výměna palivového filtru

Moderátor:phofy
Odpovědět
kovikovi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28.06.2009 20:27

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od kovikovi » 29.06.2009 11:57

Boban píše:ahojky koukám, že klucí už ti ukázali co kde a jak :-), ten filtr seženeš v každém obchodě s autodíly, myslím, že by neměl být žádný problém a cena bude taky asi v pohodě, určitě to budou mít v autokelly.
Dík za odpověď.

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9766
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od Kóťa » 29.06.2009 15:28

Těžko říct kde bydlíš,ale tady jsem kupoval já...

http://www.tadpraha.cz/
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 14:00
Bydliště: Praha na půl

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od tomason » 29.06.2009 16:30

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
miruna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 16.06.2009 10:35
Bydliště: Cheb

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od miruna » 08.07.2009 15:45

Ahoj, kdo by chtěl palivovej filtr Delphi HDF 924 za 900,-Kč tak mi napište mohu ho sehnat.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od ACEMajky » 25.10.2009 21:13

Tak sem dneska menil palivovy filtr, v aute byl od BOSCHe a dal sem origonal od BOSCHe, nejak sem to moc neresil, koupil sem ho jako origo ve fordu, nevite nekdo, jak velke castice (necistoty) umi ten BOSCH odfiltrovat

Psal sem i do BOSCHe, tak uvidim co odepisi, mam 2,2TDCi Euro IV, cili cerpadlo uz je po upgrade (odolnejsi materialy), tak snad to bude OK, pokolika km se ma filtr menit?
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od Boban » 25.10.2009 21:16

za dob kdy sem jezdil ještě s ropáky sem měnil palivák pravidelně před zimou :idea: :wink: možná zbytečně, ale pro klid duše sem to dělal :idea:

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9766
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od Kóťa » 25.10.2009 21:22

U CR systémů je doporučená výměna jako na oleji.Tudíž u mě po 15 000km.Těžko říct jestli je to potřeba,ale jistota je jistota...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Jihlava

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od Rumcajs1 » 25.10.2009 21:35

my jsme s Bobanem měnili (teda Boban měnil :mrgreen: ) na mým autě palivák včera. To se s náma roztrh pytel né? :D
Přítomnost:
Mondeo MK4 Titanium S 2.2 TDCi
Focus MK2 1.6 TDCi kombi
Focus MK2 před fl. 1.6 TDCi hatch

Minulost:
Escort 1.4i, Mondeo MK3 2.0 TDCi, Focus I 1.4i, Mondeo MK3 2.0 TDDi, Focus I 1.8 TDDi

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od pava » 25.10.2009 21:36

ACEMajky píše:Tak sem dneska menil palivovy filtr, v aute byl od BOSCHe a dal sem origonal od BOSCHe, nejak sem to moc neresil, koupil sem ho jako origo ve fordu, nevite nekdo, jak velke castice (necistoty) umi ten BOSCH odfiltrovat

Psal sem i do BOSCHe, tak uvidim co odepisi, mam 2,2TDCi Euro IV, cili cerpadlo uz je po upgrade (odolnejsi materialy), tak snad to bude OK, pokolika km se ma filtr menit?
A tohle jsi četl? http://tadpraha.cz/index.php?pid=326&id=120

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od ACEMajky » 25.10.2009 21:45

Prave pred chvili sem to cetl, tak zvazuju co ted, koupil sem origo u forda, takze BOSCH, v aute byl taky BOSCH, otazka je, co ten BOSCh nesplnuje, konkretne tam nenapsali nic, ze by treba BOSCH neodfiltroval nejaky castecky, coz je podle me asi nejvetsi problem, zitra rozkucham jen tak z prdele stary BOSCH filtr co byl v aute...

Psal sme do BOSCHe, jak jemny ten filtr je, uvidime co napisi, pak jim poslu ten text od delphi, schvalne co na to napisi

Zase mi je divny, ze by si neco takovyho ford lajsknul - vzdyt by jim to pak lidi mohli hodit na hlavu (pripadne problemy - opravy) + je otazka, zdali se to netyka prevazne starsich motoru s EURO III
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od Boban » 25.10.2009 21:56

myslím, že toto by nemělo být pouze v odkazu :idea: :!:

PS: prosím o případné řešení toho proč ve fordu dávaj uvnitř fordího balení filtry BOSCH nechte si to sem :idea: :!: :!:
Novinky
2008-12-07 Upozornění !!! Ford dodává do prvovýroby neschválený náhradní filtr Bosch

Upozornění !!! Ford dodává do aftermarketu do prvovýroby neschválený náhradní filtr Bosch

SYSTÉMY COMMON RAIL DELPHI – FILTRACE PALIVA

Tato informace má upozornit na hojně rozšířený nešvar - používání a prodej do prvovýroby neschválených filtrů nafty v aftermarketu výrobce vozidla.

V tomto případě dodává značka Ford do svého poprodejního a servisního řetězce do prvovýroby neschválené filtry se značkou Bosch - týká se vozů Focus a Mondeo, motorů 1,8 TDCi, 2,0 TDCi a 2,2 TDCi se vstřikovacím systémem značky Delphi.

Mimořádná důležitost správné filtrace - podrobné vysvětlení

Úvod

V důsledku velmi vysokých teplot a tlaků panujících v systémech Common Rail (1 400 bar a více), je používání správné filtrace kritickou záležitostí.
Rozdíl ve výkonu při použití originálního náhradního filtru a některého jiného nestandardního filtru může být značně veliký. Jakékoliv nečistoty, vzduch, voda nebo dokonce I menší množství parafínu může způsobit katastrofické poškození vstřikovačů systému Common Rail, válců a motoru.

Originální filtry společnosti Delphi určené pro systém Common Rail, jako je například filtr HDF924, jsou podrobovány přísným jakostním testům vzájemně dojednaným s výrobci vozidla, a to za účelem zajištění adekvátní ochrany palivového vstřikovacího zařízení.
V posledních měsících pracovníci společnosti Delphi zjistili, že se na trhu objevilo značné množství nevyhovujících náhrad filtrů typu HDF924, jejichž kvalita zdaleka neodpovídá kvalitě originálního filtru.

V některých případech jsou tyto nekvalitní filtry pouhým pohledem obtížně rozpoznatelné, což je velice nebezpečné, a proto zkušení mechanici jsou v tomto směru velmi ostražití a nakupují HDF924 po prověření originality jen ve vybraných autorizovaných servisech, kterým záleží na dobrém jménu a prodejnách společnosti Delphi.

Testování výrobku:

U celé řady těchto alternativních filtrů, které se objevily na trhu, provedla společnosti Delphi specifické zkoušky, a to za účelem zjištění jejich účinnosti.

Přitom použila následující kritéria:

Účinnost:

Jedná se o parametr určující velikost a množství částeček procházejících filtrem.

Odlučování vody:

Jedná se o schopnost odlučovat a usazovat vodu vyskytující se v každém druhu pliva

Recirkulace:

Originální filtr společnosti Delphi je vybaven patentovaným regulačním recirkulačním zařízením. Toto zařízení se vyžaduje za účelem zabránění parafinace paliva v chladných klimatických podmínkách, což umožňuje snazší spouštění motoru.

Výsledky zkoušek:

Ve všech případech výsledky zkoušek prokázaly, že tyto filtry nepracují a zcela určitě nevyhovují originálním technickým podmínkám.

Tyto alternativní filtry propouštěly daleko více částic než originální filtry společnosti Delphi, a to konkrétně:

• Filtr společnosti Delphi byl 26 x lepší v zabránění průniku ěásteček o velikosti 4 mikrometru a 102 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 6 mikrometrů než ten nejlepší z alternativních nekvalitních filtrů!

• Média (materiály) použitá v některých alternativních filtrech nebyla média určená pro filtry systému Common Rail.

• Nejhorší z testovaných výrobků vykázaly odloučení vody v hodnote 0%. (Žádné odloučení vody !!!)

• Žádný z testovaných výrobků neměl funkční recirkulační systém.

Záruka:

Používáním nekvalitních alternativních filtrů, které lze v současné době obdržet na trhu, se ruší jak záruka poskytovaná společností Delphi, tak I záruka poskytovaná výrobcem.

Společnost Delphi neuzná žádné reklamační záruční plnění v případě závady vzniklé v důsledku použití palivového filtru, který nevyhovuje originálním technickým podmínkám a který byl namontován na vysokotlakém vstřikovacím systému paliva vznětového motoru Common Rail společnosti Delphi.

Prosíme, abyste si ve spojitosti s tímto dokumentem znovu přečetli informaci o záruce zveřejněné v dokumentu DW051.
Další podrobnosti o zcela vyčerpávající výrobkové řadě originálních filtrů pro systémy Common Rail, které lze obdržet od společnosti Delphi, naleznete v posledním katalogu filtračních prvků DDCX100A.

Poznámka: Testem bohužel neprošly ani napodobeniny filtrů DELPHI HDF924 takových značek, jako jsou BOSCH, PURFLUX, CROSLAND a AL FILTER.

TÝKÁ SE DÁLE:
Všech filtrů systémů common rail, původní originální montáž

PŘEDMĚT: Odmítnutí záruky v případě použití do prvovýroby neschváleného filtru - DW051

1. Úvod:

Společnost DELPHI opět zdůrazňuje a opakuje, že nároky na filtrační systém u systémů common rail jsou extrémně vysoké. Jemné tolerance součástek systémů CR a vysoké tlaky vytvářené těmito systémy způsobují, že kvalita filtrace paliva je pro tyto systémy veličinou KRITICKOU!!! A to ne POUZE pro schopnost zachytávání vody a nečistot, ale také pro zachování stejnorodé filtrační schopnosti v průřezu celým filtrem, tzn. že na celou filtrační plochu bude působit stejný tlak, tzn. že na určité části plochy filtru NEBUDE působit tlak větší, který by nakonec mohl způsobit protržení filtru v této oblasti.

Společnost DELPHI provedla testy neoriginálních sestav filtrů dostupných na trhu a zjistila, že tyto výrobky NEODPOVÍDAJÍ originálním specifikacím co se týče schopnosti zachycovat částice nečistot.

Originálům neodpovídala ani konstrukce a životnost neoriginálních náhrad. Společnost DELPHI se tedy rozhodla NEUZNÁVAT jakékoli záruky v případě nepoužití adekvátního (odpovídajícího originálního) filtru z důvodu vysoce pravděpodobných katastrofálních následků pro vstřikovací systémy DELPHI.

Také závady způsobené přítomností vody, nečistot a jiných cizích substancí nejsou pro DELPHI důvodem pro uznání záruky. Pro uznání záruky je nyní zcela nezbytná kompletní dokumentace servisu vstřikovacího systému včetně doložení výměny filtrů v předepsaných intervalech, při záručním nároku musí být dodán ke kontrole poslední použitý filtr i vadné díly pohromadě spolu s dokumentací.

Nedodání dokumentace/filtru znamená automaticky odmítnutí záruky.

Společnost T.A.D. Praha s.r.o. jako zástupce společnosti DELPHI trvá na výměně filtru při JAKÉMKOLI zásahu do vstřikovacího systému common rail DELPHI (např. výměna vstřikovače, oprava čerpadla, výměna vysokotlakého zásobníku.)

Bez takto uskutečněné (a doložené) výměny filtru se servis/zákazník vystavuje riziku neuznání záruky na díly dodané společností T.A.D. Praha s.r.o.

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1760
Registrován: 05.02.2009 13:30

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 12.11.2009 16:50

Jaký palivový filtr koupit do ST220?
Forďácký za 411,- (4103735) nebo nějaký jiný? http://www.auto-pilot.cz/motor/filtry/p ... 845&list=1
ST220 model 2004

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9766
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od Kóťa » 12.11.2009 17:12

Tak pokud je fordem doporučený a levnější,tak proč zkoušet jiný.U benzínu to asi není tak náročný jako u nafty,ne?(Myslím CR vstřikování).Jinak filtry od Manna taky nejsou špatný...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1760
Registrován: 05.02.2009 13:30

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 12.11.2009 17:38

Ok, budu brát od Forda.
Wizzy008 píše:Ten tlak není nic drastického, prostě vyteče trochu benzínu. Nikdy jsem nic takového nedělal.
Jo a nevím jak ST, ale obyč. benzínové mondeo má palivák u nádržře za pravým zadním kolem. Odpojit dvě samosvorné hadičky, odšroubovat, našroubovat, zapojit. "Natlakovat" párkrát klíčem a hotovo.
To znamená, že auto musí na zvedák, odmontovat kolo a pak podběh, nebo je k tomu u kombi přístup zevnitř?
ST220 model 2004

Uživatelský avatar
MONDEO alex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 14.04.2010 11:55
Bydliště: MOST

Re: výměna palivového filtru

Příspěvek od MONDEO alex » 20.04.2010 15:57

Zdravím všechny fordáky mondáky, jsem tu nový 5let jsem měl escorta 1.8td 66kw a bez žádných dalších investic jezdil jak divej, tedy spokojenost veliká. Zatoužil jsem po nové káře a volba byla jasná FORD MONDEO.... před týdnem jsem si ho osobně přivezl z němec (privát) mondeo combi 2002 96kw a orig 163tisíc najeto. Zítra jdu měnit náplně a filtry a díky Vašim informacím vím co mám koupit a co ne. Dnes ráno jsem zakoupil palivový filtr FILTRON a to jste neviděli ten můj výraz v obličeji když jsem louskal tyhle příspěvky o filtrech..... hned jsem čapnul filtrona a okamžitě ho běžel vrátit... již mám objednaný ten správný DELPHI - DF HDF924. Musím Vám ještě jednou poděkovat a dříve než půjdu dělat něco na svém novém mondásku tak si raději pořádně přečtu Vaše cenné info.. Díky moc čauvec MONDEO alex
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi NAVI 96kw Ghia 2002

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti