Patálie s alternátorem 1.8TDCi a servisem

Moderátor:phofy
Odpovědět
Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Patálie s alternátorem 1.8TDCi a servisem

Příspěvek od Fers » 29.01.2024 08:05

Ahoj,
dostal jsem se do takové blbé situace - odešel mi alternátor (přestal dobíjet), tak jsem si sehnal pěkný repasovaný a dal ho vyměnit v servise.

Začalo to tím, že k mému údivu v servise zjistili, že i přes stejný OEM má mnou dodaný alternátor jiný konektor a byly prý potřeba delší šrouby a taky na spojce mezi alternátorem a volnoběžkou byla jiná velikost šroubků (myslím M6 vs M8). Dali mi to vědět až po výměně (měli celkem problém dostat ven původní alternátor, že tam byly zarezlé šrouby), prý tam ty rozdíly nebyly velké a "nějak" zvládli udělat (montáž repasovaného podstatně lehčí než demontáž starého). Volnoběžka a řemen je prý ok, napínák je už trošku slabší, ale pořád v rámci možností ok (napínák s vodící kladkou se měnil před 55tis km spolu s rozvody).

Teď ten podstatný problém - od sednutí do auta jsem zjistil, že se změnil zvukový projev od motoru, víc skřípají plasty a že od alternátoru něco hučí (hluk roste s otáčkami). Prvně jsem si myslel, že je to samotný alternátor, že se nějak zajíždí, když je repasovaný. Nicméně, jsem pak dotekem zjistil, že ALTERNÁTOR SILNĚ VIBRAUJE (cca 0.5 mm apmlituda), a bojím se, aby mi to neodrovnalo volnoběžku, atd.

A teď vlastně nevím kde vzniká problém. Jako málo pravděpodobnou možnost vidím chybu v samotném repasovaném alternátoru (nevývaha)? Na alternátor mám rok záruku a dělal to člověk, co dělá repasy běžně, takže tam si myslím, že by i mechanický problém zjistili na zkušebně. Naopak si myslím, že tam je spíš problém s jeho montáží/nekomptabilitou.

Ta hlavní otázka tedy je, zda jsou ty alternátory s různou koncovkou opravdu mechanicky zaměnitelné? :?: Konkrétně mají OEM 1757316 a číslo na původním alternátoru bylo 6G9N-TD (konektor COM kulatý z jedné strany), repasovaný má 6G9N10300TD (konektor COM/LIN1-D kulatý z obou stran). Nebo tam něco zbastlili při montáži - nevím, jestli je možné altík upnout nějak šikmo, aby vůči volnoběžce nebyl v ose, je tam ještě ta spojka s 3 šrouby mezi altíkem a volnoběžkou, což by vedlo na jeho vibrace a je třeba někde potřeba něco povolit a vypodložit/vycentrovat. Řemen se zdá zatím v klidu, ale nechci s tím takto jezdit, protože to nepovede na nic dobrého.

Nemáte s tímto někdo zkušenost? Do servisu samozřejmě zavolám, ale obávám se, že mě pošlou k šípku, že je to v dodaném alternátoru, protože se jim s tím už nebude chtít dělat, což celkem chápu, vzhledem k tomu, že jsem ze své strany nezvládl dodat totožný alternátor, za což si sypu popel na hlavu, ale nějak musím najít příčinu a řešení - je to možné rozchodit s tím repasovaným alternátorem nebo stáhnout ocas, vysypat peněženku a pořídit ten s půlkulatým konektorem (co jsem se díval tak 95% je jich právě s tím druhým konektorem, takže bych musel kupovat nový). Auto bohužel potřebuji na denní dojíždění do práce, takže je zde i tento časový aspekt..

Díky.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Patálie s alternátorem 1.8TDCi a servisem

Příspěvek od Pet70 » 29.01.2024 14:42

dát opravit svůj rozbitý a vrátit ho tam , nejmíň bolestné

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 786
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Patálie s alternátorem 1.8TDCi a servisem

Příspěvek od oscaar » 29.01.2024 23:34

Může to být i tou spojkou na volnoběžku. Nesedla v ose s alternátorem rovně a teď ta spojka osciluje. Stejně se chová třeba vyběhaný kloub poloosy.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: Patálie s alternátorem 1.8TDCi a servisem

Příspěvek od Fers » 30.01.2024 14:48

Zajímavé, nevěřil bych tomu, ale normálně si to sedlo.. prostě už je po vibracích/hluku.. hádám, že to bylo opravdu tou spojkou mezi volnoběžkou a alternátorem, je z části gumová, tak se přizpůsobila novému ustavení. :hhura:
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 786
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Patálie s alternátorem 1.8TDCi a servisem

Příspěvek od oscaar » 30.01.2024 18:14

:palec_nahoru:
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů