Stránka 16 z 16

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 22.02.2012 11:17
od mickielli15
misoo píše:mickieli : ani ja nemam pri ostrej jazde 14 litrov, mozno ani to nie ak idem s rozumom. ak by si mal povedzme ekvivalent 2,0 benzin, tak by si pri ostrej jazde mal cca 10 litrov. takze si onu zabavnost vymenil za 2 - 2,5l :) je to uz na tebe kolko si si ochotny za onu zabavu priplatit :)
misoo - já zapomněl dodat, že jako prase nejezdím pořád. A hlavně jsem zapomněl dodat, že jezdím i dlouhé trasy, kde se bez problému dostanu k hranici 6l/100km, což v případě benzínu 2L prostě neexistuje. A to byl taky jeden z důvodů, proč jsem volil diesel. Když chci, jedu i pod 6L, když chci, mám 100kw a 320Nm.
... ale nakonec musím dodat, že benzín mám obecně raději, jen jsem volil rozumem, ne srdcem. :)

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 03.03.2012 23:57
od milan26
:bravo22: krásně napsáno :wink:

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 04.03.2012 02:52
od misoo
jj, ked jazdis vela, tak to sa narata, to je jasne :palec_nahoru:

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 05.04.2012 01:16
od cloudi
No ja mám naftáka a nestěžuju si :-) jen cena nafty mě štve víc a víc

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 07.04.2012 03:39
od ballu
Mám služební auto 2,0L v naftě kombajna citrona C5 v plné výbavě. Během čtrnácti dnů jsem natočil skoro 3tis. km, tak mohu již posuzovat. Váha auta je stejná jako u mého mondea, jen jiný motor s 6-tým kvaltem . Spotřeba 6-6,5L nafty dle toho jak jedu a jak využívám tempomat, který navyšuje spotřebu skoro o 0,5L v hustějším provozu na D1. Spotřeba mého benzínu je o nějakých 1,3L vyšší. Jako správný turbonafťák, má kopance zátahu mototu do sedaček, co můj benziňák má o hodně menší ale netrvá to zase jen v rozmezí 1000otáček ale 3000otáček, což v plynulosti zátahu nafta na to nemá a dělá to tím dosti nepříjemnou jízdu. Naopak je na delší trasy 200 km a více ideál, zapnete tempomat a po dvou hodinách vypnete. Na plynu to jde znát tímto způsobem, že u nafty kolik jedete, tolik musí být sešlápnutý plyn, což u benzínu stačí auto rozjet a pak jen lechtáním plynu udržovat rychlost a vždy je připraven bez mezery jít do plného výkonu. Obráceně, když u benzínu sundáte na dojezdu nohu z plynu, auto pozvolna spomaluje a pro svou váhu má i tímto způsobem obrovský dojezd, který bez znatelného spomalení snižuje spotřebu. U nafty sundání nohy z plynu znamená, přehnaně, pomalu olízat hubou čelní sklo a tím pádem aby auto setrvačností dojelo to co benzín, musí se u nafty vyřadit a dojet na volnoběh.
Zkoušel jsem tempomat, zadal na rovince 120km/hod a palubák dal na okamžitou spotřebu. Přidával jsem na tempomatu po 1km a sledoval spotřebu. Ta byla stále v rozmezí 0,2L až do nastavené rychlosti 135km/hod. Jak jsem přidával více, již 136 , 137, 138. tak vylétla okamžitá o 0,5L/100km více. To samé při vypnutí nebo brnknutí o brzdu, okamžitě se vypnul, nechal jsem rychlíka předjet a zapnul. Ze 100km rychlosti tempomat dá plný plyn , aby dosáhl nastavených 130, nohou bych se tam dostal plynuleji s menší spotřebou. To jen pro ty, kteří budou do krve tvrdit, že přes tempomat to má nejmenší spotřebu. :mrgreen:
Co se týče jízdních vlastostí, tak mám pocit, jako když dáte kamen do hadry a hodíte. Kamen letí a hadra za nim vlaje. To same je i s prdelí auta u těžkého čumáku nafty. Musí se najíždět jiným způsobem do zatáček, oproti benzínu.O začátku topení ani nepíši, ten kdo tvrdí, že to topí po2km potřebuje nakopat, protože honí studený motor, který při lehkým rozjetí a ohřívání jízdou v žádném případě po 2 km nepohne ani ručičkou teploměru a to bylo +3st. nad nulou 8O Proto zlaté moje benzínové Mondeo. :palec_nahoru:

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 07.04.2012 07:04
od Eidž
Tak s tím topením to je divné. Asi Ti v plné palbě nedali elektrický ohřev...

Fabie II, 1,6, 55 kW s DPF, topí za 700 m. V mínus 5C. Kontrolka studeného motoru zhasne do 3 km, v tuhých mrazech do 4 km.
Škoda uvádí kombinovanou spotřebu 4,2 l, já jezdím za 5,2. Ale asi 90% jízd je dálnice, 130 km dle GPS, v létě klima.
Takže dle mého názoru, dost slušná spotřeba. Když jezdím okresky, tak spotřeba dle BC je 4,4 - 4,8.
Když jedu město, tak spotřeba 5 l dle BC.

Nevím, ale benzíňák by ve městě 5 l určitě nedal, tipuji tak 8. Mezi město a dálnici bych viděl tak na 6,5 až 7.

Co se týká dynamiky - 55 kW není na sport, i převody jsou udělané spíš na spotřebu a plynulou jízdu, než start-stop, brzda-plyn. Rozhodně to není na riskantní předjíždění, je to takové tupější.

Tempomat mám taky a rozhodně mi spotřebu nezvýšil. Mám ji úplně stejnou, jako před tempomatem (byl domontován na 6000 km, teď mám 9000 km).

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 07.04.2012 08:08
od Hampy
U nafty sundání nohy z plynu znamená, přehnaně, pomalu olízat hubou čelní sklo a tím pádem aby auto setrvačností dojelo to co benzín, musí se u nafty vyřadit a dojet na volnoběh.
Tak zrovna tuto vlastnost cítím naprosto opačně! V práci máme služebáky od Opelu, vše v benzinu - Astra 1,4, Zafira 1,6 - těmito dvěma se svezu nejčastěji - a pozoruji přesně co píšeš... jakmile sundám nohu z plynu, auto udělá HRRRC a já ochutnám volant! U mého nafťáku naprosto v klidu - po uvolnění plynového pedálu dojíždím na semafory setrvačností... Řekl bych že toto ovlivňuje i stav motoru, jaké jsou vůle v řízení, v jaké rychlosti (resp. v jakých otáčkách) to uděláš atd...
Je to určitě subjektivní - někdo určité vlastnosti vnímá jako plus, někdo to má obráceně. Mně osobně se třeba často omílaný turboefekt líbí a užívám si ten kopanec :-)

Jo a špatné jízdní vlastnosti, resp. vlastnosti podvozku u Citroenů můžu potvrdit :-D My co jsme zvyklí z Fordů tak brečíme, v tom jsme asi benziňáci i naftaři za jedno :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 04.06.2013 19:30
od fofok
Srovnání kombíků na léto,nicméně dole je zajímavá kalkulačka nafta vs benzín po kolika km se srovnají náklady. http://www.penize.cz/nakupy/255593-octa ... ent_8_8643

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?

Napsal: 30.09.2015 09:37
od ZaQik