EGR ventil - mondeo

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Peeter1077
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1151
Registrován: 06.01.2013 19:07
Bydliště: Severní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od Peeter1077 » 14.07.2015 18:17

takový jsem tady nenašel, ale dělali jsme to s určitými problémy (spolu s Křendou) ....viz pár příspěvků výše. Nepodařilo se nám ho tenkrát úplně vyndat z auta. Ale nějak jsme to vyčistili a zaslepili a v pohodě :D
Teď když vím/tuším, že je tam ještě zespoda imbus, tak by to neměl být takový problém ho dostat ven.... snad..... Držím palce!

Uživatelský avatar
pavel85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 09.09.2012 22:05
Bydliště: Lichnov okr. Nový Jičín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od pavel85 » 20.06.2016 11:39

Zdravím,
tak jsem si to tady pročetl od začátku do konce. Je to zajímavé čtení.
Taky mám problém s EGR.Mám 2.0 TDCi 96kw EU4. EGR řízený podtlakem s jedním senzorem polohy EGR. Rozsvítila se kontrolka.Občas se taky stalo, že po přidání plynu auto nejelo a za mnou nebylo vidět přes černý kouř. Po napíchnutí (mám fordiag)
a objevily se chyby P0401 - nízký průtok a P0405 - něco s obvodem snímače A - nízká hodnota.
EGR jsem vyčistil, byl teda pěkně zaprasený, ale chodil pak a hlavně těsnil. I před vyčištěním bylo vidět na osičce, že chodil. Nicméně po montáži zpět to po pár startech rozsvítí kontrolku a chyby jsou pořád stejné, akorát od vyčištění už se neobjevuje kouř.Měřil jsem i ten senzor. Je to v podstatě potenciometr. Zdá se , že je OK. Při měření chodí krásně plynule a nemá žádné skoky.
Šel jsem tedy dál na ten podtlakový proporcionální ventil. Vytáhl jsem ho ven a zkusil profouknout. Vývody VAC a OUT jsou stále průchozí a nezmění se to ani při přivedení napětí na cívku. Tam je slyšet, že ventil chodí, ale k žádné změně nedojde. Samozřejmě vím, že je ventil řízený PWM signálem, ale i při přivedení stáleho napětí by mělo dojít ke změně , nebo se pletu?
Jedině, že by se to změnilo po přivedení podtlaku, ale to je právě to, co nevím a nemám na stole jak odskoušet.
Co jsem se dozvěděl při čtení o EGR, tak by měl být při volnoběhu po nastartování studeného motoru uzavřen. Nastartoval jsem studený motor, odpojil podtlak na EGR a motor měl najednou takový tišší a klidnější chod. Po připojení podtlaku zpět okamžitě začal více klepat a celkově měl takový tvrdší chod.
A teď otázka na ty, co s tím taky laborovali: Nevíte někdo, jakou má mít hodnotu ten poťák ?
Podle té chyby P0405 to vypadá, že buď bude chyba v tom potenciometru, nebo v tom proporcionálním ventilu. P0401 bude už asi jen důsledek.
Mondeo MK3 Kombi, 2.0 TDCi 96kW, r.v.2005
Mondeo MK3 Kombi, 2.0i 107kW, r.v.2001, GHIA - na prodej

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů