Termostat-výměna

Odpovědět
fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od fofo2001 » 27.01.2010 11:40

Mně to přijde divné na fáčku i na focusu stejně.
Teplota chladiče nemá vliv na dobu ohřívání motoru. Dokud je termostat zavřený, tak do chladiče nic neteče. Pokud tohle pomůže, tak termostat nebyl úplně košer.
Touhle dečkou se akorát můžete snažit zmenšit proudění vzduchu kolem motoru, který ho ochlazuje. Nebo zmenšit ochlazování chladiče kvůli menším výkyvům teploty při otevření termostatu. Jiný důvod tam nevidím. Lidé s Š120 někdy tvrdí, že jim dečka pomáhá, aby auto líp topilo, ale já nikdy neměl dečku ani na Š120.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

Ondra Holý
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.01.2010 21:23

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od Ondra Holý » 27.01.2010 12:53

Máš pravdu, principielně to je stejné u obou vozidel. Jen subjektivně jsem byl zvyklý, že na škodovkách bylo sem tam potřeba nějaké domácí úpravy, kdežto dnes už to na autě o generace mladším považuji za něco zvláštního.
Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi, 66 kW, šedá metalíza, r.v. 2005

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od BobTDCi » 27.01.2010 16:22

Toto som si vedomý - že ak je termostat, tak by to malo byť rovnaké - čo sa týka chladiča...ALE...
ten vzduch cez prednú masku pokračuje cez chladič klímy a chladič motora na samotný blok motora a ten je naozaj hliníkový - teda má pomerne výborný súčiniteľ prestupu tepla...
Dnes som naberal prvé skúsenosti - dnes ráno 20km cesta v absolútne rovinatom teréne - po cca 5km (auto prázdne a ľahké) bola ručička teplomera na prvej ryske teda 75°C (ak "základná ryska je 60°C a stredová je 90°C) a keďže boli každé dva kilometre dediny, tak približne medzi 75-80°C bola teplota celú cestu. Až pred cieľovým mestom je 4km rovinka,tak som dosiahol reálne pracovnú teplotu teda 90°C bez zopár desatín mm. Keď už chýba presnej 90°C-ke iba úplné minimum/teda aby sa ručička s ryskou presne prekryli/ - tak termostat otvorí a ručička padne o cca 2mm nižšie.
Nutné však podotknúť, že počas cesty mi teplomer ukazoval vonkajšiu teplotu -10 až -13°C.
Teda sa domnievam, že bez krytu prednej masky by pri tejto ceste, kde sumárne obce tvorili 10km(teda polovičku z celkovej trasy) a absolvoval som ich tempomatom s navolenou rýchlosťou 55kmh (oplatilo sa, v poslednej obci na konci boli skrytí policajti s laserovým radarom na trojnožke) - tak by som nedosiahol ani takú teplotu. Veď doposiaľ cestou do práce mávam po zhruba 6km ešte ručičku iba 1mm nad základnou ryskou...
Zajtra ráno idem do práce, tak budem vedieť relevantne komparovať doterajšiu rýchlosť ohrevu a rýchlosť ohrevu po inštalácii krytu masky.
Teplota zdá sa tiež nebude nijako iná podľa predpovedí na zajtra i piatok.
A ja budem v aute tiež sám... :idea: :idea: :idea: :roll: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Ondra Holý
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.01.2010 21:23

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od Ondra Holý » 27.01.2010 20:38

Jen tak pro srovnání. Kolega z práce dnes ráno vyjel s Octaviou II (garážovaná s temperací), ráno venkovní teplota -19. Cesta Vyškov - Brno, cca 35 km, z toho asi 25 po dálnici. Ani po příjezdu do práce nedosáhl optimální prac. teploty. Termostat mu nezlobí, bavili jsme se o tom už dřív, tak to taky začal lehce sledovat. Zkrátka dnes byla taková zima, že nafťáky mají problém dosáhnout optima.
Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi, 66 kW, šedá metalíza, r.v. 2005

havrdak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 29.03.2009 10:59

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od havrdak » 28.01.2010 08:37

Zdravim. Jezdím do práce 30km (z Litoměřic do Ústí nad Labem). Když bylo -15°C, tak se mi teplota motoru téměř nehla z 60°C. Jen při jízdě do kopce nachvíli "vylítla" na cca 70°C, ale během minuty klesla opět na 60°C.
Dnes bylo -2°C a teplota motoru byla max. 75°C a stále kolísala mezi 60°C - 75°C.
Auto mi ani moc netopí. Až tak po 10km začínam cítit teplo.
Auto moc nehoním. Řadím při 2000 - 2200ot, podřazuji při cca 1300ot, do kopce při cca 1500ot (pod 1250ot nejedu). Jedu maximálně těch 90km/h (cca 1750ot na pětku).
Mam Focuse HB, rv. 2008, 1.6 TDCi.
Myslíte, že je vadný termostat? Dá se to nějak jednoduše poznat, změřit,...? Vádí to autu?
Díky za odpovědi.
FF II HB, rv. 2008, moondust silver, 1.6 TDCi, 66kW

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od zirafak » 28.01.2010 08:55

Neviem sice,podla coho si tie hodnoty teploty odcital/na ziadnom focuse 2-hej generacie totiz pri optimalnom zohriati nieje rucicka vzpriamena,ako sme zvyknuty,ale je malicko vychylena vlavo/,ale autu to ruzhodne nevadi.Ak ti vsak nedostatocne kury,tak to vadi hlavne tebe a posadke v aute :wink:

havrdak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 29.03.2009 10:59

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od havrdak » 28.01.2010 09:39

to zirafak: Když to nevadí autu, tak to pak ani mě neva... Ty teploty jsou odhadem. Máme určitě stejné budíky, tak to jde přeci jednoduše odhadnout. Nalevo 60°C, napravo 120°C, uprostřed dole tedy 90°C...
U benzíňáků to prý může vadit v tom, že je stále zapnutý sytič, tak to má větší spotřebu. U nafťáků nevim.
Důležité je, že tím auto nějak zbytečně netrpí.
FF II HB, rv. 2008, moondust silver, 1.6 TDCi, 66kW

fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od fofo2001 » 28.01.2010 09:41

Vadný termostat (ve smyslu, že je pootevřený i ve studené vodě) poznáš jednoduše tak, že ve fázi zahřívání (než ručička dosáhne otevírací teploty termostatu, což bude něco kolem 90°) sáhneš na hadici od termostatu k chladiči, měla by být ledová.
Košer je samozřejmě termostat vyndat a dát ho do hrnce s vodou a zahřívat, a sledovat kdy se začne otvírat.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od BobTDCi » 28.01.2010 16:24

havrdak píše:Zdravim. Jezdím do práce 30km (z Litoměřic do Ústí nad Labem). Když bylo -15°C, tak se mi teplota motoru téměř nehla z 60°C. Jen při jízdě do kopce nachvíli "vylítla" na cca 70°C, ale během minuty klesla opět na 60°C.
Dnes bylo -2°C a teplota motoru byla max. 75°C a stále kolísala mezi 60°C - 75°C.
Auto mi ani moc netopí. Až tak po 10km začínam cítit teplo.
Auto moc nehoním. Řadím při 2000 - 2200ot, podřazuji při cca 1300ot, do kopce při cca 1500ot (pod 1250ot nejedu). Jedu maximálně těch 90km/h (cca 1750ot na pětku).
Mam Focuse HB, rv. 2008, 1.6 TDCi.
Myslíte, že je vadný termostat? Dá se to nějak jednoduše poznat, změřit,...? Vádí to autu?
Díky za odpovědi.
Mal by si pozrieť po cca 10-15km rukou chytiť hadicu čo ti ide z termostatu do chladiča - nesmie byť vlažná ani teplá. Ak takou je, tak podpúšťa termostat.
Predpokladám, že si teplotu odvodil od toho, že spodná ryska je označená 60°C a tá ku ktorej je ručička celkom blizúčko, pred tým ako otvorí termostat je 90°C.
Tým pádom tá ryska medzi nimi je 75°C.
Ak ti podpúšťa tak motor ani olej nedosiahnu optimálnu pracovnú teplotu - takže olej nemá ideálne mazacie vlastnosti, ani kov nedosiahne tie ideálne pevnostné parametre - teda dochádza k vyššiemu treniu a kov jednotlivých častí nie je tak odolný.
Napríklad ak si vezmeme celkom nový motor s ideálnymi parametrami - myslím kompresiu, stavy vôlí vodítok, uložení, ložísk - a potom ten istý motor, keď už je opotrebovaný, neschopný normálnej prevádzky a povedzme si že má za sebou 100% opotrebenia - tak 60% z toho všetkého pripadne na: studené štarty.
Teda ak motor za životnosť prejde 400.000km, tak ak by to bolo neustále v prevádzke a motor by postál iba na výmenu oleja a podobne, tak by ten istý motor za svoju životnosť zvládol 640.000km.
To je asi najlepší príklad na ilustráciu. :idea: :roll: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

havrdak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 29.03.2009 10:59

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od havrdak » 28.01.2010 17:07

Díky. Až pojedu z práce, tak zastavim a hadičku prověřim (tedy jestli ji najdu, jsem expert 8) na auta).
Teplotu je jednoduché odvodit (viz. obr)
Snad bude termostat v pohodě. Nerad bych vyhodil cca 2000,-
Uvidíme.
Přílohy
ford2.JPG
ford2.JPG (9.74 KiB) Zobrazeno 4771 x
FF II HB, rv. 2008, moondust silver, 1.6 TDCi, 66kW

Tygr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 20.12.2008 15:04
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od Tygr » 05.02.2010 08:59

Nazdar,tak dnes mě to nedalo, přívodní hadice do chladiče je teplá tak jsem vyhodil termostat a doufal ,že bude vadný,není-otvírá se ukázkově.Mimochodem mám benzín 1,6 ,ale přišel jsem na to,že termostat je až na výstupu z chladiče a voda se honí přes odvzdušňovací hadičku co vede do vyrovnávací nádržky.Tak zkusím hadičku přiškrtit nebo úplně zavřít,pak dám vědět jestli to pomohlo.
Focus combi 1,6 74kW 2005

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od BobTDCi » 05.02.2010 20:49

Úplne by som ju nauzatváral...v njvyšších miestach dutín motora, resp. hlavy valcov by sa postupne nahromadili bubliny s plynov uvoľňujúcich sa pri procese ohrevu...tzv.parciálne plyny. :idea: :roll:
Zhoršilo by sa chladenie, odvod tepla - ale zároveň zhoršila výkonnosť kúrenia - hoci nie výrazným spôsobom... :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Tygr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 20.12.2008 15:04
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od Tygr » 07.02.2010 20:42

Zavřel jsem tu hadičku od chladiče,ne od hlavy,ale podle zkoušek vždy když jsem jel z práce tak rozdíl se zavřenou,přiškrcenou nebo plně otevřenou hadičkou je rozdíl max 500 metrů,to jest měřeno kdy se pohne ručička teploměru,tak jsem to zrušil.Ale všiml jsem si, je velký rozdíl jestli jede ventilátor topení na jedničku nebo na dvojku,třeba když je motor zahřátý na 70 st. tak přepnutí na dvojku dokáže snížit teplotu o nějakých deset stupňů. Tak konec laborování a nazdar hodiny.
Focus combi 1,6 74kW 2005

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od wilder01 » 31.08.2012 09:55

zdravim

Da sa pod domcek termostatu zohnat len samotne tesnenie? Unika mi tadial chladiaca zmes, termostat funguje tak ako ma tak kupovat cely diel je zbytocny luxus...
Menil niekto a zohnal len samotne tesnenie?

Vdaka
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Termostat-výměna

Příspěvek od wilder01 » 08.10.2012 13:02

odpoved, keby to niekoho zaujimalo.. nastastie da.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů