Zimní clony chladiče

Moderátor:phofy
koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od koumess » 02.12.2010 20:41

...co se asi tak děje v chladiči,když se ohřeje malý okruh a začne otevírat termostat - okolní teplota je např.-25°C - začne ti do vymrzlého chladiče téct vřelá voda - taky tam bude rozdíl teplot klidně 115°C i bez clony a nikdo stím nezakazuje jezdit...jasně,lepší je startovat při +20ti :) ...
Dával jsem karton přes celý chladič - pouze v místech kde jsou ventilátory jsem vystřihl patřičně velké otvory. Ty to pak mohly účinně uchladit ,když bylo potřeba a nemlely se tam naprázdno třeba napůl zacloněné... To má taky ale jeden háček - ty větráky musí být funkční :D
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od Eidž » 03.12.2010 07:36

kaminek píše:...oháníš se tady nějakou lepenkou ,kterou sem možná vložil novinář ,který ví o autech taky prd....
opět nepochopení mého příspěvku
1. odkaz na článek jsi vložil Ty, já ne.
2. "ohánění" lepenkou jsi nepochopil. Nemyslel jsem to ironicky nebo negativně. Naopak, jako nápad, který asi kartonáři neocení, ale jde o totéž.
3. Pan Štěrba je pan s velkým P. To, že jej neznáš, neznamená, že jde o novináře, který o autech ví prd. Naopak, ten ví o autech víc, než my dva dohromady. Navíc má excelentní zkušenosti s LPG. A hlavně, není to novinář. Ale stačilo číst pozorně článek.

Jelikož mrazy budou pokračovat i další týden, nainstaluji karton. Profil jízdy jsem už psal, tak jsem zvědav, jak se to projeví.
Dnes (-12) začalo topení foukat do 2 km (jako vždy, i když je +5), ukazatel teploty chladící směsi se na svislou polohu nedostal, byl v pracovní oblasti, ale někde mezi svislou a začátkem pracovní oblasti.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od kaminek » 03.12.2010 17:05

Eidž píše:[3. Pan Štěrba je pan s velkým P. To, že jej neznáš, neznamená, že jde o novináře, který o autech ví prd. Naopak, ten ví o autech víc, než my dva dohromady. Navíc má excelentní zkušenosti s LPG. A hlavně, není to novinář. Ale stačilo číst pozorně článek.

.
Eidž necháme to :wink: Já vím že Šterba není novinář,ale že je to odborník.Já jen, že ty jeho slova co pronesl, nějakej novinář asi popletl ,takhle jsem to myslel. :nazdravi:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od ballu » 03.12.2010 23:26

Trochu to tu poopravím, ikdyž je termostat ještě zavřený, tak propouští malým otvorem kapalinu do chladiče, tak rozdíl v teplotě motoru a vody v chladiči i při zavřeném termostatu je max. 40 - 50st.C.
Kdyby přes zavřený termostat nešlo malé množství teplé vody, jak by pak se otevřel, vzniklo by tepelně hluché místo. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od koumess » 05.12.2010 15:10

to bych řek že asi ne.Myslím si že ten malý otvor v termostatu slouží k lepšímu odvzdušnění při napouštění systému chladivem. Některé termostaty jsou místo dírky dokonce vybaveny jednoduchým kuličkovým ventilkem,který propouští naopak-pouze v protisměru - takový termostat v zavřeném stavu nepropustí ani ň. teplé vody.
Co to je tepelně hluché místo?? :mrgreen:
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od kaminek » 05.12.2010 16:06

Jasně ,ten malý otvor v termostatu slouží k tomu ,aby se chladící okruh nezavzdušňoval ,bývá tam i pohyblivý nýtek, ale už jsem viděl i termostat bez otvoru u Fiatu .No a Ballu tím tepelně hluchým místem ,myslel asi vzduchovou bublinu ? :lol:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od ballu » 05.12.2010 18:23

Ne vzduchovou díru , ale když se termostat neohřeje tak se neotevře. A aby se tam ta teplá voda dostala, tak tam musí být ikdyž malé ale musí být proudění teplé vody. Dřive tam byla 1,6 mm dírka/ zvětšovala se na 3 mm/ nyní tam může být jednostraný malý ventilek. Vysvětlení jednoduché, doma na radiatoru když zastavíte ventil , tak je studený jak radiátor tak i přívodní trubka před ventilem a to je to tepelně hluché místo. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od koumess » 06.12.2010 17:26

no tak tos teda udělal chybu žes doma nešel do mědi jako ja,pak bys to neměl tepelně hluché :D Radiátor po větvi zavřenej,ledovej a o ventil by si pazouru spálil :mrgreen:

asi se to bude lišit od umístění - např.když to poteče kolem termostatu do topení a pod. Ten stím ventilkem nepropustí do chladiče nic,když je zavřenej - myslím že je ze starého scorpia 2.
Mě šlo hlavně o to,že chladič může prasknou z mnoha důvodů ,ale nevěřím že kvůli rozdílu teplot na něm...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od Eidž » 08.12.2010 07:31

ballu píše:Trochu to tu poopravím, ikdyž je termostat ještě zavřený, tak propouští malým otvorem kapalinu do chladiče, tak rozdíl v teplotě motoru a vody v chladiči i při zavřeném termostatu je max. 40 - 50st.C.
Kdyby přes zavřený termostat nešlo malé množství teplé vody, jak by pak se otevřel, vzniklo by tepelně hluché místo. :mrgreen:
Minulý týden, když bylo -7C s clonou chladiče (dva pruhy kartonu - jeden širší na pravé straně z pohledu jízdy vpřed a jeden užší, kvůli sání klimy se tam nedá dát širší, odhad cca 75% chladiče, možná víc, zacloněno) po příjezdu (2 km město, 17 km mimo město) - teplota na palubní desce mezi začátkem pracovní oblasti a 1/4 - prostě ručička nebyla svislá, ale "ležela", ale už za pracovní oblastí. Chladič studený - rozhodně přívodní trubka neměla 40 C, ta byla jak led, chladič taky.
Z toho vyvozuji, možná mylně, že mám termostat v pořádku a prostě při mrazivém vzduchu je potíž nejen v tom, co motor ochlazuje z venku, ale i v tom, co saje.
Dnes při +2C bez clony, ta samá trasa, při dojezdu ručička svislá...

K tomu poškození chladiče:
1. nenapsal jsem, že se mi to stalo.
2. jen na Formanu, kde je přívod z plastu, který mi v létě prasknul, jsem do zakrývání chladiče nešel.

Pokud Vám zakrytí chladiče pomáhá, zkuste si ještě ošahat přívod na chladič v závislosti na ukazateli teploty chladící směsi, jestli Vám termostat neotevírá příliš brzy.
Experimentování zdar.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od Vewehr » 02.01.2011 23:00

Jen pro upřesnění - nemáš na mysli sání vzduchu do motoru? Klima saje přes pylový filtr, ne?
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od Eidž » 03.01.2011 06:02

Ano, chybně jsem to formuloval. Je to jak píšeš. :palec_nahoru:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od Vewehr » 03.01.2011 08:49

To zahřeje :D.

Snad nebudu moct dráždit, ale trochu OT k p. Štěrbovy. Vážně lze doporučit vyndávat baterku v mrazech? Zmiňovaný alarm a rádio je mi fuk, ale resetovat si ŘJ a reprogramovat ji v tvrdých mrazech mi přijde trochu odvaha :shocked:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od Brehowicz » 03.01.2011 15:54

S tím vyndávaním baterky je to dneska nesmsl,to by přicházelo k uvaze pouze tehdy že vím že budu stát v celou zimu.

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od HmerX » 03.01.2011 17:20

Instaloval jsem taky kryt za masku na naše JTD a ohřívá se dřív :bravo22: Akorát je blbý termostat. Ale clona funguje dobře :)
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Zimní clony chladiče

Příspěvek od koumess » 03.01.2011 22:31

u 2,5tdi to taky zakrývám.Ten detoňák se přišerně pomalu ohřívá :| tak ten efekt je dost znatelnej. A to mám agregát v top stavu vč.termostatu. U benziňáku se to tak rychle ohřeje že už to neřeším :) :palec_nahoru:
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Odpovědět

Zpět na „Karoserie - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů