Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
FF3 poFL nastartujes jen se seslaplou spojkou (bez ohledu na to, jestli je v aute spinacka nebo startovaci tlacitko), takze takhle skonci asi vsechny fordy
jinak cely zivot startuji se seslaplou spojkou - inu, co se v mladi (v autoskole) naucis ...
jinak cely zivot startuji se seslaplou spojkou - inu, co se v mladi (v autoskole) naucis ...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Naftak hlavne vypinat s vyslapnutou spojkou
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Mam 1,6 tdci 2008,startujem bez spojky ale prvykrat ma dost zaskocila hlaska "pred startom stlac spojku" bolo -25c.
Ak padnu teploty pod -25 nastartujem len zo spojkou.
Ak padnu teploty pod -25 nastartujem len zo spojkou.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Mondeo bez spojky, Rangera se spojkou
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3701
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Já už vím, kde jsem to řešil... u Focusu 2009 1.6, duratec.
Byla tam nějaká "zrada", o který servis věděl, ale nikdy jsme to nedořešili - občas po jízde, auto zahrátý, když člověk do chvíle startoval znovu, tak auto dlooouho točilo než naskočilo a nebo bylo lepší natuknout a točit za chvíli znova..
U toho jsme se s technikem Fordu dostali ke spojce a on se divil, proč startuju se sešlápnutou spojkou a koukal na mne jako na pako. (což jsem, ale u tohodle jsem si říkal, že je to "normální" )
Tak jsem se zeptal jinýho a ten mi řekl, že samozřejmě startovat se sešlápnutou spojkou Proto jsem tady to téma oživil, ale jak říkám, at je to jak chce, Ford u nových start bez spojky nedovolí, tak asi věděj, co dělaj...
Byla tam nějaká "zrada", o který servis věděl, ale nikdy jsme to nedořešili - občas po jízde, auto zahrátý, když člověk do chvíle startoval znovu, tak auto dlooouho točilo než naskočilo a nebo bylo lepší natuknout a točit za chvíli znova..
U toho jsme se s technikem Fordu dostali ke spojce a on se divil, proč startuju se sešlápnutou spojkou a koukal na mne jako na pako. (což jsem, ale u tohodle jsem si říkal, že je to "normální" )
Tak jsem se zeptal jinýho a ten mi řekl, že samozřejmě startovat se sešlápnutou spojkou Proto jsem tady to téma oživil, ale jak říkám, at je to jak chce, Ford u nových start bez spojky nedovolí, tak asi věděj, co dělaj...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Myslim, ze vyslapnuta spojka pri startování ma dnes jen bezpecnostni důvody. Driv byly hodne huste oleje v motoru i převodovce, tam to melo tedy jeste důvod v podstatném snizeni mechanického odporu. Velky napor je třeba i pri podrazovani a schválně, kdo z vas dava meziplyn, ktery spojce a dvouhmote vyrazne ulevi.
Spojku, lozisko clovek spis znici zpusobem uzivani pri jizde. Jeden znamy se rozjizdel vzdy tak ze 2500ot., hruza, spojka vydrzela necelych 120 tis.km.
Spojku, lozisko clovek spis znici zpusobem uzivani pri jizde. Jeden znamy se rozjizdel vzdy tak ze 2500ot., hruza, spojka vydrzela necelych 120 tis.km.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
ne, kvuli motoru to nedelaj - diky tomu muzou mit jen jeden typ kabelaze do motoroveho prostoru, protoze startovani klickem se pak elektricky chova uplne stejne jako startovani tlacitkem
(otestujes cidlo spojky a ocekavas impuls na start)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3701
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Myslel jsem to hlavně tak, že pokud by to mělo vadit a případně něco poškodit, tak to nebudou "vyžadovat" u každýho startu každýho novýho auta...
Vždyt i stop/start funguje při sešlápnutí spojky. Pro mne tedy otázka bezpředmětná, ale zajímalo me, co a jak u starých aut.
Tam mi to víceméně vysvětlil Ma.rt, přiznám se, že tu spojku budu u starších aut asi šlapat dál
Vždyt i stop/start funguje při sešlápnutí spojky. Pro mne tedy otázka bezpředmětná, ale zajímalo me, co a jak u starých aut.
Tam mi to víceméně vysvětlil Ma.rt, přiznám se, že tu spojku budu u starších aut asi šlapat dál
Naposledy upravil(a) Sentik dne 05.04.2021 12:20, celkem upraveno 1 x.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Junior
- Příspěvky: 437
- Registrován: 23.01.2018 19:06
- Bydliště: Liberec
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
Cmax jedině taky se spojkou. Bez ní to nejde.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky
U me to take jde bez spojky, jen si myslím, ze je dalsich 100+1 věci, jak lze spojkovemu mechanismu zkrátit zivotnost a startování je proti tomu nic.
Kdyz jsem psal o starých autech, mel jsem na mysli dobu, kdy se jezdilo bezne na 15w40. Pak bylo obdobi, kdy spojky vydrzely kdeco a nyni mame na spojky bezne svolavacky a když uz vydrzi spojka, sype se zase třeba dvouhmota. Ale fakt si myslim, ze startovani bez/se spojkou není treba resit.
Kdyz jsem psal o starých autech, mel jsem na mysli dobu, kdy se jezdilo bezne na 15w40. Pak bylo obdobi, kdy spojky vydrzely kdeco a nyni mame na spojky bezne svolavacky a když uz vydrzi spojka, sype se zase třeba dvouhmota. Ale fakt si myslim, ze startovani bez/se spojkou není treba resit.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů