Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Moderátor:phofy
borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 12.08.2010 21:35

Ahoj, stojím před koupí Mondea MK3 a oproti ostatním autům se u Mondea obvykle varuje před problémovým TDCi motorem (chci nejspíš 2.0 96 kW, možná i 2.2). Protože Mondeo MK3 pod 100t najetých km ve výbavě, jakou bych chtěl, je skoro nesehnatelné, chci se zeptat obráceně: kdybych měl smůlu a koupil auto, kterému se začne sypat úplně všechno, co na motoru jde, kolik by to všechno stálo? Dalo by se to zhruba rozepsat po položkách? Jsem úplný laik...

Díky,
B.
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Ma.rt » 12.08.2010 22:21

Neodpovim na otazku a myslim, ze to ani nejde... ale pokud pises "sypat vse", tak to uz snad nebudou desetitisice, ale pomalu stotisice. ale min. od r. 2005 podle me nejsou fordi diesely o nic rizikovejsi nez jine znacky.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 12.08.2010 22:41

Abych byl konkrétní, líbí se mi třeba tenhle kousek:

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8061769

Má ale najeto 170t km, takže mu začnou odcházet vstřiky apod. a výsledná cena nebude těch 240 000 Kč, co je v bazaru, ale víc - otázka je, o kolik. Pokud budu počítat s tím, že do 2 let do tohohle auta nacpu ještě 50 tisíc Kč (víc? míň?), tak je jeho cena prakticky 290 tisíc, což už je u Mondea MK3 dost na zváženou.

Proto se ptám, kolik tak můžu ty náklady očekávat. Pokud by to bylo moc, asi bych koupil něco v horší výbavě s menším nájezdem (tak řekněme 120 tisíc km by mohlo být rozumných?) a protože nejezdíme moc, tak než se auto dostane do "poruchové zóny", budeme se ho stejně pomalu zbavovat. Zrovna ale odkazovaný kus má některé věci, které by se mi moc líbily (dotykový displej, střešní okno, parkovací senzory apod).
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od HmerX » 12.08.2010 22:53

Ahoj, myslim si, že se na motoru určitě nebude kazit všechno :idea: Počítal bych reálně vstřiky a spojku. O těch je tady napsáno dost, i ceny :wink: Další věci už snad nejsou tolik pravděpodobné(turbo, čerpadlo,EGR atd.) ale i o těch je tady informací dost. Kluci co mají naftu mě určitě i doplní.
A jestli už od začátku počítáš náklady na budoucí servis, tak co koupit benzin? Tam bys za normálních okolností(když nenarazíš na "nepovedený" kus) investoval do spotřebních dílů, jako u každého auta. A jak zde píšou kolegové, tak se s benzínem 1,8 a 2,0 dá jezdit s rozumnou spotřebou. Pak jsou tady samozřejmě V6 2,5 a 3,0 kde je svezení luxusní a taky životnost motoru snad nejlepší. Ale ta spotřeba a povinné ručení je už vyšší. A taky nesmíme opomenout ST220, ta se ale kupuje jako libovka :)
Trochu OT, pardon :oops:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 12.08.2010 22:59

Pro naftu jsem rozhodnutý, jezdí se mi s ní jednoduše dobře. Pokud se vrátím k tomu konkrétnímu kusu, dalo by se takhle obecně říct (jen z pohledu na kilometry, kterým se patrně dá věřit), co mě zhruba v příštích 50-100t km čeká za hlavní nepříjemnosti? Ptám se opravdu laicky, protože laik jsem :)
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

Uživatelský avatar
Maximus87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 171
Registrován: 24.11.2009 17:43
Bydliště: Brno-venkov

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Maximus87 » 12.08.2010 23:22

borekb píše:jen z pohledu na kilometry, kterým se patrně dá věřit
Ahoj, nechci být moc jedovatej, ale nejspíš kvůli lidem, kteří smýšlí jako ty, že auto, který má najeto víc než 200tis. tak je skoro na odpis, protože je motor po smrti a zbytek dílů na rozpadnutí, tak právě kvůli tomu má 80% aut upravený počet kilometrů, samozřejmě směrem dolů :D , proto se docela rozšírilo, že v bazarech píší "stav tachometru" nikoliv "počet najetých kilometrů" V době kdy se vyměnují věnce volantu, nášlapy pedálů a nechávají se přečalounit sedadla a falšují se servisky, tak asi nikdo nepozná kolik má auto skutečně najetý. Ale samozřejmě je pravda, že čím víc má auto najetý tím je větší pravděpodobnost, že se něco pokazí pokud už to nebylo měněno, konkrétně u toho dieslu, vstřiky, palivoý čerpadlo, atd. V tvém případě, když už budeš investovat poměrně dost peněz do nového vozítka, tak jestli máš možnost zkus si dotáhnout auto z Německa, na peníze to vyjde skoro nastejno, ale mají tam mondea v lepší výbavě, nestačí tam tolik tachometry jako u nás, mají tam kvalitní naftu a silnice. Takže mondeo který má najet v Německu 160tis, může být v lepší kondici než mondeo, který koupíš tady a bude mít najeto 120tis. Kdybych já šel do dieslu tak bych volil motor 2,2 114kw. Tak hodně štěstí při koupi at se daří...
Mk3,Duratec 107kw,Tomason TN6 + Goodyear EAGLE F1,podvozek Ap,Denní svícení audi S6,nárazník st
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9766
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Kóťa » 12.08.2010 23:37

Tak myslím,že myšlenka "vemu auto z německa a budu v poho" není dle mé situace ta správná.I já koupil auto z D s načatejma vstřikama.počítal bych dopředu s vstřikama(20 - 30 000kč -já 22000),pak odtranění brumlání-výměna řemenice,napínáku a řemene(max.10 000kč),egr snad ne,čerpadlo snad ne,spojka zatímsnad taky ne,ale do 200 000km ji asi budeš měnit...A pak moje oblíbenost brzdy(Materiálově předek kolem 5-6000kč,zadek o 30% míň)...Pak už snad nic.Miluju diesel! :Dancer: :?
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 12.08.2010 23:41

U naftových motorů je normální, že nad určité kilometry začnou mít problémy, proto pochopitelně na km koukám. A taky chápu, že když má 4 roky staré Mondeo z německa s "taxikářskou úpravou" najeto 70 tisíc, stejně jako další 3 kusy ze stejného bazaru (mrkněte na bazary v HK), tak že je to trochu nepovedený vtip.

Dovoz zvažuju, máte tip na nějakou firmu, co to dělá dobře někde v okolí Pardubic / Hradce?
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 12.08.2010 23:43

Kóťa píše:Tak myslím,že myšlenka "vemu auto z německa a budu v poho" není dle mé situace ta správná.I já koupil auto z D s načatejma vstřikama.počítal bych dopředu s vstřikama(20 - 30 000kč -já 22000),pak odtranění brumlání-výměna řemenice,napínáku a řemene(max.10 000kč),egr snad ne,čerpadlo snad ne,spojka zatímsnad taky ne,ale do 200 000km ji asi budeš měnit...A pak moje oblíbenost brzdy(Materiálově předek kolem 5-6000kč,zadek o 30% míň)...Pak už snad nic.Miluju diesel! :Dancer: :?
Zas u aut k 200 tisícům už je šance, že maj něco z toho za sebou :) Ale to se z sauto nepozná.
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 12.08.2010 23:47

Kóťo, koukám, že máš 2.2 TDCi, uměl bys to porovnat s 2.0? Je 2.2 motor vhodný i pro manželku?
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9766
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Kóťa » 13.08.2010 06:52

proc by nebyl?jde o trochu vykonu a ten se treba k predjizdeni hodi kazdemu.rozdil na spotrebe max.1l.s dvoulitrem jsem jel jednu
jizdu v bazaru,ale to jsem spis koukal jak se mi tam sedi atd.
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Eidž » 16.08.2010 09:40

borekb píše:U naftových motorů je normální, že nad určité kilometry začnou mít problémy, proto pochopitelně na km koukám. A taky chápu, že když má 4 roky staré Mondeo z německa s "taxikářskou úpravou" najeto 70 tisíc, stejně jako další 3 kusy ze stejného bazaru (mrkněte na bazary v HK), tak že je to trochu nepovedený vtip.

Dovoz zvažuju, máte tip na nějakou firmu, co to dělá dobře někde v okolí Pardubic / Hradce?
Nevím jestli dobře, ale jeden je na výjezdu z Čankovic směr "mejto" u pumpy LPG má plac, kde má dotažený auta z německa, ještě bez CZ značek.
Další co to tahá je ze Sobětuch.
Ten z čankovic má i web, ale nemíním mu dělat zde na foru reklamu.
Stačí číst inzeráty a určitě najdeš dalších X, co to dělají. Anebo jeden admin zde z fóra - nebál bych se to od něj koupit. Fordům rozumí víc, než sám pan Ford. :palec_nahoru:

Já jsem si to dotáhl sám a zatím (tuk, tuk) nelituji.

Jinak nejmenovaný bazar u HK je fakt boží - šlo by modifikovat fordův reklamní slogan: vyberte si jakékoli auto a bude mít na tachometru stejný stav, jako auto vedle :dih:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


borekb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 12.08.2010 21:29

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od borekb » 16.08.2010 09:58

Dík za tipy. Jako reklamu bych to neviděl, prostě mě zajímají zkušenosti. Jinak jsme byli osobně kouknout na

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8061769

a ačkoliv auto vypadá zvenku i zevnitř dost pěkně (vevnitř má látku, co jsem v Mondeu ještě neviděl - takovou jakoby odolnější, kdoví, jestli to není přečalouněné), ale:

- údajně servisované, ale servisku nemají
- palubka má namontované Nokia handsfree a kromě toho je poblíž zapalování palubka provrtaná ještě od něčeho dalšího, co už tam není
- dveře spolujezdce musí člověk poprosit, aby se otevřely

Nevím proč, ale připadá mi, že to auto jezdilo jako taxík - a ten pocit teda mám u hodně Mondeí v českých bazarech, bohužel...
Mondeo 2.2 Titanium (2006)

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od koumess » 16.08.2010 19:58

...to je přesně ten okamžik,jakmile najdeš autě běhěm krátké prohlídky 3 chyby je potřeba jej pustit z hlavy a hledat dál. Servisku určitě maj,ale nechtějí ji ukázat a vědí proč....
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Boban » 16.08.2010 20:01

auto z DE není už dnes zárukou ničeho, je to spíš o pravděpodobnosti, já bych, řekl, že tam nedělaj všude to co v čr ve 90%, ale i já měl pech a musel dávat jinej motor sic benál, ale na pěkný prašule to vyšlo, no, ale pořád levněji jak laborovat s chrochtou :-)

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů