Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Moderátor:phofy
jirka bohutin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2011 07:56

Jak je to s diesel Vervou ...

Příspěvek od jirka bohutin » 17.02.2017 22:05

Dobrý den, předem mého "dopisu" píši že nikoho neobviňuji …

Vlastním vůz Ford Focus 1.8 TDCi rok výroby 2007. Co vůz mám tak jsem tankoval naftu a přidával aditiva "VIF". Minulý rok 2016 cca od září jsem začal z Příbrami jezdit směr Praha na fotbalové zápasy a vždy sem se snažil mít prázdnou nádrž a začal jsem na zpáteční cestě tankovat "plnou" nádrž a to naftu Verva Diesel na čerpací pumpě Líšnice R4 -13.km, č.p. 201, Líšnice. Nechal jsem si udělat kartu Benzina EASY tak cena Vervy je dobrá. A ted …
V prosinci jsem jednoho chladného rána hůře nastartoval asi na potřetí. Volal jsem do servisu Ford Louwman Příbram a měnily se komplet žhavící svíčky. Auto po té startovalo OK (nevím jaké už byly ranní teploty). Po té přišli teploty cca -25C a auto jednoho dne ani na cca desátý pokus nenaskočilo.
Odpoledne když se oteplilo tak nastartovalo. Stále jsem víkendy jezdil na Prahu a tankoval pouze na pumpě v Líšníci a stále jen Diesel Vervu a někdy jsem přidal jednu odměrku aditiva zimní VIF.
Dne 9.2. jsem opět při cestě z Prahy natankoval plnou nádrž 37 l Diesel Verva na Benzina Líšnice. V pátek jsem udělal 1x cestu do Příbrami cca 20 km, a v sobotu ráno při teplotě cca -3C auto nenastartovalo, baterka točila ale ani na 10 pokus nic. Baterka se vybila tak jsem ji nabil ale ani večer auto nechytlo. Pokus jsem opakoval v neděli ale bez úspěchu. V pondělí volám Ford Louwman, přijel technik "kamarád" s diagnostikou. Zjištění že baterka nedává tolik proudu co by měla, ale nafta do čerpadla jde. Tak jsem koupil novou autobaterii. Ve čtvrtek mi technik vyměnil autobaterii a NIC, baterka točila "jak blázen" ale auto ne a ne nastartovat. Tak a ted … čerpadlo špatné ? vstřiky špatné ? … V pátek přijela odtahovka a auto se dovezlo do servisu Ford Louwman. Po cca 1 hodiny mi technik volá že auto jede a kdeže sem tankoval naftu ? Říkám že jsem tankoval na Benzině a Diesel Vervu.Technik, že nafta smrdí jakoby po benzinu a že nejprve vyměnili palivový filtr ten starý původní byl nafouklý a zašpiněný tak nafta 100% musela někdy zmrznout ! po výměně filtru NIC, po té vytáhli z nádrže naftu, nalili jinou a auto nastartovalo na první pokus. S podezřením že jsem si spletl tankovací pistole a natankoval jsem benzin (nevěřil jsem jelikož si vždy kontroluji jak pistol tak displej) volal jsem na Benzinu a dle karty mi posledních 5 tankovaní potvrdili že vždy Diesel Verva. A další věc kdyby to byl benzin a já tankoval skoro do prázdné nádrže 37 l tak bych asi daleko a druhy den nikam nedojel, aspoň myslím. A teď …

1/ problémy se startem začali v prosinci - od září jsem začal tankovat diesel Vervu na Líšnici
2/ vyměnili se žhavící svíčky
3/ v lednu auto začalo startovat špatně v únoru už nenastartovalo výměna baterie
4/ auto nestartuje a v nádrži byla nafta Diesel Verva !
5/ auto odtaženo, výměna palivového filtru a vypuštěna nádrž, a natankována jiná (obyč. nafta)
6/ auto nastartovalo na jinou naftu a starý filtr byl nafouklý důkaz že nafta Diesel Verva zmrzla !

Otázky:
Je Diesel Verva opravdu kvalitnější než obyčejná nafta a je pro motory TDCi ?
Nafta "kvalitnější" Diesel Verva zamrzne dříve nežli "obyčejná" nafta ?
Je na vině pumpa Líšnice R4 -13.km ? že je nafta špatná - jinde jsem od září 2016 netankoval !

Jsem pečlivý a když si přečtu tak věřím že daná nafta je lepší tak na tom nešetřím ikdyž je to starší vůz, tak mu dopřeji. Teď ale nevím … zda kdybych se na to nevykašlal a tankoval obyč naftu tak tyto problémy nenastaly. Jaký máte názor a zkušenost s Diesel Verva ? Mám dále "věřit" tankovat Diesel Vervu ale raději na jiné pumpě nebo přejít na jinou značku (jakou?).

Teď ještě otázka co se díky špatné naftě mohlo zničit na autě ?

Díky za názory a zkušenosti … Jirka H.

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3904
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 18.02.2017 06:04

Pri minus 25 ta Verva zmrzla... nevidim na tom nic divnyho. Musis brat OMV Maxx. Divim se, zes to neresil pres Benzinu a nenechal udelat rozbor.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23329
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Jak je to s diesel Vervou ...

Příspěvek od ZaQik » 18.02.2017 07:35

muj tip: zaneseny palivovy filtr - nastartovals s jinou naftou po jeho vymene; nenastartovani v -25 je s vervou normalni; pokud vycucli celou nadrz, tak to bylo vcetne toho kalu ze dna, takze vysledek mohl vypadat dost hrozne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Příspěvek od tomason » 18.02.2017 16:55

Jak dlouho byl v autě původní filtr?
A ano po zamrznutí je nutné filtr vyměnit při opakovaném mrazu dojde k ucpání znovu.
Tankuju v podstatě jen Benzinu a nikdy se mi toto nestalo a taky nikdy tu nebylo -25.
Pamatuji si -18 a měl jsem s Vervou docela problém, ale auto to dalo.
Pokud k takové nízké teplotě dojde musí být nafta arktická a ta je čirá, protože je do ní přidán petrolej.
Pokud má žlutou barvu její zimní vlastnosti jsou dělané depresanty a pokud do takové nafty přidáš ještě VIF můžeš naopak udělat chybu.
Pokud někdy bude -25 tak jistota je jen v arktické naftě třídy 2 tu má EVO diesel či Maxxmotion diesel.
Níže se mrkni jak to vypadá číslo 5 ,7 i 8 je arktická nafta třídy 2 ostatní ne.
http://www.auto.cz/reportaz-ktera-nafta ... deji-65209
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Příspěvek od TomFocus » 18.02.2017 18:03

Tankuji Otimal plus a dávám 60ml-Vifu na 20l nafty (kvůli čištění).

6.1.2017 jsem byl přes noc u Sušic a ráno při startu bylo -21C a start úplně ok.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Příspěvek od cannobit » 19.02.2017 10:26

Cpu tam jenom OMV Maxxmotion a co byly letos mrazy, tak na pohodu. Na první drc. A ano, byla arktická do -40 :palec_nahoru:
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Příspěvek od EL » 19.02.2017 17:55

Tankuji Optimal Diesel u Eurooilu, přidávám VIF 1:500. V mrazech při -20 stupních 2x nažhavím a startuji bez problémů. Palivový filtr Delphi HDF 924 měním každých 20.000 km.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host