Vadne turbo FF 1,6 TDCi
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 05.12.2009 16:13
Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj,
potreboval bych radu ohledne turba u Fordu Focuse 1,6 TDCi.
Auto ma najeto asi 115 tis.
Za posledni tri mesice tam mam uz treti turbo (jedno z nich slo do kopru uz asi po triceti km). Vzdy to nechavam opravit v autorizovanym servisu, ale stale nemuzou prijit na pricinu. Olej tam pry jde, tlak je dobry.
Nemel jste nekdo podobny problem???? Help me!!!!
potreboval bych radu ohledne turba u Fordu Focuse 1,6 TDCi.
Auto ma najeto asi 115 tis.
Za posledni tri mesice tam mam uz treti turbo (jedno z nich slo do kopru uz asi po triceti km). Vzdy to nechavam opravit v autorizovanym servisu, ale stale nemuzou prijit na pricinu. Olej tam pry jde, tlak je dobry.
Nemel jste nekdo podobny problem???? Help me!!!!
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj, to je teda mrzutost, nevěřím že se dobře maže, když už tam máš třetí..
Doufam, že si je mimo prvního neplatíš sám.
Doufam, že si je mimo prvního neplatíš sám.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Pardon, ale nejste trochu mimo tematu? "Vše o ST a RS"
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Lukas11: zrejme mas zasrate sitko na turbe. Pri vymene turba sa meni aj to.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To by bylo u autorizáku docela úsměvné ne
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ak boli tie turbá OK /nové či repasy?/ - tak jedine mazací olej...prívod /odvod je hrubšia, tak to snáď odteká/. Veď ak zahučalo po pár km - tak predsa museli pozrieť (aj rozpoznať!!!) príčinu poškodenia a teda i mechanizmus vzniku závady... Snáď nebolo, že vybrali a drbli tam ďalšie bez toho aby hľadali príčinu poškodenia nového či repasu?????
Ale ak odíde nové po výmene tak je to na 90% prívod mazacieho oleja.....
Ďalšie možnosti nájdeš na http://www.turbo-tec.eu alebo cz, sk aj inde na podobných weboch.
Ale ak odíde nové po výmene tak je to na 90% prívod mazacieho oleja.....
Ďalšie možnosti nájdeš na http://www.turbo-tec.eu alebo cz, sk aj inde na podobných weboch.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Milinko
- Zkušený
- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tyyy jo, tak to je teda prekérka. Ja mám najeto už 130tis. a zatím vše vpoho.
Přeji brzké nalezení příčiny a znovuzprovoznění fofa.
Přeji brzké nalezení příčiny a znovuzprovoznění fofa.
- speedy
- Pokročilý
- Příspěvky: 831
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slánsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Už se to tu řešilo na fóru, neboj, nejsi sám. Kde ti to dělali? Autorizovaný servis by měl postupovat dle předpisu při odejití turba. Takže ti vymění vzduchovou rouru turba, mazací trubku tlakovou turba, zpětnou hadici mazání, dají nové turbo, nové klemy a těsnění. Vyčistí ti vzduchovou cestu, možná vymění i hadici z airboxu, vyčistí zašvihaný katalizátor. Vyčistí ti vanu, přetěsní čerpadlo, vymění ti banjo šrouby na tlakové trubce k turbu, pozor, ve spodním banjo šroubu je sítko !!! To by mělo být buď vylepšené, že je v celé délce dutiny toho šroubu takové válcové plastové sítko, nebo aby tam raději nebylo. Tento šroub, jakmile se zanese, do turbodmychadla se začne dostávat méně oleje a je to na dobré cestě že odejde. Taky by měli po vyčištění nalít olej, dát nový filtr, ujet 50 km a olej vypustit, nejlépe ještě vyčistit vanu, dát nový olej a nový filtr. Další výměna po 3- 5 tis preventivně.lukas11 píše:Ahoj,
potreboval bych radu ohledne turba u Fordu Focuse 1,6 TDCi.
Auto ma najeto asi 115 tis.
Za posledni tri mesice tam mam uz treti turbo (jedno z nich slo do kopru uz asi po triceti km). Vzdy to nechavam opravit v autorizovanym servisu, ale stale nemuzou prijit na pricinu. Olej tam pry jde, tlak je dobry.
Nemel jste nekdo podobny problem???? Help me!!!!
Takže ti tato sranda přijde na 35 tisíc a ani nemrkneš. Nepočítám odtah. Pokud ti tam dali nějaký repas, je to náhoda, ale může se ti stát, že se ti turodmychadlo rozpadne díky špatnému sestavení, i to je možné, souhra náhod.
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak čo?lukas11 píše:Ahoj,
potreboval bych radu ohledne turba u Fordu Focuse 1,6 TDCi.
Auto ma najeto asi 115 tis.
Za posledni tri mesice tam mam uz treti turbo (jedno z nich slo do kopru uz asi po triceti km). Vzdy to nechavam opravit v autorizovanym servisu, ale stale nemuzou prijit na pricinu. Olej tam pry jde, tlak je dobry.
Nemel jste nekdo podobny problem???? Help me!!!!
Ako si pokročil?
Daj vedieť....
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- hora
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 27.02.2010 18:22
- Bydliště: Česká lípa
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj.
Nevim, doufám, že turbo mám v poho, protože jsem právě zaplatil 30 000,- za všechny filtry.
Ale v servisu krom toho zjistili, že chlazení turba je načatý. Nevim co to pro mě znamená, snad prý to pocítím na výkonu, ale turbo jako takový by to poškodit nemělo. Je patrný od spolujezdce na chladiči takový mastný (olejový) film, další známkou je mírné vypoulení toho chladiče. Prosím o vyčerpávající radu ohledně možných dopadů na provoz, popřípadě odkázání na příslušné vlákno. Mám z toho strach, už teď jsem se zadlužil na rok kvůli DPF. Můžu vyfotit, pokud to pomůže ?
Díky
Nevim, doufám, že turbo mám v poho, protože jsem právě zaplatil 30 000,- za všechny filtry.
Ale v servisu krom toho zjistili, že chlazení turba je načatý. Nevim co to pro mě znamená, snad prý to pocítím na výkonu, ale turbo jako takový by to poškodit nemělo. Je patrný od spolujezdce na chladiči takový mastný (olejový) film, další známkou je mírné vypoulení toho chladiče. Prosím o vyčerpávající radu ohledně možných dopadů na provoz, popřípadě odkázání na příslušné vlákno. Mám z toho strach, už teď jsem se zadlužil na rok kvůli DPF. Můžu vyfotit, pokud to pomůže ?
Díky
Ford Focus kombi 1.6 TDCi 80kw 06/2006
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ten termín je veľmi nepresný - rozmýšľal som, ale spolu s tvojim dodatkom to znamená /podľa mňa/ že ti slizí medzichladič komprimovaného vzduchu - označovaný ako intercooler.
Ak je aj vydutý znamená to, že ho bu´d niekto niekedy "tlakoval"(skúšal jeho tesnosť), alebo má za sebou významné pretlakovanie sania s následkom deformity - vydutia - steny medzichladiča/do vonkajšej strany v takom prípade - ak je výduť dovnútra tak je to po búračke či ťukanci/.
No ak by praskol - začne ti to syčať až pískať - ako defekt s priamou úmernosťou k otáčkam motora. Vtedy už by ti turbo poškodiť mohlo. Nedostatočný protitlak v saní totiž spôsobí, že turbo bude točiť vyššie otáčky, než na aké je konštruované jeho nominálna záťaž(a obtokový ventil turba neotvorí, pretože na to podľa nezvýšeného tlaku "nemá dôvod") a teda ak by si tak potom jazdil dlhšie tak ho dorazíš. Tiež sa to ale prejaví zvýšenou dymivosťou - čirny dym z výfuku - ak to bude väčší rozsah.
Vtedy to treba riešiť - vrakáč a za cca 2500-3500.-Kč by si mal zohnať použitý dorbý, alebo za cca 300E nový. To už je na tebe samozrejme...
Ak je aj vydutý znamená to, že ho bu´d niekto niekedy "tlakoval"(skúšal jeho tesnosť), alebo má za sebou významné pretlakovanie sania s následkom deformity - vydutia - steny medzichladiča/do vonkajšej strany v takom prípade - ak je výduť dovnútra tak je to po búračke či ťukanci/.
No ak by praskol - začne ti to syčať až pískať - ako defekt s priamou úmernosťou k otáčkam motora. Vtedy už by ti turbo poškodiť mohlo. Nedostatočný protitlak v saní totiž spôsobí, že turbo bude točiť vyššie otáčky, než na aké je konštruované jeho nominálna záťaž(a obtokový ventil turba neotvorí, pretože na to podľa nezvýšeného tlaku "nemá dôvod") a teda ak by si tak potom jazdil dlhšie tak ho dorazíš. Tiež sa to ale prejaví zvýšenou dymivosťou - čirny dym z výfuku - ak to bude väčší rozsah.
Vtedy to treba riešiť - vrakáč a za cca 2500-3500.-Kč by si mal zohnať použitý dorbý, alebo za cca 300E nový. To už je na tebe samozrejme...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To su mi veci Som nevedel, ze chladic moze slizit
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No on "môže" všeličo - ak máš napríklad opotrebované upchávky turba - u niektorých áut sa stáva, že začne nasávať olej a ten sa zhromažďuje/kondenzuje/ na stenách intercoolera, ktorý býva najnižším miestom a dokonca som videl BMW(ani nie veľmi staré, tak 4-5ročné), kde takto "prečerpalo" olej do tohoto medzichladiča a motor kľakol...pretože olej "zmenil trvalý pobyt"....
Vtedy sa tiež môže stať že v horúčavách po dlhej ceste motor vyletí na maximálne otáčky a nevypne ani po vypnutí či vybratí kľúča zo zapaľovania.... Jediným liekom je vtedy kvalt+brzda a pomaly púšťať spojku kým nezdochne...
Čítal som to od chlápka, ktorému sa to stalo na semafóre v Záhrebe cestou do Chorvátska - motor kľakol...
Sú aj príjemnejšie udalosti ako to...iba málokto by vtedy s ním menil.
Vtedy sa tiež môže stať že v horúčavách po dlhej ceste motor vyletí na maximálne otáčky a nevypne ani po vypnutí či vybratí kľúča zo zapaľovania.... Jediným liekom je vtedy kvalt+brzda a pomaly púšťať spojku kým nezdochne...
Čítal som to od chlápka, ktorému sa to stalo na semafóre v Záhrebe cestou do Chorvátska - motor kľakol...
Sú aj príjemnejšie udalosti ako to...iba málokto by vtedy s ním menil.
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 16.03.2010 12:29, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Az sa to zle cita...Najviac ma serie, ze na taketo veci sa zvycajne nedojde pocas normalneho pouzivania auta, ak nejazdis kazdy mesiac za mechanikom, co urcite neni moj pripad...Napr. turbo taha stale rovnako, chladi sa lepsie, lebo som zrusil plastovu priehradku v narazniku a nahradil ju tahokovom, olej mi vobec nezerie. Tymto to nejako nesignalizovali nejake priznaky, kksBobTDCi píše:takto "prečerpalo" olej do tohoto medzichladiča a motor kľakol...pretože olej "zmenil trvalý pobyt"....
Vtedy sa tiež môže stať že v horúčavách po dlhej ceste motor vyletí na maximálne otáčky a nevypne ani po vypnutí či vybratí kľúča zo zapaľovania.... Jediným liekom je vtedy kvalt+brzda a pomaly púšťať spojku kým nezdochne...
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Veď to ti ani neželám - aby ti žralo olej...či nedajbože čokoľvek iné a ani nikomu inému...
Ale "možností" pre problémy je žiaľ vždy dosť. Každopádne ponuka zásadným spôsobom "prevyšuje dopyt"..
Tak aby sme o týždeň dva už prezúvali na letné... a aby sa mne už podarilo nájsť nejaký nepracovný víkend s dátumom zrazu v bližšom okolí cca 100km.
Ale "možností" pre problémy je žiaľ vždy dosť. Každopádne ponuka zásadným spôsobom "prevyšuje dopyt"..
Tak aby sme o týždeň dva už prezúvali na letné... a aby sa mne už podarilo nájsť nejaký nepracovný víkend s dátumom zrazu v bližšom okolí cca 100km.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů