Rachot od motoru + kolísání otáček

Odpovědět
Uživatelský avatar
kadlo
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 08.02.2008 15:07
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od kadlo » 10.12.2008 08:49

Zdravíčko, potřeboval bych radu, hledat jsem zkoušel a mámm pocit, že je to setrvačník, ale jistej si nejsem, přímo takhle jsem to v těch tématech neviděl.

Včera jsem si při jízdě všiml, že když otáčky klesnou pod 1150 cca a přidám, začne to slušně hučet (rachotit, dunět - neumím to popsat) a u 1500 to přestane... Výkon se nezměnil. Když jsem po ujetí 60 km zkoumal odkud to jde a pořád jsem se rozjížděl, popojel a znovu... tak po asi 4. rozjíždění jsem vyšlápl spojku a dojížděl na neutrál a u toho kolísaly otáčky cca od 750 (což je normální volnoběh) po 1000 ot.min-1. Kolísání otáček pak po dalším rozjezdu už nebylo a ani jednou se neukázalo, jen v tom Brně a jen jednou... Ale to hučení od 1000-1500 ot.min-1 zůstalo.
Když jsem pak jel tak, abych neklesl pod 1300-1350 ot.min-1 nebylo to slyšet ani jednou.
Je to setrvačník nebo něco jiného? Pokud ano, jak dlouho se na to dá jezdit, když se budu snažit nejezdit pod 1500?
A to jednorázové kolísání otáček souvisí s tím hučením (setrvačníkem) nebo to byl nějaký jednorázový problém?

Díky moc
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 16V; r.v. 06/2005; 80 kW/4000 ot./min.; 240 Nm/1750 ot./min.; machine silverObrázekObrázek
Ford Escort 1.8 TD 51 kW; r.v. 1997

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od Ahmed » 10.12.2008 19:08

Na jakou rychlost v těch otáčkách jezdíš? (jestli jsem to nepřehlídl) jestli tam máš něco jiného než 1,2 tak na ty otáčky zapomeň, páč se ti to jinak rozsype :wink:
Pokud to huntuješ v nízkých otáčkách, tak je jasné, že to motor nezvládá a proto hučí a zároveň tim velmi obstojně likviduješ setrvačník, často je i 1500ot. málo.
Když je vadný setrvačník, tak je při vypnutí motoru slyšet kovové zarachocení a když je ko, tak je to slyšet i za jízdy. Pokud má velkou vůli, tak můžou otáčky kolísat, ale to by kolísalo pořád, protože by ten setrvačník zbrzďoval a roztáčel motor a do toho by se ještě o něco snažila řídící jednotka a pak by to lítalo.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
kadlo
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 08.02.2008 15:07
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od kadlo » 10.12.2008 19:27

no na 4ku a na 5ku jezdím na 1750 na max. krouťák... ale po městě se někdy nevyvaruju že to padne pod 1500... ale nejvíc to dělá na 1ku a na 2ku, občas na 3ku a na 4ku a 5ku myslím vůbec... Dnes najeto 150 km a kolísání otáek se neukázalo, asi to byla jen nějaká prkotina...
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 16V; r.v. 06/2005; 80 kW/4000 ot./min.; 240 Nm/1750 ot./min.; machine silverObrázekObrázek
Ford Escort 1.8 TD 51 kW; r.v. 1997

kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od kako » 11.12.2008 20:14

Ahmed. Preco sa nemoze jazdit pod 1500 otaciek? Motor netrha, nesklbe. Pri preradovani nie je taky naraz na spojku ako pri preradovani napr. v 2500 ot. Keby sa nemalo jazdit okolo 1500 ot. a kusok pod predsa by nerobili motory s max. krutiacim momentom pri 1750 ot. A pri pohynani ? Nestotoznujem sa s tvojim nazorom.
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
kadlo
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 08.02.2008 15:07
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od kadlo » 11.12.2008 20:19

No je to na pytel... ale slyším na tom setrvačníku, že ty nízký otáčky jsou na prd... štve mě to, ze starýho auta jsem byl zvyklej jezdit bez plynu po městě třeba i na 1100 otáček a bez škubnutí... ale ty nový jsou moc přetechnizovaný... ale co... teď na to budu dávat bacha a až našetřím nechám to vyměnit... ael řekl bych že to bude ranec.. kolik to tak vyjde? 15 s prací? nebo víc? :-(
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 16V; r.v. 06/2005; 80 kW/4000 ot./min.; 240 Nm/1750 ot./min.; machine silverObrázekObrázek
Ford Escort 1.8 TD 51 kW; r.v. 1997

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od Komi » 12.12.2008 16:58

...ale prave to pretechnizovanie co spominas je zamerane aj na to aby sa motor spraval pre uzivatela co najprijemnejsie - sem patri aj dvojhmotak znizujuci vibracie pri nizkych otackach trysky so 6 mi otvormi na optimalizovanie vstreku v celom rozsahu zatazeni a otacok a u nasho motora aj zlozitejsie riesenie recyrkulacie vyf.plynov ci riadenie variabilneho turba s overboostom....tych spominanych 1100otacok pri teplom motore na 4ke pri 40kmh ide tak ze ani neviem ci motor ide - o skubani ani reci, a na prvych 3 stupnoch v meste prakticky od volnobehu... samozrejme su to krajne pripady raz za cas vyuzite, ale ide to....
zotrvak dostanes kupit v roznych cenach - fordi aj za 15000Kc...naopak od poliakov dostanes nemecky Sachs pod 900Zl (cca 6000Kc) plus doprava takze to zas taka palka neni...za dopravu chceli poliaci este asi 60Zl...vybrat si mozes napr. na :
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od Ahmed » 13.12.2008 10:34

Jestli ti to v těch otáčkách nehučí a jezdí perfektně, tak tak jezdi dál :wink: Náraz na spojku nebudeš mít ani ve 4000 ot., když před tím, než ji pustíš, přidáš plyn :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
kadlo
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 08.02.2008 15:07
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od kadlo » 15.12.2008 19:17

paráda... 6000 už se dá... no ale snad to nějakou dobu ještě vydrží...

jaký jsou stádia toho konce setrvačníku?
1. stádium: kovové zarachocení při chcípnutí motoru
2. stádium: tam jsem se právě dostal => zarachocení při chcípnutí + od spodních otáček do cca 1450 ot.min-1 hučení, po dosažení 1450 ot.min-1 klid...
3.-x. stádium: ???? snad nebude po 2. stádiu následovat hned poslední, ne?
poslední stádium: někde jsem se tu dočetl, že nenastartuju... a když to tak je, tak motoru nedovolí nastartovat přímo ten díl anebo je to softwarově, že řídicí jednotka vyhodnotí chybu a nepustí to?

ať mám jasno a poznám, že už se blíží konec...

díky moc...
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 16V; r.v. 06/2005; 80 kW/4000 ot./min.; 240 Nm/1750 ot./min.; machine silverObrázekObrázek
Ford Escort 1.8 TD 51 kW; r.v. 1997

string
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 16.12.2008 11:30

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od string » 16.12.2008 11:38

Koukám, že stejný problém nemám jenom já. Nedávno se z mýho milovanýho Focusu 1,6 99 stala kasička. Nechal mě uprostřed cesty se zhasnutým motorem. Jako by nešlo palivo do válců. Stálo mě to naštěstí jenom opravu řídící jednotky.
A když jsem si pochvaloval, jak mi to hezky jede - zmrazilo mě kolísání otáček. Třeba na minutu můžu šlapat na plyn jak chci, a jede to pořád šedesát, jedno na který rychlostní stupeň. A potom se to jako zázrakem zase rozjede. A při další cestě zase po cca 100 km to samé. Posledně drápky nevystrčil, ale jezdím s permanentním strachem, kde zase zůstanu trčet. Občas zastavím ve městě na červenou a motor chcípne. U Škodovky jsem přidal sytič a bylo to v pohodě, ale tyhle počítače... :-)
Dá se tento problém také přisuzovat setrvačníku?

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od Komi » 16.12.2008 12:22

kedze mas 1,6 benzin tak aspon tento problem ti nehrozi lebo mas jednoduchy zotrvak takze chyba bude niekde inde...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od Jemar » 16.12.2008 13:01

Tak tím setrvačníkem to rozhodně není, protože benzíny mají setrvačník jednoduchý, dvouhmoťák mají jen ropáci a to ještě jen některý. Kolísání otáček - volnoběžný ventil, děravá hadička podtlaku, čidlo rychlosti - to jsou nejběžnější důvody pro špatný vonoběh. O téhle problematice je toho tu hodně, stačí použít příkaz Hledat

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od vitacz » 16.12.2008 16:58

Na 1200 otacek si myslim jezdit mohl, alespon tak jezdim ja, ale po rovine a jen k udrzeni rzchlosti. Tudiz jen s malo seslapnutym plynem, aby auto nezrychlovalo a ani nezpomalovalo.
Pokud ovsem potrebujes nekoho predjet, nebo se blizi kopec je treba zaradit na 3 na tech 1700 otacek. Nejvice trpi motor kdyz po nem chces vykon a je v nevyhovujicich otackach.
Pokud jedes po rovine a nezrychlujes tak to nevadi. Navic setris PHM.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rachot od motoru + kolísání otáček

Příspěvek od Komi » 19.12.2008 13:18

velmi dobra ponuka z Polska - dvojhmotak pod 600Zl - za hubicku...a Motorcraft...no nekup to....
http://moto.allegro.pl/item509066000_fo ... asowe.html
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 3 hosti