Extra benzin - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jenikHK » 01.04.2019 05:50

Benzin s 90 i se 100 oktany hori stejne rychle. To, ze viceoktanovy hori pomaleji, je blud, zazity z dob, kdy se musel stelovat predstih pri provozu na Special/Super.
Motory s čidly klepaní si s tim poradi, ale samozrejme nejlépe vyuziji energii paliva na hranici klepani.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jenikHK » 06.04.2019 17:35

Wolf78 píše:pro ty kteří jezdí na VIF SUPER BENZIN ADITIV - nové složení , OBAL !
https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/novy ... ml#content
Jenom postřeh. Dneska jsem dojel 0,5l balení, koupené cca pred rokem a nacal nove, koupené v listopadu - a ještě ze jsem zde četl o změně složení, tak bych vcelku podlehl panice - odstinem připomíná aditivum do nafty.

Čili změna v distribucni siti už musela proběhnout v průběhu podzimu...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od ballu » 06.04.2019 21:56

jenikHK píše:Benzin s 90 i se 100 oktany hori stejne rychle. To, ze viceoktanovy hori pomaleji, je blud, zazity z dob, kdy se musel stelovat predstih pri provozu na Special/Super.
Motory s čidly klepaní si s tim poradi, ale samozrejme nejlépe vyuziji energii paliva na hranici klepani.
Tak proč se musí měnit předstih ????
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jarod72pm » 06.04.2019 22:31

Má to něco s detonačním hořením ,nebo vyšší oktan snese větší kompresi takže tlak na píst pak bude větší (že by větší výkon) takže motory s vyšší kompresí mají své využití ve více oktanech. Někde jsem i četl že 95 má větší výhřevnost jako 98 .
Aaaa teď jsem našel vcelku solidní článek který vysvětluje tuto problematiku extra benzínů.
https://www.auto.cz/vysokooktanove-benz ... ejte-82674
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jenikHK » 07.04.2019 11:22

Benzín s vyšším OČ má vyšší odolnost proti detonačnímu hoření, takže prakticky je možné jej zažehnout dříve vůči HÚ, tj. s vyšším předstihem. V okamžiku dosažení HÚ je tedy ve válci vyšší tlak a motor může podat vyšší výkon.
Naopak benzín s nižším OČ potom s nastaveným nižším předstihem, tj. Zapalen později vzhledem k H U dohořívá ve větší míře ještě v průběhu expanze, což není tak efektivní. Pokud by došlo k většinu předstihu, motor by začal klepat - nastalo by detonacni spalovani.
Dříve se tedy seřizoval předstih takto s ohledem na předpokládané palivo.

Edit: Upraveno pro vyšší (doufám) srozumitelnost.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 07.04.2019 14:52, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jarod72pm » 07.04.2019 12:57

:bebng: proč bych benzín s vyšším oktanovým číslem zapaloval dřív? Právě proto že netrpí předzápalem se píst dostane do maxima pro stlačení směsi.

z článku:
¨Oktanové číslo výzkumnou metodou

Samotné oktanové číslo určuje schopnost benzinu odolávat samovznícení, tedy klepání. Při něm palivo nejčastěji zábleskem světla od jiskry začne hořet ještě v jiném místě spalovacího prostoru. Nárůst tlaku je příliš prudký a moc brzy, nestihne se zužitkovat na mechanickou práci. Naopak často

působí ještě před horní úvratí, čili proti směru otáčení motoru. Výsledkem jsou pokles výkonu a především extrémní namáhání mechaniky agregátu.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od ballu » 07.04.2019 13:36

jenikHK: hlavně že pomalejší hoření víceoktanového je blbost.
Jen sem tě nechal, aby jsi se vycukal sám. Vyšší kompresí , nebo plněním turbem se hoření ve válci srovná, ale s vyšším výkonem.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jenikHK » 07.04.2019 14:42

Ano, rychlost hoření benzínu s ruznym OČ je stejná, resp. Rozdíl zanedbatelny.
Pokud totiž smes zapálím pozdeji (tj. S menším predstihem), pak take (pri stejne rychlosti hoření) později dohoří.
Neplest hoření a detonační hoření, detonace je nežádoucí - rychlost hoření detonačního je o řády vyšší.

Je jasné, ze velikost předstihu se mění i s použitím preplnovani a nebo kompresnim pomerem. Totéž lze ale i říci o pozadavku motoru na OČ paliva. Zde jsme ale resili rychlost hoření pri pouziti jiného benzínu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od ballu » 07.04.2019 14:58

A když ten benzín stlačím v HU vyšší kompresí nebo turbem, co se stane?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od jenikHK » 07.04.2019 15:04

Stlačením benzínu v HU ohnes ojnici ;) - kapaliny jsou nestlačitelné

Nicméně rozumím a odpovím otázkou - jak to ma souviset s rychlostí hoření jakožto zavisloti na OČ?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od Sagic » 24.05.2019 11:13

Tak poslední dobou si vsimam ze mi na Verva100 auto studene a obcas i teple pocukava kolem 2tis otacek a lehkem plynu nebo brzdeni motorem v nizsich otackach. Tankoval jsem na ruznych Benzinach. Ted sem vzal obyc n95 na OMV a rekl bych ze je klid :nixw:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od enjoy » 24.05.2019 12:55

Me zase na vervu 100 uz zase umi auto na prvni start zdechnout. Coz byl jeden z duvodu, proc jsem ji zacal tankovat pravidelne. Zda se, ze se zmenila receptura:-)
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od krenda » 17.01.2020 22:24

Byl jsem dotázán, proč leju do prémiového benzínu OMV Maxxmotion 100+ ještě aditiva VIF. Prý to výrobce nedoporučuje. Osobně nic o nedoporučení nevím teda.
https://www.youtube.com/watch?v=23d8M7l7o0M
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3903
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 18.01.2020 09:01

Aditiva se muzou "bít"

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2020 18:36

Je to tak. Je to prece jen chemie a kazdy vyrobce se složením moc nechlubi. Ja treba davam VIF do obyc.benzinu od Globusu a zadny problem. Motor jde pekne a spotreba na koncepcne 20 let stary dvoulitr luxusni. Podle me za málo penez hodne muziky.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti