Olej na svíčkách

Odpovědět
Zvíře
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 12.05.2017 23:10

Olej na svíčkách

Příspěvek od Zvíře » 30.07.2023 14:38

Zdravím, na 1. a 4. zapalovací svíčce jsem našel olej. 2. a 3. byly suchý. Ne na elektrodě, ale na horním konci. Tam kde končí guma zapalovací modulu.
Co je špatně? Těsnění ventilovýho víka?
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2639
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od krenda » 30.07.2023 15:41

S největší pravděpodobností ano.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Zvíře
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 12.05.2017 23:10

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od Zvíře » 30.07.2023 19:57

Ok. Díky. Po dovolený to vyměním. 2000km to musí vydržet. Olej, co tam byl, jsem vyčistil hadrem.
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od kPetr » 04.09.2023 18:58

Dnes jsem měnil svíčky a mám to samé, 1 a 4 válec v oleji, v mém případě jak nahoře u gumy cívky, tak i dole na trysce. 2 a 3 byly OK.
Na příští úterý jsem objednaný k místnímu automechanikovi, protože sám se do toho pustit neodvážím. A budu doufat, že je to skutečně jenom to těsnění.

U prvního válce to nebylo až tak dramatické, no ale u čtvrtého jsem se doslova zhrozil. Guma od cívky doslova ležela v oleji, vysušil jsem vnitřek hadrem a když jsem vymontoval svíčku, tak to bylo jako bych jí zrovna vytáhl z oleje, normálně to z ní kapalo.
20230904_5.jpg
20230904_6.jpg
20230904_7.jpg
Delší dobu jsem pozoroval, že při prvním studeném startu to mělo snahu chcípnout, no během posledních dnů to už vždy i chcíplo, druhý start už byl OK. Proto jsem jako první chtěl vyměnit svíčky, no a příčina je jasná. Na nové to opět startuje na první brnknutí, akorát tedy musím vyřešit ten olej, doufám, že to snad nebude nic vážnějšího než to těsnění.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od jenikHK » 04.09.2023 19:21

Zrovna tohleto vzhledem k tvým zkušenostem se servisy a (ne) náročnosti výměny těsnění ventilového víka bych si to udělal sám. Zásadní úspěchu je kvalitní těsnění.

Je potřeba dodržet pořadí dotahování a utahovací momenty.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od kPetr » 04.09.2023 22:39

jenikHK píše: 04.09.2023 19:21 Zrovna tohleto vzhledem k tvým zkušenostem se servisy ............
Taky jsem si říkal, ale dám ještě jednomu servisu šanci :mrgreen: . Je to menší servis přímo u nás ve městečku, pán má servis přímo ve svém RD a zrovna minulý měsíc jsem mu tam opravoval antény, tak zkusím na oplátku využít zase jeho služby. Měli jsme tam už Fusiona i Fiestu, oba Fordíky na výměnu rozvodů včetně vodní pumpy, Fiesta tam byla navíc ještě na opravu klimatizace, no a zatím vše OK.

Asi bych to také zvládnul, ale chybí mě odvaha a taky momenťák. Nad tím už přemýšlím delší dobu, že si ho koupím. A také mě chybí znalosti, neznám postup jak to správně udělat, tak to raději nechám někomu zkušenému. Navíc jsem s ním už domluvený, volal jsem mu a chtěl po mě na Whatsapp poslat malý TP, aby se prý na to úterý připravil, protože jsem mu řekl že auto potřebuji každý den k práci. Tak předpokládám, že si to asi předem objedná. Proto to už ani nechci rušit, to bych se zařadil mezi zákazníky, na které já sám nadávám a přiště, kdybych něco vážně potřeboval, byl by ke mě nepochybně méně vstřícný :wink:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od jenikHK » 06.09.2023 13:46

Pořadí utažení šroubů ventilového víka pro Duratec 1.8 / 2.0.
- prvotní utažení prsty
- konečné utažení na 10NmObrázek
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Zvíře
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 12.05.2017 23:10

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od Zvíře » 06.09.2023 16:02

Těsnění jsem vyměnil, šrouby jsem utahl bez momenťáku šroubovákem s nástavcem a zatím to vypadá, že olej na svíčky neteče. Jediný zádrhel byl, že na obalu nového těsnění bylo napsáno Duratorq. Ale čísla byly ok a tvarově to taky odpovídalo.
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6599
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Olej na svíčkách

Příspěvek od Karel2 » 07.09.2023 05:54

kdysi na Escu to prolinalo, tak jsem vetsim momentem pritahl puvodni stare tesneni, tedy viko a byl klid a cisto, ale byl to ropak :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti