Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ústav paliv a maziv,a.s. (http://www.upmas.cz)
Dotaz:
Nafta TOP Q (Benzina) již obsahuje aditiva. Pokud přidám při
tankování aditivum VIF, zlepším vlastnosti nafty Top Q?
Jaký je rozdíl mezi zimním a letním aditivem VIF? Můžu zimní aditivum
používat v létě?
Odpověď:
Dobrý den,
Pro dodatečné přidávání přísad do nafty TOP Q není duvod, přesto pokud o to
máte zájem, kontaktujte obchodní oddělení Benzina. Zimní a letní varianta
aditiv do motorové nafty se liší přítomností složky pro zlepšení
filtrovatelnosti za nízkých teplot. Její účinek je takový, že modifikuje
průběh krystalizace, tj. přeměnu určitých uhlovodíků na tuhou fázi a to
vytvářením krystalů menších rozměrů, které projdou filtrem paliva. Letní
motorová nafta se nedostává do teplotních podmínek tuhnutí uhlovodíků (při
použití v létě), tzn. není třeba tato složka. Pokud použijete zimní aditiv v
letním období, nevyužijete tedy jeho funkce, ale motoru to nijak neškodí.
--------------
Takže shrnutí - rafinerie dělá jednu naftu, pro všechny stejnou (info z tohoto vlákna). Pro zlepšení vlastnosti (nejenom pro zvýšení cetanového čísla) se přidávají aditiva. TOP Q má aditiva a cetanové číslo kolem 56, Verva má cetanové číslo 61 (ale asi je vždy o 1 Kč dražší, než TOP Q).
Jestli do TOP Q přidám VIF, tak je to tom, že víra mi zajistí to lepší pro TDCi nebo mi VIF zlepší cetanové číslo na 61?
Dotaz:
Nafta TOP Q (Benzina) již obsahuje aditiva. Pokud přidám při
tankování aditivum VIF, zlepším vlastnosti nafty Top Q?
Jaký je rozdíl mezi zimním a letním aditivem VIF? Můžu zimní aditivum
používat v létě?
Odpověď:
Dobrý den,
Pro dodatečné přidávání přísad do nafty TOP Q není duvod, přesto pokud o to
máte zájem, kontaktujte obchodní oddělení Benzina. Zimní a letní varianta
aditiv do motorové nafty se liší přítomností složky pro zlepšení
filtrovatelnosti za nízkých teplot. Její účinek je takový, že modifikuje
průběh krystalizace, tj. přeměnu určitých uhlovodíků na tuhou fázi a to
vytvářením krystalů menších rozměrů, které projdou filtrem paliva. Letní
motorová nafta se nedostává do teplotních podmínek tuhnutí uhlovodíků (při
použití v létě), tzn. není třeba tato složka. Pokud použijete zimní aditiv v
letním období, nevyužijete tedy jeho funkce, ale motoru to nijak neškodí.
--------------
Takže shrnutí - rafinerie dělá jednu naftu, pro všechny stejnou (info z tohoto vlákna). Pro zlepšení vlastnosti (nejenom pro zvýšení cetanového čísla) se přidávají aditiva. TOP Q má aditiva a cetanové číslo kolem 56, Verva má cetanové číslo 61 (ale asi je vždy o 1 Kč dražší, než TOP Q).
Jestli do TOP Q přidám VIF, tak je to tom, že víra mi zajistí to lepší pro TDCi nebo mi VIF zlepší cetanové číslo na 61?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Podle me se to nevyplati cpat Vif do top q primarne je urcen do neaditivovane nafty.Samozrejme to neni nijak spatne taky ho pridavam do Ultradieslu,ale Vervu z toho neudelas aspon me se to nikdy nepovedlo a to davkuju daleko vice nez je navod.Pro Vervu hovori lepsi akcelerace a jen koruna rozdilu a hlavne comfort tankovani porad lizt do kufru pro Vif a pak smrdi auto nebo ruce to uz sou detaily.Chapu tu medialni masaz Vifu,ale je treba to zkusit me Verve docela dost vyhovuje topq netankuju.Az dodelam Vif tak jen Verva ta 100 za 100litru snad nikoho nepolozi.J
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jenže právě v tomto vlákně zkušenosti uživatelů jsou spíš pro TOP Q plus VIF, což mě jako laikovi, který s naftou začíná, přijde zajímavá zkušenost. Nicméně pro sebe ještě potřebuji pochopit, proč. Jestli tím zvýším cetanové číslo, tak super, ale to by pak asi VIF kupovali všichni a z topného oleje by udělali Vervu (trochu přitažené za vlasy, ale chci tím ukázat to jádro pudla).
Nebo je to o tom, že mám lepší pocit, protože víra Tvá Tě uzdraví?
Já vidím rozdíl TOP Q vs Verva v cetanovém čísle, jinak obě paliva dle obchodně-technických listů mají v sobě aditiva pro zlepšení vlastností. Jestli stejný nebo ne, to by musel říct technik Benziny (na webu to nejde vyčíst), ale přijde mi nesmyslný, aby měli dvě aditiva. Problém s logistikou, evidencí, atd. Spíš mě selským rozumem přijde, že do TOP Q dají míň toho zázračného aditiva, za předpokladu, že berou "surovou" naftu z rafinerie a teprve při plnění nádrží čerp.stan. vyrobí TOP Q nebo Vervu.
A jestli maloobchodní balení VIFu obsahuje to samé složení, jako má řidič cisterny v kanystrech, to ví opět jen někdo z techniků-chemiků.
Nebo je to o tom, že mám lepší pocit, protože víra Tvá Tě uzdraví?
Já vidím rozdíl TOP Q vs Verva v cetanovém čísle, jinak obě paliva dle obchodně-technických listů mají v sobě aditiva pro zlepšení vlastností. Jestli stejný nebo ne, to by musel říct technik Benziny (na webu to nejde vyčíst), ale přijde mi nesmyslný, aby měli dvě aditiva. Problém s logistikou, evidencí, atd. Spíš mě selským rozumem přijde, že do TOP Q dají míň toho zázračného aditiva, za předpokladu, že berou "surovou" naftu z rafinerie a teprve při plnění nádrží čerp.stan. vyrobí TOP Q nebo Vervu.
A jestli maloobchodní balení VIFu obsahuje to samé složení, jako má řidič cisterny v kanystrech, to ví opět jen někdo z techniků-chemiků.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Podle mych zkusenosti jde o cenu predevsim temto lidem, Vifem Vervu neudelas.Ja si priplatim a vim proc to delam a pokud nekdo tvrdi neco jineho me to nevadi,kdyz jim to funguje:-)Jeste lip se chova ultradiesel s Vifem.Ve Verve bude neco vic v zime ma i vyssi filtrovatelnost nez topq.Tohle uz neresim a pochybuju ze ti to jen tak nekdo prozradi ...
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- L_u_k_y_n
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 10.04.2009 14:26
- Bydliště: Praha-východ
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Mám trošku hlučnější vstřiky a kamarád automechanik z Peugotu radil (dle doporučení techniků od Bosche), přidávat do nafty 0,5dcl motorového oleje (např. do dvoutaktů) na nádrž. Zvýší se tím mazivost nafty, praktikujou to u aut kterým se třeba "přidírají" vstřiky a který bezproblémů natočili dalších 200-300 tis. km.
Ford Focus II 2.0 TDCi Ghia, r.2005
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
tak to jen do te doby nez ti ten olej ucpe vstrikovace tohle nelze pouzivat u syztemu CR s micronovymi otvory to by meli boze panove od Bosche vedet jedine bezpopelny olej itak tam nepatri zaden olej.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
kde točí ultradiesel? Jaká je to síť ČS? Jak je na tom s cenou? Na stránkách unipetrolu nic nepíšou o cetanovém čísle, jen že cetanové číslo je zvyšené. Jinak už to má mít aditiva, tj. VIF plus TOP Q či VIF plus ultradiesel je o stejném... nebo ne?tomason píše:Podle mych zkusenosti jde o cenu predevsim temto lidem, Vifem Vervu neudelas.Ja si priplatim a vim proc to delam a pokud nekdo tvrdi neco jineho me to nevadi,kdyz jim to funguje:-)Jeste lip se chova ultradiesel s Vifem.Ve Verve bude neco vic v zime ma i vyssi filtrovatelnost nez topq.Tohle uz neresim a pochybuju ze ti to jen tak nekdo prozradi ...
http://www.unipetrolrpa.cz/cs/nabidka-p ... iesel.html
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- L_u_k_y_n
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 10.04.2009 14:26
- Bydliště: Praha-východ
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
to Tomason: měl jsem přesně stejnou otázku, ale používají to i pro CR. Já bych z ucpanejch trysek zase takovej strach neměl, uvědom si, že je to ředěno cca 1:1000 a v porovnání s tím bordelem, co asi v nádrži všichni máme ...
Přijde mi to, že tu až moc teoretizujem nad tím, co by kdyby. Je to asi jako s čištěním čipu u zrcadlovky. 50% uživatelů se bojí zvednout zrcátko a na čip jen podívat a dávaj ho čistit do servisu za nehorázný peníze, zbytek s trochou šikovnosti čistí doma bez jakýchkoliv následků.
Přijde mi to, že tu až moc teoretizujem nad tím, co by kdyby. Je to asi jako s čištěním čipu u zrcadlovky. 50% uživatelů se bojí zvednout zrcátko a na čip jen podívat a dávaj ho čistit do servisu za nehorázný peníze, zbytek s trochou šikovnosti čistí doma bez jakýchkoliv následků.
Ford Focus II 2.0 TDCi Ghia, r.2005
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak to se mylis,protoze se na to delal test a byl prokazatelny ubitek vykonu motoru kuli zanesenym tryskam proste olej do dvoutaktu do moderniho CR systemu vubec absolutne nepatri .Uz nevim,jak vic to zduraznit!!!
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- L_u_k_y_n
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 10.04.2009 14:26
- Bydliště: Praha-východ
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
o.k., jestli přímo na toto byl proveden test, rád bych se na něj mrknul, tak pokud je to možné sem hodit odkaz nebo scan ...
dík
dík
Ford Focus II 2.0 TDCi Ghia, r.2005
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No momentalne mam notebook v oprave,ale pak ti tu kutilovskou pikacovinu vyvratim definitivne a myslim,ze to psal nekdo z ustavu paliv a maziv.Co filtry DPF to bych zkusil rict ve Fordu tam by spadli asi ze zidle a byl bys za vidlaka.....
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
to Eidž - Zatím vím o dvou čerpačkách s Ultradieselem. Je to Globus v Ostravě a čerpačka Avia v Brně-Slatině. Ta stojí přímo vedle Benziny plus a ultradiesel tam byl předevčírem za 31.50, Verva za 31.90. Tak jsem neexperimentoval a jel zase a opět pro Vervu . Rozdíl 40hal. mi nestojí za experimenty, i když co jsem pochopil, Ultradiesel asi nebude špatný. Ale já Maxovi slíbil to nejlepší, takže v ČR Verva, v Rakousku BP Ultimate a v Německu Aral Ultimate.
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To nejlepší chci pro mazlíka taky, ale CO je to nejlepší
Já se asi přidám do tábora preferující Vervu bez dalších aditiv (VIF apod.).
Já se asi přidám do tábora preferující Vervu bez dalších aditiv (VIF apod.).
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Eidž: dobre delas
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To Mickell tak jasbně nejsem blázen,ale u mě ten rozdíl třeba dnes dělá Verva 31,80 Ultradiesel 29,9 a když vemu víc jak 20 litrů ještě mínus 0,30kč litr.Pumpy sou od sebe půl kilometru cca.rozdíl 2,2 litr už je zajímavější a zatím sem s ním neměl problem.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů