1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Odpovědět
radovan.hanak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 03.03.2012 18:31

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od radovan.hanak » 13.03.2018 07:57

Ahoj,
již po několikáté jsem na svém motoru řešil podfouknutý vstřiky, tentokrát se, ale operace neobešla bez komplikací.

Odpojil jsem přepady, konektory a vyndal vstřik, pak jsem byl odvolán do práce a k opravě jsem se mohl vrátit až po dvou dnech. Vše jsem zkompletoval a šel nahodit motor, auto chytlo na drbnutí, ale cca po 5s motor zhasnul.
Ještě jednou krátce jsem zkusil nastartovat, ale už nic.

Předpokládám, že vlivem dlouhého rozpojení padla nafta a soustava se zavzdušnila. A startováním se zavzdušnila i vysokotlaká část.

Odvzdušnění palivové soustavy pod čerpadlo je mi jasné, to zvládnu stejně jako při výměně filtru, ale jak dostat naftu do čerpadla, railu a ke vstřikům? Nechci to mordovat na sucho, poradíte nějaký osvědčený hint?
Ford Focus II 1.6 TDCI 80KW, r.v. 2005

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 13.03.2018 08:03

Co se týče odvzdušni je toho zde popsano mnoho i mnou vč mé galerie. :palec_nahoru:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

radovan.hanak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 03.03.2012 18:31

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od radovan.hanak » 13.03.2018 10:49

Prošel jsem forum a našel jsem následující super návod na odvzdušnění vysokotlaké části od TomFocus

1. - povol a odšroubuj převlečné matice na všech vstřikách + vycvakni štekry ze vstřiků.
2. - sundej z paliv. filtru hadici co jde k čerpadlu
3. - místo ní nasaď nejlépe průhlednou hadičku cca 2-2.5m.
4. - nasaj pusou přes tu nasazenou hadičku naftu z nádrže do filtru a pak do celé hadičky
5. - přendej hadičku plnou nafty do hadice co jde do čerpadla a půvedně je napojená ve filtru a natlač pusou naftu. Takhle to udělej cca 2-5x.
6. - vrať hadičku od čerpadla do filtru a běž startovat dokud nepujde nafta z trubek u vstřiků.
7. - našroubuj zpět trubky a zapoj štekry - máš odvzdušněno.


Mám k návodu ještě dotaz. :) Zda stačí odpojit jen štekry ze vstřiku, nebo je nutné odpojit i něco dalšího z railu nebo čerpadla?

Jak píšou třeba zde:

Na stránkách turbo-tec.eu (http://www.turbo-tec.eu/cz/wp-content/u ... 2i-c3i.pdf) je podobný návod, kde je navíc uvedeno odpojení "regulátoru tlaku common-rail čerpadla".

Vím, že DV6 nemá Deplhi, ale říkam si common-rail jako common-rail

Dík
Ford Focus II 1.6 TDCI 80KW, r.v. 2005

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 13.03.2018 11:03

Když odpojis vstriky (stekry) pak vstrik nechodí při startu na sucho.
Dodám, že někdy se odvzdusneni povede rychle a někdy to trvá.
Hlavně se nevzdavat při tlačeni pusou naftu k čerpadlu.
Odvzdusnoval sem ff dvakrát a vždy se povedlo s minimem startování.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od stano. » 13.03.2018 11:24

Ja mam jednoduchsi sposob:

Odcvakni hadicu, ktora sa vracia do nadrze - nalavo nad krytom rozvodov je biela a zelena spojka. Zda sa mi, ze zelena je vratka do nadrze. Odtial tahaj naftu az pokym neprestanu ist bubliny, najlepsie cerpadielkom na odsavanie oleja. Ak nie, zober aspon 2 metrovu priesvitnu hadicu, co najvacsiu cast nechaj ist zvislo hore. Tahaj ustami naftu az pokym nepride hladina k ustam. Potom ju nechaj padnut dole. Potom zas potiahni. Takto budes vidiet ako vychadzaju von bubliny. Po skonceni prudenia bublin cvakni hadicu naspat a startuj.

V pripade, ze si menil filter, tak je vhodne este pred tym odcvaknut hadicu za filtrom a natahat naftu najprv do neho.

radovan.hanak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 03.03.2012 18:31

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od radovan.hanak » 13.03.2018 12:15

@Stano
To máš vyzkoušeno, že přes to zpětné vedení do nádrže dojde k zalití čerpadla i vstřiků naftou? Chápu to tak že tahám naftu „směrem přes čerpadlo do nádrže“. Aktuálně na to koukám na autě ….. , nerad bych to trápil na sucho.

Filtr jsem neměnil, ale když už jsem si takhle zavařil tak ho rovnou vyměním.

Děkuji
Ford Focus II 1.6 TDCI 80KW, r.v. 2005

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 13.03.2018 12:52

Dám ještě jednu radu, co nejmíň rozpojovat ty rychlospojky naftovy. Jsou v nich Ó kroužky a tama pak podsava nafta. Sám jsem kvůli tomu zůstal viset na houbach :mrgreen:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od stano. » 13.03.2018 14:35

Ano, cez trubku, ktorou ide nafta z motora do nadrze, natiahnes naftu z nadrze cez filter a cely system. Samozrejme po rozpojeni sa napajas na stranu od motora, nie od nadrze.
Cez prepad cerpadla a prepad vstrekov odvzdusni aj vysokotlakovu cast.
Zatial mi to fungovalo na vsetkych commonrail 1.6 a 2.0 TDCi.

Pozor na moznost, ze si pri nasilnom tahani a kruteni vstreku povolil spicku od tela. Potom ti tadial stale bude tahat vzduch. A cerpadlo neudrzi tlak vo vysokotlakej casti.

Tom: Kruzky staci namastit naftou. Aby ich pri spajani nasucho nepokrutilo.

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od hihi » 05.01.2019 22:59

Smrad v kabině - koupil jsem simerink, plastové vodítko a měděnou podložku (měli to hned - AutoKelly 330,-). Hooodně zadělaný byl jen vstřik na pravé straně auta. Chvíli jsem pojezdil a ohřál tím motor. Shodil jsem jen kryt motoru a doufal, že to bude stačit. Nestačilo. Tak jsem sundal kryt vačky a ještě hadici od turba k mezichladiči stlačeného vzduchu. Pak pokračoval v popotahování, viklání, páčení, pocákávání (Carlan) a šup, najednou to šlo. Motor mezi tím vystydnul... Vyndal jsem takové trochu blátíčko, jak tu je často vidět. na dně zůstala stará podložka - ven šla drátem z výpletu kola (to si nechám patentovat :-D). Odrbal jsem vstřik a při pohledu na dno, které se lesklo čistotou, jsem přemítal, co se stěnami díry pro vstřik.

Nakonec jsem jen hadrem namočeným v benzínu přeleštil sedlo vstřiku a šel naklepnout simerink. A to byla pěkná blbost! Asi jsem to přehnal a pak tam šel vstřik v poslední fázi pěkně blbě. Ale jo, povedlo se mírným násilím (aneb poklepáním přes dřevo). Protože 4Nm opravdu neumím, tak jsem to dotáhl tak nějak od ruky a předpokládám, že to nebylo přes 12-15Nm, které tak trochu mám v ruce. Někdo tu psal, že 4Nm a 75° by tak 10 Nm být mohlo. Nakonec se podařilo a doufám, že z těch zadělaných stěn na podložku ani sedlo nic nespadlo. Po nastartování (všechny hadice jsem měl přetažené kusem igelitu, takže to bylo ok) jsem jarovou vodou zkusil, co to dělá. Ani bublinka, tak snad to chvíli vydrží. Celá akce od příjezdu do odjezdu trvala čtyři a půl hodiny.

Pokud bude muset být nějaké příště, tak nebudu kupovat plastová vodítka (á 180,-), nechám výrazně víc zahřát motor a sundám víko vačky hned. Nenaklepnu simerink, nechám ho domáčknout až utahováním.
Naposledy upravil(a) hihi dne 06.01.2019 12:21, celkem upraveno 1 x.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 06.01.2019 09:23

:palec_nahoru: snad ti frezovani nebude chybět.
:cooler:
.....konečně někdo ohřál motor a tím i ten čurbes :idea:
Dobrá práce
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
MajklHe
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1042
Registrován: 16.05.2015 19:37
Bydliště: Humenné SR

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od MajklHe » 06.01.2019 12:12

Ja som to nechával robiť v servise, sam si na to netrúfam, pretože neviem ako vyčistiť dosadacie plochy a dieru pre vstrek. V servise vraveli ze to nejak frezuju. A diely som kupoval v Henry shope, za 27€ aj s poštou komplet jeden vstrek(4 dieliky) už dlhšie objednávam z Gafa a tam mi našli sadu na 4 vstreky, je tam všetko okrem plastoveho vodíka za 25€

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od hihi » 06.01.2019 12:31

Frézování v domácích podmínkách nedám, protože jsem to nikde ani neviděl.

Máte někdo zkušenost s frézováním a podělíte se o ní? Jakou frézkou (ideálně fotku), jak to nad sedlem upevníte (jestli vůbec), jak to vyfoukat ven, atp. Prostě "Jak na to" :-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od Jardak » 06.01.2019 15:27

Včera jsem to taky dělal na Cmaxu. Po ohřátí šel vstřik v pohodě ven. Bylo krásně vidět, že je to podfouknutý mezi podložkou v střikem. Mezi hlavou a podložkou to bylo OK, takže po očištění - jde to dobře acetonem- jsem dal nový simerink, podložku a vodítko. Aktuální cena ve fordu za sadu na jeden vstřik je 415 kč.
Po složení je vše OK.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 06.01.2019 15:54

hihi, na YT je pár videí s naším motorem a výměnou podfouknutého vstřiku včetně frézování (je to ang, německy tuším-mrknu).
Tuším, že v komentářích je napsán průměr té ruční frézky. Binec se vysává/odsává vysavačem nebo ústní odsavačkou např. na dětské hleny.

edit...[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MoVfEyV23tw[/youtube]
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Munga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 08.02.2013 22:27
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od Munga » 06.01.2019 21:44

Má se to dočistit frézou,ale všichni to oškrábem šroubovákem a také to funguje. Hlavně dát pozor na utahovací moment.
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 6 hostů