetoval všechny statistiky mající cokoliv společného s průměrnou spotřebou a začal jsem testovat. Upřímně... takové výsledky jsem nečekal. Mám na V-Power, občas Verva, pokud Shell není zrovna v dosahu, spotřebu průměr za poslední čtyři měsíce, tj. asi 18 tis. km, 4.9 litru na 100 km. Upozorňuji, že na stylu jízdy jsem příliš neměnil, tj. 10-15% město, 40% dálnice 130 km/h, zbytek okresky 80-110 km/h, mám rád sportovnější jízdu ale rozhodně zase nejsem typ brzda/plyn. Stejný režim jsem měl dříve zpravidla 5.9-6l /100 km. Při trvale rychlejší jízdě po dálnici 150 km/h dříve 6.7-7l/100 km, s prémiovým 5.8-6.1l. Extrémně úsporná jízda se dá ukočírovat i na 4.5l/100km, což bylo se standardní naftou dříve naprosto nereálné. Kalkulace, zda se to vyplatí, je celkem jednoduchá, spotřeba prakticky o litr méně na 100 km, V-Power je zpravidla o 3-4 Kč dražší než "obyč" nafta. Tj. 2.10 Kč/km (35/litr) u standard nafty, 1.90 Kč/km u V-Power (39/litr). Tedy alespoň u mně - 1.8 TDCi 115 hp v hatch Focusu 2008... za mně jednoznačně doporučuji, zvláště teď, kdy je do konce července akce 2,50 sleva na litru za nákup v Lidlu a 3 sleva na litr V-Power s kuponem z Shell časáku, kde jsou 2 za 24 Kč... pak není co řešit, páč pak tankujete prakticky za stejný peníze V-Power jako "obyč" naftu.

Takže tak... Dwain

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 10:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Příspěvek od Eidž » 24.06.2012 05:24

Asi tak, že u Shell ČR měli v době testu paliv (2009) lepší marketing než produkty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je možné, že v roce 2012 je situace jiná, ale v lidech, co se kolem toho motají déle, zůstala hořkost, že z nich v té době kasírovali víc Kč na litru a přitom šlo o stejnou naftu.

A několika testy potvrzeno, že Diesel Verva má fakt 60 cetanů, obvykle kolem 61.

A nové kvalitní palivo najdeš u OMV - Maxxmotion Diesel, v létě 60 cetanů, v zimě méně. Ale to je daň za to, že je do -32C, kdežto Verva má i v zimě 60 cetanů, ale je tak do -26C.

Trošku čtení:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =14&t=5372 (třeba od strany 46)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=20591
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=26352
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=16284
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=27086

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


josefnovak83
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14.08.2013 23:10

Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Příspěvek od josefnovak83 » 15.08.2013 10:50

Teď jsem četl někde pořadí paliv a je to prý:
1. OMV Maxxmotion
2. Benzina VERVA
3. až potom to prémiové od Shellu
Nezapomeňte, že od roku 2015 se mění způsob přepisu auta. Při nákupu nového auta preferuji při vyhledávání auta na prodej - soukromá inzerce.

Uživatelský avatar
vykys
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 29.12.2012 22:33
Bydliště: Prahahaha

Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Příspěvek od vykys » 15.08.2013 21:54

...od chvile, co jezdim na lih to neresim, ale je to cca 8 let, co mi tvrdil znamy, pracujici v kralupech v rafinerii, ze do vsech cisteren lejou to same, jen kdyz prijede shell, davaji do toho nejaka aditiva. je samozrejme otazka, co se s obsahem cisterny deje po opusteni rafinerie, ale shellu tam davali neco lepsiho. mozna je to informace stara, vsechno je treba uz jinak, ale ten clovek nemel sebemensi duvod si vymyslet nejake marketingove kidy. takze tak ;-)
fofo II HB 2006, 1,8 ffv, 92kW
felda diesel
citroen BX diesel

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 10:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Příspěvek od Eidž » 15.08.2013 22:01

testy nezávislé laboratoře v roce 2009 potvrdily, že odebraný vzorek normálního paliva vs prémiové palivo byl stejný

z výroční zprávy bylo redaktorem vypočteno, že při jejich tehdejší roční produkci HVO a celkového prodeje prémiového paliva je v 1 l i několik molekul jejich HVO...

čo bolo, to bolo

test paliv 2012 nebo 2013 zaměřený na jejich nová super paliva jsem neviděl

Benzin u Shellu jsem bral, naftu nikdy. Každého volba. Naftu jedině OMV(Maxxmotion), Benzina (Verva).

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8404
Registrován: 12.03.2011 22:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva

Příspěvek od lucky.jack » 16.08.2013 21:22

Viz. odkazy od Eidže. Zbytečný vlákno.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti